Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

2b73a682.jpg

7859f1b2.jpg
 
31-07-2012, kasna popodnevna opuštajuća vožnja bicikla posle posla.
Odmah da vam kažem, ovaj lift i stepenice ne mogu da konkurišu doživljaju vožnje čamcem iz bloka 70.

slika1233.jpg


slika1234.jpg


slika1239.jpg


slika1240.jpg


Ovakav koncept stepenica i lifta je jedini bio moguć, obzirom da projektom mosta uopšte nisu bili predviđeni. Što se tiče funkcije, potpuno odgovara zahtevima. Što se tiče izgleda, primetiću da potpuno odudara od mosta koji je osmišljen tako da izgleda što vitkije i "laganije", kao skulptura. Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.


šipovi koji su nosili privremene stubove u rukavcu još uvek nisu izvađeni

slika1238.jpg


slika1235.jpg


slika1247.jpg


slika1248.jpg


Čemu služe ovi šahtovi? Meni je delovalo, pošto su im poklopci u istoj ravni, da su već postavljeni i da će to biti konačni nivo terena na špicu. Možda grešim, možda su samo istovareni na tom mestu, otkud znam...

slika1237.jpg


Na slici ispod bela plastična folija viri ispod naslaganog kamenja od nasipa, a ispod se vidi "donji plato".
Uređenjem špica je "ukraden" deo plićaka Save. Upravo o ovome sam ranije pričao.

slika1244.jpg


Na ove dve ispod, kada se uvećaju, vide plovidbeni znaci (zabranjena plovidba izvan označenog prostora).

slika1245.jpg


slika1246.jpg


ka petlji Radnička

slika1249.jpg


Kran kod NIS-a

slika1251.jpg
 
Polako postaje moguce naslutiti kako ce na kraju izgledati kruzni tok kao centralna vizuelna "tema" petlje Radnicka. Zanimljiv je nacin na koji se uklapa u zelenilo u pozadini. Isto tako, neobicni su putevi koji se sa svih njegovih strana dizu navise u odnosu na nivo prstena, kao da on ustvari visi okacen o njih.

34dh6o3.jpg

biwky8.jpg
 
Да,та петља се баш уклапа у околно зеленило. Мислим да би нам једна таква лепо села овде у Звездарској шуми,Вучко би се верујем сложио. :rolleyes:

Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.
 
relja":2v6ljavq je napisao(la):
Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.

Delija":2v6ljavq je napisao(la):
Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.


Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno. Poprečni presek lifta i stepeništa je zaobljen i u potpunosti prati liniju nadstrešnice:

h02e.jpg



Ako se malo bolje pogleda, to se može videti na ovoj slici:

g08f.jpg
 
blagoje":lfczesb7 je napisao(la):
relja":lfczesb7 je napisao(la):
Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.

Delija":lfczesb7 je napisao(la):
Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.


Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno. Poprečni presek lifta i stepeništa je zaobljen i u potpunosti prati liniju nadstrešnice:

h02e.jpg



Ako se malo bolje pogleda, to se može videti na ovoj slici:

g08f.jpg

Slike ne lažu - površine ograde stepeništa jesu zakrivljene i poprečni presek zaista nije pravougaoni.
Možda je na crtežima izgledalo bolje, ali izlomljena linija ograde "ubija" tu blagu zaobljenost.
Uživo na terenu se ta zakrivljenost ne primećuje, bar ne iz uglova iz kojh je stepenište najvidljivije a to je ceo put stazom od prevlake do mosta, kuda će se kretati pešaci i biciklisti. Ja sam stajao kod ograde i utisak je baš takav kako sam napisao.
Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno.
- upravo tako. Valjda se primeti tek kada se priđe blizu i sa strane.
Očigledno da su projektanti stepeništa bili limitirani raspoloživim novcem, verujem da bi sa malo više novca to bilo dosta zakrivljenije, ovako ipak odudara od pilona. Da su napravili još jedno stepenište na nizvodnoj strani špica, tek bi odudaralo. Zaista su se potrudili, ali se taj trud vidi tek izbliza.
Kada se ide ka Adi šetalištem sa uzvodne strane, pilon ne zaklanja ovaj stub, pa cela silueta sada izgleda znatno šira u tom delu. Valjalo bi nekim zelenilom zamaskirati stepenište sa te strane. Slikaću kada budem prolazio tuda.

Funkcija, obzirom na to da ovo nije ni bilo predviđeno i na zatečeno stanje, je pun pogodak i ja sam time zadovoljan.
 
relja":da5puq33 je napisao(la):

Skoro celom dužinom mosta od čukaričke pa do NBG obale, kako na betonskom tako i na čeličnom delu su ofarbani čelični kosnici koji drže konzole mosta. Sa Reljine slike se vidi da su ofarbane i bočne strane, kao i donji deo konzola čeličnog dela mosta (ako dobro vidim). Na čeličnom delu ostao je da se ofarba još samo donji deo mosta. Na jednom delu su čak uradili i probno farbanje, pa nema sumnje da će ceo čelični deo mosta biti ofarban. Bilo bi lepo da to urade i sa betonskim delom samog mosta, ako ni zbog čega drugog, ono zbog ujednačenosti.
 
Delija":wsebfoj8 je napisao(la):
Да,та петља се баш уклапа у околно зеленило. Мислим да би нам једна таква лепо села овде у Звездарској шуми,Вучко би се верујем сложио. :rolleyes:

Ah, lepote sarkazma. Toliko malo truda, a opet je svima jasna neizmerna mudrost autora. Kao sto vidis, ni ja nisam imun, ali se bar trudim da ih izbegavam, a pogotovo da ne budem prvi. Uz izvesni minimalni intelektualni napor lako postaje ocigledno je da moja tvrdnja bila relativna. U meri u kojoj beton uopste moze da se uklapa u zelenilo, a pogotovo ovako monstruozna kolicina betona, ova petlja nije ispala tako lose. Posto je vec odluceno da ce biti tu, i posto se privodi kraju, gledamo u kojoj su meri estetski aspekti dizajna bili uspesni ili neuspesni. OK? Dovoljno sam puta pricao o ekoloskim temama da ne bi bilo jasno koliko mrzim svako narusavanje zelenila, pa se insinuacije da bih pozdravio nepotrebno ubacivanje betona bilo gde mogu razumeti samo kao prosipanje ispraznih mudrosti.

Kada se petlja zavrsi, uspostavi kontinuitet svih linija, ocisti sa njih sve sto je suvisno i postave ograde koje naglasavaju ivice, videce se da je petlja sva u krivim linijama koje "vise" u vazduhu. Nigde nema ostrih ivica, pravih uglova, a posmatrano iz daljine, ni masivnih monolitnih blokova, velikih betonskih pravougaonih masa koje izranjaju iz zemlje. Sve je to znatno ublazeno razvlacenjem i po duzini i po visini, kao i sabijanjem izmedju pruge i brda. Kada se gleda izdaleka, toliko da se vidi i zelenilo u okolini, isto kao i ono koje ce biti zasadjeno u njoj, petlja ce verovatno u izvesnoj meri sugerisati neke organske, zaobljene oblike. Odustvo uobicajenih pravougaonih formi zgrada, isto kao i istovremeni kontrast ali i neka vrsta rudimentarne slicnosti osnovnih oblika sa ambijentom u kome je i zelenilo i ovalna staza hipodroma, mogla bi proizvesti ambijent koji nije toliko neskladan koliko sam se plasio da ce biti.
 
relja":2e78ku6h je napisao(la):
blagoje":2e78ku6h je napisao(la):
relja":2e78ku6h je napisao(la):
Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.

Delija":2e78ku6h je napisao(la):
Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.

Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno. Poprečni presek lifta i stepeništa je zaobljen i u potpunosti prati liniju nadstrešnice:

Slike ne lažu - površine ograde stepeništa jesu zakrivljene i poprečni presek zaista nije pravougaoni.
Možda je na crtežima izgledalo bolje, ali izlomljena linija ograde "ubija" tu blagu zaobljenost.
Uživo na terenu se ta zakrivljenost ne primećuje, bar ne iz uglova iz kojh je stepenište najvidljivije a to je ceo put stazom od prevlake do mosta, kuda će se kretati pešaci i biciklisti. Ja sam stajao kod ograde i utisak je baš takav kako sam napisao.

Evo slike gde se to dobro vidi. Slikao sam je 1. Maja.

11j88ea.jpg


Stepeniste donekle izvlaci to sto je ispalo vitko. Kao sto si rekao, glavni problem je sto je most zaobljen svuda gde se to moglo uraditi, a stepeniste ima ostre, izlomljene ivice na ogradi iako je samo ovalno. Ipak, to najvise smeta na Adi, gde sem pilona nema niceg drugog. Stepeniste na obali je odmah pored, i ustvari se skoro idealno nastavlja na masivni pravougaoni stub mosta, tako da mnogo manje bode oci. Posmatrano sa strane, to je samo jos jedan od mnogih stubova. Jedini stvarni problem je ono stepeniste na spicu Ade.

Da spomenem i staru raspravu, sada se vidi da jos jedan lift na obali, na uzvodnoj strani mosta, uopste ne bi izgledao toliko ruzno kao sto ste se plasili. Lift na Adi se stvarno ne uklapa narocito dobro.
 
Zuma":2pht8gf1 je napisao(la):
Ah, lepote sarkazma. Toliko malo truda, a opet je svima jasna neizmerna mudrost autora. Kao sto vidis, ni ja nisam imun, ali se bar trudim da ih izbegavam, a pogotovo da ne budem prvi. Uz izvesni minimalni intelektualni napor lako postaje ocigledno je da moja tvrdnja bila relativna. U meri u kojoj beton uopste moze da se uklapa u zelenilo, a pogotovo ovako monstruozna kolicina betona, ova petlja nije ispala tako lose. Posto je vec odluceno da ce biti tu, i posto se privodi kraju, gledamo u kojoj su meri estetski aspekti dizajna bili uspesni ili neuspesni. OK? Dovoljno sam puta pricao o ekoloskim temama da ne bi bilo jasno koliko mrzim svako narusavanje zelenila, pa se insinuacije da bih pozdravio nepotrebno ubacivanje betona bilo gde mogu razumeti samo kao prosipanje ispraznih mudrosti.

Kada se petlja zavrsi, uspostavi kontinuitet svih linija, ocisti sa njih sve sto je suvisno i postave ograde koje naglasavaju ivice, videce se da je petlja sva u krivim linijama koje "vise" u vazduhu. Nigde nema ostrih ivica, pravih uglova, a posmatrano iz daljine, ni masivnih monolitnih blokova, velikih betonskih pravougaonih masa koje izranjaju iz zemlje. Sve je to znatno ublazeno razvlacenjem i po duzini i po visini, kao i sabijanjem izmedju pruge i brda. Kada se gleda izdaleka, toliko da se vidi i zelenilo u okolini, isto kao i ono koje ce biti zasadjeno u njoj, petlja ce verovatno u izvesnoj meri sugerisati neke organske, zaobljene oblike. Odustvo uobicajenih pravougaonih formi zgrada, isto kao i istovremeni kontrast ali i neka vrsta rudimentarne slicnosti osnovnih oblika sa ambijentom u kome je i zelenilo i ovalna staza hipodroma, mogla bi proizvesti ambijent koji nije toliko neskladan koliko sam se plasio da ce biti.

:blah:
 
Delija":v9ufcel9 je napisao(la):

Ovako bogat rečnik i argumentacija su me potsetili na nešto što sam skoro zaboravio, mada je danas vise nego aktuelno. U klasicno doba SF-a najveci horor koji su pisci mogli da zamisle je da se u buducnosti javni mediji svedu na nivo stripa i stripovskih simbola. U Trifoovom filmu Farenhajt 451 postoji dobar primer. Posto se knjige spaljuju zato sto prvociraju složene kombinacije ideja, a traže da se o bar nečemu stvarno razmišlja, ozbiljan dnevni list profila naše Politike je ustvari pravi, šareni strip u slikama. Sa SMS-ovima, tvitovima od 150 karaktera, isključivo grafičkim interfejsima, i forumima sa sve obimnijom paletom ikona za pomoć verbalno ugroženima, izgleda da to vreme više nije tako daleko. Uštedećemo vreme, svakako. Jedino se pitam koja je cena takvog vremena i kako će izgledati i pisati osoba koja ga je tako zaradila.
 
Ево ти плус и од мене у нади да ћеш престати са филозофирањем.Срамота ме отворити ову тему због тебе. Развезао човек о архитектури објекта који је заправо ни не поседује...
 
Delija":odlv7bm1 je napisao(la):
Ево ти плус и од мене у нади да ћеш престати са филозофирањем.Срамота ме отворити ову тему због тебе. Развезао човек о архитектури објекта који је заправо ни не поседује...

Šta to petlja ne poseduje ...!?

Nema veze. Možda je neophodno da i ja svoj tekst predstavim slikama?
Evo: Montag iz Farenhajta 451 čita dnevne novine:

4116_2531958,wenhz_thfdjhbgdiwfgdovnvfwik9xy2eim6+lzuekxw+7onmxmiooi6kztyzm9gpgnkvbcfyyez3h8jcyq0da==.jpg


( Aktuelne vesti se lepše vide na http://folksonomy.co/?keyword=15643 )

Da li te ovo potseća na izvesne članove izvesnog foruma?
 
@Delija
ne vidim zasto je potrebno da nekoga na taj nacin omalovazavas. Ako imas nesto da kazes molim te argumentuj svoje stavove a ne da ljude per se smatras kretenima.
Ovo je izgleda postala platforma gde se pojedinci oslobadjaju sopstvenih frustracija.
 
Па ја обично прескачем његове постове јер су километарски и углавном без поенте. Сада сам му прочитао онај и покајао се због тога јер је мени као студенту архитектуре трагикомично да неко по свом нахођењу без икаквог смисла придаје епитете објекту које он једноставно не поседује нити је то била намера пројектанту датог објекта чије извођење и пројектовање није било у домену архитектуре већ искључиво у домену грађевинског онжињерства. И откуд њему смелост да филозофира о којекаквој форми,линијама облицима,уклапању у околину(чију судбину је иначе запечатила петља) када се тиме није бавио нико из струке већ је цео објекат само продукт инжињерских могућности и саобраћајних потреба и ништа више од тога. То величање архитектонски и уметнички гледано најпприземнијег објекта као што је масивна петља на тако осетљивој локацији гледано из угла архитектуре је класичан јерес.

Ево Зума и једна слика за тебе

Bean-1997.jpg


Постер филма у ком Мистер Бин изиграва кустоса британске краљевске галерије и долази у Америку где једну вредну уметнину доводи на један "виши" ниво.
 
Ја немам никакав проблем са туђим мишљењем.Зума га овде износи месецима на "темељан" начин и тек сам сад реаговао јер ми оно што читам вређа интелигенцију. Није овде ствар у томе ко је стручан а ко није.Проблем је на много нижем нивоу. Човек је анализирао нешто што постоји само у његовим фантазијама. Не може се причати о вредностима објекта које нити постоје нити су биле циљ самим градитељима објекта.
 
Je li zna neko da li ce se ograda na mostu farbati ili ostaje siva? Hvala
 
Delija":22gdr3gk je napisao(la):
И откуд њему смелост да филозофира о којекаквој форми,линијама облицима,уклапању у околину(чију судбину је иначе запечатила петља) када се тиме није бавио нико из струке већ је цео објекат само продукт инжињерских могућности и саобраћајних потреба и ништа више од тога. То величање архитектонски и уметнички гледано најпприземнијег објекта као што је масивна петља на тако осетљивој локацији гледано из угла архитектуре је класичан јерес.

Проблем је на много нижем нивоу. Човек је анализирао нешто што постоји само у његовим фантазијама. Не може се причати о вредностима објекта које нити постоје нити су биле циљ самим градитељима објекта.

Trebalo mi je neko vreme da poverujem da ovako ordinarnu glupost moze da izvali student arhitekture. Pa običan čekić ima estetsku komponentu. Ima samo DVA dela, pa se opet u radnjama ne mogu naći dva ista, a zbog toga ni ostaviti isti utisak. Izvan čiste matematike nema fizičkog objekta koji nema dodatne, sekundarne karakteristike i, zbog njih, drugačiju relaciju sa ljudima koji ga koriste. Uključujući tu i estetiku. Šta onda reći o neverovatno složenom sistemu koji zauzima pola kvadratnog kilometra. Unpred zadati, funkcionalni aspekt petlje je samo povezivanje nekih saobraćajnih tokova sa zadatim protokom vozila. SVE ostalo je bilo otvoreno za mnogo više od jednog rešenja. Ona nisu ista, i nama ne mogu delovati isto. Izabrano je jedno rešenje, ono ima čitav niz fizičkih karakteristika van čisto sabraćajnih, a mi ne možemo znati koji su se izbori projektantima činili nužnim, a koji su bili plod slobodnog izbora koji uzma u obzir i druge potrebe onih koji će to koristiti. Rezltat je tu, i sad je vreme za sud o celini, o uklapanju u mesto gde je petlja izgrađena, bez obzira koji je njen deo bio nužan, a koji je tu zato što je to nekome izgledalo lepše, jeftinije, bolje ili brže, svejedno. Imamo konačan proizvod i sudimo o njemu. Otuda i moje pitanje. A ti pokušaj da nekom svom profesoru prodaš priču o petlji u Radničkoj kao o "najprizemnijem objektu", ili da bilo kome na tom fakultetu objasniš da su projektanti u ovom slučaju bili ustvari građevinci koji ili nisu mogli da biraju bilo šta, ili ih je bolelo uvo za išta sem osnovne saobraćajne funkcije.

Ali na stranu ovo cepidlačenje koje si ti naknadno uveo da bi se izvukao. Ovo je forum za praćenje projekata. Ovaj projekat ulazi u završnu fazu i ja sam jednostavno pitao kako se po vašem sudu ovo uklapa u okolinu, sad kad je to moguće videti. Moj lični komentar se sastojao od jedne jedine rečenice. Ti si onda počeo da čitas misli projektanitima svodeći ih na zanatlije, uvodeći apstraktne i nategnute podele na utilitaran i celovit pristup projektovanju, pretpostavljajući da su ljudi u stanju da se prema svom gradu odnose kao roboti, bez estetskih sudova i emocija, pa ma kako nastali objekti oko njih. I sad JA filozofiram - zato što sam pitao kako vam se dopada - a ne ti!? A ti si se pod hitno zbog toga iznervirao.

Reagovao sam zato što je sve to foliranje, a stvar je sasvim jednostavna. Sve vreme si branio stav da je petlja na ovom mestu loše rešenje, pa si sada požurio da unapred sprečiš čak i samu mogučnost da neko kaže kako mu se dopada. Ova vrsta manipulacija i trajnog navijačkog odnosa je ono što polako ubija sve naše online forume. Druga stvar je jednostavno borba protiv bezobrazluka. Nemam nista protiv obicnog neznanja. Ali, ovo je forum. On postoji zato što jedna mala grupa ljudi u njega ulaže mnogo svog vremena i samokontrole. Zbog toga, ili učestvuj, kontroliši se, i uloži i SVOJE vreme, ili se uopšte nemoj javljati. Sve drugo je parazitska egzistencija na račun tuđeg rada. Da si objasnio šta ti se u mom postu ne dopada, to bi zasluživalo poštovanje, bez obzira koliko netačno bilo. Da se nisi javio uopšte, takođe. Ovako imamo samo demonstraciju neograničenog ega koji se povremeno "iznervira" u vidu kratkog, nadobudnog, sarkastičnog i savršeno nekorisnog komentara, pa onda sve to lepo prospe po svima nama.
 
Sama petlja radnicka, jeste pre svega nastala na osnovu saobracajnih potreba i definisana je na osnovu analiza vise varijanti, koje su se i pojavljivale na ovom forumu, a kao najoptimalnija je izabrana ova koja se sada zavrsava. Naravno i najbitnija je funkcinalnost.
Posao arhitekte je tu bio samo da definise ograde, ivicne vence, i stanice kako ce izgledati, ostalo definusu saobracajci i inzenjeri. Medjutim, naravno da postoji i estetski dozivljaj cele konstrukcije, kao i za bilo sta drugo. Ono sto se meni licno tu svidja sto je glavni "cvor" tj kruzni tok spusten na donji nivo pa je time vizuelno zaklonjen, ne dominira on, tako odgoman na povrsini. Za krajni sud videcemo kad se sve zavrsi. Jedino sto mi je zao sto po svoj prilice se nece graditi ona moderna stanica za metro/lrt/tramvaj koja je bila prvobitno projektovana, vec ce biti obicno stajaliste.
 
Ljudi, zar ne mozete licne rasprave preko PP a ne da spammate temu?

Svaki put se ponadam slikama ili Blagojevim analizama :cool: , a ono spam spam spam...
 
milanche":nlbuqvyu je napisao(la):
Sama petlja radnicka, jeste pre svega nastala na osnovu saobracajnih potreba i definisana je na osnovu analiza vise varijanti, koje su se i pojavljivale na ovom forumu, a kao najoptimalnija je izabrana ova koja se sada zavrsava. Naravno i najbitnija je funkcinalnost.
Posao arhitekte je tu bio samo da definise ograde, ivicne vence, i stanice kako ce izgledati, ostalo definusu saobracajci i inzenjeri. Medjutim, naravno da postoji i estetski dozivljaj cele konstrukcije, kao i za bilo sta drugo. Ono sto se meni licno tu svidja sto je glavni "cvor" tj kruzni tok spusten na donji nivo pa je time vizuelno zaklonjen, ne dominira on, tako odgoman na povrsini. Za krajni sud videcemo kad se sve zavrsi. Jedino sto mi je zao sto po svoj prilice se nece graditi ona moderna stanica za metro/lrt/tramvaj koja je bila prvobitno projektovana, vec ce biti obicno stajaliste.

У пракси код нас се не питају ни за то,поготово кад је у питању нискоградња.Једини трагови архитектуре у нискоградњи код нас (не рачунам мостове) се назиру у оним стубовима на деоници обилазнице код Батаје. Свако може да има естетски доживљај и о чекићу али не може да тражи смисао и поенту тамо где је нема. Гомила бетона тик уз крај у ком сам одрастао и на мене оставља естетски и поготово емотивни доживљај али ово

Kada se petlja zavrsi, uspostavi kontinuitet svih linija, ocisti sa njih sve sto je suvisno i postave ograde koje naglasavaju ivice, videce se da je petlja sva u krivim linijama koje "vise" u vazduhu. Nigde nema ostrih ivica, pravih uglova, a posmatrano iz daljine, ni masivnih monolitnih blokova, velikih betonskih pravougaonih masa koje izranjaju iz zemlje. Sve je to znatno ublazeno razvlacenjem i po duzini i po visini, kao i sabijanjem izmedju pruge i brda. Kada se gleda izdaleka, toliko da se vidi i zelenilo u okolini, isto kao i ono koje ce biti zasadjeno u njoj, petlja ce verovatno u izvesnoj meri sugerisati neke organske, zaobljene oblike. Odustvo uobicajenih pravougaonih formi zgrada, isto kao i istovremeni kontrast ali i neka vrsta rudimentarne slicnosti osnovnih oblika sa ambijentom u kome je i zelenilo i ovalna staza hipodroma, mogla bi proizvesti ambijent koji nije toliko neskladan koliko sam se plasio da ce biti.

...везе с мозгом нема.Трансфер блама сам доживео читајући овај пасус.
 
Delija":3u67d9x0 je napisao(la):
Једини трагови архитектуре у нискоградњи код нас (не рачунам мостове) се назиру у оним стубовима на деоници обилазнице код Батаје. Свако може да има естетски доживљај и о чекићу али не може да тражи смисао и поенту тамо где је нема.

Ja sam pričao o doživljaju, o utisku, o našem odnosu prema namerno ili slučajno realizovanim osobinama petlje kako ih sada vidimo. Ja ne znam koje je za tebe precizno značenje termina smisao i poenta. Ali dobro, možemo i ici i tim putem. Šta bi se u dizajnu moglo podrazmevati pod smislom i poentom jednog čekića? Samo sposobnost pouzdanog zakucavanja eksera ili naš ukupan dozivljaj zadovoljstva njegovim posedovanjem i korisćenjem, što na sintetički način obuhvata sve što je nama bitno u svakoj relaciji sa njim? A to delom uključuje čak i njegovu lepotu. Prvo je utilitarno i suženo razmevanje onoga čime se bave oni koji projektuju objekte kao što je ova petlja, davno prevaziđeno, i u arhitekturi i gradskom planiranju, a drugo je shvatanje koje sada aktuelno. Projektovanje petlje ovakvog značaja i razmera uvek mora da u nekoj meri ukljuci i svest o estetskim vrednostima projekta, o mestu i načinu na koji ona treba da se uklopi u tkivo jednog grada. Ali to čak nije ni bitno. Jer, da niko o tome nije posvetio ni sekund svog vremena, opet možemo da sudimo o "estetskim aspektima dizajna". Ne zato što ih je u tom slučaju neko svesno ugradio u njega, nego prosto zato što svaki fizički objekat za ljude nužno ima i estetski aspekt, a pogotovo svaki dizajnirani objekat - bez ikakvog obzira na stvarne namere projektanta.

U slučaju da ni sada nije jasno, ne znam šta bih još mogao da uradim sem da sve zajedno svedem na tri rečenice.

Interesovao me vaš doživljaj ovoga što je uradjeno, tj kako vam izgleda petlja posmatrana kao deo okoline. Posle početnog sarkazma na ovako elementarno i obično pitanje, dobijam naknadnu razradu u kojoj se tvoja reakcija brani tako što se u suštini tvrdi da ne možete i čak NE SMETE imati doživljaj celine, niti uopšte dati ikakav svoj sud o njoj. I to zato što takav sud uključuje estetiku, pa zato i arhitekturu, a time se "niko od projektanata nije bavio". Pobogu! Pa kakve to veze ima jedno sa drugim?
 
Обележавање хоризонталне сигнализације на Мосту преко Аде

Због обележавања хоризонталне сигнализације коловоза на Мосту преко Аде, од сутра до уторка, 7. августа, од 7 до 17 часова у зони тренутних радова долазиће до сужавања коловоза на мосту и прилазним рампама, саопштено је из Секретаријата за саобраћај.

Радови ће се одвијати без обуставе саобраћаја, а из тог секретаријата апелују на возаче да обрате пажњу на постављену сигнализацију и прилагоде брзину кретања условима у зони радова.
 
Vrh