Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Koliko se neki nerviraju sto je gradnja mosta pocela, uprkos svim njihovim nadanjima da ce projekat da propadne.

Stvar je jednostavna, i ne treba nam internet glasnaje da bi smo utvrdili sta su gradjani izabrali. Jednostavno na izbore su izasle s jedne strane garniture koje su govorile:

- "ovaj most je sranje, skup je, moze da bude i greda, a mozda cak i Mitu skeldziju da angazujemo umesto mosta, skup celik, jbg"

i ona druga ekipa, koja je na izbore isla sa parolom:

- "projekat je izradjen, novac obezbedjen, most jeste malo skuplji, but it's A FUCKIN' fact da je to prvi most koji ze zaista gradi u Beogradu (a da vam za tu cinjenicu nisu potrebne teske droge) u poslednjih 30 godina"

We won, you loose. Demokratija u praksi :D

Da, ja sam bio sasvim svestan 11. maja kada sam zaokruzivao broj na glasackom listicu da time dobrovoljno dajem odobrnje da se novac koji ulivam u gradski budzet koristi za isplatu kredita za izgradnju mosta preko Save.

I da, bez obzira na sve idiotske odluke koje je gradska vlast napravila posle 2000. godine, jedan duboki naklon i zahvalnost za ovaj most, buduci da je za generacije gradskog rukovodstva pre njih (za sve one koji su mlatarali gradskom palicom posle 1975) izgradna mosta preko jedne od dve Beogradske reke bila cista naucna-fantastika.
 
Vocar, zato je postojala stručna komisija kojom je predsedavao predsednik SANU, Nikola Hajdin. A da, bila je i ona grupa stručnjaka koji su se bunili, oni su u isto vreme uspeli da: a) kažu da je most nepotreban, b) da je most preskup, c) da treba prihvatiti NJIHOVO rešenje, koje je bilo jeftinije i koje bi unakazilo floru i faunu donjeg špica Ade, a pošto bi domaće firme bile u mogućnosti da ga grade, verovatno bi se gradio kao most kod Ostružnice.

edit: Vidiš malo nelogičnonsti u tim stavovima?
 
@Ambassador
Ne, ne, ne… nisi uopste svhatio sta hocu da kazem – koja linija PRAVOG metroa ce ici preko Ade? Da li postoji uopste idejni projekat za takvu liniju, polazna I krajnja tacka, ruta kojom ce da se krece? Ako postoji - kako ce se “popne” na most – lepo si rekao da ti nisi primetio da metro kompozicija usporava kada prelazi preko mosta – to je zato sto
a) usponi na prilazu mostu su blagi ili uopste nema uspona koji kompozicija treba da savlada I
b) konstrukcija mosta je takva da dozvoljava da se kompozicija krece istom brzinom kao i u tunelu.
Zasto? Poredjenje – LRT je trebao da se krece 30 Km/h (podatak sa Beoland-a). Maksimalna dozvoljena brzina metroa u Njuorku (Wikipedia) je 50 mph - 80 km/h. Koliki radijus pruge sa usponom treba da se izgradi da bi se kompozicija klasicnog metroa popela na ovaj most, a da se krece znacajno brze od tramvaja GSP da bi imalo smisla uopste praviti celu tu liniju pravog metroa koja bi isla preko Ade (I ko zna odakle I ko zna kuda)?
Tako da uopste nije stvar kako ce majstor da ga “okrene” vec da li uopste ima smisla da preko ovakvog mosta preko Ade, predvidjenog za brzine LRT, pustiti pravi metro, imajuci u vidu da je most projektovan (ako je uopte I isprojektovan) da se preko njega krece lagana i kompozicija brzinama 20-30 km/h.
Zato bi se I gradio samo taj jedan poseban metro most za sve linije koje bi prelazile Savu preko kojeg bi kompozicija prvog metroa bezbedno prozvizdala sa prosecnih 60 na sat. A ponavljam, ovaj "lagani" most preko Ade je predvidjen za LRT, male i sporije kompozicije koje stoga proizvode i manje oscilacije, a i manje su zahtevne za pristup mostu.

A sto se tice Mrke, da li je bio u pravu u kampanji ili sada… drug ing. Mrkonjic je prvo namazani oportunisticki politicar, a tek onda inzenjer bez obzira na “gradteljski” javni nastup, izjave I “inzenjerski” stil odevanja. Hteo sam da ti ukazem kakvog coveka citiras.

Ugovor je potpisan pre krize. To nije opravdanje, jer i tada je upozoravano da je to puno para za jedan most u ovom gradu, da nam je privreda takva kakva je i da se nikad ne zna sta se valja iza brda i da ima puno drugih prioriteta u koje bi se moglo uloziti. Ozbiljni ljudi tako razmisljaju.
Zasto most a ne opera? Jel ti to ozbiljno? A zasto je u vreme krize pravljen bas most a nije pravljena - opera? Ali stvarno! Mislim da je ocigledno, ali ajde - u krizama je najbolje ulagati u poslove i radna mesta koja grade infrastrukturu - naglasavam - u racionalnu infrastrukturu - koja ce odmah uticati na razlicite grane privrede i za koju se zna da ce, posredno, odmah poceti da vraca novac u privredu.
A zgrada opere, i to najskuplja zgrada opere na svetu? Daj, budi ozbiljan...

Vocar":1xh0d8dv je napisao(la):
Uostalom, definicija demokratije i jeste da desetorica glupih mogu da nadglasaju jednog pametnog.
Ili da jedno sasvim neformalno glasanje laika na kraju bude argument sa vecom tezinom od stava strucne javnosti.

Ali, najludji argument mi je "most nije gradjen 30 godina zato cemo da se zaduzimo i skrljamo grdne pare samo u jedan"

Homere, ti mislis da si ti pobedio ("vi" pobedili), a ja, sa druge strane, mislim da smo svi mi namagarceni. Opet.
I to je razlika.
Uostalom, sada je na vlasti u Gradu koalicija partija koje su se u kampanji zalagale za razlicite verzije mosta, a ako cemo posteno, zbirnu vecinu su odnele partije koje su kritikovale most i najavljivale preispitivanje celog posla. Pa i nije ti neki argument.

Bez obzira na sve, most se gradi, videcemo za koje pare i na sta ce liciti na kraju. Greo'ta za pare, a i greo'ta za Adu i gero'ta za pogled.
 
Odgovor na pitanje: Mogao se napraviti sasvim običan most bez stuba od 200 metara koji bi se i funkcionalnošću i izgledom uklopio među postojeće mostove. Ako se već i pravi taj famozni stub, onda je moralo da se obezbedi da je moguće da se izađe na njegov vrh ( neki vidikovac i sl ). Tek tada bi postao zanimljiv za turiste ( što i jeste jedina njegova uloga ).
Sidnejski most predstavlja atrakciju između ostalog i zato što je omogućeno da ljudi pređu preko njegovog luka ( čeka se na red 3 meseca ) ili da se popnu na kule koje se nalaze u osloncima luka.


No, ne treba plakati nad prosutim mlekom, slažem se. Okrećem se priči kao da je ovaj most stvarno počeo da se gradi i da će ga ovakvog i izgraditi u predviđenom roku.
Mislim da bi uporedo sa izgradnjom ovoga mosta, moralo da se ubrza sa izgradnjom Prokopa, što bi omogućilo potpuno uklanjanje šina ispred hipodroma ( ili bar izvršiti smanjenje njihovog broja na 1-2 koloseka koliko se , mislim, u stvarnosti i koristi )
Pravo rešenje bi bilo i izmeštanje hipodroma, ali o tom potom.

Izgradnja tunela ispod Topčidera i dalje ispod Lekinog brda je, po mom mišljenju i preskupa i neracionalna. Njome se ne dobija ništa, a gubi se dragoceno vreme.
Kontam da bi Beogradu, postojeća mreža saobraćajnica, uz izgradnju mosta preko Ade, i mostova kod Vinče i Zemuna ( pa i tog preko Ade Huje ), kao i uz izgradnju teškog metroa ( sa sve mostom koji je predviđen ) bila sasvim dovoljna.
Kompletnom izgradnjom obilaznice, izmešta se tranzit, postojeći tranzit postaje isključivo gradska saobraćajnica. Već imamo auto-put po sred grada sa širokim bulevarima koji ga presecaju. Uklanjaju se Luka Beograd, postojeće pruge oko sajma, preuredjuje prostor Bara Venecije, omogućuje uklanjanje ili rekonstrukcija postojeće Dunav-stanice ( aktivacija Makiške stanice ). Na taj način, mogla bi i da se izgradi jedna šira saobraćajnica u nastavku Karadjordjeve ulice, trasom Donjegradskog bulevara sve do Pančevca i tog, novog mosta preko Ade Huje.
Most iz Zemuna ka Borči i Krnjači, rasteretio bi Brankov most, i Gazelu.
Naravno, uz sve ovo ide i mnogo veća kontrola i sankcionisanje nepravilnog parkiranja i zaustavljanja u užem gradskom jezgru.
Smatram da je sve ovo mnogo isplativije na duži rok nego to bušenje tunela i gradjenje puteva na stubovima...

We won, you loose. Demokratija u praksi big_smile
Da upravo ono što sam i mislio. Čini mi se da ovaj poduhvat i jeste obično teranje inata o narodnim parama. I puvakanje u stilu "vidi šta ja umem".

Verujem da si jedan od onih "namagarčenih" od strane "Spasi Srbiju iz ludnice...Koštuniceee", ali se još nisi dozvao pameti.

Već duže vremena situacija u Srbiji je: whoever wins, people lose.
 
Whatever.
Tunel je mnogo vazan, do između Zvezdinog stadiona i Hipodroma je praktično neprohodan za neki ozbiljniji saobraćaj, koji tu redovno prolazi. Ja mislim naprotiv, da most bez tunela do Autokomande neće biti iskorišćena kapacitet mosta.
 
Ambassador":2n3n9ra9 je napisao(la):
Whatever.
Tunel je mnogo vazan, do između Zvezdinog stadiona i Hipodroma je praktično neprohodan za neki ozbiljniji saobraćaj, koji tu redovno prolazi. Ja mislim naprotiv, da most bez tunela do Autokomande neće biti iskorišćena kapacitet mosta.
Zar nije njegova osnovna uloga da poveže Novi Beograd i Zemun sa Banovim brdom, Čukaricom, Cerakom, Rakovicom, Miljakovcem itd.?

Ako je tako, onda izmeštanje pruge do glavne ž.st i proširenje Rakovičkog puta, uz postojeći Obrenovački sasvim mogu da prihvate taj saobraćaj.

A mislim da i Teodora Drajzera može da se proširi za dve trake.
 
Pa, to mu je trenutna važnost, on ima mnogo veću važnost kao deo UMP-a, odnosno obilaznica oko samog centra. Ako bi se Teodora Drajzera proširila, značajno bi se povećao saobraćaj kroz Milošev Konak - što niko ne želi, i još bi se dodale gužve na Dedinju, naročito spuštanje kroz Ljutice Bogdana, i ne bi se dobila neka ušteda vremena. Kapiš? :)
 
Ambassador":30oi3mp6 je napisao(la):
Pa, to mu je trenutna važnost, on ima mnogo veću važnost kao deo UMP-a, odnosno obilaznica oko samog centra. Ako bi se Teodora Drajzera proširila, značajno bi se povećao saobraćaj kroz Milošev Konak - što niko ne želi, i još bi se dodale gužve na Dedinju, naročito spuštanje kroz Ljutice Bogdana, i ne bi se dobila neka ušteda vremena. Kapiš? :)
Kontam ja šta ti pričaš, ali isto tako kontam da će, kada se uradi sve ono što sam pobrojao, biti sasvim nepotrebno probijanje tog tunela, jer će gazela moći da primi sve koji hoće da idu za NBG-aerodrom iz tih pravaca koji bi se skupljali kod Zvezdinog stadiona ( Vozdovac, Vracar, Lekino brdo, Konjarnik, Medak, Braca Jerkovic pa i Banjica).

Ovaj most preko Ade bi prihvatao od Kanarevog brda do Belih voda- Železnika

Slažeš li se?
 
Evo i malo moje mirodjije u ovu supu:
a) relja, tvoj PS izgleda odlicno, ako ti je bila poenta da za tako nesto placamo ekstra, mene si ubedio! :D
b) Prosirenje Rakovickog puta je odlicna ideja :)
c) most se vec gradi, tako da... sacuvajte energiju za sledeci...
 
Vocar, ne slazem se. Mislim da je tunel na tom mestu dobra i neophodna infrastrukturna investicija. Tunel je takođe odlična alternativa bulevaru vojvde mišića. I apsolutno je besmisleno i nepotrebno proširivati Teora Drajzera zato što kad se popneš njom dolaziš nigde i staješ u užasnu gužvu. Ljutice Bogdana ima po jednu traku u svakom smeru. Kod Pinka je uvek gužva. Drugo, kad se izgradi Prokop, taj koridor će dodatno poboljašati njegovu povezanost sa svim delovima grada i značajno smanjiti gužve.
 
Ljutice Bogdana ima po jednu traku i u njoj je gužva između ostalog i zato što je Humska onakva kakva jeste. I ona uličica što prolazi pored Vojne akademije prema Neznanog junaka je takođe u očajnom stanju.
Gužva kod Pinka je zato što se dobar deo saobraćaja sa Kanarevog brda, Miljakovca i Banjice odvija tuda, a to bi se proširenjem Rakovičkog puta eliminisalo. Nakon izgradnje Prokopa, nema potrebe za stanicama Košutnjak i Topčider, a umesto postojećih šina, može se komotno izgraditi put sa 4 trake, ako ne i više. ( pa i proširiti Bulevar Vojvode Mišića )


Citiram:
"Ako bi se Teodora Drajzera proširila, značajno bi se povećao saobraćaj kroz Milošev Konak - što niko ne želi"

Ovom idejom sa putem na stubovima i tunelom, kod Miloševog konaka dobijamo uz postojeća saobraćajna rešenja još i tunel i most pride....a treba li naglašavati da bi izgradnja takve saobraćajnice uništila deo parka kod Miloševog konaka levo od puta ( ispod onog puta što silazi od Topčiderske zvezde i topčiderske česme ), a verovatno i srušila crkvu u Topčideru.
 
Grešiš, tunel ulazi pod zemlju kod Careve ćuprije, gde se radi raskrsnica na stubovima. Takođe, u planu je izgradnja nadvožnjaka odatle do Požeške, valjda, odnosno tamo gde tramvaji ulaze na Banovo brdo. Bilo je već negde u prošlosti diskusija o tome.
 
Jovanovm":2yke1kau je napisao(la):
a) relja, tvoj PS izgleda odlicno, ako ti je bila poenta da za tako nesto placamo ekstra, mene si ubedio! big_smile
To je ono - KAKO IZGLEDA, tebi nista drugi i nije bitno osim - KAKO IZGLEDA.

200m.jpg


Zamisli da nije bilo megalomanije i muljanja i da je 2005 POCELA izgradnja npr neceg ovakvog:

15m.jpg


Kako bi danas, decembar 2008, izgledao saobracaj u Beogradu.

Meni se mnogo dopalo ono sto Homer napisao na jednoj drugoj temi. Samo bih zamenio "Besix" sa "most" , "kula" sa "pilon" i zacinio malo sa muljanjem i korupcijom.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=220&p=10

HomerJay":2yke1kau je napisao(la):
Čitav koncept Besixa je poprilično da kažem "egocentričan".
On se kao objekat nameće, ni ne pokušavajući da se uklopi u sredinu u koju dolazi.
Dakle, Besix je koncipiran kao usamljeni landmark koji bi suvereno dominirao beogradskim horizontom.
....
Arhitektura nije nešto što opstoji samo po sebi. Lično se ne bavim arhitekturom i verujem da to nikada ne bih mogao kvalitetno da radim, ali kao deo grada nisam neko ko samo percipira arhitekturu nego se i saoseća sa njom. I Besix i ja jednostavno nismo uspeli da se razumemo.
Mora se osetiti prostor, a ne samo objekat. Znači, čak i da je Besix vrhunsko remek delo (a nije) ne mora da znači da bi njegova izgradnja značila uspešan poduhvat.
....
Dakle, ja se svog stava ne stidim, a umem i da navedem razloge zašto mislim da je ovako bolje. Pored toga što je Besix ekstremno nefunkcionalan, osim svoje visine, ta kula nema ništa osobito lepo.
Usuđujem se reći i da je dosadnjikava i ružnjikava. Đorđe Bobić je isapo duhovit, pa je jednom upotrebio izraz "falusna". I da, možda je to i najprikladniji izraz za nešto što se diči jedino svojim dimenzijama.
Upravo taj kompleksaški stav u Beogradu, naklonost megalomaniji, vizuelna manifestacija veličine i uvek ciljanje na ono što je vidljivo golim okom, a ne na ono što se iza toga krije, je ono što mi smeta.
Upravo taj kompleksaški stav u Beogradu, naklonost megalomaniji, vizuelna manifestacija veličine i uvek ciljanje na ono što je vidljivo golim okom, a ne na ono što se iza toga krije, je ono što mi smeta.
 
^^^ Pa svuda u svetu je zastupljna megalomanija, posto se u svim vecim gradovima tezi tome da se gradi nesto vece i lepse od predhodnog.
Recimo sta ce dubajiu nova zgrada od 1000 metara kada nece uspeti ni pola da izdaju, ali oni su megalomani pa zele da grade.

Velike i lepe stvari su lepe na oko ( nije uvek slucaj, ali uglavnom jesu ) tako da je vecini ljudi samo izgled bitan jer nikada nece uci u tako jednu veliku zgradu, a funkcionalnost same zgrade je jedino bitna onima koji u njoj rade ili stanuju.
 
bojan87":37hos25u je napisao(la):
^^^ Pa svuda u svetu je zastupljna megalomanija, posto se u svim vecim gradovima tezi tome da se gradi nesto vece i lepse od predhodnog.
Recimo sta ce dubajiu nova zgrada od 1000 metara kada nece uspeti ni pola da izdaju, ali oni su megalomani pa zele da grade.

Velike i lepe stvari su lepe na oko ( nije uvek slucaj, ali uglavnom jesu ) tako da je vecini ljudi samo izgled bitan jer nikada nece uci u tako jednu veliku zgradu, a funkcionalnost same zgrade je jedino bitna onima koji u njoj rade ili stanuju.
Izvini druže, ali porediti Dubai i Beograd je prilično neozbiljno. Nas nema ni kuče za šta da ujede.
Uostalom u Dubaiju jeste sve lepo za oko, ali se kada odeš tačno vidi da nema "duše". Plus što na skoro svakoj zgradi stoji portret voljenog emira u veličini 10x20 metara.

Meni recimo SIV nikada nije bio lep za oko, ili one visoke zgradurine po Moskvi sa petokrakom na vrhu.
 
SIV je meni super zgrada. Potrebno je malo srediti fasadu i okolinu i da vidis kako bi odmah odavala drugaciji utisak nego sada. Ta zgrada ima veliki potencijal.
 
Ima, slažem se. Da se ja pitam, tu bih izmestio Vladu Srbije, ionako pola zgradurine zvrji prazno. Pa ako ljudi dodju da protestuju ispred Vlade, lepo ima i mesta, a ne da se svako malo blokira saobraćaj u Beogradu.

SIV je i zvanično bio zgrada sa najviše prostorija u SFRJ.
 
relja":2m3kgtfs je napisao(la):
kompleksaški stav u Beogradu, naklonost megalomaniji, vizuelna manifestacija veličine
Ja mislim bas suprotno, ne mogu da se setim ijednog megalomanskog projekta ili iceg vizuelno napadnog u Beogradu. Ovaj grad je uvek i arhitekturalno i kulturno bio stidljiv, pokusavajuci nekako da obuzda svoj potencijal i kanalise ga. Ne zelim da ulazim u raspravu povodom toga - most se gradi, i kao sto sam aludirao ranije, gospodo (i gospodje), da vam je toliko bilo stalo da se taj most ne izgradi, mogli ste da pisete, da se vezete za drvo ispred ade, da blokirate saobracaj... ljudi to u ovoj zemlji rade za mnogo gluplje stvari. Posto to niste uradili, sada je, nazalost prekasno. Pozdravljam vas entuzijazam i brigu, ali pricati o onome "sta bi bilo kad bi bilo" je po meni cisto gubljenje vremena. Koncentrisite se vise na buduca resenja, to ce koristiti svima nama...
 
jovanovm":3m2x2oyd je napisao(la):
relja":3m2x2oyd je napisao(la):
kompleksaški stav u Beogradu, naklonost megalomaniji, vizuelna manifestacija veličine
Ja mislim bas suprotno, ne mogu da se setim ijednog megalomanskog projekta ili iceg vizuelno napadnog u Beogradu. Ovaj grad je uvek i arhitekturalno i kulturno bio stidljiv, pokusavajuci nekako da obuzda svoj potencijal i kanalise ga. Ne zelim da ulazim u raspravu povodom toga - most se gradi, i kao sto sam aludirao ranije, gospodo (i gospodje), da vam je toliko bilo stalo da se taj most ne izgradi, mogli ste da pisete, da se vezete za drvo ispred ade, da blokirate saobracaj... ljudi to u ovoj zemlji rade za mnogo gluplje stvari. Posto to niste uradili, sada je, nazalost prekasno. Pozdravljam vas entuzijazam i brigu, ali pricati o onome "sta bi bilo kad bi bilo" je po meni cisto gubljenje vremena. Koncentrisite se vise na buduca resenja, to ce koristiti svima nama...
Pisanje i sl. sam prepustio onima čije mišljenje ima mnogo veću težinu od mojeg, pisali ljudi godinama, ali to ovde niko ne je***a.
Šta znači to da se treba da se skoncentrišemo na buduća rešenja? Kao da će tebe i mene ili bilo koga ovde neko da pita kako i šta će se graditi u Beogradu, kao da ćemo ti i ja da projektujemo i gradimo pa da na to treba da se skoncentrišemo...Ili si mislio samo na ovaj debatni klub?
A tebi je stvarno samo važna ta spoljašnja manifestacija, jel' da?
 
Da se mi vratimo gradnji mosta. Prati li iko sta se desava tamo? Jesu li nastavili sa radovima i polje zvanicnog otvaranja tih istih? Kada ce poceti da grade prilazne ceste (ovo sigurno ima negdje napisano na ovom topicu ali lakse je ovako pitati :D (ljen sam sta ces)?
 
OK, izvlacenje mojh zapazanja o Besixu i stavljanja istih u kontekst mosta (s ciljem da bih ispao licimeran ili glup) nije fer.

Slazem se da megalomanija moze da bude zajednicki imenitelj za Besix kulu i Most na Adi, ali u mnogim drugim aspektima se ta dva projekta razlikuju.

Most na Adi, kao prvo, javno je dobro - znaci nije kao privatna kula ekskluzivitet ljudi koji u njoj rade ili zive, most kao saobracajnica je nesto sto ce koristiti tebi, meni, Ziki, Peri, Miki, Lazi....

Problem koji imam sa Besixom jeste ta identifikacija gradjanstva sa njegovim dimenzijama, u smislu da ukoliko bi se ta zgrada izgradila, ljudi bi je stavljali na avatare, na bannere i sl. Svi bi bili u fazonu "u, ala smo im pokazali! vidi kakvu zgradu imamo", iako nikada ne bi krocili u istu.

Druga zamerka koju sam stavljao Besixu je nefunkcionalnost - odnosno sto bi izgradnjom takvog objekta sav potencijal Bloka 26 kao javnog prostora bio unisten privatnim monumentom.

Sto se konkretno Ade tice, iskreno da kazem - ne bih imao problem ni da je to greda most, ukoliko bi bio izgradjen. Znaci, mene u prvom redu ne fasciniraju dimenzije mosta. Mene ne obara s nogu cinjenica da most ima pilon od 200m. Ono sto mene zadovoljava jeste realizacija infrastruktutnog projekta koji je deo resenja saobracajnog pitanja u Beogradu.

Nisam uopste (sto pokusava da se prisije braniteljima mosta) protivnik Metroa, niti mostova na Dunavu, niti bilo cega drugog sto bi mom gradu pomoglo, ali kao sto je sve to navedeno deo resenja saobracajnih problema, tako je i most na Adi.

Cini mi se da oni koji kazu da ovaj most nema nikakvu funkciju, imaju radijus kretnja u okviru kruga dvojke - ja svaki dan do posla i nazad predjem 70km, neretko u toku dana predjem i po 100km po gradu, ma koliko gordo to zvucalo - ja znam ovaj grad dalje od Vukovog spomenika i naravno most na Adi nece resiti sve probleme, ali mogu da garantujem da ce za pocetak rasteretiti Gazelu, Bulevar Vojvode Misica i Bulevar Arsenija Carnojevica.

Sto se samog izgleda mosta tice - priznajem, dopada mi se. To nije u prvom planu, naravno. Ali Beograd buducnosti ce graditi svoj vizuelni identitet na rekama, a cenim da je resenje koje je pobedilo na konkursu doprinos arhitektonskom oplemenjivanju beogradskih obala. Ne smatram ga nakaradnim monstrumom. Mislim da je u pitanju vrlo elegantno resenje.

Ovde se lepo vide radovi sa konkursa - http://www.beoland.com/ostalo/most.html - i mislim da komisija nije krivo izabrala.

Mostovi sa pilonom takodje nisu strani i u mnogim drugm evropskim gradovima, pa neki i na manjim rekama nego sto je Sava. Mislim da cena nije bila presudan faktor kada su sledeci mostovi u pitanju:

Bratislava:
http://www.eslovaquia.es/images/fotos_galeria_imagenes/Bratislava/New Bridge.jpg

Sevilja:
http://www.quovadimus.org/spain99/seville/400/99-12-38-sevskyline.jpg

Podgorica:
http://www.esiweb.org/balkanexpress/images/montenegro/image010.jpg

Roterdam:
http://www.bugbog.com/images/galleries/netherlands_pictures/rotterdam_bridge.jpg

Njukasl (pesacki most):
http://www.frogview.com/uploadimages2/47eb870dc4b7c1.68253521frogview-gallery.jpg

Buenos Aires (dobro nije Evropa):
ttp://farm3.static.flickr.com/2197/2160 ... 0a.jpg?v=0


Sto se cene tice - procena je da bi greda mosta na Adi Huji preko Dunava trebalo da kosta oko 205 miliona evra. Kad tad cemo i te pare morati da damo.

I jedna stvar za kraj - vec godinama se, kada je most na Savi u pitanju, pominju mito i korupcija. Zivot u demokratskom drustvu podrazumeva i nesto sto se zove odgovornost za javno izgovorenu rec. Podsetio bih da za sve ove godine ni jedna krivicna prijava nije podneta zbog izgradnje mosta preko Ade, te da je cela tenderska procedura prosla ostru reviziju koju je zahtevao kreditor - EBRD. Tako, da bi bilo lepo da se pojedini forumasi, u nedostatku argumenata za svoju stvar, ne koriste podmetacinama.
 
Isto tako, bilo bi lepo da kazes koji se to "pojedini forumasi" koriste podmetacinama i bilo bi vise nego lepo da one koji se ne slazu sa tvojim misljenjem automatski svrstavas u politicki blok, partiju ili sta vec. Koliko sam razumeo, ovde svako ima pravo da kaze svoje misljenje, sa cime se slaze, a sa cime ne. Ili mozda gresim?

A ako kazem da u ovom gradu i drzavi ima i te kako mnogo pranja para i punjenja dzepova, naravno da sam u pravu, svidelo ti se to, ili ne.
A razlog zasto se tako nesto ne sankcionise, nije u tome da to ne postoji pa niko nije okrivljen, vec u tome da su svi "podmazani", da partijski kadrovici rade na svim mogucim mestima, te ne postoje ni policija ni sudstvo. Posebna cinjenica jeste da postoje favorizovane opstine.

Da nije tako, ne bi se Bulevar Mihajla Pupina, Aleksandra Dubceka, Tosin bunar i druge ulice asfaltirali svake druge godine, ne bi se menjala stajalista GSP-a svake trece, a istovremeno bar desetak naselja oko Beograda nemaju ni asfalta, ni vode ni struje, a o prevozu da ne pricamo.
 
Konkretno, Relja je par postova iznad mene napisao sledece:

Meni se mnogo dopalo ono sto Homer napisao na jednoj drugoj temi. Samo bih zamenio "Besix" sa "most" , "kula" sa "pilon" i zacinio malo sa muljanjem i korupcijom.
I to je samo na ovoj strani, ako krenes da listas unazad naci ces na svakoj strani treci "mito", "korupcija", "muljanje" i sl.

Ja ne tvrdim da mita i korupcije nema u vlasti (ima je svuda), ali u konkretnom slucaju nema cak ni indicija da je bilo nelegalnih radnji. Demokratija pociva na argumentima, a ne na spekulacijama i tracarenjima. I u konkretnom slucaju cini mi se da kada druga strana u diskusiji presusi sa argumentima, uvek se poziva na korupciju. To mi smeta, jer ako govorimo o izgledu i funkcionalnosti mosta, hajde da se drzimo teme.

Pitanje mosta jeste vezano u mnogome za politiku (jer Srbija je partijska drzava i stosta je premrezeno politickim igrama), ali nije tacno da sve vezujem za partije i politicke blokove. Zapravo, glupo mi je sto moje pisanje ostavlja utisak plitkosti, jer su realno stvari mnogo slozenije i iznad cisto partijskih odnosa.

Ono sto jeste cinjenica da postoje partije za i protiv mosta, zato sam pomenuo izbore, jer je most bio jedna od centralnih tema kampanje. Isto tako je poznato da je DSS najosttriji protivnik mosta ovakvog kakav je i ne kazem da je to nesto lose - ljudi samo guraju svoju ideju koja je u suprotnosti sa idejom vladajuce partije - to su radili i otvoreno (u kampanji) i suptilno (preko "Politike" koja je jedno vreme bila njihovo glasilo).

Ali isto tako sam pominjao da je iste stvari radio DS promovisuci ideju mosta. Ko mi ne veruje, neka pronadje jedan negativan tekst o mostu u "Blicu" i ja ga castim pivom.

Istovremno, ne verujem da iko na forumu brani ili kudi most iz politickih uverenja. Eto, za najglasnijeg protivnika mosta - Relju - verujem da nema ama bas grama politickih motiva, nego jednostavno misli da je resenje mosta lose.

Ali ja mislim da je resenje mosta dobro i upravo je to ono sto i ti Vocare, sam potenciras u prethodnom postu - da svako ima pravo da iznese svoje misljenje na forumu. A voleo bih da navedes gde sam ja to naveo da protivnici mosta nemaju pravo da na forumu izrazavaju svoje stavove?

Zanimljivo je kako slobodu izrazavanja brane ljudi koji svoje misljenje podvlace sa frazom naravno da sam u pravu
 
HomerJay":2xbgmvjf je napisao(la):
OK, izvlacenje mojh zapazanja o Besixu i stavljanja istih u kontekst mosta (s ciljem da bih ispao licimeran ili glup) nije fer.
E, sada ti meni spočitavaš nameru koja nije postojala. Znam da ti se ne dopada ono što pišem na forumu, ali ovo je već preterano. Ako si ti video nešto upereneo protiv tebe, to već nije moj problem. Ali evo – pročitaj još jednom:

Meni se mnogo dopalo ono sto Homer napisao na jednoj drugoj temi. Samo bih zamenio "Besix" sa "most" , "kula" sa "pilon" i zacinio malo sa muljanjem i korupcijom.
Znači, tako bih to JA rekao, a ne ti, Homere. Nisam ti stavio moje reči u usta, to si ti sam tako doživeo.

HomerJay":2xbgmvjf je napisao(la):
I jedna stvar za kraj - vec godinama se, kada je most na Savi u pitanju, pominju mito i korupcija. Zivot u demokratskom drustvu podrazumeva i nesto sto se zove odgovornost za javno izgovorenu rec. Podsetio bih da za sve ove godine ni jedna krivicna prijava nije podneta zbog izgradnje mosta preko Ade, te da je cela tenderska procedura prosla ostru reviziju koju je zahtevao kreditor - EBRD. Tako, da bi bilo lepo da se pojedini forumasi, u nedostatku argumenata za svoju stvar, ne koriste podmetacinama.
I nešto kasinje

HomerJay":2xbgmvjf je napisao(la):
Ja ne tvrdim da mita i korupcije nema u vlasti (ima je svuda), ali u konkretnom slucaju nema cak ni indicija da je bilo nelegalnih radnji. Demokratija pociva na argumentima, a ne na spekulacijama i tracarenjima. I u konkretnom slucaju cini mi se da kada druga strana u diskusiji presusi sa argumentima, uvek se poziva na korupciju. To mi smeta, jer ako govorimo o izgledu i funkcionalnosti mosta, hajde da se drzimo teme.
Homere, pa gde ti živiš, da li ti ovo pišeš samo onako, radi diskusije? Ja podmećem muljačune - POLITIČARIMA ?!?! A da li si ikada imao posla sa kreditorima, pa sa takvim poverenjem pričaš o EBRD?

Krivične prijave? Ovde? Pa nemoj da smo naivni.

Ti verovatno ne znaš, firmu koja se povukla iz posla u Dubljanskoj I koja je odmah podnela prijavu inspekciji, nedugo nakon što se malo stišala priča, počele da obilaze inspekcije I da traže nepravilnosti. Ne moraš da mi veruješ, ali zašto bih sada iskonstruisao takvu tvrdnju?
Koliko prijava je podneto protiv onog Lukića (Delta Legal) što je ojadio onolike ljude, pa je čovek je i dalje godinama radio šta je radio. Šta misliš, koliko će da robija? Koliko Ovo samo iz glave, na brzinu. Koliko je suludih gradnji odobreno u ovom gradu? Koliko neptrebnih asfaltiranja bilo? Koliko fušeraja I kašnjenja je redvno isplaćeno? Pa godinama ovde pričamo o tome. Koliko primera znamo?Koliko puta smo na forumu spominjali - mafiju?

I ko posle sme da krene na partijske funkcionere na vlasti koji guraju ovakav most? Ko je taj koji će zbog isterivanja pravde da sebi uništi karijeru ili firmu?

Ranije si mi odgovorio da tebi nije ništa sumnjivo što je baš SCT I Ivan Zidar dobio (u konzorcijumu) ovaj posao u Beogradu. Verovatno nisi želeo da pročitaš tekt Mladine o tome kako SCT dobija poslove, na šta su sve spremni, i kako ih posle fušari. A ni PORR nema neku sjajnu reputaciju. Nije ti bilo sumnjivo ni što je jedan od projektanata mosta bio u komisiji za postavljanje projektnih zahteva (ima na ovom topicu).

Nisi u pravu, I te kako ima indicija o muljanju. Samo što tebe to uopšte ne tangira…
 
Vrh