Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

U sklopu izgradnje nadvožnjaka (smer ka Sajmu), počelo je postavljanje skele iznad železničkih šina. Ova skela će držati oplatu u kojoj će se izliti ovaj segment nadvožnjaka. Već pripremljeni deo oplate se nalazi ispod tobogana:

04082012190a.jpg
 
Ranije su se cesto pojavljivala pitanja kako je u ovako uskom prostoru moguce provuci dva nove trake puta pored dve stare, a da se saobracaj ipak ne zaustavlja. Sada je idealan trenutak u kome je to lako moguce videti. Na ovoj seriji fotografija sam pokusao da pronadjem uglove sa kojih se dobro vidi odnos starih i novih trasa. Ovo je snimano prosle nedelje, pre nego sto je vidik duz puta pokvaren nastavkom radova na provlacenju nosaca oplate koji je ovde tek zapocet. Posto sada vec nije daleko ni trenutak kada ce poceti rusenje starog tobogana, a nazalost i starog mosta preko Topciderske reke, ovakve fotografije ce ostati jedini dokument o tacnoj poziciji bivseg tobogana, podvoznjaka i mosta.

DSCN5105_resize.jpg


Leva traka nazalost ide direktno na stari most.

DSCN5087_resize.jpg


Gledajuci nasutu zemlju na sledećoj slici izgleda mi da je lako moguće da će ovde privremeno da naprave oštar zaokret preko nje, tako da će prvi novi put koji će biti pušten ustvari koristiti novi most preko Topčiderke, onda će oštro skrenuti na levo, preko trase starog tobogana, pa će se zatim uliti na nov tobogan sa druge strane trase starog. Tako bi saobraćaj u jednom smeru i dalje išao podvožnjakom, a u drugom preko novog mosta i novog tobogana. Posle toga ovaj most u sredini i stari tobogan mogu početi da se ruši. Možda i nisam u pravu, ali leva traka je skoro gotova, ali nema novog mosta (stari, sa visokom ogradom, se jos koristi, a ovaj u sredini je uzak a mora se i eventualno osloboditi zbog rušenja), a desna traka nije ni započeta, ali ima most? Ovakva promena strane privremene trase nove trake u ovoj situaciji izgleda najlogičnija.

DSCN5081_resize.jpg

DSCN5079_resize.jpg

DSCN5124_resize.jpg


Jedna od tajni "upetljavanja" je izgleda stalno pomeranje starih delova puta, levo ili desno, kada i koliko vec zatreba.

DSCN5089_resize.jpg


Ova traka će biti završena prva. Zatim se ruši tobogan iza nje.

DSCN5101_resize.jpg


Stari most ce biti srusen, pa evo par slika za uspomenu.

DSCN5123_resize.jpg

DSCN5160_resize.jpg

DSCN5163_resize.jpg


Avalski toranj sa ostalom zivom i mrtvom prirodom.

DSCN5119_resize.jpg


Put sa tri tačkice ...

DSCN5150_resize.jpg


... jos tačkica ... sve do kružnog toka.

DSCN5138_resize.jpg


Jedan od dva nosača rampe.

DSCN5145_resize.jpg


Stari tobogan za odrasle.

DSCN5121_resize.jpg


A polako se ocrtava i oblik novog.

DSCN5184_resize.jpg


Ovde se vidi da je površina novog špica Ade u stvari velika, daleko veća nego što se to nama čini kad gledamo pod ovako malim uglom, odavde ili sa Ade.

DSCN5110_resize.jpg


Posle ovako saharskog leta, ovo je najzelenija trava u okolini. Paradoksalno je da ako ima vode i ako ga niko ne dira, upravo djubrište brzo postaje najlepša bašta. Možda bi mogli da propustimo da betoniramo pokoji kej u Beogradu. Uporedite samo stari i novi deo onoga u Zemunu. Strašno.

DSCN5111_resize.jpg


I na kraju, početak. Ovo su zubi, i od njih sve počinje.

DSCN5152_resize.jpg
 
Zuma":lztq4nvs je napisao(la):
Gledajuci nasutu zemlju na sledećoj slici izgleda mi da je lako moguće da će ovde privremeno da naprave oštar zaokret preko nje, tako da će prvi novi put koji će biti pušten ustvari koristiti novi most preko Topčiderke, onda će oštro skrenuti na levo, preko trase starog tobogana, pa će se zatim uliti na nov tobogan sa druge strane trase starog. Tako bi saobraćaj u jednom smeru i dalje išao podvožnjakom, a u drugom preko novog mosta i novog tobogana. Posle toga ovaj most u sredini i stari tobogan mogu početi da se ruši. Možda i nisam u pravu, ali leva traka je skoro gotova, ali nema novog mosta (stari, sa visokom ogradom, se jos koristi, a ovaj u sredini je uzak a mora se i eventualno osloboditi zbog rušenja), a desna traka nije ni započeta, ali ima most? Ovakva promena strane privremene trase nove trake u ovoj situaciji izgleda najlogičnija.
U pravu si, tako ce biti. I odlicne slike + :kk:
 
Kako javljaju na vestima završeno je spajanje kružnog toka sa mostom ,ako ima neka sličica da vidimo celinu kako izgleda.Možda Blagoje slika?
 
Zuma":2mfpwg5y je napisao(la):
Gledajuci nasutu zemlju na sledećoj slici izgleda mi da je lako moguće da će ovde privremeno da naprave oštar zaokret preko nje, tako da će prvi novi put koji će biti pušten ustvari koristiti novi most preko Topčiderke, onda će oštro skrenuti na levo, preko trase starog tobogana, pa će se zatim uliti na nov tobogan sa druge strane trase starog. Tako bi saobraćaj u jednom smeru i dalje išao podvožnjakom, a u drugom preko novog mosta i novog tobogana. Posle toga ovaj most u sredini i stari tobogan mogu početi da se ruši. Možda i nisam u pravu, ali leva traka je skoro gotova, ali nema novog mosta (stari, sa visokom ogradom, se jos koristi, a ovaj u sredini je uzak a mora se i eventualno osloboditi zbog rušenja), a desna traka nije ni započeta, ali ima most? Ovakva promena strane privremene trase nove trake u ovoj situaciji izgleda najlogičnija.

Dobro zapažanje. Otprilike sam to najavio u svom postu od pre desetak dana (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=198288#p198288).

Sasvim je moguće da će prvo sa tobogana da se saobraćaj preusmeri na novi topčiderski most (plavo) i da neće da se čeka završetak ovog nadvožnjaka koji se trenutno gradi (za završetak je potrebno najmanje dva meseca). To omogućava da se veoma brzo (još tokom avgusta) saobraćaj koji ide u smeru Sajma preusmeri na stari topčiderski most za suprotni smer (crveno) i time se potpuno oslobodi prostor za rušenje mosta sa visokom ogradom i izgradnju novog. Prefabrikovane betonske grede za njega se uveliko rade na delu gradilišta kod NIS-a (zeleno). Kada se bude završio nadvožnjak koji se sada gradi i pusti u saobraćaj za smer Sajam - Ada (a stari tobogan sruši), moguće je i da će se saobraćaj ka Adi vratiti na postojeći metalni most preko Topčiderske reke, a ne da se preusmerava na novoizgrađeni zbog velike krivine. Sve to zavisi i od postojeće visinske razlike.

dscn5105resize.jpg
 
zora":2mh2f53p je napisao(la):
Kako javljaju na vestima završeno je spajanje kružnog toka sa mostom ,ako ima neka sličica da vidimo celinu kako izgleda.Možda Blagoje slika?

Zoro, to spajanje je još odavno završeno (grubi radovi) i već su bile postavljane slike, ali evo ih ponovo:

Rampa koja se spušta sa mosta na kružni tok:

f23fh.jpg



Rampa koja se penje sa kružnog toka na most:

f22m.jpg
 
^^ a juzne rampe sa mosta na kruzni tok? Jesu li i one gotove?
 
Kartograf":2akiv4rp je napisao(la):
^^ a juzne rampe sa mosta na kruzni tok? Jesu li i one gotove?

Ostalo je da se uradi još po dva segmenta (od 5) za svaku od dve rampe. Ovim tempom, spajanje obe treba očekivati do kraja avgusta.
 
Zuma

Veliki PLUS za slike i reportažu.

Pitanje: Čini mi se moguća i varijanta kao na slici:

dscn5105pm.jpg


PLAVO: Smer ADA - SAJAM (kao i do sada)
CRVENO: Smer SAJAM - ADA

Ovim se oslobadja kompletna trasa za novi tobogan (ZELENO), kao i rušenje starog tobogana.
 
Da, ali to je tek moguće po izgradnji novog mosta preko Topčiderske reke (smer ka Sajmu) na mestu starog sa visokom ogradom. Ne bi sada nasipali prilaze novoizgrađenom mostu preko Topčiderske reke, ako ne žele da ga odmah iskoriste za preusmeravanje saobraćaja i oslobađanje prostora za izgradnju mosta za suprotni smer. Niti bi već sada radili prefabrikovane betonske grede za njega.
 
Meni i dalje nije jasno kako most od sajma ka Adi ne zavrsi u stubu? Bice bas vidljiva krivina...
 
blagoje":2zxn82pc je napisao(la):
Dobro zapažanje. Otprilike sam to najavio u svom postu od pre desetak dana (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=198288#p198288).

Sasvim je moguće da će prvo sa tobogana da se saobraćaj preusmeri na novi topčiderski most (plavo) i da neće da se čeka završetak ovog nadvožnjaka koji se trenutno gradi (za završetak je potrebno najmanje dva meseca). To omogućava da se veoma brzo (još tokom avgusta) saobraćaj koji ide u smeru Sajma preusmeri na stari topčiderski most za suprotni smer (crveno) i time se potpuno oslobodi prostor za rušenje mosta sa visokom ogradom i izgradnju novog. Prefabrikovane betonske grede za njega se uveliko rade na delu gradilišta kod NIS-a (zeleno). Kada se bude završio nadvožnjak koji se sada gradi i pusti u saobraćaj za smer Sajam - Ada (a stari tobogan sruši), moguće je i da će se saobraćaj ka Adi vratiti na postojeći metalni most preko Topčiderske reke, a ne da se preusmerava na novoizgrađeni zbog velike krivine. Sve to zavisi i od postojeće visinske razlike.

dscn5105resize.jpg

Moja glavna dilema je bila da li ce izmedju dva nova mosta ostati dovoljno mesta tako da se novi most za smer ka Sajmu moze izgraditi a da se ne mora prethodno rusiti i drugi stari most, ovaj bez ograde. Od toga sve zavisi. Zbog toga sam stavio i ovu fotografiju koja gleda tacno duz ivica trake ka Sajmu.

TraseRadnicka.jpg


Izgleda kao da kaci oba stara mosta. Ako je tako, onda se novi most ne moze izgraditi a da se ne sruse oba stara. Tokom tog, ipak relativno kratkog vremena rusenja poslednjeg starog i izgradnje novog, saobracaj bi se mogao odvijati samo po novom mostu koji je podeljen na dve trake za dva smera. Nezgodno, ali ne vidim alternativu. Medjutim, perspektiva je varljiva, i sasvim je moguce da ima dovoljno mesta da privremeno ostane stari most u sredini izmedju dva nova. Ono sto me cini nesigurnim je pretpostavka da je stub u samom vrhu slike, izmedju dve buduce trake, u samoj sredini prostora izmedju buducih traka. Ako sirinu izmedju traka, koja se donekle naslucuje sa sredine ove slike, preneses podjednako na obe strane stuba koji se nazire u daljini na vrhu slike (od njega se vidi plava zastitna plastika i crvene skele sa obe strane), pa korigujes zbog perspektive, opet izgleda kao da traka ka sajmu mora da kaci deo ovog mosta u sredini. Nisam siguran, i ovde se to ne moze dobro videti. Moguce je da ce iznad Topciderske reke traka smera ka Sajmu ipak biti savijena u levo i tako za dlaku izbeci stari most, prolazeci zbog toga mnogo dalje od stuba u poredjenju sa suprotnom trakom. Ili ce posle reke opet blago da skrene u desno, ka Adi? Mada je najverovatnije u pitanju samo lose "pročitana" perspektiva. U tom slucaju je ovo sto kazes izvodljivo.
 
Ipak, najvise smisla ima da se trasa smera ka Sajmu provuce tako da stari most bez ograde ne mora da se rusi. U tom slucaju mi nije jasno zasto je onaj stub na vrhu slike pomeren toliko udesno, ali ovako se ipak izbegavaju mnogi problemi, pa je ta varjanta najlogicnija.

TraseRadnicka1.jpg
 
Zuma":1luq138j je napisao(la):
Moja glavna dilema je bila da li ce izmedju dva nova mosta ostati dovoljno mesta tako da se novi most za smer ka Sajmu moze izgraditi a da se ne mora prethodno rusiti i drugi stari most, ovaj bez ograde. Od toga sve zavisi. Zbog toga sam stavio i ovu fotografiju koja gleda tacno duz ivica trake ka Sajmu.

TraseRadnicka.jpg


Ako pogledaš vizualizaciju, videćeš da su trase nadvožnjaka u visini Topčiderske reke prilično razmaknute:

110809-RAPET-04.jpg


Na dostupnim slikama se ne vidi najbolje, ali i novi most preko Topčiderske reke nije potpuno završen na delu prema starom čeličnom mostu. Ostavljena je atmatura kako bi se po rušenju starog završili bočni nosači i konzola gornje konstrukcije (a za šta sad nema dovoljno mesta) simetrično kao na strani bliže Savi. U međuvremenu je izlivena privremena bočna strana koja će olakšati preusmeravanje saobraćaja po silasku sa tobogana. Pretpostavljam da će, ako bude neophodno, po istom principu raditi i most preko Topčiderske reke za suprotni smer, pa tek po njegovom završetku srušiti postojeći čelični i završiti nedostajuće delove kojima je stari most smetao.
 
sav taj saobraćaj je lako usmeriti na kružni tok čim završe rampe, a nadam se da će iskoristiti noćna isključenja železnice (zbog izgradnje novog nadvožnjaka ka sajmu) i za završetak rampi od kružnog toka ka sajmu...
 
blagoje":csq8oue1 je napisao(la):
Na dostupnim slikama se ne vidi najbolje, ali i novi most preko Topčiderske reke nije potpuno završen na delu prema starom čeličnom mostu. Ostavljena je atmatura kako bi se po rušenju starog završili bočni nosači i konzola gornje konstrukcije (a za šta sad nema dovoljno mesta) simetrično kao na strani bliže Savi. U međuvremenu je izlivena privremena bočna strana koja će olakšati preusmeravanje saobraćaja po silasku sa tobogana. Pretpostavljam da će, ako bude neophodno, po istom principu raditi i most preko Topčiderske reke za suprotni smer, pa tek po njegovom završetku srušiti postojeći čelični i završiti nedostajuće delove kojima je stari most smetao.

Bravo, to je pravo resenje ovog problema. Novi most na strani ka Savi izgleda kao da ima dva vertikalna bočna zida i kanalizacione šahtove, a na drugoj samo jedan zid, uz armaturu ozbiljnog promera koja viri samo sa te strane. Verovatno ce oba mosta u početku na jednoj strani biti nezavršeni i imati onoliko malo rastojanje između između svojih bočnih zidova koliko je dovoljno da se ne mora rušiti metalni most između njih. Kad se on ipak sruši, onda se ili doda ceo novi bočni zid (pa budu dva, kao prema Savi), ili se na postojeći samo pričvrste bočni nosači. Jedan ili oba mosta su dakle u početku uži, a kasnije se prošire. To je još uvek jeftinije nego komplikacija u kojoj se oba stara mosta moraju srusiti pre pravljenja preostalog novog.

Evo par slika za ilustraciju razloga za gore opisanu egzibiciju. Puna širina trake ka Sajmu definitivno kači metalni most. Na tvom renderu se vidi da stub praktično dodiruje obe trake. Kad se uzme u obzir ugao pod kojim Radnicka ulica ulazi ispod silazne rampe za Adu, položaj stuba koji drži rampu i pravac pod kojim se pruža postavljena oplata trake ka Sajmu, metalni most je teško izbeći.

DSCN5217_resize.jpg


Stub koji drži rampu za silazak u Radničku je toliko pomeren ka Savi da se bukvalno nalazi na sred ulice. On određuje poziciju trase obe nove trake pomerajući ih ka Savi. Nije ni čudo da se ljudi pitaju kako će tuda uopšte da prođe traka pune širine.

DSCN5200_resize.jpg


To se vidi tek iz daleka. Radnička tu polako skreće na desno. Ova krivina će biti ispravljena, pa će nova trasa da ide savršeno pravo sve dok ne prodje ispod rampe, pa tek tu počinje krivinu u desno.

DSCN5194_resize.jpg


Druga ivica istog puta. Buduca trasa će ići pravo, kroz ovo drveće, pravo na samu ivicu betona rampe. Drugačije ne može da prođe. Ovo je kao prolaz kroz iglene uši. Kamioni će praktično da se češu o beton sa obe strane. Ko god da je računao ovu petlju, svaka mu čast. Svuda je nategnuto, a slobode za grešku jednostavno nema.

DSCN5214_resize.jpg


Razlog što je stub ovoliko pomeren je mozda velika krivina rampe koju stub podupire?

DSCN5204_resize.jpg


Ovde se istovremeno vide i ivice mosta i ivice prostora ispod rampe kuda ta traka mora da se provuče, pa je moguće proceniti potrebnu krivinu. Traka za suprotni smer mora da sledi vrlo sličnu krivinu.

DSCN5206_resize.jpg
 
Ne znam da li ovaj forum čita neko od nadležnih, ili bar medija, ali iskreno se nadam. Ako u se toku sledećih desetak dana na pilon najzad ne postavi onaj vrh, propušteni su idealni uslovi. U Beogradu se polovinom Avgusta obično menja vreme i to označava kraj pravog leta. I dalje je toplo ali pritisak više nije onako stabilan i uvek ima nekog vetra. U praznom Beogradu ima najmanje štete od zaustavljanja saobraćaja, a prošli put smo videli koliko je ovakva operacija nesigurna i rizična. Ako se desi neka nesreća, prvo pitanje koje će javnost i islednici postaviti svima koji su direktno ili indirektno odgovorni je upravo to: Zašto ste propustili čitavo leto?
 
Tuga koliko se sporo odvijaju radovi kod buvljaka,videh 5-6 radnika prepodne.I eventualno jednu masinu kako radi.Vise cuvara nego radnika,i dalje su vidljivi kontejneri primorja.

Bice ovo veliki minus za grad ako ne osposobe tramvaje do blokova pre skolske godine.
 
vucko":3r3lnzce je napisao(la):
Tuga koliko se sporo odvijaju radovi kod buvljaka,videh 5-6 radnika prepodne.I eventualno jednu masinu kako radi.Vise cuvara nego radnika,i dalje su vidljivi kontejneri primorja.

Pre nekih nedelju dana su odneli kontejnere sa dela gradilišta kod parkinga buvljaka:

85778602.jpg


25294189.jpg
 
Videh te kontejnere primorja iz bg voza uz zeleznicki nasip otprilike paralelno sa onom bivsom benziskom pumpom.
 
Povodom onog rešetkastog vrha koji nikako da se postavi na vrh stuba jer je vetar, te promaja, te vanzemaljci, samo da javim sledeće..... fenomen poznat pod nazivom El Ninjo se dešava svakih sedam godina i obzirom da je vezan sa promenom smera globalnih vetrova postoji jedan detalj. Dakle pre nego što se desi promena smera vetrova na Tihom okeanu zavlada zatišje. E a tada je idealan momenat da se postavi taj šiljak na vrh našeg mosta. Pošto je El Ninjo bio prošle godine, sledeći je momenat tek za šest godina. Ne znam što ste svi tako nestrpljivi. Šiljak ionako ne rđa. Valjda....
 
Vrh