Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ne razumem ovo oko rušenja mostića preko topčiderke za vikend, gde će saobraćaj kada ga sruše i koji od mostića preko topčiderke ruše jer ih je dva?
 
Meni rušenje čeličnog mosta (smer ka Adi) u ovom trenutku nema mnogo smisla, obzirom da ga trasa buduće saobraćajnice pre penjanja na novi nadvožnjak (smer ka Sajmu) samo kači. Mnogo mi je logičnije porušiti stari betonski most sa ogradom pre ulaska u podvožnjak, a saobraćaj u smeru ka Sajmu preusmeriti na postojeći čelični most. Problem jedino može da bude vraćanje saobraćaja pre spuštanja u podvožnjak pošto postoji izvesna visinska razlika. Svojevremeno sam izneo svoja razmišljanja po tom pitanju. Evo i slike koju sam tada postavio:

dscn5105resize.jpg


Naravno, moguće je da su smislili i neko drugo rešenje.
 
Ima više solucija a videćemo šta će izabrati. Od nedelje kad se predje tobogan ide se se desno preko ovog novog mosta na Topčiderki a stari se ruši da bi se novi kompletno završio jer mu viri armatura sleve strane. Negde po sredini metalnog i betonskog mosta treba da bude drugi novi most preko Topčiderke. Verovato će početi i za njega da spremaju teren koliko mogu.

Opet moža se desi da mogu da provuku 4 uže trake preko novog betonskog mosta(privremeno) kad ga prošire. Ako ne urade ogradu i trotoare npr. samo stave betonku barijeru i privremeno dobiju 4 trake sličan onom nadvonjaku u Požeškoj. Kasnije ga preobrate u 3 široke sa ogradom i trotoarom s desne strane do rukavca.

Opet pak možda kad puste ovaj novi nadvožnjak što rade sad preko pruge saobraćaj ka sajmu prebace na kružni tok koji treba da bude gotov u to vreme. Ionako ima 2 ulazne i 2 izlazne trake ka sajmu. Onda će imati slobodu da rade još jedan preko nadvožnjak preko Topčiderke i ta ruše tobogan.

Možda i kombinacija predhodna 2. tj da se pravac ka sajmu podeli na 1+1 traku, i da npr. 1 traka ide preko kružnog toka a 1 preko betonskog (koji će imati 3) na Topčiderki. Znači 2 trake ka Adi i jedna otuda ka sajmu. Problem je ta visinska razlika a još imamo kontra nagib novog nadvožnjaka. Znači neko se penje kad ide od Ade a onda mora desno na dole pa levo u podvožnjak. Možda će i moći da se to izvede a imaju svega 45-50m da urade spuštanje.
 
Nije isključeno da će u sledećoj etapi prvo rušiti čelični most (smer ka Adi) i na njegovom mestu završavati nedostajući deo novog mosta. Sa tim u vezi, moguće je da im je u planu i da prave kontinuirani most za oba smera. Tada bi, posle ove, treća etapa podrazumevala izgradnju onog dela mosta na mestu starog betonskog sa ogradom. Na ovaj način bi se uvećali troškovi zbog izgradnje jednog znatno šireg mosta umesto dva nezavisna. Sa druge strane, kada se ukloni tobogan i saobraćaj ka Adi privremeno preusmeri na novoizgrađeni nadvožnjak preko pruge, olakšalo bi se spuštanje sa novog nadvožnjaka na novi most preko Topčiderske reke bez nagle krivine u desno. Ovo rešenje podrazumeva i da prilikom treće etape izgradnje mosta preko Topčiderske reke, saobraćaj ka Sajmu bude potpuno preusmeren na duže vreme. To se može kvalitetno rešiti jedino preko kružnog toka.

Imajući u vidu trenutno stanje na izgradnji ulazne rampe iz Radničke ulice na kružni tok i silazne sa kružnog toka u Bulevar vojvode Mišića, ako bi sada počeli radove na gornjoj konstrukciji rampe iz Radničke ulice, završetak ovog alternativnog pravca bi mogli da očekujemo najranije za dva meseca. To bi moglo da se poklopi sa tajmingom završetka radova na nadvožnjaku preko železničkih šina. Od tog trenutka bi podvožnjak mogao da trajno ode u penziju i da se krene sa nesmetanom izgradnjom ispusta za autobusko stajalište na izgrađenom nadvožnjaku preko pruge, obzirom da noseći stubovi za njega verovatno idu sredinom ulice koja se spušta u podvožnjak.

Prednost rešenja sa slike je što bi radovi na mostu preko Topčiderske reke (smer ka Sajmu) mogli da počnu odmah i ne bi morao da se sada radi nepotrebni (srednji) deo mosta. Saobraćaj prema Sajmu bi i dalje išao kroz podvožnjak do završetka alternativnog pravca preko kružnog toka. Sa druge strane, problematična je razlika u visini prilikom vraćanja saobraćaja pre spuštanja u podvožnjak (smer ka Sajmu), ali manja nego kada bi se spuštali sa novog mosta preko Topčiderke, kao i velika krivina prilikom spuštanja saobraćaja sa novog nadvožnjaka preko pruge na već izgrađeni most (privremeni tok saobraćaja ka Adi po rušenju tobogana).

Veoma brzo ćemo videti koji su argumenti preovladali.
 
Продужен привремени режим рада трамвајских линија 7, 9 и 13

На деоници између Улице Јурија Гагарина и Булевара Милутина Миланковића наставља да важи привремени режим рада трамваја на линијама 7, 9 и 13. Привремени режим ће важити до 15. октобра.

Како наводе у Секретаријату за саобраћај, ова измена је уведена због постављања вијадукта преко Улице антифашистичке борбе.
 
У улици Јурија Гагарина наставља да важи привремени режим нерада трамваја на линијама 7, 9 и 13.


ова измена је уведена због непостављања вијадукта преко Улице антифашистичке борбе на време
 
Detalji iz Novosti...

Novi tobogan do kraja 2012.
N. V. BRKOVIĆ | 06. septembar 2012. 22:21 | Komentara: 0

Nadvožnjak u Radničkoj biće zatvoren za vikend zbog rušenja starog mostića na Topčiderki. Do početka januara biće završena rampa koja s mosta vodi ka centru grada

TOBOGAN u Radničkoj ulici za vikend će biti potpuno zatvoren za saobraćaj zbog rušenja starog mostića na Topčiderki. Nadvožnjak preko koga se iz centra grada ide ka Banovom brdu biće neprohodan od petka u 22 sata do ponedeljka u četiri sata ujutro. Automobili će se posle Sajma prestrojavati u suprotan smer i ići će ispod podvožnjaka, dok će se s druge strane u grad stizati kruženjem preko hipodromske petlje.


Izgradnja novog nadvožnjaka je u završnoj fazi, a automobili bi njime trebalo da krenu do kraja godine. Do ovog roka radnici će završiti i rampu koja s mosta na Adi preko kružnog toka vodi ka centru grada.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da su u toku radovi na izgradnji prve od dve konstrukcije nove Radničke ulice, koja će saobraćaj voditi iz pravca Banovog brda ka centru grada.

- Završeni su stubovi i u toku je izrada gornje konstrukcije, koja se sastoji od dvanaest polja - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Urađeno je devet polja na delu od Beogradskog sajma, a istovremeno teku i radovi na izradi nasipa s obe strane reke Topčiderke. Krajem septembra biće izbetonirana konstrukcija preko železničke pruge, a do kraja oktobra će biti završena čitava betonska konstrukcija južnog dela Radničke ulice. Svi završni radovi i asfaltiranje nove konstrukcije planirani su krajem ove godine.

Kružni tok i izgradnja osam rampi teče po planu. Do sada su završene konstrukcije dve rampe, koje kružni tok povezuju sa mostom u oba smera, i tokom sledeće nedelje očekuje se postavljanje asfalta na ove dve rampe i čitavom kružnom toku. Na drugoj strani, privode se kraju konstrukcije još dve rampe, koje kružni tok povezuju sa petljom "Hipodrom". Kod Jugopetrola završava se izrada drugog polja konstrukcije za rampu koja vodi u pravcu Obrenovca, a na strani prema Senjaku na rampi ka centru grada u toku je prelazak konstrukcije preko železničke pruge.

- U okviru petlje je i konstrukcija Beogradskog metroa (BGM) dugačka 375 metara i ona stoji na 19 stubova - dodaje Bajić. - Konstrukcija BGM spojena je sa mostom, a na drugom kraju gradilišta završeno je premošćavanje tramvajske pruge, i u toku je izrada konstrukcije kojom će se BGM spuštati na zemlju i spajati sa postojećom mrežom. Do kraja ove godine biće završeni i radovi na izgradnji stanice BGM, stajališta javnog prevoza, liftova i stepeništa u okviru petlje.

KA CENTRU...

VOZILA iz smera Obrenovca kretaće se Radničkom do raskrsnice sa Paštrovićevom, a zatim preusmeravati do petlje kod Hipodroma (Paštrovićeva jednosmerna) baš kao i ona koja dolaze sa Banovog brda. Odatle će moći da skrenu ka Sajmu, Novom Beogradu ili "Miloševom konaku".

IZ CENTRA...

VOZILA koja dolaze iz centra, u zoni "hale 14" Beogradskog sajma preusmeravaće se na suprotnu stranu, u podvožnjak pored "Tobogana" koji će se rušiti, da bi se zatim kod "Jugopetrola" vratili u saobraćajne trake namenjene ovom smeru kretanja. Odatle bi nastavili normalno da voze.

NADVOŽNJAK SA ČAK ŠEST TRAKA
PETLJA "Radnička" u svom trećem nivou, u dužini od 365 metara, predstavlja vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake i osam silazno-uzlaznih rampi. U okviru petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici sa ukupno šest traka iznad postojeće železničke pruge na mestu sadašnjeg tobogana.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:395946-Novi-tobogan-do-kraja-2012
 
- U okviru petlje je i konstrukcija Beogradskog metroa (BGM) dugačka 375 metara i ona stoji na 19 stubova - dodaje Bajić. - Konstrukcija BGM spojena je sa mostom, a na drugom kraju gradilišta završeno je premošćavanje tramvajske pruge, i u toku je izrada konstrukcije kojom će se BGM spuštati na zemlju i spajati sa postojećom mrežom. Do kraja ove godine biće završeni i radovi na izgradnji stanice BGM, stajališta javnog prevoza, liftova i stepeništa u okviru petlje.

Beogradski metro (BGM) će se spajati sa postojećom mrežom - čega?
 
Eeeee, wouldn't you like to know? :D Wouldn't we all like to know that :lol: :laugh:
 
Ako se nesto nije promenilo šine preko mosta tek za dve godine ( ili ja nisam pazio na času) a lepo smo predlagali da se preko mosta pusti par meto garnitura... lepo bi izgledalo dok jure tries na sat....
 
Ima na prethodnoj strani...grad pregovara sa Porr-om o preuzimanju posla oko završetka izgradnje petlje "Jurija Gagarina".
 
relja":22nblen6 je napisao(la):
- U okviru petlje je i konstrukcija Beogradskog metroa (BGM) dugačka 375 metara i ona stoji na 19 stubova - dodaje Bajić. - Konstrukcija BGM spojena je sa mostom, a na drugom kraju gradilišta završeno je premošćavanje tramvajske pruge, i u toku je izrada konstrukcije kojom će se BGM spuštati na zemlju i spajati sa postojećom mrežom. Do kraja ove godine biće završeni i radovi na izgradnji stanice BGM, stajališta javnog prevoza, liftova i stepeništa u okviru petlje.

Beogradski metro (BGM) će se spajati sa postojećom mrežom - čega?
BGM se spaja sa postojecom mrezom tramvaja sto znaci da tramvaji postaju metro a ne obratno :p
 
Jasno je da Beograd nikad neće imati klasičan metro koji je potpuno pod zemljom i to nije ništa strašno. Imaće delimićno podzemni tramvaj sa posebnom trasom što je sasvim dobro rešenje. Vozio sam se metroom u Pragu i Moskvi. To su klasični metroi potpuno pod zemljom. Vagoni su lepi i prijatno osvetljeni ali tokom cele vožnje od grada ništa ne vidite. U Pragu sam ušao na periferiji i nakon 30 minuta vožnje pod zemljom izašao sam i odjednom se našao u strogom centru. Od periferije do centra od grada nisam ništa video. Neko će reči da metro ne služi za turistička razgledanja grada već za što brži prevoz. Nije tačno, možete nekom linijom prolaziti svaki dan godinama opet volite da imate pogled kroz prozor. Baš Beograd je tu posebno zanimljiv sa svojim živopisnim pejzažima (reke, mostovi,brežuljci u starom delu itd.)
 
relja":emv3wqm7 je napisao(la):
Beogradski metro (BGM) će se spajati sa postojećom mrežom - čega?
Kako sa čime. Pa valjda će se usvojiti metro projekat IMAMO PLAN. ;)
 
Pa, koliko ja znam, postojeća mreža je tramvajska, zar ne, sa sve semaforima i raskrsnicama...
Da li je taj taj BGM o kojem se priča od kada je most završen, zapravo - LRT?
 
dedinje":36jw6lwn je napisao(la):
Jasno je da Beograd nikad neće imati klasičan metro koji je potpuno pod zemljom i to nije ništa strašno. Imaće delimićno podzemni tramvaj sa posebnom trasom što je sasvim dobro rešenje. Vozio sam se metroom u Pragu i Moskvi. To su klasični metroi potpuno pod zemljom. Vagoni su lepi i prijatno osvetljeni ali tokom cele vožnje od grada ništa ne vidite. U Pragu sam ušao na periferiji i nakon 30 minuta vožnje pod zemljom izašao sam i odjednom se našao u strogom centru. Od periferije do centra od grada nisam ništa video. Neko će reči da metro ne služi za turistička razgledanja grada već za što brži prevoz. Nije tačno, možete nekom linijom prolaziti svaki dan godinama opet volite da imate pogled kroz prozor. Baš Beograd je tu posebno zanimljiv sa svojim živopisnim pejzažima (reke, mostovi,brežuljci u starom delu itd.)

то и ја волим код Лондона и Париза што имају надземне деонице, па може и град да се разлгеда
 
dedinje":34oarvji je napisao(la):
Jasno je da Beograd nikad neće imati klasičan metro koji je potpuno pod zemljom i to nije ništa strašno. Imaće delimićno podzemni tramvaj sa posebnom trasom što je sasvim dobro rešenje. Vozio sam se metroom u Pragu i Moskvi. To su klasični metroi potpuno pod zemljom. Vagoni su lepi i prijatno osvetljeni ali tokom cele vožnje od grada ništa ne vidite. U Pragu sam ušao na periferiji i nakon 30 minuta vožnje pod zemljom izašao sam i odjednom se našao u strogom centru. Od periferije do centra od grada nisam ništa video. Neko će reči da metro ne služi za turistička razgledanja grada već za što brži prevoz. Nije tačno, možete nekom linijom prolaziti svaki dan godinama opet volite da imate pogled kroz prozor. Baš Beograd je tu posebno zanimljiv sa svojim živopisnim pejzažima (reke, mostovi,brežuljci u starom delu itd.)

Secam se u Parizu, da sam iz metroa prvi put video Ajfelovu kulu. Išao sam ka centru i non stop je metro bio pod zemljom, i onda odjednom izadje da preko mosta pređe senu, kad ono BAM čelična grdosija od kule, ne može ni da se vidi cela odjednom. Samo čuješ turiste u vagonu kako klikću foto aparate i telefone.

6209597082_e1189c7ce9_m.jpg


Beč ima nadzemni deo i podzemni deo, ali na tom nadzemnom delu i ne možeš ništa šta da vidiš. Uglavnom su visoke zvučne i vizuelne barijere skroz oko koloska tako da imaš utisak da se voziš kroz rov a ne po zemlji. (Tamo gde izlazi na površinu)

Svideo mi se i Berlin, on ima sa druge strane dva odvojena sistema (puste želje). S-Bahn (nadzemni) i U-Bahn (podzemni). S-Bahn je urbanim delovima isključivo izdignut iznad zemlje, čak ne ide nikada ni po zemlji osim na periferiji koliko se secam. Dok je kod U-Bahna obrnuto, nikada ne izlazi. S-Bahn je generalno moderniji, lepši, ima prirodnog svetla. U-bahn sa druge strane čini mi se da je brži, kompozicija je duža, i vagoni su stari još iz vremena berlinskog zida.

70px-S-Bahn-Logo.svg.png

80px-U-Bahn.svg.png
 
Izvor: Beobuild.rs

Shaping up - Radnicka Interchange

120907-RAPET-01.jpg


Izgradnja jednog od najvećih infrastrukturnih objekata u gradu, saobraćajne petlje u Radničkoj ulici, polako prelazi u poslednju fazu. Veliki deo betonskih konstrukcija je završen, a fokus radova je na izgradnji osam ulazno-izlaznih rampi koje će predstavljati pun sistem veza sa kružnim tokom na srednjem nivou.

Celu vest i foto reportazu pogledajte u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/568.html

120907-RAPET-16.jpg
 
vucko":3i2g8p13 je napisao(la):
relja":3i2g8p13 je napisao(la):
- U okviru petlje je i konstrukcija Beogradskog metroa (BGM) dugačka 375 metara i ona stoji na 19 stubova - dodaje Bajić. - Konstrukcija BGM spojena je sa mostom, a na drugom kraju gradilišta završeno je premošćavanje tramvajske pruge, i u toku je izrada konstrukcije kojom će se BGM spuštati na zemlju i spajati sa postojećom mrežom. Do kraja ove godine biće završeni i radovi na izgradnji stanice BGM, stajališta javnog prevoza, liftova i stepeništa u okviru petlje.

Beogradski metro (BGM) će se spajati sa postojećom mrežom - čega?
BGM se spaja sa postojecom mrezom tramvaja sto znaci da tramvaji postaju...

...Брзи трамваји.
 
Problem je nazalost sto se novine drze onoga sto dobiju od nosioca posla u ovome slucju direkcije. U njihovom press materijalu stoji metro i novosti su preuzele prakticno copy paste. Iza toga ne stoji neka velika namera od strane novinara da se nesto predstavi kako nije vec jednostavno ili nezainteresovanost za temu ili brzina objave u redakciji koja povlaci za sobom kopiranje press materijala u celosti. Ne treba im zameriti mnogi od novinara se bave tako sirokim spektrom tema i nije za ocekivati da razgranice ta dva pojma pogotovo ako im je od strane investitora tako predoceno na papiru.
 
Igore, sve je to potpuno jasno i tačno.

Takođe, znamo da ovo potiče iz usta N. Bajića. Samo je pitanje zbog čega to istrajavanje u njegovim izjava o metrou na samom mostu, kada je potpuno jasno da metro - nemamo, nemamo ni pravi plan, a pristupni putevi za most koji su u izgradnji se nadovezuju na postojeću tramvajsku mrežu.

Prozaično objašnjenje je - BGM je LRT, kada eto već postoji most na koji on može lako da se popenje i sa njega da se spusti i poveže na postojeću mrežu.
 
E sad jos jedna stvar mi nije jasna (u al sam glup :) )
kako ce da izbetoniraju segment novog nadvoznjaka koji je iznad pruge a nisu izradili stubove (do pola) za taj segment, tj na sta ce da se nasloni taj silni beton?
Pogledajte te polu ne zavrsene stubove pored pruge a iznad kojih je ona drvena konstrucija segmenta koji treba da se betonira: http://www.beobuild.rs/read.php/568.html
 
Nema tu nekog opravdanja za njih sem sto je u pitanju jednostavna manipulacija teminologijom za neupucene.

Ja licno nemam nista protiv da mostom ide tramvaj i da ga shodno tome zovem tramvaj. Potpuno je prirodno da se nadoveze na postojecu mrezu tramvaja i da ostvari u potpunosti svojku funkciju sredisnji koridor.
 
Vrh