Inače što više gledam to uklapanje tramvajske pruge na NBG, sve mi se više čini da iako je najkraća trasa do Jurija Gagarina kroz (ili kako neko predlaže uz rub Marka Hristića), možda ipak najoptimalnija trasa sa stanovišta putnika bi bila da tramvaj produži kroz Đorđa Stanojevića (šine postoje do ulaza u depo), i barem do Bulevara Crvene armije (postoji jedan kolosek sve do ispred J. Gagarina gde se udvaja) - tako da bi trebalo gradit, i to u izolovanoj baštici, oba koloseka od ulaza u depo do Crvene armije i jedan kolosek u Crvene armije (prosto dodati drugi kolosek u bašticu koja bi se proširila u desnoj kolovoznoj traci). A ipak bi se dobile neke korisne stanice za putnike, i čini mi se bitno - dotakao bi se i sam ugao poslovnog bloka koji se naslanja na Airport City - tamo gde je Siemens. Još bolje bi bilo ako bi se produžilo kroz Đorđa Stanoievića (baštica i dalje postoji), do Omladinskih brigada, jer tada bi bio opslužen i deo bloka Airport Cityja (tramvaj bi prošao na uglu bloka - samim tim privukli bi se ljudi na tramvaj da ne presedaju), a onda kroz Omladinskih brigada u Jurija Gagarina, time bi i ceo budući blok koji treba da nastane na mestu IMT bio odmah u startu opslužen i tramvajima. Trasa do Omladisnkih brigada bi produžila putovanje za par minuta u odnosu na trasu kroz Crvene armije, ali bi i sada zbog Airport Cityja privukla veći broj putnika, a u budućnosti kada krene nova izgradnja na mestu IMT-a odlično poslužila. A svakako i jedna i druga su po putnike bolje i brže nego kruženje preko Milutina MIlankovića pa ispod ž. stanice NBG nazad na Jurija Gagarina.
U varijanti da se gradi samo kroz Crvene armije - treba izgraditi oko 600 m dvokolosečne pruge kroz bašticu u Đorđa Stanojevića i još oko 400 m jednog koloseka u Crvene armije.
U varijanti do i kroz Omladinskih brigada, bi trebalo izgraditi 1,7km dvokolosečne pruge (u Đ. Stanojevića u postojećoj baštici, a u Omladinskih brigada bi trebalo i oformiti bašticu za tramvaje u sredini). Ova druga varijanta ima i dodatnu pogodnost - na uglu Đorđa Stanojevića i Omladinskih brigada ima dovoljno mesta da se OKO parka pored bloka IMT-a napravi i dodatna okretnica, čime bi se napravio bliži terminus za neku od linija koje dolaze preko mosta na Adi - ne moraju svi tramvaji ići u blok 45 (i za neke buduće linije odakle god dolazile).
U prvoj varijanti neohodna dogradnja je toliko mala da je stvarno besmisleno da nešto nisu počeli raditi, ova druga je zahtevnija, ali bi čini mi se i sada, a posebno u budućnosti donela ogromne prednosti. No možemo se samo nadati da će to jednom, u skorijoj budućnosti, ipak uraditi.