Bobb":1dpfqo8b je napisao(la):
Koliko se ja kao razumem u statiku, opterećenje na vrhu pilona u stvari donekle povećava nosivost pilona, tj anulira jedan deo sila zatezanja od opterećenja kablova. Ako sam sad lupio glupost, molim kolege da me isprave.
Mislim da nisam jedini koji je sada uzeo papir i olovku i počeo da crta strelice sa sliama u preseku pilona iznad kabla i u samim kablovima
E sad, povratak u klupu
Ako se gleda samo pilon u preseku poslednjeg kabla, na njega deluju spostvena težina, kablovi i oslonac (deo pilona i mosta ispod preseka). Sopstena težina je konstanta, sile od kablova zavise samo od težine kolovoza (ako se ne varam) a sile od levog i desnog kabla treba da budu iste po intenzitetu X i Y komponenti a statička reuzultanta - uticaj ostatka mosta (ispod), treba da poništi sve te tri sile.
Sila u svakom kablu je, naravno, ista u intenzitetu a suprotnog smera od one koja deluje na pilon.
Ne znam, malo sam zbunjen, ali bi to onda značilo da je (teoretski naravno, banalizujem) moguće potpuno poništiti silu u kablu - šta bi onda držalo kolovoz na drugom kraju? Da je u pitanju šina punog preseka predopterećena na pritisak, shvatio bih
ali ovo ne razumem (i mozak mi je malo zakržljao zbog godina rešavanja problema druge vrste
)
Ili:
Ako se optereti presek (pilona) u kojem se nalazi i oslonac drugog elementa (kabla - iste sile, suprotni smerovi) u smeru kontra opterećenja koji deluje u tom elementu, sila koja opterećuje taj element je manja. Onda je manja i sila koja drži kolovoz?
Da li imamo primer neke konstukcije na kojoj je ovako nešto primenjeno?