Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

ovakva vrsta konstrukcije je jedno od naj naj efikasnih resenja u enzinerskom smislu, da je most bio pravljen tipa armirani beton sa vise nosaca bio bi visestruko masivniji i deblji, i nacin prenosenje sile preko svakog raspona bi bio kroz savijanje glavnih greda (sto je ne efikasno ) trebalo bi napraviti i jake stubove i konekcije izmedju svakog dela da bi se stvarao dovoljno momenta da ne bi se odvojio most tamo de se spajaju komponenti, u svakom slucaju bio bi debeo ruzniji i vise materijala potroseno, ovaj most ima presek maltene samo dve suplje kocke i ploca iznad njih. Cak i dijagonale koje prolaze od te kocke do gornje ploce su grede, naci sve je na minimum. Delovi se prave u komadu i sve se sklapa u relativno brzom tempom. Visina glavnog stuba je bila kritikovana ali ona pomaze u tome da se smanji sila u kablovima koje drze most (i onda kabal nemora da budu toliko debelo). Sto je veci ugao kabla prema glavnom konstrukcijom mosta to je veci vertikalni deo sile kroz taj kabal sto je i koristan deo sile jer on drzi most u mestu. Problem pravljena mosta prko save nikad nije bio pitanje dubine save vec duzina mosta i sirina mosta koja je velika da bi imalo toliko tralka. Nasta bi licio most da nije bio pravljen ovako....., i sam si rekao da je gornji deo pilona samo celik, prazan i verovatno tanak jer nema staticku korist, naci ja neznam sta treba da bude cena jednog mosta, ali mi se cini da su se stranci pobrinuli da stede onako kako treba kroz efikasan dizajn a ne kroz princip, jednostavnije je mora de je bolje....
 
Kakav sad beovoz i metro, zar niste ranije govorili da je most projektovan tako da bi jedino mogao laki metro ili tramvaj(nešto oko zavoja pri uspinjanju na most)? Ne želim da pomislim da će tuda ići laki metro, pošto se nadam da ga neće ni graditi. U svakom slučaju nadam se tramvaju, a najbolje bi bilo da se tu odmah preseče i da se tramvajske šine ne postavljaju nakadno nego da se to izgradi zajedno sa ostatkom mosta. Bolje nešto što će odmah funkcionisati, nego da se nadamo nekom fiktivnom metrou.


2012":1xmhw5sf je napisao(la):
e a ovo da će ti od Delta C. do Požeške tramvaj ići 5 min,zaboravi
Za 10ak min bi u suštini moglo. Nisu tramvaji toliko spori, a dosta su udobniji od autobusa :)

relja":1xmhw5sf je napisao(la):
nije predviđen pešački silazak na sam špic Ade
To je sigurno? :(
Znači čamci za Adu neće propasti... :rolleyes:
 
Prođoše svi rokovi a još niko nezna kako će izgledati petlja u Radničkoj. Konkurs završen krajem oktobra 2009. Prođe i 26.novembar i 26.decembar pa i 26.januar 2010.godine. Da komisija nije umrla od svinjskog gripa? :violina: :gobb:
 
@lukpot
Most je projektovan da nosi sve vrste šinskih vozila,jer je gradjen po istom principu kao Hajdinov za Beovoz ,tako da može nositi Metro vozove,Emv i Tramvaje ,ne postoji nešto što se zove "Laki Metro"već je to je modernizovani Tramvaj tj.onaj CAF koji je Grad nedavno naručio...a s obzirom na gužve u Požeškoj stići ćeš pre biciklom nego Tramvajem...

@mil4m
Verovatno su im automobilčići poispadali sa maketa ;)
 
Verovatno su i njujorčani 1890 mislili da je ovaj most ogroman i da je moglo to manje i jeftinije...

oi4x7o.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/File:Brooklyn-bridge-1890.png
 
2012":3278os6m je napisao(la):
@lukpot
Most je projektovan da nosi sve vrste šinskih vozila,jer je gradjen po istom principu kao Hajdinov za Beovoz ,tako da može nositi Metro vozove,Emv i Tramvaje ,ne postoji nešto što se zove "Laki Metro"već je to je modernizovani Tramvaj tj.onaj CAF koji je Grad nedavno naručio...a s obzirom na gužve u Požeškoj stići ćeš pre biciklom nego Tramvajem...
Upravo zato što je laki metro zapravo tramvaj kažem da bolje da odmah postave običan tramvaj :)

Nisam rekao da most ne može da nosi vozove, nego da je problem sa pristupnim putevima (bar mi se čini da ste pre nekih godinu dana pisali o tome). Da vozovi (pogotovo metro koji bi trebao da se kreće dosta brzo) zahtevaju manji ugao pri skretanju nego što pristupne saobraćajnice mogu da pruže. Možda sam pogrešno protumačio nešto :)
U svakom slučaju, kad se smisle oko metroa mogu da čupaju tramvajske šine, a to u svakom slučaju neće biti pre nego što tim šinama prođe rok trajanja :D
 
@bgexplorer

Iako se slažem sa reljom po pitanju ovoga (prešao sam u reljislam :D), Njujorčani jesu smatrali da je taj most preglomazan i nepotreban, a oko njegove izgradnje se vrtela korupcionaška afera o kojoj ovi naši pilićari mogu samo da sanjaju. /za početnike, izguglajte William H. Tweed/

//skočko, karo, tref, zvezda
 
relja":2yp0n53p je napisao(la):
Trolejbus":2yp0n53p je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
Ne, nisi u pravu, poređenje ti je detinjasto.
I odakle tolika potreba za "simbolima"? Simbolima čega? Zašto seku drvored u Bulevaru? Zar i to nije neki simbol?
Ne znam zasto relativizujes pojam simbol? Svaki grad ima svoje simbole i specificnosti po kojima je prepoznatljiv. I Beograd ih ima ali vrlo malo. Dovoljno je reci da je zapadna kapija jedan od motiva prilikom raznih predstavljanja Beograda pa da se uoci koliko ovom gradu nedostaje simbola. Meni su trenutni beogradski mostovi ruzni ili u najmanju ruku obicni. Ako vec nemamo starih lepih mostova zasto i novi moraju biti ruzni i obicni? Imaj na umu da se u Beogradu nece graditi 100 mostova, izgradice se jos nekoliko i to je otprilike to, prema tome ako sad napravimo 2-3 obicna mosta umesto jednog monumentalnog postoji verovatnoca da ce grad, sto se mostova tice, zauvek ostati lisen lepote sto je po meni steta jer mostovi daju posebnu notu svakom gradu.
 
bgexplorer":1mpr0y2h je napisao(la):
Verovatno su i njujorčani 1890 mislili da je ovaj most ogroman i da je moglo to manje i jeftinije...

http://i48.tinypic.com/oi4x7o.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Brooklyn-bridge-1890.png
Ali, uz dužno poštovanje, kao što sigurno znaš (a i piše na Wikipediji ko ne zna), ovo je prvi most preko Ist Rivera (ispod njega su plovili i jedrenjaci), najveći raspon u svetu za svoje vreme, prvi na kojem su primenjeni čelični kablovi...
Možemo još dugo nabrajati po čemu je sve ovaj most je bio veliki ne samo inženjerski i tehnološki, već civilizacijski iskorak.
Poređenje slučaja Ade, Save i Beograđana sa ovim, priznaćeš, zaista nije na mestu.


@bg259 - umem i ja da napravim grubu analizu statičkog opterećenja. Sve to stoji, kada nacrtaš pravce sila i momenata - na crtežu.
Na kraju svega uvek sledi ekonomska analiza, i zato grede još uvek nisu nestale kao rešenje.

@Trolejbus - simbol jeste relativan pojam, U Beogradu, kada god žele da nešto proguraju, daju mu ime "novi simbol Beograda". I ni jedan ot tih "simbola" na kraju ne ispadne dovoljno "simboličan". Ovaj grad postoji duže od 2000 godina. Ne trebaju mu novkomponovani "simboli" svake dve godine, treba mu funkcionalna infrastruktura.

Na primeru šinskog prevoza se vidi da se u stvari razvoj grada prilagođava rešenju mosta, a ne da se most prilagođava gradu. To je strašno.

@Jovanovm - "reljalizm" :vops:
 
Najbolji su ljudi koji bi stavili restoran na vrh mosta... :) Takvih ima puno i zato ovakav most moze da prodje u Beogradu.

Lep je to niko ne spori. Ali je mogla da se uradi greda+10 obdanista+3skole i jos para da ostane da tajkuni stave u dzep. Mostogradnja ili Energoprojekt mogu da izguraju ovako nesto bez stranaca i bez project&build...

Poredjenje sa mostom iz 1890. godine je potpuno bezvezno,oni tada da su mogli gredu stavili bi gredu,ali su morali da odu visoko iznad luke,jedrenjaka...

Ali nema smisla pricati o tome sta je moglo...proslo svrseno vreme :)

Meni vise smeta nacin na koji to sve prolazi u javnosti,poturanje simbola kao opravdanje za prelaz preko reke.

Ko kaze da ga Gazela ostavlja ravnodusnim... :violina: prosetaj malo oko nje da vidis kako elegantno preskace savu...
 
Ma spominju da je simbol jel je to prvi most u poslednjih 30 godina da se gradi + ima pilon 200m i bele je boje a bela boja je simbol Beograda zar ne?
 
Ако ћемо већ о приоритетима, од моста Земун-Борча који измешта транзит из Београда на Дунаву је приоритетнији мост код Винче јер измешта транзит и из Земуна и тотално цео саобраћај усмерава на обилазак.

А што се тиче тога шта ће прелазити преко моста, зна се да ће прелазити трамвај. Само ће се звати :blah: белам. Стоји у :blah: важећем ГУП-у. Мост који се гради је и прилагођен њему.

И колико знам, предвиђена је станица :blah: белама на мосту. Само једна ситница није предвиђена: силазак са станице на Аду (а, нажалост, то је једина паметна ствар која је предвиђена).

sema_metroa.jpg


И да, неко рече да се пита како ће на малом месту да направе функционалну петљу. Неће је ни направити, јер је предвиђена петља са семафорима, а не петља без семафора (све има на страни 47 ове теме). Само се чека да се неко одважи да то потврди.
 
Zaista bih voleo da nisam u pravu, i da će na špicu Ade potojati liftovi i da će putnici tramvaja, pešaci i biciklisti moći da siđu sa mosta.

Očekujem neko genijalno i jednostavno rešenje. Prema dosadašnjim skicama, jako malo mesta ima stajalište. Prostor je veoma uzak i time nebezbedan za stanicu koju bi koristio veliki broj putnika.
Više ćemo znati kada se oslobodi pogled na noge pilona u visini kolovozne kosntrukcije.
 
Nije predvidjena stanica za tranvaje ni lift sve je to bilo predvidjeno drugim konkursnim rjesenjima mozete pogledati na SSC mislim da se tema isto zove :kafa:
 
bolje od restorana je da se na vrh stavi zastava 100x50m, onda cemo mozda imati i najveci u regionu :vops:
 
direktor":2z3535tv je napisao(la):
Nije predvidjena stanica za tranvaje ni lift sve je to bilo predvidjeno drugim konkursnim rjesenjima mozete pogledati na SSC mislim da se tema isto zove :kafa:
Па онда они сами себи скачу у уста чим на Беоландовом сајту и даље стоји ова карта :rolleyes:
 
upravo je na studiju b bio prilog kako je danas počelo uklanjanje objekata koji su na trasi pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane. razvalili su neki prazan magacin i rekli da je većina objekata na trasi nelegalna, i da će svi biti uklonjeni do leta kada počinju radovi na saobraćajnici
 
http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=47271

Vesti :: Beograd
Međunarodni poziv za izgradnju pristupa mostu preko Save »
28. Januar. 2010 | 16:11, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Konkurs za dobijanje ugovora o izvođenju radova očekuje se u aprilu, a zaključenje i primena ugovora od avgusta ove godine do avgusta 2013. godine, piše na sajtu.

Direkcija Grada Beograda za građevinsko zemljište i izgradnju je objavila međunarodni poziv za izgradnju južnih pristupnih puteva mostu preko reke Save kod beogradskog izletišta Ada Ciganlija, objavio je Empoartal (www.emportal.rs).

Poziv se odnosi na izgradnju puteva od raskrsnice Radnička ulice, do raskrsnice Hipodrom, a izvođački ugovor obuhvata izradu glavnih projekata i izgradnju puteva s pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice.

Konkurs za dobijanje ugovora o izvođenju radova očekuje se u aprilu, a zaključenje i primena ugovora od avgusta ove godine do avgusta 2013. godine, piše na sajtu.

Kriterijumi za vrednovanje ponuda za pretkvalifikaciju su iskustvo, kadrovski potencijal, tehnicka opremljenost, finansijsko stanje i istorija sporova.
2013 ?
 
relja":36atjifj je napisao(la):
stek":36atjifj je napisao(la):
mene jedino nervira sto neki ljudi lupaju, ''joj most je skup mogli su da naprave dva mosta za iste pare''. MA MOGLI SU DVA K**CA za te pare da izgrade. Ljudi moraju da shvate da je ovaj most kvalitetan i da ima normalnu cenu,a ne da pljuju po njemu, bolje da se bave svojim zivotom a ne sa ovim mostom. :rolleyes:
Do sada nisi izneo niti jedan argument za to što tvrdiš, samo ponavljaš da "tako mora da bude i da ljudi moraju to da shvate".
Šta tu ima kvaliteteno? Most služi da se premosti reka, a za ovaj se ne zna ni kako će se mu se prilaziti i silaziti sa njega, niti koji će šinski prevoz da ide preko njega, ne zna se ni koliko će da košta, nije predviđen pešački silazak na sam špic Ade, konstrukcija je najranjivija od svih mostova u Beogradu, a ko će da radi održavanje još niko nije ni razmišljao., itd, itd.
Ostali projekti u pripremi ili u izgradnji govore suprotno - jeftiniji mostovi mogu da se grade...ako postoji politički (tj stranački) interes.
I ne vidim neki kvalitet u nečemu što ima "ukrasni špic". Jedna stvar je sigurna - ovo je jedinstveno "rešenje"u svetu.

I džaba gubiš živce, ovo je samo internet diskusija...a tek si nam se pridružio.Ova priča traje mnogo duže nego što ti pratiš....
Pa to je ono sto ovaj forum na svih 92 stranica samo prica o mostu i nicemu ostalom, samo ste se malo ukljucili na mnogo, mnogo veci problem, a to je ceo projekat koji ce BTW liciti ni nasta ako se ne krene kako je planirano po fazama itd itd. Svi samo most pa most. Most je divan (pa bilo kakav da izgleda) ali bez prve faze T6 do C Cuprije nema nista, a vi se i dalje ubedjujte koje je najbolje resenje, zasto je uradjeno onako i tako i da li je semaforizovan itd. Ajde malo da diskutujemo o celom projektu! Ajmo od pocetka.Dali neko zna kada ce poceti de-nivelizacija T Bunar/N.Dobrovica ili imali planova za Bulevar duz pruge kada ce to poceti da se radi? Ili se ceka da se most napravi i da ne bude u upotrebi pet godina zbog "nerasciscenih" statijaznam odnosa. Cenim Vase misljenje.
 
- Meni zaista niste jasni sa tim pluvanjem po izgledu mosta!
- Postoji velika razlika kada se podize npr. most kod Beske, i most u metropoli! Svuda je u svetu tako! Mostovi koji se grade u srcu grada su svuda monumentalni, preskupi! Pa naravno da je tako! U gradovima, svaki most je umetnicko delo, a to se placa brate moj! Evo kakve mostove planiraju ili su vec izgradili u metropolama:

http://www.ekobydleni.eu/obrazky/architektura/kurilpa-bridge-1.jpg

http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/stevenhollcopenhagenbridge.jpg

http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/london-bridge-ed02.jpg

http://www.archi-europe.com/pictures/bridge_2.jpg

Mislite li da su oni jeftini?! Cak i za njihov standard.......NISU!!
 
Međunarodni poziv za predkvalifikaciju izgradnje severnih pristupnih puteva

Grad Beograd (u daljem tekstu „Investitor“) je konkurisao za zajam Evropske Investicione Banke - EIB (u daljem tekstu „Banka“) u vezi troškova projekta „Most preko reke Save u Beogradu, Izgradnja pristupnih puteva mostu preko reke Save“. Ovaj međunarodni poziv za predkavlifikaciju se odnosi na izgradnju SEVERNIH pristupnih puteva (od ulice Tošin bunar do severnog kraja mosta).

Izvođački Ugovor podrazumeva izgradnju novih autoputeva sa pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice/metroa. Predviđa se veliki obim radova na denivelisanim betonskim konstrukcijama.

Radovi se izvode u urbanoj zoni i biće izvođeni prema FIDIC uslovima ugovora za izgradnju (FIDIC Conditions of Contract for Construction). Pristupni putevi će omogućiti prilaz novom mostu preko reke Save koji je u fazi izgradnje na špicu Ade Ciganlije.

Konkurisanje za ugovor o izvođenju se očekuje u aprilu 2010. Zaključivanje i implementacija ugovora se očekuje od avgusta 2010 do avgusta 2012.

Kriterijumi za vrednovanje ponuda za predkvalifikaciju su sledeći :
• Ukupno iskustvo
• Kadrovki potencijal
• Tehnička opremljenost
• Finansijsko stanje
• Istorija sporova

Sve firme se pozivaju da učestvuju u procesu predkvalifikacije.
Međunarodni poziv za predkvalifikaciju izgradnje južnih pristupnih puteva

Grad Beograd (u daljem tekstu „Investitor“) je konkurisao za zajam Evropske Investicione Banke - EIB (u daljem tekstu „Banka“) u vezi troškova projekta „Most preko reke Save u Beogradu, Izgradnja pristupnih puteva mostu preko reke Save“. Ovaj međunarodni poziv za predkavlifikaciju se odnosi na izgradnju JUŽNIH pristupnih puteva (od raskrsnice „Radnička“ do raskrsnice „Hipodrom“).

Izvođački Ugovor podrazumeva izradu glavnih projekata i izgradnju novih autoputeva sa pripadajućim raskrsnicama i ostalom infrastrukturom, uključujući budući sistem lake železnice/metroa. Predviđa se veliki obim radova na denivelisanim betonskim konstrukcijama.

Radovi se izvode u urbanoj zoni i biće izvođeni prema FIDIC uslovima ugovora za projektovanje i izgradnju (FIDIC Conditions of Contract for Plant and Design Build). Pristupni putevi će omogućiti prilaz novom mostu preko reke Save koji je u fazi izgradnje na špicu Ade Ciganlije.

Konkurisanje za ugovor o izvođenju se očekuje u aprilu 2010. Zaključivanje i implementacija ugovora se očekuje od avgusta 2010 do avgusta 2013.

Kriterijumi za vrednovanje ponuda za predkvalifikaciju su sledeći:
• Ukupno iskustvo
• Kadrovki potencijal
• Tehnička opremljenost
• Finansijsko stanje
• Istorija sporova

Sve firme se pozivaju da učestvuju u procesu predkvalifikacije.
 
Shmeksi,

Jel to znaci da ako se na primer most zavrsi kako je planirano u zimu 2011, da ce oni razmatrati planove i ugovore do 2013 godine? :vops:
 
LUCAS":2b1w8izr je napisao(la):
Shmeksi,

Jel to znaci da ako se na primer most zavrsi kako je planirano u zimu 2011, da ce oni razmatrati planove i ugovore do 2013 godine? :vops:
Ma jok, završetak radova treba da bude 2013
 
Avgust 2012 i 2013 su datumi završetka prilaznih puteva, ali pretpostavljam da će petlje oko mosta biti završene nešto ranije da bi se na njega moglo popeti barem iz postojećih ulica..? Ili će most godinu-dve samo čekati :/
 
dve godine im treba za put i par spojnica kroz novobeogradsku ravnicu u duzini od 3 (tri, TRI, T R I ) kilometra???

Ovo za jug je jos gore, petlja hipodrom treba da bude gotova krajem leta ove godine... Sta ce oni da rade od 2010-2013 na potezu Radnicka-Hipodrom, duzina manje od kilometar?
 
Vrh