Pripreme za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije privode se kraju, a početkom novembra očekuje se početak građevinskih radova. Dvadesetak stabala sa ovog terena je počupano, a splavovi i mali brodići su ukljonjeni sa gradilišta.
- Morali smo da počupamo stabla i izvadimo korenje koje je staro i više decenija. Bilo je dosta posla i oko priobalja i uklanjanja brodića, kućica i splavova. Sada nam samo ostaje da se taj teren uredi i poravna - kažu radnici „Zelenila“.
Sutrašnjim rušenjem spremišta sa terena na Adi Ciganliji biće završene sve pripreme za početak građevinskih radova za izgradnju mosta koji će povezivati Novi Beograd sa Čukaricom i znatno smanjiti gradske gužve.
- Gradsko „Zelenilo“ je uspešno završilo svoj posao u predviđenom vremenu. Sada sledi uređenje i raščišćavanje terena, kao i postavljanje zaštitne ograde. Posao se radi na dve obale Ade punom parom, a očekujemo da će početak samih građevinskih radova biti veoma skoro - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.
Narednih dana na teren će izaći i prve mašine koje će početi kopanje i postavljanje šipova za stub novog mosta. Most na Adi preko Save povezivaće Novi Beograd sa Čukaricom, čime će saobraćaj preko postojećih mostova i kroz Bulevar Vojvode Mišića biti rasterećen i do četrdeset posto. Novi most sa kosim kablovima prelaziće preko špica Ade Ciganlije, a zahvaljujući njemu građani će štedeti i više od trideset minuta putovanja. Ovaj most je sastavni deo prve faze unutrašnjeg magistralnog poluprstena koji će regulisati saobraćaj u gradu, a očekuje se da će biti u funkciji u septembru 2011. godine.
Most i za „laki metro“
Prema idejnom projektu, most je dug 929 metara i širok 45 metara, ima šest saobraćajnih traka, dvostruke šine za laku železnicu i dve staze za pešake. Vrednost posla je 118,6 miliona evra, a rok za završetak je 40 meseci od početka izgradnje.
U nekim vestima sam cuo da se ostavlja prostor na mostu i za sinski saobracaj, ali su rekli da nije sigurno da ce to biti metro, vec da postoji mogucnost i da tuda prolaze tramvaji, sto deluje vrlo moguce, jer je tramvajska infrastruktura relativno blizu obe strane mosta.jovanovm":27dpjvjg je napisao(la):Inace, mislim da ce sirina koloseka na mostu biti krajnji pokazatelj koji su planmovi oko prirode buduceg metro sistema.
Зар није колосек исти - 1.435? Мислим, на ту фору су продавали причу да кад се једном направи лака железница онда се "очас посла" преради у метро ако се хоће?jovanovm":lw2a59ib je napisao(la):Inace, mislim da ce sirina koloseka na mostu biti krajnji pokazatelj koji su planmovi oko prirode buduceg metro sistema.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Pochinje-izgradnja-mosta-preko-Ade.sr.htmlПочиње изградња моста преко Аде
Нова ћуприја биће дугачка 929, широка 45, са пилоном висине 200 метара
Уговор о пројектовању и изградњи моста потписани у априлу
Припреме за изградњу моста преко Аде Циганлије коначно су почеле, а радници „Зеленила” ових дана почупаће сва стабла која им стоје на путу како би могао да буде постављен бетонски стуб висине 200 метара. То ће бити увод у овај дуго најављивани пројекат који би, према очекивањима, требало да буде окончан до 2011. године.
Из Дирекције за грађевинско земљиште поручују да ће ускоро на терен изаћи и прве машине које ће почети да раскопавају земљиште, али ће претходно цео простор са обе стране Саве бити ограђен заштитном оградом. Наглашавају и да би сви припремни радови требало да буду завршени већ до краја недеље, као и да су сплавови и мали бродићи одавно уклоњени са будућег градилишта.
Саобраћајни стручњаци упозоравају да би у најхитнијем року морала да почне и изградња саобраћајних прилаза будућем мосту. То, пре свега, подразумева завршетак такозваног унутрашњег магистралног полупрстена, чији је мост преко Аде саставни део.
– Ваља размишљати и о измештању објеката „Југопетрола”, као и о изградњи петље код Цареве ћуприје јер ће она бити најбоља веза Бановог брда са Новим Београдом. Тако ће возила моћи да се Пожешком, преко те петље, укључе у Булевар војводе Мишића и одатле излазе право на мост – кажу стручњаци, напомињући да је завршетак овог пројекта неопходан, јер у противном мост неће имати довољан број прилаза.
Они сматрају и да ће будући мост у великој мери убрзати проток возила од Чукарице до Новог Београда и обрнуто. Тврде да ће ова ћуприја омогућити и да саобраћај са садашњих мостова на Сави, као и кроз Булевар војводе Мишића, буде смањен за 40 одсто.
Према пројекту урађеном још 2006. године, нови мост на доњем шпицу Аде Циганлије биће дугачак 929 метара, широк 45 метара, са главним распоном од 376 метара и пилоном висине 200 метара. Уговор о пројектовању и изградњи моста потписан је у априлу ове године између Дирекције за грађевинско земљиште и представника конзорцијума фирми у саставу: „POR Tecnobau und Umwelt AG” из Аустрије, „СЦТ д.д.” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Изабрани извођач обавезао се да изгради мост са пилоном и косим кабловима у року од 40 месеци, као и да преузме одговорност за евентуално кашњење.
Уговор је урађен према међународним ФИДИЦ стандарду који се примењује при уговарању инфраструктурних пројеката. Он подразумева да, уколико извођач не заврши посао у уговореном року, инвеститор може да у посао уведе друго грађевинско предузеће и то о трошку неажурног извођача.
Вредност изградње моста преко Аде, који ће имати шест коловозних трака, двоструке шине за лаку железницу, као и две стазе за пешаке, износи 118,6 милиона евра.
Н. Миковић
[објављено: 29/10/2008]
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=11&dd=20&nav_category=167&nav_id=32982720. novembar 2008. | 11:23 -> 14:18 | Izvor: B92
Ljubljana, Beograd -- Slovenačka policija nastavila je istragu o sumnjivom poslovanju ljubljanskog građevinskog preduzeća SCT, u šta je upleteno još 20 preduzeća iz više zemalja.
Prema informacijama medija, u te poslove je upleteno čak 20 preduzeća iz različitih država. Slovenačka POP TV navodi da je petoro vodećih ljudi SCT-a, preko preduzeća u Austriji, Velikoj Britaniji, Crnoj Gori i BiH, izvlačilo novac iz forme, plaćajući njime usluge koje nikada nisu obavljene, da bi zatim novac podigli u inostranstvu i doneli ga nazad u Sloveniju.
Mediji navode da se radi o istrazi vezanoj za utaju poreza, pranje novca i uništavanje poslovnih dokumenata. Mediji navode da se radi o istrazi vezanoj za utaju poreza, pranje novca i uništavanje poslovnih dokumenata.
U februaru je već sprovedena istraga u okviru akcije "Čista lopata" u pokušaju da se pronađu dokazi o sumnjivim poslovima građevinskog preduzeća SCT.
Akcija je sada nastavljena tako što je 109 inspektora u preduzećima i na adresama odgovornih ljudi, odnosno vrha SCT-a u Ljubljani, Kranju i Kopru, obavilo kućne pretrese.
Glavna policijska uprava je saopštila da se radi o "opsežnim aktivnostima u vezi sa istragom krivičnih radnji, koje se progone po službenoj dužnosti, iz oblasti privrednog kriminala i korupcije", dodajući da istraga teče već nekoliko meseci.
Slovenački mediji nezvanično saznaju da se radi o kućnim pretresima kod petoro vodećih ljudi SCT-a, među kojima ovaj put nije bilo predsednika uprave SCT-a Ivana Zidara.
Poreska uprava je, tokom akcije u februaru, već utvrdila da je uprava SCT novac vozila u inostranstvo, kao i da se radi o 8 miliona evra, kojima su plaćeni sporni savetodavni troškovi.
Tada su u akciju uključeni i Interpol i slovenački Ured za sprečavanje pranja novca, a prvi čovek SCT-a je tada bio i uhapšen.
Istovremeno, SCT je ubeđen da su jučerašnje aktivnosti inspektora samo "deo opšteg pritiska na uspešnost poslovanja društva SCT, koji predstavljaju medijsko podržanu diskreditaciju zaposlenih i materijalno i moralno škode ugledu SCT".
Jučerašnja akcija slovenačke policije je deo pretkrivičnog postupka, koji vodi ekipa državnih tužilaca za organizovani kriminal pri vrhovnom državnom tužilaštvu Slovenije.
Grade most u Beogradu
Slovenačka firma SCT deo je konzorcijuma koji u Beogradu gradi most preko Ade Ciganlije. Pored SCT-a u konzorcijumu se nalaze još i austrijski PORR i nemački DSD.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda potpisala je ugovor o izgradnji mosta sa pomenutim konzorcijumom 9. aprila ove godine, a rok za završetak radova je 40 meseci od dana potpisivanja ugovora.
Izvor: BlicAutor: G.S. | Foto:z. raš | 22.11.2008. - 05:00
Uprkos tome što se slovenačka firma “Slovenija ceste” (SCT), jedna od tri članice konzorcijuma za izgradnju mosta na Adi, nalazi u finansijskoj krizi i što je slovenačkoj javnosti poznato da se protiv nje vodi policijska istraga, to neće uticati na gradnju jednog od najvažnijih projekata Grada - Mosta preko Ade Ciganlije.
Konzorcioni ugovor koji su međusobno potpisali izvođači radova je garant da će posao biti završen do kraja, kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište Beograda. Prvi vidljivi građevinski radovi na mostu preko Save startuju početkom decembra.
- U konzorcionom ugovoru jasno je naglašeno da su sva tri člana konzorcijuma solidarni, što znači da ukoliko jedan od članova konzorcijuma iz bilo kojih razloga nije u stanju da završi svoj deo posla, istog momenta preostala dva člana preuzimaju ugovorene obaveze na sebe - kaže za “Blic” Nenad Bajić, PR Direkcije za Gradsko građevinsko zemljište i izgradnju.
Osiguranje da će posao biti završen do kraja su bankarske i avansne garancije u iznosu 10 odsto od ukupne vrednosti ugovora, što je po 18 miliona evra i one važe do isteka garantnog roka za izgradnju budućeg mosta. Prvi radovi na pobijanju probnih šipova, za najveći stub mosta, takozvani “pilon”, počinju prvih dana decembra, zaključuje Bajić.
SCT na lošem glasu
Slovenačku kompaniju SCT prate razne afere koje su bile aktuelne i kad je ova kompanija izabrana za jednog od izvođača radova na mostu preko Ade. Direktor te kompanije je u to vreme bio osumnjičen za nameštanje tendera za izgradnju aerodroma u Ljubljani, pa je zbog toga bio i privođen nekoliko puta. Slovenački mediji i stručnjaci imali su mnogo zamerki i na izgradnju tunela između Ljubljane i Celja, koji je ova firma radila jer je u tom poslu, kako su naveli, bilo dosta grešaka.
Izvor: Grad BeogradУ оквиру припрема за изградњу моста преко Саве, градска комунална инспекција, у сарадњи са Секретаријатом за комуналне и стамбене послове и Дирекцијом за градско грађевинско земљиште и изградњу града Београда, за протеклих месец дана, у договору са власницима, изместила је 30 сплавова познатих власника.
– Није реч о уклањању већ измештању сплавова јер је потребно ослободити простор који је намењен за изградњу објекта од капиталног значаја и за град и за републику. Сплавови се измештају на правцу ка Остружници, а у свему томе веома добро сарађујемо са власницима пловних објеката. Измештање се ради у међусобним договорима, и до сада је премештено око 30 различитих објеката, од сплавова и понтона до мостића. Цео посао траје последњих месец дана, и требало би да се заврши за десетак дана – рекла је Горјана Обреновић, градски секретар за инспекцијске послове.
Ne više nego što danas koristi pešačke staze na Brankovom. Ali ta staza je predvidjena i za bicikliste, koliko ja znam.shmeksi":7el571o5 je napisao(la):Sta mislite koliko ljudi ce da koristi stazu za pesake na mostu?
Da vidis o tome nisam razmisljao, ali sumnjam da ce da koristi isti broj ljudi kao i brankov, jer brankov ipak ima nesto i sa jedne i sa druge strane, dok ce ovaj imati samo puteve za automobile.relja":2f79jof0 je napisao(la):[Ne više nego što danas koristi pešačke staze na Brankovom. Ali ta staza je predvidjena i za bicikliste, koliko ja znam.
Trotoar na mostu postoji i zbog eventualnog saobraćajnog kolapsa, nekog većeg sudara, požara na mostu i ostalih pesimističnih scenarija....