Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Бициклистима из блокова ће овај мост много да значи јер је сада (описивао сам давно) много тешко да се дође кроз Јурија Гагарина, било преко Милентија или Владимира Поповића (Старог савског или Бранковог моста), на Аду...тако да једва чекам да се за кратко време превозим лети бициклом до Аде!!! :)
 
Početak pripremnih radova na izgradnji mosta preko Save
Autor: Beta | 30.11.2008. - 17:25

Predstavnici grada Beogarda i kompanije "Por" prisustvovaće sutra početku pripremnih radova na izgradnji mosta preko Save, saopšteno je danas iz Gradske uprave.

Tim povodom će lokaciju ispod postojećeg tobogana u Radničkoj ulici kod restorana "Stara stenka" sutra u 11 sati obići gradonačelnik Beograda Dragan Đilas sa saradnicima i tehnički direktor kompanije "Por" Valter Rekerzugl.
Početku pripremnih radova prisustvovaće i predsednik Stručnog saveta projekta Nikola Hajdin, pomoćnik gradonačelnika Aleksandar Bijelić i direktor Direkcije za građevinsko zemljište Boris Ranković.
Konzorcijum kompanija sa firmom "Por Tehobau" na čelu izabran je za izvođača radova mosta na Adi Ciganliji koji će povezivati Novi Beograd s Čukaricom.

Ugovorena cena za projektovanje i izvođenje radova iznosi oko 118,5 miliona evra, a izgradnja mosta trajaće oko tri godine.
 
Počela izgradnja mosta na Adi Ciganliji
13:34 BEOGRAD, 1. decembra - Na desnoj obali Save danas je počelo pobijanje probnih šipova za jedan od sedam stubova mosta na Adi Ciganliji. Gradonačelnik Beograda Dragan Djilas, koji je prisustvao početku izvođenja radova, rekao je da, posle više od 30 godina, počinje izgradnja novog mosta u Beogradu - mosta za drumski saobraćaj koji će kasnije koristiti i metro.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Pa oni plavi i žuti brodići stalno piče sa jedne na drugu stranu, kontam da će izgubiti deo posla..
 
Počela izgradnja mosta preko Ade Ciganlije
Autor: Goran Svilar | 01.12.2008. - 08:10 izmena 13:58
Počela izgradnja mosta preko Ade Ciganlije

Prve mašine danas su konačno zaposele špic Ade Ciganlije, gde je počela gradnja mosta koji bi za dve godine trebalo da spaja Čukaricu i Novi Beograd. Prestonica tri decenije čeka na izgradnju jednog takvog objekta, tako da se današnji dan može nazvati istorijskim za Beograđane koji se nadaju da će posao biti završen “što pre je to moguće”. Prema ugovoru, radovi bi trebalo da budu završeni do kraja 2011.

Uprkos brojnim “peripetijama” koje od početka prate jedan od najvećih projekata Beograda, prvi radovi su danas konačno počeli. Sumnje pojedinih stručnjaka u valjanost lokacije za novi most, primedbe da je most preskup i druge prepreke, danas su bile zaboravljene, a radnici su zasukali rukave. Opravdana ili ne, tek bojazan domaće javnosti da bi posao mogao biti ugrožen zbog finansijskog kraha jednog od izvođača radova ne plaši nosioca posla Direkciju za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju.
“Posao ne može biti ugrožen a za to je garant konzorcioni ugovor potpisan između izvođača radova po kome, u slučaju da jedan izvođač odustane, preostala dva preuzimaju njegov deo posla”, poručuju iz Direkcije.
Ako je suditi po najavama, za tri godine i 116 miliona evra, koliko košta izgradnja mosta, Beograd će dobiti još jednu alternativu za prelazak preko Save, most širok 45, dugačak gotovo jedan kilometar sa šest saobraćajnih traka, dva koloseka za (metro) i dve pešačko - biciklističke staze. Prema prvim procenama, izgradnja bi trebalo da košta čak 25 miliona evra manje, ali je do poskupljenja došlo zbog „skoka“ cene građevinskog materijala, pre svega čelika, na svetskom tržištu, objasnili su nadležni.
Most preko Ade Ciganlije deo je Unutrašnjeg magistralnog prstena, biće izgrađen sa kosim kablovima i jednim pilonom visokim 200 metara koji se već spominje kao novi simbol glavnog grada.

Izmeštanje splavova
U okviru priprema za izgradnju mosta preko Save, gradska komunalna inspekcija izmestila je 30 splavova.
- Splavovi se izmeštaju na pravcu ka Ostružnici, a u svemu tome veoma dobro sarađujemo sa vlasnicima plovnih objekata. Izmeštanje se radi u međusobnim dogovorima, i do sada je premešteno oko 30 različitih objekata, od splavova i pontona do mostića. Ceo posao traje poslednjih mesec dana, i trebalo bi da se završi za desetak dana - rekla je Gorjana Obrenović, gradski sekretar za inspekcijske poslove.

I “Porr” na početku
Na lokaciji u blizini restorana „Stara stenka” gradonačelnik Dragan Đilas danas je simbolično pustio u rad mašinu za probijanje probnih šipova. Ovom događaju prisustvovali su i tehnički direktor konzorcijuma “PORR Valter Rekerzugl”, predsednik Stručnog saveta projekta akademik Nikola Hajdin i Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
izvor Blic
link http://www.blic.rs/beograd.php?id=67907

:gobb:
 
Ako ne bude moglo da se pravo sa mosta sidje na Adu (u šta verujem) čamci neće izgubiti posao...možda spuste cenu karte, ali pošto se njima voze ljudi koji na Adu idu željni zezanja, prirode, sporta, rekreacije... verujem da će i dalje imati putnike. Uvek bi se radije prošetao ili provozao bajsom do Save, provozao rekom 5 min nego da prelazim most do Čukarice pa tek onda na Adu.


Kad će da pobijaju šipove na samo Adi?
 
Moze li neko da mi objasni sta to znaci da su poceli "istrazni" radovi na spicu Ade? Ne kapiram to istrazni...
 
Pa verovatno proveravanje tla, mada je to vec sve trebalo da bude zavrseno.
 
Moram da primjetim da je beobuild zakazao uoci ovog dogadjaja. Gdje su slike, gdje je izvjestaj :notok:

(znam da imate i drugog posla ali nekako smo navikli na azurnost informacija - razmazili ste nas ;) )
 
heheh strpljenja malo :cool:

Bice fin report veceras i to ne sa pozerske strane gde se radi u odelu i kravati nego sa pravog mesta gde se stvarno radi :gobb: :gobb:
 
Evo vam jedna widescreen slika cisto da vas mine zelja dok ne dodje reportaza na naslovnoj

272_IMG_5848.jpg
 
прочешљао сам мало ову тему и приметио колико жељно сви ми овде очекујемо овај почетак радова. до коначног завршетка има још доста дана...

:grand:
у међувремену, ево још једном тог магичног пута преко воде.
untitled.jpg
 
Prve mašine danas su konačno zaposele špic Ade Ciganlije, gde je počela gradnja mosta koji bi za dve godine trebalo da spaja Čukaricu i Novi Beograd. Prestonica tri decenije čeka na izgradnju jednog takvog objekta, tako da se današnji dan može nazvati istorijskim za Beograđane koji se nadaju da će posao biti završen “što pre je to moguće”. Prema ugovoru, radovi bi trebalo da budu završeni do kraja 2011.
Eee novinari novinari...
 
Uživajte u fotkama na naslovnoj strani :vops:
 
А шта је са бициклистичком стазом која пролази поред Старе стенке? Изгледа да је укинута за наредних неколико година. Она је веома прометна и једини пут од Аде до Дорћола и Н.Београда.
 
^^ ona uličica za servisne zgradice je istovremeno i zamena za biciklističku stazu.
 
Фино, значи да ће моћи да се користи у потпуности током целог процеса изградње.
 
^^^ Da biciklisti i setaci ce nesmetano prolaziti ka adi, novom izasvaltiranom ulicicom koja zaobilazi gradiliste
 
Jbt, ne mogu da verujem da su radovi poceli :gobb:

Inace genijalan tekstic u danasnjem "Danasu" (nazalost nema ga online). Uglavnom ide otprilike:

Danas":1uthabrp je napisao(la):
"predsednik skupstine grada Beograda Spasoje Krunic najavio je da ce do kraja godine biti raspisan konkurs za izgradnju metro mosta preko Save. Predvidjeno je da radovi na izgradnji mosta u okviru linije metroa M1, od Vukovog spomenika do Fontane na NBG, traju od dve i po do tri godine. Izgradnja ce biti finansirana iz budzeta Grada Beograda, a kako je Krunic najavio u planu je izgradnja jos dve linije - od Vukovog spomenika ka juznim delovima Grada i od Banovog Brda do Novog Beograda" jun, 1998
Taj tekst najbolje opisuje koliko je Homer Jay danas srecan :)
 
Ovaj topic bi sada mogli da prebacite na podforum "projekti u izgradnji" :)

edit: jeste brzi :kk:
 
Beogradskim Unutrašnjim magistralnim poluprstenom upravljaće najsavremeniji sistemi za kontrolu saobraćaja - u toku pripreme za uvođenje inteligentnih transportnih sistema

zgradnja Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), dužine 17 km, koji će po obodu grada povezati Novi Beograd sa Pančevačkim mostom, ušla je u prvu fazu, a trenutno su u toku radovi na pilonu novog mosta preko Ade Ciganlije, najvažnijem i najskupljem objekatu UMP-a. Buduća saobraćajnica, čiji se završetak može očekivati u 2020. godini, biće opremljena inteligentim transposrtnim sistemima (Inteligent transfer sistem, ITS) za kontrolu saobraćaja, a tehničku pripremu za njegovo uvođenje radi beogradski Saobraćajni fakultet u saradnji sa Hidroprojektom.

ITS radi u realnom vremenu i integriše različite funkcije, kao što su - upravljanje saobraćajnim zahtevima, regulisanje pristupa vozila na pojedinim delovima mreže, upravljanje radom svetlosnih signala. On obuhvata i strategije za brzo reagovanje i organizovanje saobraćaja pri incidentnim situacijama, kao i napredne sisteme informisanja korisnika.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Branko Stanić naglasio je u razgovoru sa urednicima eKapije da je neohodno da projekat upravljanja UMP-om bude rađen paralelno sa gradnjom saobraćajnice, kako bi se na vreme stvorili tehnički uslovi za kasnije implementiranje sistema.

- Planirano je da UMP bude opremljen svetslosnim signalima, znakovima, senzorima i detektorima. Vozači će na različite načine dobijati određene tehničke informacije. Deo tih informacija stizaće preko sistema vertiklane signalizacije, tj. panoa. Neka obaveštenja vozači će moći da dobiju i putem GPS uređaja u automobilima. Svi učesnici u saobraćaju biće upozoravani o metereološkim uslovima, stanju na putevima, prohodnosti, zagušenjima na mreži, kao i usmeravanju ka alternativnim elementima putne mreže - objašnjava Sanić.

Prema njegovim rečima, Beograd nema najsavremeniju kontrolu upravljanja saobraćajem. Trenutno postoji jedan komandni centra u Ulici 27. marta, a upravljanje saobraćajem zasniva se na monitoringu raskrsnica, putem TV kamera. Delovi saobraćajne mreže su povezani u sistem, ali postoji i dobar deo onih koje nisu integrisane, tako da iz centra nije moguće u potpunosti delovati na saobraćajni sistem u prestonici.

- Upravljanje UMP-om najverovatnije će se takođe vršiti iz tog centra. Ali, kako će ova saobraćajnica sadržati dva izuzetno značajna i velika objekta, most preko Ade Ciganlije i tzv. Senjački tunel, upravljanje će biti prilično komplikovano, tako da je naš zadatak da od velike ponude izaberemo najbolje softvere i opremu. Ideja je da se kroz projekat opremanja UMP i čitav sistem upravljanja saobraćajem stavi pod kontrolu.

Prema rečima našeg sagovornika, UMP je jedina saobraćajnica u Beogradu koja je prošla sve faze projektovanja- i ima više puta verifikovani generalni, idejni i izvođački projekat.



Trasa UMP

UMP ide od saobraćajnice T6 u Novom Beogradu do Pančevačkog mosta, a najveće prednosti imaće žitelji Rakovice i Čukarice, jer će im biti olakšano putovanje ka Novom Beogradu, Zvezdari i Voždovcu, s obzirom da više neće morati da se voze kroz centar prestonice.

UMP ide paralelno postojećem autoputu, prolazi pored novih naselja na Bežanijskoj kosi i ide do denivelisane raskrisnice sa Tošinim bunarom, zatim prolazi pored blokova 37 i 38, 28 i 24 gde seče Ulicu Omladinskih brigada i Španskih boraca i paralelno sa železničkom prugom stiže do sadašnjeg otvorenog tržnog centra gde skreće ka Brodogradilištu.



Dugo planirani most preko Ade Ciganlije je projektom UMP-a pomeren do samog špica jezera. Trasa UMP-a nas dalje vodi pored hipodroma do Topčidera gde ulazi u brdo ispod Dedinja, tzv. Senjački tunel. Tunel izlazi u Ulici Ljutice Bogdana (mislim da misle na Humsku, prim.HJ) kod stadiona FK Partizan. Na Autokomandi nalazi se denivelisana petlja. UMP nas dalje vodi dolinom Mokroluškog potoka ka Šumicama gde prelazeći autoput, seče Ustaničku ulicu i tu ponovo ulazi u tunel. Kod raskrsnice sa Ulicom gospodara Vučića UMP je ponovo na površini gde njegova trasa prelazi preko Južnog bulevara.

UMP se nastavlja trasom na poziciji Ulice Grčića Milenka i ponovo ulazi u tunel ispod Ulice Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Nastavak trase ide ka raskrsnici sa Ulicom Baje Sekulića i pored Novog groblja dolazi do zone Bogoslovije, prelazi preko Ruzvaltove ulice i uključuje se na Pančevački most. Ukupna dužina UMP-a iznosi više od 17 km od čega je u tunelima oko tri, a na objektima oko 5,5 km.



Most preko Ade Ciganlije

Most preko Ade Ciganlije, najskuplji objekat na budućem UMP-u gradi austrijsko-slovenački konzorcijum „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau”, a vrednost radova je 118.652.230 mil EUR. Ugovorm su obuhvaćeni i evenutualni nepredviđeni i naknadni radovi u iznosu od 5% ukupne cene. Najvećim delom biće finansiran iz kredita koji je Grad Beograd obezbedio kod Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će izgradnju prilaznih saobraćajnica finansirati Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Izgradnja mosta treba da bude završena za 44 meseca od potpisivanja ugovora, dakle kraj 2011. godine. Idejno rešenje izradila je maribroska firma “Ponting”, sa partnerima DDC Ljubljana i CPV Novi Sad.

Most će biti dugačak 929 metara, s stubom visine 200 m, i imaće šest kolovoznih traka, dve staze za pešake i dvostruke šine namenjene lakom metrou (da li ce i kakav metro biti gradjen jos nije odluceno, prim HJ).

Prema rečima profesora Stanića most je najskuplji i najveći objekat budućeg UMP-a, a posle njega sledi Senjački tunel. Naš sagovornik naglašava da postoje alternative tom tunelu, kao što je Rakovički put.

- Izgradnja UMP-a na novobeogradskom delu neće biti mnogo zahtevna. Problemi će se javiti kad on pređe reku, odnosno već kod Ade Ciganlije i Hipodroma, jer se saobraćajnica smešta u jedan korozivan prostor, koji je potpuno isplombiran - objašnjava Stanić

Najmanji profil UMP su dve plus dve trake i on će ličiti na glavnu gradsku arteriju- Ulicu kneza Miloša, s tim što će na novobeogradskoj strani, gde postoji bogatiji prostor biti širi.

Ukoliko bi UMP danas postojao slika bi bila sledeća: sa današnjim brojem vozila na mreži u vršnom satu na mostu Gazela broj vozila bi bio manji za 27%, na Brankovom mostu za 24%, a u Bulevaru vojvode Mišića kod sajma za 42%. Prosečna brzina bi se povećala sa postojećih 19 na 26 km na čas.
Izvor E Kapija
 
Koliko je meni poznato UMP ne ide tunelom ispod Kralja Aleksandra vec tu negde iznad zemlje da bi onda imao denivelisanu raskrsnicu sa ulicom Dimitrija Tucovica. Sumnjam da je najveci trosak most na adi, pre verujem da je tunel, a tu je takodje i pitanje eksproprijacije raznih ljudi ciji su objekti na toj trasi (npr. kuca mog dede).
 
Ide ispod Bulevara, zato sto je isti na brdu u odnosu na ostatak trase.
 
Vrh