Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

LUCAS":3l9utffn je napisao(la):
Shmeksi,

Jel to znaci da ako se na primer most zavrsi kako je planirano u zimu 2011, da ce oni razmatrati planove i ugovore do 2013 godine? :vops:
Pa ne baš. To zapravo znači da se potvrda o izvedenim radovima mora dobiti do tog datuma. U realnosti bi to trebalo da znači sledeće, severni pristupni putevi moraju biti izgrađeni do avgusta 2011. godine, a južni do avgusta 2012. godine. Nakon toga se oni puštaju u rad, a tokom narednih godinu dana (odnosno do avgusta 2012. i 2013. godine, respektivno) investitor ima pravo da traži od izvođača da ispravi sve nedostatke koje primeti tokom eksploatacije. Nakon toga se smatra da je ugovor ispunjen i dobija se potvrda o izvedenim radovima.

Treba reći da se uveliko kasni sa ovom izgradnjom i to oko 18 meseci, jer je izgradnja puteva trebalo da počne 12. januara 2009. godine i da bude gotova do 10. januara 2011. godine.

Mene ipak najviše buni zašto postoji razlika od jedne godine između južnih i severnih pristupnih puteva. Ne vidim nijedan razlog za takvu razliku, ali ajde nek im bude.

U svakom slučaju, najoptimističniji scenario po ovome je da ćemo preko mosta prelaziti u avgustu 2012. godine, a najgora varijanta je avgust 2013. godine.
 
shmeksi":2pkrfvy7 je napisao(la):
LUCAS":2pkrfvy7 je napisao(la):
Shmeksi,

Jel to znaci da ako se na primer most zavrsi kako je planirano u zimu 2011, da ce oni razmatrati planove i ugovore do 2013 godine? :vops:
Pa ne baš. To zapravo znači da se potvrda o izvedenim radovima mora dobiti do tog datuma. U realnosti bi to trebalo da znači sledeće, severni pristupni putevi moraju biti izgrađeni do avgusta 2011. godine, a južni do avgusta 2012. godine. Nakon toga se oni puštaju u rad, a tokom narednih godinu dana (odnosno do avgusta 2012. i 2013. godine, respektivno) investitor ima pravo da traži od izvođača da ispravi sve nedostatke koje primeti tokom eksploatacije. Nakon toga se smatra da je ugovor ispunjen i dobija se potvrda o izvedenim radovima.

Treba reći da se uveliko kasni sa ovom izgradnjom i to oko 18 meseci, jer je izgradnja puteva trebalo da počne 12. januara 2009. godine i da bude gotova do 10. januara 2011. godine.

E napokon da neko pojasni malo. Hvala Shmeksi

Mene ipak najviše buni zašto postoji razlika od jedne godine između južnih i severnih pristupnih puteva. Ne vidim nijedan razlog za takvu razliku, ali ajde nek im bude.

U svakom slučaju, najoptimističniji scenario po ovome je da ćemo preko mosta prelaziti u avgustu 2012. godine, a najgora varijanta je avgust 2013. godine.
 
Uh nisam dobro napisao. Hvala Shmeksi na objasnjenu. Ja od kada sam video projekat (usvojeni u Sl. Listu) nisam bas mnogo neke stvari razumeo, a jos manje kad sam video kako most napreduje, a sve ostalo stoji. Razumeh da je prva faza (usvojena) T6 pa nadelje do mosta, pa most itd. Ali donro, kod nas mora malo drugacije. Bilo kako bilo, samo neka se radi, sve ce to lepo da izgleda.
 
Е тај метални врх моста ће бити добар за привлачити муње. Права туристичка атракција.
 
Pa moze zicara da se napravi:

Cukaricka padina - restoran na vrhu pilona mosta na Adi (Zirafe :)) - Ada (posto nema lifta) - Krak za NBG
:lol::lol::lol::lool::bash::bash::bash::pob::violina:

Salim se naravno, ali to bi bas bio simbol...
 
Samo kratko poređenje:

Most na Adi: Komplikovana lokacija, izuzetno kompleksne petlje, kompletno nezavisan novi bulevar na NBG, 6 traka+2 koloseka, lep
Cena: 200-250 milona Eura.

Kineski most: Čista lokacija, nema kompleksnih petlji, 21km pristupnih saobraćajnica uglavnom po ravnici, 4 trake, ružan.
Cena: 170 miliona Eura.

Možda sam negde omanuo, ali nemam vremena da čačkam detaljno, pa neka me slobodno neko ispravi. Mislim da je suština otprilike ovakva.
 
Poziv se odnosi na izgradnju puteva od raskrsnice Radnička ulice, do raskrsnice Hipodrom, a izvođački ugovor obuhvata izradu glavnih projekata i izgradnju puteva s pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice.
Да више не лицитирамо какав метро ће да буде. Никакав. То се знало чим је мост са оваквим пресеком почео да се гради. :rolleyes:
LUCAS":2vrz7q7d je napisao(la):
vi se i dalje ubedjujte koje je najbolje resenje, zasto je uradjeno onako i tako i da li je semaforizovan itd.
Нико се не убеђује, само су подељена мишљења око тога да ли је требало код Хиподрома направити петљу или раскрсницу. Како год, умни другови су одлучили, а нама остаје да за коју десетину година видимо ко ће коме рећи да је био у праву.
LUCAS":2vrz7q7d je napisao(la):
Dali neko zna kada ce poceti de-nivelizacija T Bunar/N.Dobrovica
ИМО никад. Од тога се одустало и биће семафоризована раскрсница. Уопште дуж трасе УМП су гледали да уштеде, па макар усрали целу идеју. Да су саградили мање монументалан мост, било би пара за денивелацију на свим битним раскрсницама. :rolleyes:
LUCAS":2vrz7q7d je napisao(la):
imali planova za Bulevar duz pruge kada ce to poceti da se radi?
Треба да почне да се ради и НБГД део УМП. Сад, видећемо колико ће се то одужити.
GOJE":2vrz7q7d je napisao(la):
Samo kratko poređenje:

Most na Adi: Komplikovana lokacija, izuzetno kompleksne petlje, kompletno nezavisan novi bulevar na NBG, 6 traka+2 koloseka, lep
Cena: 200-250 milona Eura.

Kineski most: Čista lokacija, nema kompleksnih petlji, 21km pristupnih saobraćajnica uglavnom po ravnici, 4 trake, ružan.
Cena: 170 miliona Eura.

Možda sam negde omanuo, ali nemam vremena da čačkam detaljno, pa neka me slobodno neko ispravi. Mislim da je suština otprilike ovakva.
Омануо си једино код потпуно независног булевара на НБГД. Што се осталог тиче, у праву си.
 
Da dodam: nekome lep, na umetničim impesijama iz uglova iz kojih se ne vidi kako se (ne)uklapa u ambijent.
Najviši susedni objekti - dimnjaci toplane 120m, Novi železnički most 52m. Kolos na potoku.
Cena mosta nepoznata, sam most bez pristupnih puteva i petlji koštaće verovatno koliko i ceo potez Borča Zemun. Širina mosta i broj traka - jedina svetla stvar, ukoliko verujete u potrebu građenja magistrale kroz grad, budućnosti te ideje i u pozitivan efekat.
Samo obim pripremnih radova za privremene konstrukcije, koje će se ukloniti, govori da smo od 2005 već mogli da imamo jednostavniji most koji bi danas bio u funkciji. Jeftiniji, bez dizanja kredita.


A sinoć na Studiju B - svečano rušenje nelegalno izgrađenog objekta na trasi UMPa, između T. Bunara i Omladinskih brigada.

:lool: Za jednu napuštenu daščaru se skupio buljuk funkcionera i novinara, majstor u rovokopaču se baš potrudio da je ne sruši odmah iz prve.

Mogli su da outsource-ju vuka iz priče o tri praseta :lool:
 
relja":3the6odb je napisao(la):
ukoliko verujete u potrebu građenja magistrale kroz grad, budućnosti te ideje i u pozitivan efekat.
Уколико неко и верује, мораће да се разочара, јер ово неће бити магистрала, већ само још једна градска улица.
 
Wile E. Coyote":3id9sueo je napisao(la):
relja":3id9sueo je napisao(la):
ukoliko verujete u potrebu građenja magistrale kroz grad, budućnosti te ideje i u pozitivan efekat.
Уколико неко и верује, мораће да се разочара, јер ово неће бити магистрала, већ само још једна градска улица.
Jedna jako skupa i glupa gradska ulica!
 
relja":wj19sq9j je napisao(la):
Da dodam: nekome lep, na umetničim impesijama iz uglova iz kojih se ne vidi kako se (ne)uklapa u ambijent.
Najviši susedni objekti - dimnjaci toplane 120m, Novi železnički most 52m. Kolos na potoku.
Cena mosta nepoznata, sam most bez pristupnih puteva i petlji koštaće verovatno koliko i ceo potez Borča Zemun. Širina mosta i broj traka - jedina svetla stvar, ukoliko verujete u potrebu građenja magistrale kroz grad, budućnosti te ideje i u pozitivan efekat.
Samo obim pripremnih radova za privremene konstrukcije, koje će se ukloniti, govori da smo od 2005 već mogli da imamo jednostavniji most koji bi danas bio u funkciji. Jeftiniji, bez dizanja kredita.
Значи толико не волиш овај мост да све изврћеш како теби одговара, само да би попљувао.

Гоје је лепо објаснио, мост као Земунски проширен за још 2 траке, шински систем и бициклистичке стазе (читај: дупло) би био врло близу по цени, ако не и скупљи од овог који се тренутно гради. Врло је просто, такав тип конструкције захтева стубове у води (скупо) и јачу конструкцију (више материјала - скупо).

Што се тиче привремених конструкција, ово што се сада види је све - задњи распон су бетонски елементи који се управо нагуравају према главном стубу, а велики распон преко саве ће лепо да се подиже и качи на каблове директно, без икаквих помоћних конструкција. У случају "обичног" моста бисмо имали помоћне конструкције преко целе саве + стубове у води.

Овај мост је једна од ретких ствари која напредује како треба (доћиће и приступне саобраћајнице на своје место) и уместо да се радујемо, само узнамо да кукамо, пљујемо и налазимо мане. Ал добро, тако је то у Србији увек, сви све знају најбоље... Пљували су и по Пешићу што гради толику и непотребну Газелу и мостарску петљу...
УМП је добра идеја, иако се Њиле плаши да ће постати улица, ја ипак мислим да ће служити својој сврси и са тих пар семафора - само да денивелишу Тошин бунар и О. бригада, остало није фрка.

ЕДИТ: Има једна ствар за коју се слажем да је лоша на овом мосту - непостојање могућности за силазак на аду. Срећом, ништа што један лифт попут оног на Бранковом не може да реши ;)
 
Михаило":1jlh78pe je napisao(la):
УМП је добра идеја, иако се Њиле плаши да ће постати улица, ја ипак мислим да ће служити својој сврси и са тих пар семафора - само да денивелишу Тошин бунар и О. бригада, остало није фрка.
Мислим да је много већи проблем чукаричка страна (нарочито глупава раскрсница код Хиподрома) него на Новом Београду.

И то уопште није пар семафора. Семафори су целом дужином, све до уласка у тунел. Значи, сад по новом закону - 50 км/ч. По мени, то је улица.

Закључак: УМП је добра идеја (то се апсолутно слажем с тобом) коју су упропастили. Биће то најскупља улица у историји Београда. Једини бенефит од целог УМП ће бити мост. Сувише скупо... :kafa:
 
Ne izvrcem ja nista - zaboravio si samo jednu stvar (ili izvrnuo) - jako bitnu - ono je Dunav, ovo je Sava, i uža, plića.
Jeftinije je graditi na Savi nego na Dunavu (ako se želi, naravno). Raspon je manji nego na Dunavu, a neuređeni špic Ade (nanos) je mogao da se pametno iskoristi i da se "ukrade" još malo od neplovnog dela reke pored špica i da raspon bude još manji , vrlo blizu raspona Gazele. A stubovi u vodi (za istu reku) samo pojeftinjuju ukupnu cenu, ne uvećavaju je.

To poređenje sa Gazelom nije na mestu. Prosto - Gazela (tolika kolika je) nije bila predviđena za gradski most, već za deo međunarodnog autoputa, koji je neko, jako pametno, provukao pravo kroz grad.
Kritike ka Pešiću i ove naše kritike (pljuvka, kako se tebi vše sviđa) nemaju ništa zajedničko. I naravno, kritičari nisu bili u pravu za Pešića. Mislim da Pešić na Adi ne bi pravio ovako nešto.

U vezi "ništa što jedan lift ne može da reši" - u stvari, trebaju ti dva, jedan po pešačkoj stazi i još dva za tramvajske stanice (ako uopšte ima mesta za te stanice, i ako ih uopšte i bude).
Drugo rešenje je platforma ispod kolovozne konstrukcije sa jednim - dva lifta i stepeništima do staza i tramvaja.
Ni jedno ni drugo se ne uklapa u "eleganciju" koju svi toliko hvalite.
 
Wile E. Coyote":9r9o8ec2 je napisao(la):
Михаило":9r9o8ec2 je napisao(la):
УМП је добра идеја, иако се Њиле плаши да ће постати улица, ја ипак мислим да ће служити својој сврси и са тих пар семафора - само да денивелишу Тошин бунар и О. бригада, остало није фрка.
Мислим да је много већи проблем чукаричка страна (нарочито глупава раскрсница код Хиподрома) него на Новом Београду.

И то уопште није пар семафора. Семафори су целом дужином, све до уласка у тунел. Значи, сад по новом закону - 50 км/ч. По мени, то је улица.

Закључак: УМП је добра идеја (то се апсолутно слажем с тобом) коју су упропастили. Биће то најскупља улица у историји Београда. Једини бенефит од целог УМП ће бити мост. Сувише скупо... :kafa:
Хм, од раскрснице са Др Агостина Нета до тунела нема семафора. Остали ће сигурно бити усклађени у зелени талас. Код тунела, они који иду право пролазе испод петље и не иду на семафор, исто за супротни правац. На семафор иду само они који иду у тунел или на Б. Брдо. Мислим да ће ту проточност да буде солидна. Мада, реално, требало је да направе једну велику кружну петљу и да заврше све компликације брзо и јефтино...
И даље верујем да ће то лепо да функционише :)
 
relja":2li3xm9h je napisao(la):
Ne izvrcem ja nista - zaboravio si samo jednu stvar (ili izvrnuo) - jako bitnu - ono je Dunav, ovo je Sava, i uža, plića.
Jeftinije je graditi na Savi nego na Dunavu (ako se želi, naravno). Raspon je manji nego na Dunavu, a neuređeni špic Ade (nanos) je mogao da se pametno iskoristi i da se "ukrade" još malo od neplovnog dela reke pored špica i da raspon bude još manji , vrlo blizu raspona Gazele. A stubovi u vodi (za istu reku) samo pojeftinjuju ukupnu cenu, ne uvećavaju je.
Заправо, дужина коју треба премостити, укључујући бродоградилиште и југопетрол је већа од оне преко дунава, укључујући и мочварно земљиште до насипа. Не видим како је део поред шпица могао да се украде, једино ако мислиш на насипање дела реке и прављење малог полуострва - у том случају би за 20 година имали значајно ширу аду, ужу и бржу Саву.
Што се тиче цене са стубовима, уштеда би била на пилону и кабловима, али би се зато платило за изградњу стубова у води и за скупљу конструкцију моста. Дође му на исто. Да стубови у Дунаву би морали ићи дубље, али ја и даље мислим да разлика у укупној цени не би била велика...
Цела прича о могућности изградње јефтинијег моста је потекла од оних домаћих фирми које нису добиле тендер и од Вучића пред изборе. Нико ту није заиста израчунао колико би такав мост заиста коштао...

За лифтове си у праву. Велика грешка.
 
Михаило":2mu9p2vu je napisao(la):
Хм, од раскрснице са Др Агостина Нета до тунела нема семафора. Остали ће сигурно бити усклађени у зелени талас.
Не верујем. Код нас нису у стању да ускладе ни два семафора. А све и да их ускладе, и даље остаје на снази ограничење од 50 км/ч.
Михаило":2mu9p2vu je napisao(la):
Код тунела, они који иду право пролазе испод петље и не иду на семафор, исто за супротни правац. На семафор иду само они који иду у тунел или на Б. Брдо.
Само толико. Па два фреквентна правца (од тога, један главни, са моста у тунел) скрећу, а много мањи део возила наставља право, испод, не петље, него раскрснице. Где ћеш већег хаоса?
Да не заборавимо да се још увек не зна како ће изгледати петља са БВМ. Незванично се прича да неће бити без семафора, што значи колону возила која силази са моста. Само да се не отегне скроз одозго...
Михаило":2mu9p2vu je napisao(la):
Мислим да ће ту проточност да буде солидна.
Мислим да ће ту проточност да буде никаква.
Михаило":2mu9p2vu je napisao(la):
Мада, реално, требало је да направе једну велику кружну петљу и да заврше све компликације брзо и јефтино...
То је и било на првим рендерима. Ком генију је после пало на памет да се прави оно срање, треба испитати, јер тај ће бити одговоран за то што УМП неће функционисати како је било предвиђено.
Михаило":2mu9p2vu je napisao(la):
И даље верујем да ће то лепо да функционише :)
Бојим се да неће... :(
 
Wile E. Coyote":1g15qqr7 je napisao(la):
Poziv se odnosi na izgradnju puteva od raskrsnice Radnička ulice, do raskrsnice Hipodrom, a izvođački ugovor obuhvata izradu glavnih projekata i izgradnju puteva s pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice.
Да више не лицитирамо какав метро ће да буде. Никакав. То се знало чим је мост са оваквим пресеком почео да се гради. :rolleyes:
Wille, nemoj da prenosiš tako parcijalno vest.

Cela rečenica glasi:
Izvođački Ugovor podrazumeva izradu glavnih projekata i izgradnju novih autoputeva sa pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice/metroa.
Inače meni je još zanimljivija sledeća rečenica u tom pasusu koja kaže sledeće.

Predviđa se veliki obim radova na denivelisanim betonskim konstrukcijama.
 
relja":27wbmzch je napisao(la):
To poređenje sa Gazelom nije na mestu. Prosto - Gazela (tolika kolika je) nije bila predviđena za gradski most, već za deo međunarodnog autoputa, koji je neko, jako pametno, provukao pravo kroz grad.
Кад сам ја својевремено причао о томе, био сам анатемисан, пази се да не прођеш и ти тако.
shmeksi":27wbmzch je napisao(la):
Wille, nemoj da prenosiš tako parcijalno vest.
А шта то мења на ствари? Сви знамо да беламовци своје трамвајско чедо називају метроом. Да се од њега одустало, не би оставили места за шине на мосту, јер није предвиђен трамвај преко моста, а није предвиђено ни да метро прелази Саву на том месту.

Наравно, то ме не оправдава. Исекао сам текст тако да је створио забуну. Сори.
 
Mihailo a ja baš mislim da bi se uštedelo i na obimu radova, i na materijalu... a gde je proizvodnja drugačijih segmenata, koliko varova ide za jedan oblik, koliko za drugi, koliko koštaju kablovi po narudžbi i prateći elementi....Ne možemo sad sve gledati u kubicima betona, kubicima čelika... Gde je tehnologija, gde je tu naguravanje segmenata, gde su privremeni stubovi, pobijeni šipovi....
Prelaz preko brodogradilišta bi u svakom slučaju bio na stubovima, to su i sada konstrukcije za sebe, nisu deo glavnog raspona.

Od Save može (tj moglo je) da se ukrade malo, ali na mestu onog plićaka i mulja. Ne bi bilo potrebe za velikim nasipanjem stub bi bio u plićaku, a deo obale Ade do stuba bi se konačno uredio. Splavovima na tom mestu je i ovako odzvonilo.
Verujem da će se vremenom taj špic kod pilona ionako proširiti.
 
Wile E. Coyote":1dshxy9a je napisao(la):
relja":1dshxy9a je napisao(la):
To poređenje sa Gazelom nije na mestu. Prosto - Gazela (tolika kolika je) nije bila predviđena za gradski most, već za deo međunarodnog autoputa, koji je neko, jako pametno, provukao pravo kroz grad.
Кад сам ја својевремено причао о томе, био сам анатемисан, пази се да не прођеш и ти тако..
Hvala, ali mislim da je za to malo kasno :D
 
Vrh