Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

:) ti mora da si pretplacen na sve berluskonijeve kanale ;)

nemam nista protiv ni "mosta na adi" samo to je ipak odrednica, a ne ime.. no mozda bolje i tako nego neko neadekvatno ime... most ce uvek, ili makar za dugo, ostati most na adi, a u kojoj meri, zavisi od prihvatljivosti imena
 
Kad već mnogi skreću sa teme... :)
S obzirom na izgled novog mosta, mnogo simbolike zbog jednog i to ogromnog pilona, predlažem organizatorima ovogodišnje Parade ponosa da paradu organizuju preko još nedovršenog mosta. Most bi postao novi simbol, Dačić bi obezbeđivao samo postojeću jednu ulaznu i jednu silaznu rampu, protivnici bi mogli da viču iz čamaca sa reke Save, a niko nikoga ne bi mogao da bije :D
P.S. - Na uzlaznoj rampi može da se postavi kutija u koju bi učesnici ubacivali papiriće sa mogućim predlozima za ime mosta :cool:
 
Simba":2xj684sc je napisao(la):
Kad već mnogi skreću sa teme... :)
predlažem organizatorima ovogodišnje Parade ponosa da paradu organizuju preko još nedovršenog mosta

Da dodam na ovo,
u razgovoru sa prijateljima se potegla tema u vezi sa imenom mosta
Jedan od predloga je bio - FALUS
 
Da se vratimo malo na izgradnju mosta!

Videh iz voza da primorje betonira betonske povrsine u obliku pravougaonika tacno izmedju benzinske pumpe i nasipa.Izgleda da pripremaju teren za skoro postavljanje stubova.Da podsetim,po ugovoru treba do kraja godine da se odradi deo UMP-a do zeleznicke stanice sa one 2 rampe koje se spustaju tamo gde je sada poruseni i ogradjeni deo buvljaka.
 
Da ponovim - kada će most zaista biti spojen?
 
relja":1fzvspwh je napisao(la):
Da ponovim - kada će most zaista biti spojen?
Вероватно када заврше готово све, јер ће тада конзола достићи пуну тежину. Онда се каблови штелују да би се главни распон у висини, поклопио са бочним.

Ово је лаичко размишљање. ;)
 
Bobb":174q3x15 je napisao(la):
Plusić za literalni sastav, ali ipak ga pretera. Ne znam o kakvim vizuelnim preprekama pričaš koje će biti kasnije a sad ih nema, sem ograde, ali ipak završen objekat koji je u funkciji i živi je sasvim drugi i puniji osećaj nego nezavršen, nedorečen, mrtav objekat.

Most ce po sirini biti podeljen na dve pesacke, dve saobracajne i "metro" traku, dakle pet razlicitih povrsina i sest ograda izmedju i oko njih. A ako ovu buducu armirano betonsku traku racunas kao posebnu i vizuelno razlicitu povrsinu, a tako ce na kraju izgledati

2ap1fl.jpg


onda ce sirina mosta biti iseckana na SEDAM vizuelno odvojenih povrsina i cak OSAM ograda. A pri tome jos nisam racunao dve biciklistice staze. Tako ce se potpuno izgubiti osecaj velikog i neisparcelisanog prostora koji se pruza i po sirini mosta, a ne samo po dubini, kao sto sam ja ocekivao. To je, bar meni, bio i najzanimljiviji utisak koji se donekle naslucuje na dve slike iz prethodne poruke. A na njima se vidi tek nesto vise od polovine te sirine. Zajedno sa visinom pilona i duzinom kablova, bas taj osecaj "prostranosti" u obe horizontalne dimenzije najbolje prenosi posetiocu velicinu tehnickog poduhvata. To ce se izgubiti kada se most dovrsi. Naravno da je i smisao i prava lepota mosta da se on zavrsi i koristi. Ja nisam ni rekao nesto drugo. Ali tada mu nece biti moguce posteno ni prici, a jos manje imati neposredni dozivljaj da most nije samo ulica koja se na njemu nalazi nego ono na cemu ona stoji. A za literarne sastave ... koliko puta cemo imati priliku da slobodno setamo po fudbalskom igralistu okacenom iznad Save? :)
 
Zuma":6k3ucrhz je napisao(la):
. A za literarne sastave ... koliko puta cemo imati priliku da slobodno setamo po fudbalskom igralistu okacenom iznad Save? :)

kad se jednom ohladis i dodjes sebi setices se da ste setali jednom, nizvodnom, trakom, recimo da je to trecina mosta.. priliku da uzivas imaces kad se most STVARNO spoji i STVARNO zavrsi i STVARNO otvori.

nek ste vi uzivali, na sve novce torsak od par desetina hiljada evra i obustavljanje radova na par dana da se ljudi prosetaju teniskim terenom okacenim iznad save je sitnica. za sledeci vikend savetujem setnju po prokopu, tu imas golf teren koji lebdi ni na nebu ni na zemlji.

nije ovo licno, unapred se izvinjavam ali popizdeh od ludila koje je zahvatilo i ovaj forum
 
Da se ispravim ono betoniranje je van trase UMP-a,preblizu je zeleznickom nasipu,ocigledno betoniraju lokaciju gde ce biti radnicki kontejneri.
 
Za otvaranje očekujem novogoišnji vatromet sa mosta u rangu Sidnejskog..kao i snimke koji će obiće svet,nema bolje reklame za Beograd.
 
razgradjevinar":sykieab9 je napisao(la):
kad se jednom ohladis i dodjes sebi setices se da ste setali jednom, nizvodnom, trakom, recimo da je to trecina mosta.. priliku da uzivas imaces kad se most STVARNO spoji i STVARNO zavrsi i STVARNO otvori.

Ali se te dve trecine sada lepo vide, zajedno sa pejsazom iza njih, sto posle nece biti slucaj. Ne razumem zasto bi jedan dobar dozivljaj iskljucivao drugi, sasvim razlicit? Da uskracujem nesto sebi zato sto politicari rade ono sto rade uvek i svuda? U inat?
 
Jedna stvar mi je upitna u vezi sa otvaranjem mosta.

Mislim da se svi slažemo da je most još uvek gradilište.
Postoje propisi za boravak na gradilištu po kojima svi koji na njemu borave treba da imaju zaštitnu opremu ( najosnovnije kacige ). Ponešto znam o ovome jer je to delom i moj posao.

Ja na posetiocima u šetnji kacige nisam video
.

Kada bi inspektori rada ili građevinski inspektori bili na licu mesta ( ili kada bi smeli tu da budu ) po zakonu bi prštale kazne kako za šetače tako i za izvođače.



Treba ovako i predsednik se lepo naučio kada su ga kaznili zbog alkoholisanja na stadionu.
A gradonačelnik iz iskustva čak ima svoju ,,posebnu" gradsku koju će aktivno koristititi u nastupajućim mesecima.

most-preko-ade.jpg



Na fotografiji koju je postavio Zuma se lepo vidi da je ovo gradilište na kome vrebaju opasnosti za oštećenje zdravlja. Zaštitne opreme na posetiocima nema.
Očekujem da će inspekcijske službe svima da pošalju kazne na kućne adrese kao su poslali predsedniku i ministarki zbog alkoholisanja.
Sestru sam već upozorio.


2lk8dxh.jpg



DURA LEX, SED LEX!
( Surov zakon ali zakon! )




A evo šta kažu iz inspekcije rada - ranije ove godine



RAD na gradilištima, sudeći prema broju povreda, najrizičniji je posao u Srbiji. U skoro 16.000 terenskih kontrola obavljenih za godinu dana, u kojima je prokontrolisano 364.024 zaposlenih, inspektori rada najviše nepravilnosti nalazili su upravo u oblasti građevinarstva. Samo u prošloj godini, od ukupno 35 smrtno stradalih radnika, 14 ih je izgubilo život na gradilištima. A zbog teških povreda, na bolovanje je moralo da ode njih više od hiljadu. - Građevinarstvo je i prošle godine, i pored smanjene aktivnosti, predstavljalo najrizičniju delatnost - kaže Predrag Peruničić, direktor Inspektorata za rad. - Zato je pojačan nadzor poslodavaca koji rade na izgradnji ili rekonstrukciji građevinskih objekata, visokogradnji, niskogradnji, montažno-instalaterskim i završnim radovima. U predstojećem periodu, inspekcijski nadzori na gradilištima biće svakodnevni.

PODNETO 29 KRIVIČNIH PRIJAVA INSPEKTORI su u prošloj godini zabeležili 13.764 nedostatka za koje su odgovorni poslodavci i doneli su 5.400 rešenja kojima se nalaže njihovo otklanjanje. Doneli su i 500 rešenja o zabrani rada kada je utvrđeno da postoji neposredna opasnost po život i zdravlje zaposlenih. A podneli su i 1.266 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i 29 krivičnih prijava.
 
pa i jeste i nije, most je presao u fazu niskogradnje, izolacija asfalt itd, tada se nista nije radilo na visini.. drugo ovaj most i ne mena puno gradnje na samoj lokaciji svi elementi su uglavnom dolazili gotovi samo da se montiraju... na gradilistu nije bilo nikakve opasnosti da nesto padne nekom na glavu, sem da se otkaci kabal ili da se srusi pilon. Sto se padanje sa mosta tice video si koliko daleko od ivice su barikade bile, a sto se cizme tice opet niko od posetilaca nije nosio nesto tesko sto bi mu palo na noge, a na samom mostu nemas ti daske sa ekserima itd sto bi neko nagazio. Sve u svemu mozda 100% pametno nije bilo ali nema potrebe za dramu joj hvala bogu da nema mrtvih. Ko da se ljudi setali po minskom polju
 
Е што воле људи да иду у крајност, па то ти је. Да сте били на мосту не бисте овако лупетали... Свуда је била постављена заштитна ограда (тзв. crowd control barier) на великом растојању од било које ивице. Апсолутно никаквог ризика није било, опасније је ходати поред београдских фасада...
 
Ne ja uopšte ne dižem dramu.
Želja mi je samo da se vidi zakonska regulativa.


Kada sam bio u poseti železari Smederevo ( USS ) sa jednom grupom da se upoznamo tamo sa merama zaštite na radu koje oni koriste desila mi se sledeća situacija.

Nakon prijema u upravnoj zgradi podeljena nam je zaštitna oprema: zaštitni šlem, zaštitne naočare i antifoni ( čepovi, zaštita sluha ) koje je trebalo da koristimo prilikom obilaska fabrike i proizvodnih hala.

Citiraću dijalog koji sam dobro upamtio.

Nakon izlaska iz upravne zgrade i kretanja do Zastavinog kombija koji je trebalo da nas vozi do hala ( fabrički krug je ogroman ) na čistini čovek koji nas je vodilo ( zadužen za zaštitu na radu ) nam je rekao:

,, Možete da stavite šlemove, antifone može kasnije kada uđemo u hale".

Kod nas je došlo do podsmeha i neko je neformalno rekao praćeno našim smehom:

,, Pa ovde može samo meteor da nam padne na glavu".

Usledio je krajnje formalan odgovor:

,, Fabrika ne može sebi da dopusti da izgubi radni dan zbog nenošenja zaštitne opreme"!

I tako mi šlemove na glavu pa stazom i preko parkinga do vozila.



Da se bilo ko povredio ( npr. kolabirao od sunca i vrućine pa udario glavom o podlogu ) mogu nastati žestoki problemi.
I moralo bi se tražiti odgovorno lice koje je dozvolilo ulazak.

Podsećam.
Oko gradilišta treba da se nalazi ograda i na njoj table na kojima piše:
ZABRANJEN PRISTUP NEZAPOSLENIM LICIMA

To je i odgovor Zumi zašto se ne šeta gradilištima iako i ja za to često imam želju pa moram da se zadovoljim gledanjem iz daljine.

I neće biti da su preostali radovi niskogradnja.
Na slici gore se vidi opasnost iznad glava.
Takođe poslednji segment još uvek visi nezavaren na sajlama. Šta da pukne jedna nit sajle i odleti u ljude?

Opet da ponovim ovo kažem jer postoji ZAKONSKA I PODZAKONSKA REGULATIVA.
Uveren sam da ona ovde nije ispoštovana.

Mada, davno je nama jedan predsednik rekao: ,,NEMORAMO SE DRŽATI ZAKONA KAO PIJAN PLOTA"

Samo nastavljamo tradiciju


Još jednom

KOJA JE OVDE REGULATIVA ?

Zakonom je dozvoljeno hodati pored fasade, a da li je zakonom i podzakonskim aktima dozvoljeno hodati ovde?
 
Takođe poslednji segment još uvek visi nezavaren na sajlama. Šta da pukne jedna nit sajle i odleti u ljude?

i kako ce slem tu da pomogne... valjda znaju ljudi da procene koliku masu moze da nosi taj deo a ako pukne salja opet nikom nista uvek se sve pravi da izdrzi vise nego sto treba

"ZABRANJEN PRISTUP NEZAPOSLENIM LICIMA" ovo nije pitanje samo bezbednosti vec i kradje alata i materijala takodje u drugim zemljama kao recimu u olimpiskom parku sada u londonu obezbedjenje je kao kad ulazite u zatvor a to je zbog terorizma....
 
U junu je na ovom gradilištu poginuo 23 godine star radnik.

Evo šta o tome kažu u Direkciji za građevinsko zemljište

MOLIM PROČITAJTE PAŽLJIVO NAROČITO ONO PODEBLJANO


Na celom gradilištu su obavezni šlemovi, kao i zaštitna odeća i obuća. U zavisnosti od dela gradilišta i vrste posla, koristi se i dodatna zaštita poput naočara, rukavica, pojasa koji sprečavaju da radnici padnu. Osim opreme, koriste se i posebni materijali koji se šire oko zone kada se radi varenje. Ogradama se ograđuju delovi gradilišta kojima je u nekom trenutku zabranjen prilaz - objašnjavaju u Direkciji.
Na ovom gradilištu dosad nije bilo ovakvih tragedija, mada se lakše povrede dešavaju svakodnevno.
- Bilo ih je na desetine ali, sve su bile lakše. Imali smo slučaj da se kod prvih iskopa za silaznu rampu sa mosta zemlja obrušila na jednog radnika koji, na sreću, nije ozbiljno povređen. Lakše povrede se dešavaju stalno, pa smo imali situaciju da je vetar oduvao dasku koja je pala na radnika i udarila ga u glavu, ali je on prošao bez povreda jer je imao šlem - objašnjavaju u Direkciji i ističu da u okviru gradilišta postoji i prostorija za pružanje prve pomoći ako se dogodi neka povreda, posle čega se pozivaju druge medicinske službe.


Zaštitna oprema obavezna na gradilištu
PREVENCIJA - Na gradilište na Adi Ciganliji nemoguće je ući bez najave. Posete se organizuju tako da samo određen broj ljudi ili grupa može unutra. Svaka grupa ima vodiča koji je prati i koji je non-stop sa njom. U delove gradilišta, gde se u i tom trenutku obavljaju radovi nije moguće ući, a posete se planiraju i u zavisnosti od vremenskih uslova, vodostaja reke, vetra, u skladu s čim se određuje i maršuta kretanja po gradilištu. “Zaštitna oprema je obavezna za sve zaposlene kao i za posetioce i dobija se na ulasku u gradilište. Iako su na njemu najbolji mogući uslovi zaštite na radu, nesreće se dešavaju. Ova tragedija je prva, a nadamo se i poslednja”, ističu u Direkciji.



Sledeće ja dodajem

Za svako gradilište se izrađuje

AKT O PROCENI RIZIKA

U njemu su definisani rizici i mere za njihovo sprečavanje kojih se mora pridržavati.
Verujem da je gore opisana procedura u skladu sa AKTOM O PROCENI RIZIKA, a od čega se sada odstupilo.

Suštinski nije pitanje koliki je stvarni rizik već ŠTA JE PROPISANO



Ako ne odgovara primer sa sajlom evo ga drugi.

Od silnih ljudi neko je mogao da izvrne nogu - ugane skočni zglob ( DG. Distorsio articulatio talocruralis )
To je povreda koja nosi dijanozu koju daje lekar.
Lekar prilikom davanja dijagnoze upisuje okolnosti povrede.
Povređeni dobija dokumentaciju ( dijagnoza, gde, kako )
Dalje pretpostavite šta može da sledi.


Čudi me da niko nije ranije potegao ovo pitanje!?
 
bg259":20vmj7jn je napisao(la):
Takođe poslednji segment još uvek visi nezavaren na sajlama. Šta da pukne jedna nit sajle i odleti u ljude?

i kako ce slem tu da pomogne... valjda znaju ljudi da procene koliku masu moze da nosi taj deo a ako pukne salja opet nikom nista uvek se sve pravi da izdrzi vise nego sto treba....


Pravi se sajla da izdrži. Nisam rekao da će skroz puknuti i survati se deo mosta.

Sajla se pravi upredanjem velikog broja niti.
Sve niti ne trpe isto opterećenje.
One niti sa najvećim opterećenjem su najzategnutije i napete kao struna i kada puknu lete daleko.
Tu šlem možda ne pomaže ali je propisan da se nosi.



bg259":20vmj7jn je napisao(la):
"ZABRANJEN PRISTUP NEZAPOSLENIM LICIMA" ovo nije pitanje samo bezbednosti vec i kradje alata i materijala takodje u drugim zemljama kao recimu u olimpiskom parku sada u londonu obezbedjenje je kao kad ulazite u zatvor a to je zbog terorizma....




Ne sporim.
I sam si napisao NIJE PITANJE SAMO BEZBEDNOSTI. Znači da jeste i nje.
 
Cujte i pocujte :))))
Jutros sam isao vozom na posao i video da je prvi segment celicnog vrha dovezen do samog pilona. Napokon je pocelo..... :gobb:
 
Ova fotografija odlično dočarava koliko je u stvari ogromna konstrukcija novog mosta, pogledajte samo one sićušne siluete radnika :)
166184_111-blic-milos-peric_origh.jpg


(izvor - Blic)
 
1461594_maketa_mosta_v.jpg


Макета моста преко Аде биће изложена у Кнез Михаиловој 5

Макета моста преко Аде са приступним саобраћајницама са чукаричке и новобеоградске стране биће, како је најављено, изложена од сутра до средине септембра у приземљу бивше Робне куће „Београд”, у Кнез Михаиловој 5. Тако ће сви Београђани моћи да виде како ће изгледати овај по много чему јединствен грађевински подухват.

Макета је урађена у размери 1:1.000 и садржи више хиљада делова. Аутору Владану Јовановићy било је потребно три недеље да је састави.

Мост на Ади спојен је 8. августа, а протеклог викенда био је отворен за све посетиоце који су желели њим да прошетају. Радови су настављени и мост ће, како је најављено, бити отворен за саобраћај у децембру ове године.
 
Vrh