relja":3gdaj8w4 je napisao(la):
NI ja nemam ništa protiv da to bude tramvaj (i biće tramvaj).
Varijanta trase metroa "Imamo plan" mi se jako sviđa, ali se plašim da se sa time ne slažu oni koji će na kraju da odlučuju.
Samo - zbog čega ta manipulacija, šta se time dobija, osim blamaža kada npr linija 13 pređe most?
Takve stvari me stvarno nerviraju, zato što se ta vrsta izobličavanja objektivne informacije polako počinje uzimati kao normalno stanje. Da li shvatate dugoročne posledice situacije u kojoj ionako slabo obrazovan narod već čitave decenije živi u okruženju u kome ne može da čuje ništa drugo sem poluistina, selektivno odabranih istina, potpunih besmislica i otvorenih laži. Upravo zbog toga nam u Srbiji i ide ovako: u glavama običnih ljudi sada već vlada priličan haos. Mislim na one koji nemaju ni luksuz dobrog opšteg obrazovanja, ni ekonomske uslove da sebi stvore slobodno vreme u kome mogu sami da traže istinite i potpune informacije, radeći ono što bi trebalo da bude posao medija. Kad čovek više nema nikakve sigurne istine, nikakvu početnu tačku za razmišljanje, onda postaje pogodan za manipulacije.
Dobar primer tendenciozno plasirane informacije je baš ovo što spominješ, a objašnjenje je zanimljivo kao tipičan primer koliko je logika koja se servira narodu nategnuta. Oni ustvari žele da kažu sledeće:
"Gradnja metroa je pre svega proces. Šinski deo mosta na Adi je projektovan za metro, a ne samo za običan tramvaj. Neko je morao rešiti da počne gradnja elemenata metroa (srednja traka mosta) i dati pare bas za to. To je i urađeno. E sad, to što će tuda privremeno da prolazi tramvaj, to nije posledica odluke vlasti da će tuda stalno da prolazi tramvaj, nego "više sile". "Više sila" se sastoji u tome što, čak da ga sada napravimo samo u delu koji je na samom mostu, trenutno ne bi imao gde sa njega da ode, i to je jedini razlog što će, privremeno, tuda da prođe tramvaj a ne metro. Posto vlast smatra da je ona svoj deo posla u izgradnji metroa, koliko je to sada bilo moguće, pošteno odradila, kao i činjenice da je objektivna istina da je dodatnim finasiranjem skupljeg mosta koji podržava metro (a ne samo tramvaj), njegova gradnja ustvari ZAPOČETA, onda vlast ima prava da uživa propagandne plodove svojih napora u smislu da to od sad treba zvati delom Beogradskog metro sistema, budući da stvarno jeste jedan deo metroa (u izgradnji). To što još nemamo ni plan za metro nije važno. Mostova koji mogu da ga prime nema puno, ustvari ovo je jedini, pa možemo smatrati da će već na neki način ovaj most biti iskorišćen u nekoj budućoj fazi izgradnje metroa. To nam daje za pravo da smatramo da su most i petlja deo Beogradskog metro sistema koji je u izgradnji. Poenta je dakle jednostavna. Ono što je bilo skupo na mostu i petlji je predviđeno za metro i stvarno izgrađeno za njega. Jedino nije još opremljeno za metro (šine), što je manji deo posla, ali i to samo zato što bi bilo besmisleno, jer nema drugih delova metro sistma, pa bi jedini efekat bio sprečavanje tramvaja da prođe, i tako ostvari bar neku korist u ovom trenutku. Naziv metro tako odslikava infrastrukturu puta, a ne vozilo koje po tom putu ide (privremeno)."
Očigledno je da je ovo VEOMA nategnuta logička konstrukcija. Ma koliko bila na neki, vrlo ograničen način, istinita, njen praktični efekat je samo da napravi haos u glavama svih koji imaju pametnija posla nego da troše vrema pročavajući dokumentaciju i prateći forume. Nevolja je što su SVE naše lako dostupne informacije upravo ovakve. Zato nam ovako i ide.