Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Na sajtu stoji da čelični vrh nema nikakvu statičku funkciju što naravno ne znači da nema nikakav statički uticaj. Mislim da je 32T sasvim moguća masa, obzirom na njegove dimenzije. Izmite da je to težina dva prazna šlepera ili jednog punog. Ali u odnosu na masu samog pilona, koja se sigurno meri u hiljadama tona, to je prava sitnica.
 
U pravu ste.Nisam imao osecaj velicine jer sam vrevideo visinu.A izgledalo mi je kao da je covek visok do vrha kabine dizalice :)
 
Obzirom da je rečeno da će konstrukcija biti podignuta u jednom komadu na vrh pilona, zna li neko kako će to izvesti? Nisam stručan, ali bojim se da je 32 tone mnogo za onaj kran.
 
[img=PunBB bbcode test]http://img42.imageshack.us/img42/8359/eko033.jpg[/img]

Na slici se vide samo dva dela. Sam vrh i srednji deo ili kako sam obelezio 3.deo i 2.deo. Oni su zajedno visoki oko 18m
Prvi segment koji jos uvek nije gotov je najmanji i bice negde oko 7m
 
blagoje":xhiklt3k je napisao(la):
Obzirom da je rečeno da će konstrukcija biti podignuta u jednom komadu na vrh pilona, zna li neko kako će to izvesti? Nisam stručan, ali bojim se da je 32 tone mnogo za onaj kran.
Nemoj da je tacno 100% ali mislim da taj kran moze da podigne i veci teret od 32t, koliko znam slicni kranovi podizu i do 100t
 
данас сликано из Пионирског парка

22072011272.jpg
 
U novinama je juče objavljeno da će spajanje dva raspona mosta biti 8. avgusta.

Događaj će uvelićati i predsednik Tadić (Šutanovca nisu spominjali :D )

Rado bih uzeo slobodan dan da to vidim, ali na poslu baš tog 8. imamo naš mali dugo očekivani "dan D", pa nema šanse da izađem pre 22h :D

Očekujem uživo prenos na Beobuildu :D
 
Drugari,evo onih 20 miliona eura koji su dati dodatno da bi se most zavrsio do kraja godine.

Jedino zanimljivo pored ovoga je da su sa 60 000 000 din kapacitativni sinski transport prebacili na 0 za ovu godinu,dakle nista od tramvaje ove godine preko mosta.

dopune.jpg
 
А они и даље "Петља Царева ћуприја" и поред тога што су видели семафор??? Дакле дебили!
 
Most kod Ade spaja obale 8. avgusta

Kako piše Politika, tom činu će prisustvovati Boris Tadić, predsednik Srbije, i Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda.

Prva vozila bi preko mosta trebalo da pređu krajem godine, kada će biti završene pristupne saobraćajnice. Kompletni radovi, uključujući i najkomplikovaniju petlju Radnička, trebalo bi da budu završeni tokom 2013. godine.

Maksimalna propusna moć mosta dužine 969 i širine 45 metara, sa šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze, biće 12.000 vozila na sat.

Ukupna vrednost investicije (most sa pristupnim saobraćajnicama i porezom na dodatu vrednost) je oko 405 miliona evra. Za izgradnju mosta preko Save grad je uzeo kredit od Evropske banke za obnovu i razvoj (129,6 miliona evra), dok je za izgradnju pristupnih saobraćajnica od Evropske investicione banke pozajmljeno ukupno 160 miliona evra.

Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica urađen je 2006. godine, a za konsultanta je tokom 2007. izabrana renomirana firma Luj Berže. Iste godine sproveden je u dve faze tender za projektanta i izvođača radova, na kome je učestvovalo osam firmi iz šest zemalja.

Ugovor za projektovanje i izgradnju mosta potpisan je u aprilu 2008. godine sa konzorcijumom koji su činili austrijski PORR, slovenački SCT i nemački DSD.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=07&dd=23&nav_id=527239
 
trialin":3kbuuh89 je napisao(la):
Prva vozila bi preko mosta trebalo da pređu krajem godine, kada će biti završene pristupne saobraćajnice. Kompletni radovi, uključujući i najkomplikovaniju petlju Radnička, trebalo bi da budu završeni tokom 2013. godine.

E ovo me interesuje kakav ce to biti saobracaj ako se petlje zavrse tek 2013 u kojim smerovima???
 
Luka na SSC

Blog%2BJuly%2B24th%2B2011%2Bbridges.JPG


P.S.Bip mora da leti pod hitno.Stari mlin i BIGZ ce se srediti,ali njemu nema spasa.
 
relja":1dpfqo8b je napisao(la):
Bobb":1dpfqo8b je napisao(la):
Koliko se ja kao razumem u statiku, opterećenje na vrhu pilona u stvari donekle povećava nosivost pilona, tj anulira jedan deo sila zatezanja od opterećenja kablova. Ako sam sad lupio glupost, molim kolege da me isprave.

Mislim da nisam jedini koji je sada uzeo papir i olovku i počeo da crta strelice sa sliama u preseku pilona iznad kabla i u samim kablovima :D
E sad, povratak u klupu :)
Ako se gleda samo pilon u preseku poslednjeg kabla, na njega deluju spostvena težina, kablovi i oslonac (deo pilona i mosta ispod preseka). Sopstena težina je konstanta, sile od kablova zavise samo od težine kolovoza (ako se ne varam) a sile od levog i desnog kabla treba da budu iste po intenzitetu X i Y komponenti a statička reuzultanta - uticaj ostatka mosta (ispod), treba da poništi sve te tri sile.
Sila u svakom kablu je, naravno, ista u intenzitetu a suprotnog smera od one koja deluje na pilon.
Ne znam, malo sam zbunjen, ali bi to onda značilo da je (teoretski naravno, banalizujem) moguće potpuno poništiti silu u kablu - šta bi onda držalo kolovoz na drugom kraju? Da je u pitanju šina punog preseka predopterećena na pritisak, shvatio bih :D ali ovo ne razumem (i mozak mi je malo zakržljao zbog godina rešavanja problema druge vrste :) )
Ili:
Ako se optereti presek (pilona) u kojem se nalazi i oslonac drugog elementa (kabla - iste sile, suprotni smerovi) u smeru kontra opterećenja koji deluje u tom elementu, sila koja opterećuje taj element je manja. Onda je manja i sila koja drži kolovoz?
Da li imamo primer neke konstukcije na kojoj je ovako nešto primenjeno?


Ustvari je jednostavno, samo treba primeniti glavni statički uslov na pilonu, a to je da se horizontalne komponente zateznih sila iz kablova moraju poništiti tj. podešava se da budu jednake po intenzitetu a kako su suprotnih smerova one se međusobno poništavaju. To znači da se teži da u stacionarnim uslovima pilon bude opterećen samo vertikalno.
Ovako to otprilike izgleda na 19-tim parovima kablova:



Horizontalne komponente FH se poništavaju, a na pilon se prenosi vertikalno opterećenje FV1+FV2. Interesantno je da zatezna sila u kablovima zadnjeg raspona FZ2 mora biti veća od one u kablovima glavnog raspona FZ1 da bi se ispunio uslov jednakih horizontalnih komponenti (zbog većih zateznih sila kablovi zadnjeg raspona se sastoje od većeg broja sajli!)

Kako se određuje zatezna sila u kablovima?



Najpre se zavari novi segment težine G (oko 350t), a onda se zateže njegov par kablova silom FZ1 dok se vertikalna komponenta FV1 i težina G ne ujednače po intenzitetu (ovo je uslovno rečeno jer jedan deo nosivosti će obezbeđivati i sama čelična greda glavnog raspona svojom krutošću). Pri tom se javlja i velika horizontalna komponenta FH i zbog toga pilon mora imati izuzetnu čvrstoću u tački spoja sa rasponima jer je tu pritisnut sa obe strane silama od više hiljada tona!

Zbog većih zateznih sila FZ2 zadnji raspon mora imati veću masu (20.000t) od glavnog raspona (8.600t) i zato je rađen kao armirano-betonski (a ujedno je i jeftiniji). Interesantno je da u određenim dinamičkim uslovima zbir sila FZ2 iz svih 20 pari kablova može prevazići težinu zadnjeg raspona i zbog toga je on čvrsto vezan sajlama za stub 7 na čukaričkoj obali, a sam taj stub je posebno ankerisan šipovima za tlo tako da bude otporan ne samo na vertikalni pritisak već i na čupanje! (inače bi imali jedan grandiozni katapult! :lol: )

Pilon je oblikovan da efikasno na sebe primi zbir ovih vertikalnih sila sa kablova (prav je ko strela), a zbog ovoga je i diskutabilna izvodljivost onog povijenog rešenja koje se zvalo "žirafa".
Zbir sila FV1 i FV2 na istom nivou od dva para kablova je reda veličine 1000t, na celom pilonu oko 20.000t (na sve ovo treba dodati saobraćajno opterećenje i masu pilona) pa onda onaj dodatak na vrhu od 32t stvarno dođe kao dekoracija! :p
 
Ma, jasno je to, i sve se na kraju svodi na upoređenje redova veličine sila.
Nego, isprva me je Bobb malo bio pokolebao "uvođenjem" sile koja rastećuje kablove (težina šiljka) u pravcu Fv2.
Crtao sam isto ovo, i sve vreme se pitam - kako? Da li je to neko nedge primenio :)

Bar imamo rekordnu dekoraciju :)
 
vucko":2dcl3atg je napisao(la):
P.S.Bip mora da leti pod hitno.Stari mlin i BIGZ ce se srediti,ali njemu nema spasa.
БИП мора да лети и због Прокопа. Биће весеље ако једног дана ипак реше да заврше Прокоп.
 
Wile E. Coyote":19rmhd6x je napisao(la):
vucko":19rmhd6x je napisao(la):
P.S.Bip mora da leti pod hitno.Stari mlin i BIGZ ce se srediti,ali njemu nema spasa.
БИП мора да лети и због Прокопа. Биће весеље ако једног дана ипак реше да заврше Прокоп.

Jednog dana ili godine, decenije, ili cak veka? Jednog MILENIJUMA?! :)
 
Pregled dešavanja na gradilištu prethodnih dana:


23.jula je podignut prvi, a 24.jula drugi par poprečnih greda za nadvožnjak preko pruge. Ima ukupno pet parova poprečnih greda i prefabrikacija se vrši direktno na gradilištu. Na poprečne grede će se postaviti uzdužne, koje će formirati gornju konstrukciju nadvožnjaka preko pruge:

81313049.jpg


49655358.jpg








Intezivirani su radovi na nedovršenom delu nadvožnjaka prema raskrsnici kod hipodroma (smer most - raskrsnica):

57397337.jpg


40703388.jpg








22.jula je završen drugi segment gornje konstrukcije nadvožnjaka petlje "Radnička" (smer hipodrom) i pokretna platforma je pomerena na treći segment. Prvi segment gornje konstrukcije nadvožnjaka (smer most) je izliven 23. jula. Počelo se sa postavljanjem skela za radove na gornjoj konstrukciji kružnog toka. Uporedo sa ostalim radovima, radi se na ojačavanju nosećih stubova nadvožnjaka:

65286774.jpg


11226337.jpg


56513292.jpg







Početkom prošle nedelje počelo se sa rušenjem platforme za naguravanje sa čukaričke strane:

74343022.jpg



Na Maloj Adi je izrada poslednjeg čeličnog segmenta M21 pri kraju. Podignut je poslednji 20. par kablova sa NBG strane i trenutno se vrši provlačenje čeličnih užadi. Po zalivanju konzola, čelični element T2 će biti spojen sa bočnim rasponom i moći će na njega da se zavari M21. Na bočnom rasponu se postavljaju Jersey barijere i ivični venci:

65599418.jpg




 
"+" i 'fala kao i uvek Blagoje :kk:

Ti, Vracar i jos dosta clanova ovog Foruma treba da mesto ovih pluseva dobijete neku nagradu za informisanje javnosti (koju zanima izgradnja i razvoj) , kad se vec novinari i nadlezne INFO sluzbe ne sete da redovno izvestavaju o napretku na gradilistima. A to bi svima bila najbolja reklama za buduce poslove.

Izgleda da sve lepo i srazmerno napreduje sto se tice finalizacije mosta na Adi, mada ima jos puno do konacnog izgleda !!
 
Imam jedan predlog neznam dal je glup ili ne al da bismo sav ovaj vaš tred negde sačuvali bilo bi dobro da neko ko to ume a verujem da ima onih koji to umeju, da sve slike od početka pa do kraja, da se nekako namontiraju po redosledu postavljanja, i da se puste kao u powerpointu ili u nekom drugom programu da se nameste, da idu jedna za drugom, da ih sačuvamo za neka dalja mlađa pokoljenja, i da kad se otvore idu jedna za drugom, neznam koliko je to zahtevno i komplikovano i dal je izvodljivo uopšte
:grand:
 
Železničar":nj3lvc7e je napisao(la):
Kartograf":nj3lvc7e je napisao(la):
blagoje":nj3lvc7e je napisao(la):


+1

pitanje: ovi kosi podupiraci ostaju po zavrsetku mosta ili ne?

Rekao bih da ostaju jer taj deo konstrukcije kolovoza treba nešto da drži.


mislim da će tuda da prolaze svi kablovi i ostala infra struktura vodovod, gasovod, struja, telefon i td
 
dragan44":1xoctku5 je napisao(la):
mislim da će tuda da prolaze svi kablovi i ostala infra struktura vodovod, gasovod, struja, telefon i td


Kompletna instalacija će prolaziti kroz sandučasti nosač. Tu bar ima mesta na pretek. Duž konzola će eventualno ići cevi za kišnu kanalizaciju.
 
Vrh