Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Можда зато да би личио на фризуру предсједника Тадића, ипак је за његовог вакта направљен...
 
:rolleyes:

djilas.jpg
 
9,66 м до спајања београдских обала Саве

У четвртак 14. јула извршено је последње осамнаесто нагуравање око 28500т тешке конструкције укупне дужине 321м тренутно изведених сегмената бочног распона, заједно са челичним сегментом Т2 који је подигнут на почетак бочног распона. Нагуравањем се ослободио простор за израду конзола сегмента С19 и доње плоче и ребара С20, а наставиће се радови и на везном сегменту између Т2 и бочног распона.

Истог дана подигнут је претпоследњи сегмент М20 главног распона моста, масе 343т чиме је главни ток Саве премошћен за 346м и тиме је преостала удаљеност новобеоградске и чукаричке стране моста смањена на само 9,66 м. Предмонтажа последњег челичног сегмента М21 је у току.

На задњем распону је завршена инсталација последњег двадесетог пара каблова док је на главном распону инсталирано деветнаест парова. На горњој конструкцији моста у току су радови на извођењу хидроизолације, монтажи New Jersey баријера и ивичних венаца. У понедељак 18. јула почело је рушење помоћних конструкција то јест рампе за нагуравање задњег распона, која је коришћена за његову израду и нагуравање.

На северним прилазним рампама у току је армирање горње конструкција западне рампе. На јужним рампама на истоку завршен је стуб 2 и наставља се префабрикација бетонских елемената горње конструкције.
 
Pegasus navedi izvor uvek kada postavljas vest sa drugog medija ;)
 
Pozdrav svima. Pratim sajt vec duze vreme, pa da podelim sa vama neke informacije.
Vrh pilona se inace vec uveliko radi. Prave ga u bivsem ''Minel''-u u Pancevu. Sada je to
''Feromont Oprema''
Kako mi je moj matori objasnjavao bice iz tri dela, unutrasnja konstrukcija je od i- profila a spoljna oplata ce biti od prohromskog lima.
 
Хвала Хефесту да ће оплата бити од прохрома. Само би нам требало да за пар година врх зарђа.
 
Круна радова необичне грађевине

Врх пилона, висок 25 метара, израђен милиметарском прецизношћу

[img=PunBB bbcode test]http://img8.imageshack.us/img8/5531/eko03.jpg[/img]


Jедном од највећих грађевинских пројеката у овом делу света – повезивању савских обала у Београду мостом преко Аде Циганлије – „круну” ће направити предузеће „Феромонт опрема” из Панчева. На врх пилона који држи две асиметричне стране моста почетком августа биће постављена челична конструкција обложена прохромом, висока 25 метара, чиме ће ова грађевина достићи своју пуну висину од 200 метара.
Пробна монтажа је обављена у недељу, 17. јула, када су мајстори из панчевачког предузећа повезали три дела челичне купе, уз помоћ специјалне дизалице.
– Ова метална конструкција касније ће бити постављена на висину од 180 метара, а сваки њен део мора да се уклопи са одступањем не већим од два милиметра.
Укупна тежина купе коју правимо за савски мост премашиће 32 тоне. Коришћени су посебни материјали, као што је прохромски лим, који је отпоран на све атмосферске услове, па врх пилона неће временом изгубити сјај. Лим ће бити монтиран специјалним „упуцавањем” завртања, а ми ћемо га склопити и транспортовати до Београда – рекао је Зоран Вукотић, директор „Феромонт опреме”.
Он је објаснио да ће конструкција бити подигнута у једном комаду на врх стуба.
Осим овога, „Феромонт опрема” је израдила степениште, платформе и заштитну мрежу за лифт који ће се кретати унутар стуба савског моста. Ова грађевина је јединствена у свету због своје асиметричности, конструкторских решења и материјала који се користе за њену изградњу. Несвакидашњи градитељски подухват је привукао пажњу светских медија, па је канал „Дискавери” једну епизоду емисије „Мега грађевине” посветио управо мосту на Сави.

Н. К.

Izvor: Pancevac
Link: http://www.pancevac-online.rs/forum/index.php?topic=1161.0
 
U bre 32 tone na vrh.

Nego sad se setinh nesto. Poznato je da neki piloni i zgrade u svetu imaju teg koji se klati u slucaju zemljotresa i tako se ponistavaju oscilacije pa se gradjevina manje ljulja. Ne znam da li je tako nesto potrebno ovom nasem pilonu za ovu visinu?
 
32 tone na vrh pilona, 'bem ti 'lebac, jesu li oni to dobro izracunali?? :rolleyes:

ma neka se srusi, bez metalnog vrha to nije to :D
 
edgeman":3roje82q je napisao(la):
U bre 32 tone na vrh.

Nego sad se setinh nesto. Poznato je da neki piloni i zgrade u svetu imaju teg koji se klati u slucaju zemljotresa i tako se ponistavaju oscilacije pa se gradjevina manje ljulja. Ne znam da li je tako nesto potrebno ovom nasem pilonu za ovu visinu?


Da li je za ovaj pilon uopšte potreban kontrateg, obzirom da nije izolovan objekat (kao npr. visoke zgrade, tornjevi) i da su o njega okačeni rasponi?
I gde bi smestili kontrategove, obzirom da je pilon male površine poprečnog preseka i oblika slova "A"?

A za 32 tone mrtvog tereta... kad je pejzažna arhitektura prioritet, kako drugačije objasniti?
 
edgeman":12hqmnbb je napisao(la):
Nego sad se setinh nesto. Poznato je da neki piloni i zgrade u svetu imaju teg koji se klati u slucaju zemljotresa i tako se ponistavaju oscilacije pa se gradjevina manje ljulja. Ne znam da li je tako nesto potrebno ovom nasem pilonu za ovu visinu?

Тег окачен о опруге, или резервоар воде у облику латиничног У се поставља на зграде у трусним подручјима, нпр. у Јапану. У Београду је могућ земљотрес до отприлике 5 степени, тако да није потребно.

Контра-тег није потребан јер распон преко рукавца балансира распон преко реке путем каблова. Самом пилону контра-тег није портебан.
 
dr strangelove":256ksfy3 je napisao(la):
BOKI SMOKI":256ksfy3 je napisao(la):
dr strangelove":256ksfy3 je napisao(la):


Nisam znao da Rusi imaju svoj google maps? :) Od kad je snimak? Most je 80% gotov tu.

april otprilike?

Nakon 19.aprila - tada sam postavio sliku nove staze za ulaz u Airport City, na kojoj se još ne vidi sitan beli šljunak sa obe strane. Na Jandeksu :D se sve beli oko staze, a i drveće je potpuno ozelenelo.
Rekao bih da je početak maja ove godine.
 
Koliko se ja kao razumem u statiku, opterećenje na vrhu pilona u stvari donekle povećava nosivost pilona, tj anulira jedan deo sila zatezanja od opterećenja kablova. Ako sam sad lupio glupost, molim kolege da me isprave. Međutim, problemi nastaju kod potresa, tj. masa na vrhu se upravo ponaša kao klatno koje izaziva dodatne deformacije.
Ipak, tih 30 tona nije toliko puno u odnosu na ukupnu masu i nosivost pilona.
 
@Bobb

Sve si tacno rekao! I prednosti i mane celicnog vrha od 32 tone. :vops:

A sto se mene tice, nakon stavljanja metalnog vrha, mogu i da stanu sa gradnjom :D

Ne mogu da ga se nagledam, nikako da mi dosadi :D
 
32 tone???Da nisu pobrkali nesto.

Vidim da je samo mreza a ne pun materijal,a da preko ide lim.Mozda 3.2 tone,ali ako je samo mreza 32 onda bi 132 tone bilo da je pun metal???
 
Bobb":lpgygbd3 je napisao(la):
Koliko se ja kao razumem u statiku, opterećenje na vrhu pilona u stvari donekle povećava nosivost pilona, tj anulira jedan deo sila zatezanja od opterećenja kablova. Ako sam sad lupio glupost, molim kolege da me isprave.

Mislim da nisam jedini koji je sada uzeo papir i olovku i počeo da crta strelice sa sliama u preseku pilona iznad kabla i u samim kablovima :D
E sad, povratak u klupu :)
Ako se gleda samo pilon u preseku poslednjeg kabla, na njega deluju spostvena težina, kablovi i oslonac (deo pilona i mosta ispod preseka). Sopstena težina je konstanta, sile od kablova zavise samo od težine kolovoza (ako se ne varam) a sile od levog i desnog kabla treba da budu iste po intenzitetu X i Y komponenti a statička reuzultanta - uticaj ostatka mosta (ispod), treba da poništi sve te tri sile.
Sila u svakom kablu je, naravno, ista u intenzitetu a suprotnog smera od one koja deluje na pilon.
Ne znam, malo sam zbunjen, ali bi to onda značilo da je (teoretski naravno, banalizujem) moguće potpuno poništiti silu u kablu - šta bi onda držalo kolovoz na drugom kraju? Da je u pitanju šina punog preseka predopterećena na pritisak, shvatio bih :D ali ovo ne razumem (i mozak mi je malo zakržljao zbog godina rešavanja problema druge vrste :) )
Ili:
Ako se optereti presek (pilona) u kojem se nalazi i oslonac drugog elementa (kabla - iste sile, suprotni smerovi) u smeru kontra opterećenja koji deluje u tom elementu, sila koja opterećuje taj element je manja. Onda je manja i sila koja drži kolovoz?
Da li imamo primer neke konstukcije na kojoj je ovako nešto primenjeno?
 
vucko":2icyc9d8 je napisao(la):
32 tone???Da nisu pobrkali nesto.

Vidim da je samo mreza a ne pun materijal,a da preko ide lim.Mozda 3.2 tone,ali ako je samo mreza 32 onda bi 132 tone bilo da je pun metal???


eko03.jpg


7,8kg po dm3 = 7.8 kg po kocki čelika 10x10x10cm.
Pogledaj koliko je materijala ugrađeno, koji su to profili, pogotovo prema kranu dizalice koja diže "špic" ili prema stubovima hale na koji je oslonjen.

Ugrubo 2.4 kubika čelika (ova rešetka sa slike plus omotač od lima).
Da, to je to.

E, sad, zašto baš ovakva konstrukcija špica (kad se uporedi sa dizalicom ili konstrukcijom hale) drugo je pitanje...
 
Vrh