Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Biciklistička staza ka adi je dobila osvetljenje u vidu dobudženih lampi koje su stegnute oko postojećih stubova.

A bune me 2 stvari, zašto ne postoji obavezno udaljavanje ovih što idu od buvljaka u levu traku? danas sam video jedan za malo sudar.
Drugo, preglednost kad stojiš tu na uključenju je jako mala! Smeta gelender, a brzine tu neće biti male kad se sve dovrši, i to treba rešiti, ili rezervisanjem desne trake za ove što se uključuju ili nekim ogledalom ili menjanjem te ograde. Bilo bi bolje da je priključna traka 100m duža ali valjda je to bilo preskupo...
 
Kad se desi prvi sudar staviće one barijere, a mi ćemo govoriti - "Jesam li rekao da će se to dogoditi".

Evo ja ću napisati dopis Sekretarijatu za saobraćaj da to reše nekako, pa ću javiti ako dobijem odgovor.
 
Hvala ti :) A stvarno fali nešto da poboljša pregledonost, ili bar te barijere.
 
Имали смо срећу па је реализован заиста најбољи пројекат за Мост на Ади. И да је скупљи 30 одсто од овог безличног предлога (а сумњам да је толика разлика) он укупну суму овог дела УМП-а који се реализује (од Тошиног Бунара до тунела) не може подићи за више од 5 одсто. А корист је немерљива.
 
@sizif
Зашто "имали смо срећу..." одмах у име већине, у множини... Срећа је релативан појам, неко је рецимо добро зарадио на овом пројекту, тај може да каже срећа за мене, други је опет платио све то (порески обвезник) а не зна и никад неће сазнати дали је срећно прошао у овом аранжману или је можда закинут, преварен или недај боже опљачкан?!
Кажеш и ако је 30% јефтиније ово "бановано" решење (а сумњаш у то) исплати се, јер је постојеће "најбоље", а боље је због тога јер је ово безлично?! Дакле ово прво је због тога боље, јер је лепше, а о лепоти се не расправља и лепота нема цену и зато смо имали среће да добијемо најбоље.
Откуд ових 30%. Па процена наведена у идејном решењу је око 67 мил.еур. а изведено решење је у свом идејном приказу одвагано на око 90 мил.еур. Претпоставка је да би порасти цене који су уследили били сразмерни за оба решења. Значи бескрајна разлика у лепоти плаћена је око 30 мил.еур. (сразмерно порасту цене). Мало-много, срећа-несрећа, промишљено-непромишљено,бахатост-визионарство, свако од нас може сада само субјективно да процењује пошто је ствар завршена, али немој оно чувено "у име свих нас из ..." "имали смо среће..."
Мени се много свиђа постојећи Мост на ади, али ме то не спречава да увидим да је ово решење Дел инг-а по мени рационалније. Тек сам пре неки дан нашао ово на нету и поразило ме то колико је све било забашурено поводом оног конкурса својевремено да ево тек после деценије сасвим случајно натрчавамо на археолошке ископине радова као да смо били у Помпеји па нас изненада затрпало и тек ће будућа поколења полако да ишчепркају шта се заправо догађало... :notok:
А и субјективно да додам, не слажем се да је ово Дел инг-ово решење безлично, "провозах" се десетак пута преко моста на приложеном филмићу и сваки пут сам уживао у лепоти (и) једноставности, а кажу да је то и дефиниција генијалности :kk:
 
Добро, да не буде неспоразума: "Имао сам срећу..."
 
Добро. Интересује ме и појашњење става "А корист је немерљива". Ја се баш сморио размишљајући које су то несамерљиве користи од изгледа овог моста и ништа не смислих сувисло, изгледа нисам у форми... :oops:
 
Лично немам замерке на то што је фризираним "конкурсом" исфаворизовано решење са једним пилоном јер такав мост Београд није имао. Тај му је недостајао. Данас има и решетку, греду, комбинацију лука и греде, лучни (шатро), са два пилона и са једним.

Да ли је такав став рационалан? Није. Да ли је вредело скупљег решења. Јесте. Али то је лични афинитет. Дефинитивно.

Имате и ону чувену изјаву : "Дизајн неће побољшати свет око нас, али ће га учинити проклето лепшим."
 
Ништа без овог "проклето". 30 Мил.еура за лични афинитет ма чији да је, је превише, на ову скупоћу... :lol:
 
Jednom gradu, pa tako i Beogradu, ne mogu da nedostaju različita konstruktivna rešenja mostova.
Mogu da mu nedostaju mostovi, ali ne i rešenja, pogotovo ne iz razloga raznovrsnosti.
Tako nešto može da nedostaje samo pojedincu koga zanimaju takve stvari, ali ne i gradu.
Gradu trebaju prelazi preko reke i trebaju mu pare za održiv razvoj.

Beogradu nedostaju pare, potošene na nešto bez čega je i mogao.
 
Relja,

može se bez većine stvari u životu ... kao što su stanovnici pojedinih naselja dokazali, može se i bez kanalizacije, i bez vodovoda ...
 
He, he... stanovnici pojedinih naselja će pričekati na uvođenje kanalizacije i vodovoda zato što će Grad plaćati nepotrebno skuplje rešenje i kamate od kredita. Mada, dokazali su da mogu da mogu tako da žive....

Ovde pričamo u koji oblik i na koji način i po kojoj ceni je spakovana neophodna infrastruktura (novi most) i da smo 2x3 trake, tramvaj i biciklističku stazu mogli da dobijemo i za manje para.
Defnitivno nismo dobili simbol po kojem je naš grad prepoznatljiv u svetu (niko ne pomisli na most kada se pomene Beograd), nismo dobili turističku atrakciju, dobili smo još jedan izvikan i kratkotrajan "novi simbol Beograda"... do sledeće prilike.
 
Мост је и архитектонски ружан. Ево и зашто:

Архитектура није само пука естетика већ се вреднује и многим другим критеријумима а посебно у коликој мери је та естетика у служби функције и како је та естетика осмишљена у односу на локацију и да ли је уважила оно што јој та локација пружа па и налаже.

Дакле, мост је и архитектонски слаб зато што је дата локација била најпримеренија за мост са два пилона јер су ту налазе три водене површине са два међуострва. И ћак првак би решио тај логички проблем онако како бог заповеда. На све то, чињеница да је и онако непримерена конструкција била скупља за 25-30% од оне која је примерена је додатни велики минус. Поред тога мост је архитектонски дискутабилан и због самог односа висина што је у сукобу са оним што је примерено за мостове таквог типа. То вуче корене из бесмисленог једног пилона који носи конструкцију од 900м преко речног пловног пута у ширини од 150м и још можда 100м код бродоградилишта што је још један необориви аргумент за два пилона.

И на крају крајева, естетика моста је непостојећа категорија због мусавог пилона, скандалозног врха истог и сивих челичних каблова.
 
relja":2vxlo5z8 je napisao(la):
He, he... stanovnici pojedinih naselja će pričekati na uvođenje kanalizacije i vodovoda zato što će Grad plaćati nepotrebno skuplje rešenje i kamate od kredita.
Ма сигурно ће због тога бити тако .... :roll: ... примера ради, делегација јапанске амбасаде је пре више година била код мене у општини и понудила да у потпуности финансира изградњу целокупне канализационе мреже на целој територији општине. Када су чули да општина нема ни просторни план а камоли ПДР-ове, ћутке су устали и напустили просторију никад се не вративши ....

.... у исто време, Урбанистички завод Београда изнова, изнова и изнова ирзађује ПДР-ове за Стари град, Врачар, Звездару и НБГ...

према томе, тешко да нека насеља неће имати канализацију због моста на Ади ...
Delija":2vxlo5z8 je napisao(la):
Дакле, мост је и архитектонски слаб зато што је дата локација била најпримеренија за мост са два пилона...

Може и не мора бити ... ја сматрам да је један пилон примеренији локацији него два ... и шта ћемо сад? Ко је у праву?
 
Па ја сам у праву. :)

У питању је прост логички задатак са јасним условима и само једним логичним решењем.
 
STF...prema tome:
primer koji si naveo se ne može koristiti za takav zaključak. Deo grada iz tvog primera nije imao PDR. To je činjenica, ali je isto tako činjenica da novca nema ni sa ni bez tog plana. Infratsrutkura se neće graditi iz donacija. Možda, jedan manji deo, radi propagande i prijateljskih međunarodnih odnosa, ali jedan predlog Japana koji nije otišao dalje od uvodnog sastanka nije primer koji može da potvrdi pravilo.


Sa druge strane, ako zavrtimo film unazad: kada je izabrano rešenje za Most na Adi i odobreni krediti, Japan je povukao predlog za povoljan kredit za most kod Ade Huje jer je "društveni proizvod po stanovniku Srbije porastao" ...
Ne, 2009, druge godine krize, nije Srbiji skočio društveni proizvod (znamo da nije), nego su ljudi videli kako se bezrazložno zadužujemo za drugi most, hvalimo se "novim simbolom", "rekorderom" i zaključili su da ne zaslužujemo takvu vrstu pomoći. I ja bih uradio isto da sam bi na njihovom mestu. KO rasipa i zadužuje se zbog ekstravagancije, ne treba mu pomagati.
 
Ја сам на форуму научио да је Делија у праву и кад није у праву ... као и Бекс.
 
Šta se dešava sa galerijom na sajtu savabridge? Poslednja je iz oktobra i ne ažurira se više.
Zašto kad su u međuvremenu uradili još neke rampe i priveli kraju radove ispod mosta? Ima materijla za slikanje...
 
izvrljali su ga za medalju
dsc08331.jpg

dsc08332.jpg

dsc08333.jpg

dsc08334.jpg


ovo treba ukinuti
dsc08337.jpg
 
Bar da su uradili neku fresku sa tematikom mosta i Save.
Ovako imena luda nalaze se svuda.
 
Сви знате колико "волим" мост на Ади али на овој слици се из авиона види (и буквано и жаргонски :) ) колико нам је све ове деценије фалила било каква вертикала

Bm4-zMTIcAEUWcW.jpg
 
Vrh