Saobracvajni sistem Beograda je zamisljen u vidu tri prstena:
1. UMP - kruzi oko centra grada: Tosin Bunar - Blokovi - Ada Ciganlija - Topcider - Autokomanda - Vracar - Zvezdara - Karaburma - Krnjaca
2. SMT - kruzi oko blizih predgradja - Ada Huja - Karaburma - Mirijevo - Kaludjerica - MML - VML - Medak - Vozdovac
3. Obilaznica - spaja periferna naselja i obilazi grad - Batajnica - Dobanovci - Ostruznica - Zeleznik - Ibarska - Bubanj potok - Vinca
Mislim da je takav sistem drumskog saobracaja i vise nego efektan. Ma koliki bio razvoj javnog prevoza, broj automobila u narednim godinama nece se znacajno smanjiti. Uostalom, previdja se cinjenica da je veliki deo guzve u centru grada stvoren iz razloga sto se u njemu nalazi dosta automobila kojima tu nije mesto (tacnije koji bi zaobilazili centar da imaju kuda).
Gledajte npr. tranzitnu rutu u Beogradu: Autoput - Savska - Kradjordjeva - Dunavska - Venizelosova - Cvijiceva - Ruzveltova - Dimitrija Tucovica - Batutova - Vojislava Ilica -Autoput
I pored dnevnih zabrana i sl. to idalje stvara nenormalne guzve.
E sad, neko ce reci, eto zavrsicemo obilaznicu i problem resen. Yeah, right.
Ako ides kamionom za Pancevo, jedini most ti je i dalje Pancevac, znaci kroz grad (makar dok se ne izgradi most kod Vince, sto nece biti bar jos 10 godina). Ako istovaras, utovaras u Luci Beograd, opet moras kroz grad (Luka ce biti izmestena na Sveto nikad). I nije samo Luka u pitanju, na Vilinim vodama imate jednu celu industrijsku zonu - skladista, stovarista i sl. do kojih moraju da stizu teski kamioni. Uostalom kod Luke je i carniarnica, tako da jedan veliki deo kamiona koji stizu u BG tamo carini robu. UMP bi za pocetak znacajno rasteretio grad od kamiona, odnosno, vise ne bi imali razloga da idu kroz Savsku i Karadjordjevu sto je za mene za pocetak dovoljno.
Zatim poenta je da se svautoput i Gazela rasterete vozila koja iz naselja juzno od autoputa idu na NBG. Dakle - Banovo Brdo, Vozdovac, Vidikovac, Cerak, Zarkovo.... - izvol'te lepo na UMP, pa na NBG. Dalja naselja poput Zeleznia ili Sremcice bi cak mogla i na Ostruznicu....
Isto tako sva kretanja iz Borce i okolnih naselja koja ne idu ka centru (sem za NBG, tu mislim da bi samo lud koristio UMP) ce biti izmestena iz centra. Dakle svako ko i npr. iz Koteza ide na Banovo Brdo, Vozdovac, Medak, Vracar nema vise razloga da prolazi kroz centar.
Odnosno, prakticni znacaj UMP-a shvataju oni kojima je najpotrebniji.
A evo najnovihijih vesti, gde nazalost futur i dalje preovladjuje kao glagolski oblik:
Radovi na izgradnji mosta preko Ade Ciganlije
Graditelji na terenu za nekoliko dana
Autor: G.S. | 21.10.2008. - 08:35
Graditelji na terenu za nekoliko dana
Gradnja mosta preko Ade Ciganlije trebalo bi da počne za nekoliko dana. U toku je priprema gradilišta, nakon čega se očekuje postavljanje probnih šipova za pilon koji će biti visok dvesta metara. U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da, za početak vidljivih radova na terenu, još čekaju odobrenje za gradnju Sekretarijata za urbanizam.
- Pripremni radovi već su počeli, a procedura oko dobijanja odobrenja za izgradnju neće biti komplikovana. Prvi građevinski radovi će početi narednih dana. U toku je priprema gradilišta, postavljanje zaštitnih ograda, uklanjanje zelenila - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.
Početak izgradnje mosta obeležiće postavljanje probnih šipova za najveći stub mosta - pilon. Radovi će se najpre dešavati na donjem špicu Ade Ciganlije gde je i pozicija pilona.
Spekulacije oko navodno sumnjive slovenačke firme koja je “uskočila” u posao izgradnje mosta u Direkciji za građevinsko zemljište ne žele da komentarišu. Oni navode da je ugovor sa konzorcijumom “Por” sastavljen po svim standardima i da zbog toga ne strahuju od eventualnih komplikacija. Ugovor je potpisan po standardu FIDIC koji se uglavnom primenjuje pri ugovaranju izgradnje infrastrukturnih objekata. Prema ovom standardu, ukoliko izvođač radova ne završi u roku, investitor može uvesti drugog izvođača. Eventualna neozbiljnost izvođača radova i kašnjenje po ovom standardu može biti kažnjena uvođenjem novog izvođača o trošku onoga ko je bio neodgovoran i neažuran. Pojedini mediji već su naveli da je firma "SCT" u Sloveniji poznata po probijanju rokova i podizanju cena radova. U centru pažnje slovenačke javnosti našla se kad je početkom godine uhapšen njen direktor Ivan Zidar zbog sumnje da je učestvovao u nameštanju konkursa za gradnju kontrolnog tornja na aerodromu „Jože Pučnik“ u blizini Ljubljane.
Šest saobraćajnih traka
Most preko Ade Ciganlije biće izgrađen sa kosim kablovima i jednim glavnim stubom (pilon) koji će biti visok kao dve Beograđanke zbog čega se pominje kao novi simbol grada. Glavni raspon mosta biće 376 metara, dužina 929 a širina 45 metra. Imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj (metro) i dve pešačko - biciklističke staze.
Izvor
Blic