relja":2v6ljavq je napisao(la):Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.
Delija":2v6ljavq je napisao(la):Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.
blagoje":lfczesb7 je napisao(la):relja":lfczesb7 je napisao(la):Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.
Delija":lfczesb7 je napisao(la):Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.
Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno. Poprečni presek lifta i stepeništa je zaobljen i u potpunosti prati liniju nadstrešnice:
Ako se malo bolje pogleda, to se može videti na ovoj slici:
- upravo tako. Valjda se primeti tek kada se priđe blizu i sa strane.Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno.
relja":da5puq33 je napisao(la):
Delija":wsebfoj8 je napisao(la):Да,та петља се баш уклапа у околно зеленило. Мислим да би нам једна таква лепо села овде у Звездарској шуми,Вучко би се верујем сложио.
relja":2e78ku6h je napisao(la):blagoje":2e78ku6h je napisao(la):relja":2e78ku6h je napisao(la):Pilon i njegove noge imaju oble, zakrivljene površine koje se sa visinom "skupljaju", a ovo stepenište je u potpuno ravnim pločastim površinama i izlomljenim pravim linijama, kao da se sastavljano iz standardih delova iz magacina. Verujem da bi neki komplikovaniji oblik, npr kružno stepenište sa odmorištima umnožilo cenu sa n. Vidi se da se ozbiljno prištedelo.
Delija":2e78ku6h je napisao(la):Рељо, извукли су ствар заобљеним врхом лифта и степеништа. Види се да су се бар мало потрудили.То што сама ограда степеништа није заобљена и није нека штета,не знам колико би то било практично решење.
Teško se vidi na ovim slikama, ali upravo je suprotno. Poprečni presek lifta i stepeništa je zaobljen i u potpunosti prati liniju nadstrešnice:
Slike ne lažu - površine ograde stepeništa jesu zakrivljene i poprečni presek zaista nije pravougaoni.
Možda je na crtežima izgledalo bolje, ali izlomljena linija ograde "ubija" tu blagu zaobljenost.
Uživo na terenu se ta zakrivljenost ne primećuje, bar ne iz uglova iz kojh je stepenište najvidljivije a to je ceo put stazom od prevlake do mosta, kuda će se kretati pešaci i biciklisti. Ja sam stajao kod ograde i utisak je baš takav kako sam napisao.
Zuma":2pht8gf1 je napisao(la):Ah, lepote sarkazma. Toliko malo truda, a opet je svima jasna neizmerna mudrost autora. Kao sto vidis, ni ja nisam imun, ali se bar trudim da ih izbegavam, a pogotovo da ne budem prvi. Uz izvesni minimalni intelektualni napor lako postaje ocigledno je da moja tvrdnja bila relativna. U meri u kojoj beton uopste moze da se uklapa u zelenilo, a pogotovo ovako monstruozna kolicina betona, ova petlja nije ispala tako lose. Posto je vec odluceno da ce biti tu, i posto se privodi kraju, gledamo u kojoj su meri estetski aspekti dizajna bili uspesni ili neuspesni. OK? Dovoljno sam puta pricao o ekoloskim temama da ne bi bilo jasno koliko mrzim svako narusavanje zelenila, pa se insinuacije da bih pozdravio nepotrebno ubacivanje betona bilo gde mogu razumeti samo kao prosipanje ispraznih mudrosti.
Kada se petlja zavrsi, uspostavi kontinuitet svih linija, ocisti sa njih sve sto je suvisno i postave ograde koje naglasavaju ivice, videce se da je petlja sva u krivim linijama koje "vise" u vazduhu. Nigde nema ostrih ivica, pravih uglova, a posmatrano iz daljine, ni masivnih monolitnih blokova, velikih betonskih pravougaonih masa koje izranjaju iz zemlje. Sve je to znatno ublazeno razvlacenjem i po duzini i po visini, kao i sabijanjem izmedju pruge i brda. Kada se gleda izdaleka, toliko da se vidi i zelenilo u okolini, isto kao i ono koje ce biti zasadjeno u njoj, petlja ce verovatno u izvesnoj meri sugerisati neke organske, zaobljene oblike. Odustvo uobicajenih pravougaonih formi zgrada, isto kao i istovremeni kontrast ali i neka vrsta rudimentarne slicnosti osnovnih oblika sa ambijentom u kome je i zelenilo i ovalna staza hipodroma, mogla bi proizvesti ambijent koji nije toliko neskladan koliko sam se plasio da ce biti.
Delija":v9ufcel9 je napisao(la)::blah:
Delija":odlv7bm1 je napisao(la):Ево ти плус и од мене у нади да ћеш престати са филозофирањем.Срамота ме отворити ову тему због тебе. Развезао човек о архитектури објекта који је заправо ни не поседује...
Nemoj da je iko ko nije diplomirao na arhitektonskom u BGD dao svoje prizemno i nestručno mišljenjeDelija
Delija":22gdr3gk je napisao(la):И откуд њему смелост да филозофира о којекаквој форми,линијама облицима,уклапању у околину(чију судбину је иначе запечатила петља) када се тиме није бавио нико из струке већ је цео објекат само продукт инжињерских могућности и саобраћајних потреба и ништа више од тога. То величање архитектонски и уметнички гледано најпприземнијег објекта као што је масивна петља на тако осетљивој локацији гледано из угла архитектуре је класичан јерес.
Проблем је на много нижем нивоу. Човек је анализирао нешто што постоји само у његовим фантазијама. Не може се причати о вредностима објекта које нити постоје нити су биле циљ самим градитељима објекта.
milanche":nlbuqvyu je napisao(la):Sama petlja radnicka, jeste pre svega nastala na osnovu saobracajnih potreba i definisana je na osnovu analiza vise varijanti, koje su se i pojavljivale na ovom forumu, a kao najoptimalnija je izabrana ova koja se sada zavrsava. Naravno i najbitnija je funkcinalnost.
Posao arhitekte je tu bio samo da definise ograde, ivicne vence, i stanice kako ce izgledati, ostalo definusu saobracajci i inzenjeri. Medjutim, naravno da postoji i estetski dozivljaj cele konstrukcije, kao i za bilo sta drugo. Ono sto se meni licno tu svidja sto je glavni "cvor" tj kruzni tok spusten na donji nivo pa je time vizuelno zaklonjen, ne dominira on, tako odgoman na povrsini. Za krajni sud videcemo kad se sve zavrsi. Jedino sto mi je zao sto po svoj prilice se nece graditi ona moderna stanica za metro/lrt/tramvaj koja je bila prvobitno projektovana, vec ce biti obicno stajaliste.
Kada se petlja zavrsi, uspostavi kontinuitet svih linija, ocisti sa njih sve sto je suvisno i postave ograde koje naglasavaju ivice, videce se da je petlja sva u krivim linijama koje "vise" u vazduhu. Nigde nema ostrih ivica, pravih uglova, a posmatrano iz daljine, ni masivnih monolitnih blokova, velikih betonskih pravougaonih masa koje izranjaju iz zemlje. Sve je to znatno ublazeno razvlacenjem i po duzini i po visini, kao i sabijanjem izmedju pruge i brda. Kada se gleda izdaleka, toliko da se vidi i zelenilo u okolini, isto kao i ono koje ce biti zasadjeno u njoj, petlja ce verovatno u izvesnoj meri sugerisati neke organske, zaobljene oblike. Odustvo uobicajenih pravougaonih formi zgrada, isto kao i istovremeni kontrast ali i neka vrsta rudimentarne slicnosti osnovnih oblika sa ambijentom u kome je i zelenilo i ovalna staza hipodroma, mogla bi proizvesti ambijent koji nije toliko neskladan koliko sam se plasio da ce biti.
Delija":3u67d9x0 je napisao(la):Једини трагови архитектуре у нискоградњи код нас (не рачунам мостове) се назиру у оним стубовима на деоници обилазнице код Батаје. Свако може да има естетски доживљај и о чекићу али не може да тражи смисао и поенту тамо где је нема.