Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Izvor sam naveo koji je, a fora je sto dosta opstina (uglavnom ovi sa Cukarice, mada bas ne kontam kako to kuka kako im zemljiste stoji godinama zbog UMP-a i sad se prica o tome da ce se od te price odustati, to je sve jos uvek zakulisno i pitanje je da li ce neko ikada i zvanicno izaci sa tom informacijom da se od toga odustalo. Glavno pitanje je da li se od projekta odustaje ili se odlaze. U svakom slucaju taj rok sto je neko spomenuo za 2014.-2016. je po meni totalno nerealan, tek od neke 2020. pocnite da razmisljate o pocetku UMP-a.

Samo da navedem podatak koji sam Stevi vec rekao, moj deda jos pre 40 godina nije mogao da izvrsi bilo kakvu rekonstrukciju na kuci jer su mu iz opstine i grada uporno govorili kako ce tuda da prolazi neki vazan put i da se njemu to ne isplati.

p.s. videh sada postove o ulozi UMP-a. nikako ne mogu da se slozim da on sluzi za upumpavanje vozila u centar, vec je njegova uloga upravo u zaobilazenju centra, nesto kao unutrasnja obilaznica, ko hoce sa NBG-a da dodje na levu obalu Dunava ili da prodje ka Zvezdari, Vozdovcu ili Grockoj kao i ostalim opstinama ka jugu. evo sad cu da nadjem sliku koja najbolje objasnjava ulogu UMP-a u skracivanju vremena. Jednostavno ne vidim kako bi neko mogao da koristi UMP da dodje do centra.


 
nije ovde samo, a cak ni prvenstveno, rec o tome za sta ce unutrasnji poluprsten da sluzi, nego o tome sto se projekti najavljuju, a onda napustaju bez ikakvog objasnjenja. to tiho zaboravljanje poluprstena uostalom i nece da se desi zato sto je neko procenio da on nije funkcionalan, nego zato sto su se zaleteli bez apsolutno ikakve koordinacije i krenuli sa previse projekata. ista situacija kao sa univerzijadom.

mada, za razliku od univerzijade, beograd je verovatno tad kad je to sve projektovano 2002-2003. mogao da se nada postepenom dolasku investitora i rastu budzeta, pa je verovatno planirao novac iz tih izvora. sad kad je jasno da nema stranih investicija (u tom obimu), niti ce ih biti skoro, vidi se da nece biti ni veceg budzeta, pa se stvari guraju pod tepih ili se pokusava nadoknaditi novac najavom ukidanja subvencija itd.

po meni bi postenije bilo da grad izadje sa svojim projekcijama iz recimo 2003. i sa onim sto se stvarno desilo, i da kaze - promenjene okolnosti, stezanje kaisa itd, a ne da gura ovu pricu 'sve je poskupelo pa moramo i mi'.
 
shmeksi":1o9c1h1b je napisao(la):
p.s. videh sada postove o ulozi UMP-a. nikako ne mogu da se slozim da on sluzi za upumpavanje vozila u centar, vec je njegova uloga upravo u zaobilazenju centra, nesto kao unutrasnja obilaznica, ko hoce sa NBG-a da dodje na levu obalu Dunava ili da prodje ka Zvezdari, Vozdovcu ili Grockoj kao i ostalim opstinama ka jugu. evo sad cu da nadjem sliku koja najbolje objasnjava ulogu UMP-a u skracivanju vremena. Jednostavno ne vidim kako bi neko mogao da koristi UMP da dodje do centra.
Ponavljam, ideja i prvobitna namena je jedno, a ponašanje vozača u stvarnom svetu je nešto drugo.
Evo, da je moguće, ja bih prvi seo u kola i za 10 min stigao iz NBG blokova na Bulevar kod Vuka - zato što mi UMP to omogućava. Neću ići kroz NBG na Brankov most, tunel, Bulevar, neću ići gradskim prevozom... Svi vozači tako razmišljaju. Uostalom, UMP izbija pravo na - usko grlo, poznato kao Pančevački most, takav kakav je. I kada budu podignuti mostovi za obilaznicu, Pančevački most će opet biti preopterećen jer je sada postao deo UMP-a. Na primer - neko se čukne na Pančevcu (a dešava se svaki dan) i eto ti kilometarske kolone na UMP-u.

Za takve stvari postoje spoljne obilaznice. Ljubljana, koja jeste mnogo manji grad od BG, ali bitan je princip brze "spoljne" obilaznice povezane sa gradskim ulicama, ima spoljni prsten za primer. Vozi se bar 80 km na sat u tri trake, tako da se za čas stigne na drugi kraj grada.
To nama treba, a ne magistrala kroz centar, zato treba "navaliti" na obilaznicu.
Ima mnogo više smisla nego kopati tunele ispod pola grada.
 
relja":2877zumd je napisao(la):
Ponavljam, ideja i prvobitna namena je jedno, a ponašanje vozača u stvarnom svetu je nešto drugo.
Evo, da je moguće, ja bih prvi seo u kola i za 10 min stigao iz NBG blokova na Bulevar kod Vuka - zato što mi UMP to omogućava. Neću ići kroz NBG na Brankov most, tunel, Bulevar, neću ići gradskim prevozom... Svi vozači tako razmišljaju. Uostalom, UMP izbija pravo na - usko grlo, poznato kao Pančevački most, takav kakav je. I kada budu podignuti mostovi za obilaznicu, Pančevački most će opet biti preopterećen jer je sada postao deo UMP-a. Na primer - neko se čukne na Pančevcu (a dešava se svaki dan) i eto ti kilometarske kolone na UMP-u.
Most na Adi huji + upravo je to poenta da ti zaobidjes centar da bi dosao do Vuka, a ne da se prave zastoji na brankovom i slicno. Evo ti jos goreg slucaja, zamisli da zivis kod Cvetka i da hoces na NBG, sa sadasnjim stanjem, ima da se smoris dok to izvedes, ali ako bi postojao UMP ti ces moci da biras da li ces preko bulevara ili dimitrija tucovica da dodjes do UMP-a i onda pravac NBG.

Slazem se da je najslabija tacka u citavom projektu taj deo kod pancevca, zato most kod ade huje mora da bude napravljen kad bi se doslo do te teritorije. Inace za one koji nisu znali, postojale su dve ideje za mesto gde ce UMP da sece bulevar. Prva, koja se odnosi na raskrsnicu 300m iznad Djerma kod Trscanske, a druga varijanta je bila da se to odradi kod Cvetka.
 
Ali, Shmeksi, ti sve vreme samo misliš o izlasku iz centra grada i putovanju sa jednog oboda grada na drugi.
Ja govorim o onima čija destinacija jeste upravo centar - njima se olakšava pristup, a to nikako ne treba raditi, treba raditi na smanjivanju dotoka automobila u centar jačanjem javnog prevoza. Još jednom, UMP je zamišljen za individualni prevoz, to je suštinska greška.

Prokop i obilaznica su ključ, to stalno ponavljam. Otvaranjem Prokopa i raščiščavanjem Savskog amfiteatra se dobija prostor za izgradnju potpuno novih širokih i uredjenih saobraćajnica na obodu centra, koje će olačšati izlaz ka periferiji i izmestiti težište saobraćaja iz sadašnjeg centra. Ne trebaju tuneli ispod pola grada. A obilazncom, koja će biti gotova za koju godinu, će se brzo stizati iz jednog predgradja u drugo. Meni je to krajnje logično.
 
relja":6frqyzo1 je napisao(la):
Ali, Shmeksi, ti sve vreme samo misliš o izlasku iz centra grada i putovanju sa jednog oboda grada na drugi.
Ja govorim o onima čija destinacija jeste upravo centar - njima se olakšava pristup, a to nikako ne treba raditi, treba raditi na smanjivanju dotoka automobila u centar jačanjem javnog prevoza. Još jednom, UMP je zamišljen za individualni prevoz, to je suštinska greška.
Kad mi objasnis kako ce to UMP olaksati pristup centru, ali samom centru, u ovom slucaju u centar ne racunam sve dalje od oblasti Mostarska petlja-Slavija-Pravni. Samo lud covek koji hoce da dodje na obilicev ili terazije ili trg republike ce ici preko UMP-a. Gledaj sad suprotnu stranu kretanja. Na primer ko hoce sa Vozdovca da dodje na NBG, izgradnjom UMP-a ceimati dve opcije. Ili ce se spustiti na autoput (ukoliko zeli da dodje do dunavskog dela NBG ), a ukoliko zeli do savskog dela pravac UMP i milina. Gazela ce zbog obilaznice sigurno izgubiti dosta na opterecenosti i onda na to dodaj efekat UMP-a, a verovatno i Brankov (ljudi koji dolaze sa Palilule, MML, gornji deo zvezdare).

Najgore ce biti ukoliko samo ostave most na adi i tu ga spuste u vojvode misica, jer ce onda mozda smanjiti guzve na samim mostovima jer ce sva tri dela NBG-a imati po jedan most, ali je problem kako sprovesti tu kolicinu automobila kroz vojvode misica, pa dalje savskom preko karadjordjeve pa onda dunavskom ili nekom drugom ulicom do pancevca.

Umalo da zaboravim, pazi savski amfi jeste veliki, ali bas da ce biti tu mesta da se uklopi nekoliko velikih saobracajnica sumnjam. Maksimalno moze da stane ulica sa dve trake u svakom smeru koja ce biti paralelna sa savskom i jos jedna ulica sa po jednom trakom u svakom smeru koja je isto paralelna, to govorim zbog toga, sto mora da se ostavi prostor za zelene povrsine kao i za vece objekte koji ce se tu graditi jer ce verovatno vecina njih imati vecu povrsinu po horizontali nego po vertikali.
 
Centar o kome ja pričam su sve ulice zapadno do trase UMP-a. To su sve ulice koje su i danas, bez UMP-a, krajnja destinacija za veliki broj vozila. To su ulice koje su već sad ili će uskoro postati deo parking zone. Mislim da je to činjenica koja dovoljno govori sama za sebe. Pre tri godine sam radio u firmi u Beogradskoj, tamo gde je bio kraj zone, i tada sam kružio svakog jutra da nadjem mesto. Danas i pored toga što se zona proširila dalje od Beogradske, skoro je nemoguće naći parking u toku dana, zbog broja automobila kojima je tu krajnja destinacija.
A UMP lepo dovodi automobile pravo u taj deo grada, brže i lakše nego do sada. O tome pričam. Mislim da sagledavaš priču samo iz smera kretanja ka NBG, a ne i posledicu smera ka gradu.

Savski amfiteatar je sasvim dovoljan da se napravi bar jedan most izmedju Gazele i tramvajskog, i par ulica koje će rasteretiti Miloševu, Nemanjinu i Brankovu. Neka se ukloni pruga oko Kalemegdana i sa Dorćola, i šleperi izmeste na obilaznicu. Eto ti prostor i za još jednu normalnu ulicu.
Još nešto, kad se završi obilaznica, u Savskom amfitetru prvo što treba uraditi je zapljunutu prostor za ulice i za infrastrukturu, a tek onda razmišljati o kvadraturi objekata. Znači metodično i planski. Kod nas se obično radi obrnuto, sad ili nikad, što se da videti po trenutnom stanju. :rolleyes:
 
znaci problem je parking, a ne volumen vozila koji ce tuda samo prolaziti.
 
shmeksi":gmwzmfhj je napisao(la):
znaci problem je parking, a ne volumen vozila koji ce tuda samo prolaziti.
Problem je automatskog povećanja broja automobila preko dana u odnosu na sadašnje stanje, a za šta te ulice nemaju kapacitet, nema parkinga, povećane gužve, povećano zagadjenje, buka... UMP bi na kraju doveo do toga. Imaj u vidu i za koliko bi se broj automobila u gradu povećao do puštanja UMP-a u saobraćaj.
Treba razvijati javni prevoz, ne forsirati individualni. Mislim da je to kudikamo bolja investicija od UMP-a.
 
Saobracvajni sistem Beograda je zamisljen u vidu tri prstena:

1. UMP - kruzi oko centra grada: Tosin Bunar - Blokovi - Ada Ciganlija - Topcider - Autokomanda - Vracar - Zvezdara - Karaburma - Krnjaca
2. SMT - kruzi oko blizih predgradja - Ada Huja - Karaburma - Mirijevo - Kaludjerica - MML - VML - Medak - Vozdovac
3. Obilaznica - spaja periferna naselja i obilazi grad - Batajnica - Dobanovci - Ostruznica - Zeleznik - Ibarska - Bubanj potok - Vinca


Mislim da je takav sistem drumskog saobracaja i vise nego efektan. Ma koliki bio razvoj javnog prevoza, broj automobila u narednim godinama nece se znacajno smanjiti. Uostalom, previdja se cinjenica da je veliki deo guzve u centru grada stvoren iz razloga sto se u njemu nalazi dosta automobila kojima tu nije mesto (tacnije koji bi zaobilazili centar da imaju kuda).

Gledajte npr. tranzitnu rutu u Beogradu: Autoput - Savska - Kradjordjeva - Dunavska - Venizelosova - Cvijiceva - Ruzveltova - Dimitrija Tucovica - Batutova - Vojislava Ilica -Autoput

I pored dnevnih zabrana i sl. to idalje stvara nenormalne guzve.

E sad, neko ce reci, eto zavrsicemo obilaznicu i problem resen. Yeah, right.

Ako ides kamionom za Pancevo, jedini most ti je i dalje Pancevac, znaci kroz grad (makar dok se ne izgradi most kod Vince, sto nece biti bar jos 10 godina). Ako istovaras, utovaras u Luci Beograd, opet moras kroz grad (Luka ce biti izmestena na Sveto nikad). I nije samo Luka u pitanju, na Vilinim vodama imate jednu celu industrijsku zonu - skladista, stovarista i sl. do kojih moraju da stizu teski kamioni. Uostalom kod Luke je i carniarnica, tako da jedan veliki deo kamiona koji stizu u BG tamo carini robu. UMP bi za pocetak znacajno rasteretio grad od kamiona, odnosno, vise ne bi imali razloga da idu kroz Savsku i Karadjordjevu sto je za mene za pocetak dovoljno.

Zatim poenta je da se svautoput i Gazela rasterete vozila koja iz naselja juzno od autoputa idu na NBG. Dakle - Banovo Brdo, Vozdovac, Vidikovac, Cerak, Zarkovo.... - izvol'te lepo na UMP, pa na NBG. Dalja naselja poput Zeleznia ili Sremcice bi cak mogla i na Ostruznicu....

Isto tako sva kretanja iz Borce i okolnih naselja koja ne idu ka centru (sem za NBG, tu mislim da bi samo lud koristio UMP) ce biti izmestena iz centra. Dakle svako ko i npr. iz Koteza ide na Banovo Brdo, Vozdovac, Medak, Vracar nema vise razloga da prolazi kroz centar.

Odnosno, prakticni znacaj UMP-a shvataju oni kojima je najpotrebniji.


A evo najnovihijih vesti, gde nazalost futur i dalje preovladjuje kao glagolski oblik:

Radovi na izgradnji mosta preko Ade Ciganlije
Graditelji na terenu za nekoliko dana
Autor: G.S. | 21.10.2008. - 08:35
Graditelji na terenu za nekoliko dana

Gradnja mosta preko Ade Ciganlije trebalo bi da počne za nekoliko dana. U toku je priprema gradilišta, nakon čega se očekuje postavljanje probnih šipova za pilon koji će biti visok dvesta metara. U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da, za početak vidljivih radova na terenu, još čekaju odobrenje za gradnju Sekretarijata za urbanizam.

- Pripremni radovi već su počeli, a procedura oko dobijanja odobrenja za izgradnju neće biti komplikovana. Prvi građevinski radovi će početi narednih dana. U toku je priprema gradilišta, postavljanje zaštitnih ograda, uklanjanje zelenila - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.


Početak izgradnje mosta obeležiće postavljanje probnih šipova za najveći stub mosta - pilon. Radovi će se najpre dešavati na donjem špicu Ade Ciganlije gde je i pozicija pilona.

Spekulacije oko navodno sumnjive slovenačke firme koja je “uskočila” u posao izgradnje mosta u Direkciji za građevinsko zemljište ne žele da komentarišu. Oni navode da je ugovor sa konzorcijumom “Por” sastavljen po svim standardima i da zbog toga ne strahuju od eventualnih komplikacija. Ugovor je potpisan po standardu FIDIC koji se uglavnom primenjuje pri ugovaranju izgradnje infrastrukturnih objekata. Prema ovom standardu, ukoliko izvođač radova ne završi u roku, investitor može uvesti drugog izvođača. Eventualna neozbiljnost izvođača radova i kašnjenje po ovom standardu može biti kažnjena uvođenjem novog izvođača o trošku onoga ko je bio neodgovoran i neažuran. Pojedini mediji već su naveli da je firma "SCT" u Sloveniji poznata po probijanju rokova i podizanju cena radova. U centru pažnje slovenačke javnosti našla se kad je početkom godine uhapšen njen direktor Ivan Zidar zbog sumnje da je učestvovao u nameštanju konkursa za gradnju kontrolnog tornja na aerodromu „Jože Pučnik“ u blizini Ljubljane.

Šest saobraćajnih traka

Most preko Ade Ciganlije biće izgrađen sa kosim kablovima i jednim glavnim stubom (pilon) koji će biti visok kao dve Beograđanke zbog čega se pominje kao novi simbol grada. Glavni raspon mosta biće 376 metara, dužina 929 a širina 45 metra. Imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj (metro) i dve pešačko - biciklističke staze.
Izvor Blic
 
I naravno, zakasnjenja i probijanja rokova opet se pominju u kontekstu necega sto ce biti kaznjeno a ne necega sto ne bi smelo nikako da se desi. Sta ja kao gradjanin imam od toga sto ce se pozvati sledeci izvodjac ako se posle 40 meseci radova ustanovi da most nije ni na vidiku? Mozda ce penale placati krivac za to, ali mi od toga nemamo nikakve koristi vec samo stetu. I voleo bih da vidim kako se kaznjavaju ti sto probijaju rokove, osim sto na nekom sledecem tenderu opet dobiju posao. Na primer, rekonstrukcija zavicajnog muzeja u Zemunu je trebalo da bude gotova u roku od 60 dana, a tek posle 6 godina drugi izvodjac radove polako privodi kraju.
 
relja":2dsf50o1 je napisao(la):
shmeksi":2dsf50o1 je napisao(la):
znaci problem je parking, a ne volumen vozila koji ce tuda samo prolaziti.
Problem je automatskog povećanja broja automobila preko dana u odnosu na sadašnje stanje, a za šta te ulice nemaju kapacitet, nema parkinga, povećane gužve, povećano zagadjenje, buka... UMP bi na kraju doveo do toga. Imaj u vidu i za koliko bi se broj automobila u gradu povećao do puštanja UMP-a u saobraćaj.
Treba razvijati javni prevoz, ne forsirati individualni. Mislim da je to kudikamo bolja investicija od UMP-a.
ako cak tvoja pretpostavka bude tacna (uz svo duzno postovanje prema tebi, ne vidim kako bi to moglo da se desi) ti zaboravljas na drugu stranu jednacine, a to su upravo vozila koja prolaze tim ulicama, a tu su samo u tranzitu. Oduzmi njih pa ces sigurno dobiti neki normalniji volumen vozila u tim ulicama.
 
Homer Jay":23lv9g65 je napisao(la):
Saobracvajni sistem Beograda je zamisljen u vidu tri prstena:

1. UMP - kruzi oko centra grada: Tosin Bunar - Blokovi - Ada Ciganlija - Topcider - Autokomanda - Vracar - Zvezdara - Karaburma - Krnjaca
2. SMT - kruzi oko blizih predgradja - Ada Huja - Karaburma - Mirijevo - Kaludjerica - MML - VML - Medak - Vozdovac
3. Obilaznica - spaja periferna naselja i obilazi grad - Batajnica - Dobanovci - Ostruznica - Zeleznik - Ibarska - Bubanj potok - Vinca
Mnogo realnije i izvodljivije deluje trenutno SMT, koji bi sigurno imao kakvog takvog uticaja dok se ne izgradi UMP.
 
Nesto je pocelo da se radi za ovaj most, iza nadvoznjaka kod Sajma, sem sto je dosta drveca poseceno betonirali su neku plocu i u nju poredjali vertikalno puno betonskih cevi.
 
shmeksi":2lma9vch je napisao(la):
ako cak tvoja pretpostavka bude tacna (uz svo duzno postovanje prema tebi, ne vidim kako bi to moglo da se desi) ti zaboravljas na drugu stranu jednacine, a to su upravo vozila koja prolaze tim ulicama, a tu su samo u tranzitu. Oduzmi njih pa ces sigurno dobiti neki normalniji volumen vozila u tim ulicama.
Razmisli - za koliko godina bi UMP bio završen i koliko bi se do tada povećao broj automobila u gradu?
Meni je, što duže razmišljam, ovo što pričam sve logičnije. Inače, slažem se sa tobom za SMT. Taj projekat potpuno ima smisla.
 
Da vidimo, šta se to sve izrgradilo, odnosno uradilo na mostu:


21.12.2006: Потписивање Уговора за пружање услуга Руководиоца пројекта и Инжењера, између Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, Србија и "Louis Berger Group Inc.", САД.

05.02.2007: Мобилизација РПИ-а и формирање канцеларија на Ади Циганлији

04.04.2007: Достављање Плана имплементације пројекта и тендерске документације за пројектанте путева

31.05.2007: Припрема комплетне тендерске документације за Уговор о радовима на мосту

09.07.2007: Расписивање тендера за Главне пројекте јужних приступних путева и Паштровићеве улице

30.07.2007: Додела уговора за Главни пројекат северних приступних путева

16.08.2007: Достављање Акционог плана за заштиту животне средине, рев. 1

14.09.2007: Достављање тендерске документације за технички надзор над радовима на мосту

14.09.2007: Додела уговора за Главни пројекат Паштровићеве улице

21.09.2007: Додела уговора за Главни пројекат јужних приступних путева

09.10.2007: Достављање претквалификационе тендерске документације и нацрта тендерске документације за надзор над приступним путевима

07.12.2007: Достављање нацрта Извештаја о вредновању понуда за радове

04.02.2008: Клијентово одобрење тендерске документације за радове и надзор над радовима на приступним путевима

12.02.2008: Примљено ЕБРД-ово одобрење Извештаја о вредновању понуда за радове

09.04.2008: Потписивање Уговора о пројектовању и изградњи моста преко Саве

21.05.2008: Почетак радова
Izvor: Projkekat mosta preko reke Save
Link: http://www.savabridge.com/progress_sb.htm

Takođe, evo ga plan radova:
http://www.savabridge.com/project_calendar_sb.pdf

Po njemu, projektovanje prilaznih puteva se završilo pre par dana, sada treba da se uradi tehnička kontrola i odobravanje projekta, i to se sve završava 14. novembra.
Eksporprijacija zemljišta je trebalo da se završila 30. septembra, a obaveze grada17. oktobra.
Izgradnja prilaznih puteva počinje12. januara 2009, a završava se 10. januara 2011. Itd. itd. :)


Taakođe,
Услуге Луис Бергер Групе у сарадњи са Еуро Гарди Групом

Како би помогао у имплементацији пројекта, Град Београд је изабрао Консултанта који обавља улогу Руководиоца пројекта и Инжењера (РПИ) за овај пројекат. Овај је уговор додељен Луис Бергер Групи у сарадњи са Еуро Гарди Групом. РПИ пружа подршку Граду у свим аспектима и циклусима руковођења пројектом, што укључује ревизију пројеката, припрему радне документације, набавку, надзор над радовима и руковођење уговором.

РПИ ће пружати услуге у руковођењу пројектом током неколико јасно разграничених фаза пројекта.

Договорено је да датум почетка РПИ-овог уговора буде 01.02.2007. а предвиђено време трајања уговора износи 58 месеци. Услуге које ће РПИ пружати у том периоду укључују припрему пројекта, набавку радова и услуга, надзор над радовима, гарантни период и завршетак уговора.
Izvor: Projkekat mosta preko reke Save
Link: http://www.savabridge.com/pme_sb.htm

A ako nekoga zanima ko je zadužen za kvalitet, kontrolu, nadzor i nadzor nadzora, imena, prezimena, kratke biografije i slike ljudi:
http://www.savabridge.com/the_team_sb.htm

:)
 
Uporedni prikaz od pre godinu dana i danas

2007
210ezy9.jpg


2008
081024-MADANEW-04.jpg


Nadam se za godinu dana da ce biti jos ozbiljnija razlika tj. prakticno neprepoznatljiva lokacija
 
mislim da hoce a i vidi se da niko ne boravi i da je skinuta ona tabla valjda neka firma ili udruzenje
 
Motonauticki klub je u pitanju, mislim da ostaje raspitacu se sutra....Veslacki Klub ostaje zasigurno, tu su i kancelarije austrijske kompanije koja i radi na mostu!
pozdrav
 
E, da jeste, sad sam se setio da klub u kojem ćerka porodičnog prijatelja trenira jedrenje na dasci se nalazi na putu mosta, i da su im obezbedili novu lokaciju. Mislim da sam pisao u nekom prethodnom postu. Viš, viš..
 
Vrh