Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

:kafa:
Wile E. Coyote":2eow4mpv je napisao(la):
LUCAS":2eow4mpv je napisao(la):
Poslao sam kompletnu dokumentaciju Zaffi da proba da je stavi u originalu. Od NBGD pa do kraja, a probacu da posaljem tebi u drugom formu!
Текст ми је стигао, чекам оно главно, а то су слике. :cool:
Igor":2eow4mpv je napisao(la):
Zaboravite na cukaricku stranu za sada ;) i sve sto ste znali o tome
Шта то знаш што ми не знамо? Подели са нама! :)
Pa k'o sto sam ti rekao, sve sam ovo nasao malo po malo i sve preko net-a. Nasao sam i dopise u vezi izmena (denivelizacija nekih raskrsnica itd, usvojene) kao sto je T Bunar itd. Zao mi je sto ne mogu da prebacim sve planove kao sto je Zaffa uradio juce, a nadam se da ce ih on objaviti jer sam mu poslao kompletan usvojeni finalizirani projekat celog UMP-a. Ako neko moze da prebaci DWF files ovde nema problema ja cu mu/joj poslati. Ono sto sam tebi juce poslao, ne znam ni sam kako sam to izveo da stavim u WORD, ali koliko vidis nije bas efikasno jer je B/W.

Ah da u nekim dopunama samo pise izmene u vezi gasifikacije sa novobeogradske strane i recima kao infrastrukture, fiberoptcs itd. Nista vazno.
 
Lucas kad budes postavljao stavljaj samo do mosta da se ne cimas za dalje bez potrebe :)
 
Igor":1tkjvn4p je napisao(la):
Lucas kad budes postavljao stavljaj samo do mosta da se ne cimas za dalje bez potrebe :)
Do mosta odakle? S koje strane. Drugo voleo bih kad bi znao kako da postavim ali ne umem to i jeste problem. Ko sto rekoh, Zaffa je postavio juce jedan crtez, a danas sam mu poslao ostatak pa sad kad on bude imao vremena valjda ce postaviti. Ako neko moze da prebaci DWF nek mi posalje E mail adr, pa cu mu poslati.
 
:kafa:
Wile E. Coyote":pe1f2v08 je napisao(la):
Стигле су ми слике. Ако их конвертујем, постоваћу.
Ajde ako mozes pa da se ne svadjamo vise kako ce biti. BiT ce kako je nacrtano!
 
zaffa to the rescue :) nemoj se ljutite morao sam prvo da odgledam lost :D

ovaj put klik na thumbnail direktno vodi na sliku u punoj rezoluciji

























edit: dodat je još jedan plan koji mi je lucas u međuvremenu poslao (prvi u nizu)
 
@LUCAS
niko se ne svađa, već .dwf fajlovi koje si skinuo sa urbel-ovog sajta su samo donekle tačni i reprezentativni, a ja bih voleo kada bi nam okačio ili poslao te izmene za Tošin bunar jer se u službenom listu Beograda ne može ništa od toga naći. Bilo bi super ako je stvarno tamo usvojena denivelacija pa okači to na forum ili pošalji nekome ukoliko te zeza kačenje.

Kao što je Igor rekao, za južne pristupne puteve ovo baš i nije validan prikaz jer treba reći da u tekstu ovog PDR-a stoji da određena saobraćajna rešenja tek treba da se utvrde naknadnom razradom projekta.

p.s. ja pravim model u sketchupu za ovaj novobeogradski deo na osnovu ovih crteža, it's fun and exhausting.
 
Pa pdr za juzne puteve jeste "zavrsen" ali je u celoj prici sve naglavacke uradjeno tj nije uradjeno pa cemo videti sta ce biti
 
Ja još uvek čekam da vidim rešenje koje je pobedilo na konkursu za petlju Radnička. Konkurs je raspisan 13. jula prošle godine i krajnji rok za dostavljanje konkursnog rada je bio 26.10.2009., a rezultate je trebalo da saznamo dve nedelje nakon zavšretka konkursa.

Nažalost, Beoland je verovatno objavio ime pobednika u nekim novinama, ali se niko nije udostojio da to okači ili na sajt Beolanda ili na sajt mosta. Toliko o komunikaciji sa građanima i transparentnošću celog postupka.
 
shmeksi":3ubs4bac je napisao(la):
@LUCAS
niko se ne svađa, već .dwf fajlovi koje si skinuo sa urbel-ovog sajta su samo donekle tačni i reprezentativni, a ja bih voleo kada bi nam okačio ili poslao te izmene za Tošin bunar jer se u službenom listu Beograda ne može ništa od toga naći. Bilo bi super ako je stvarno tamo usvojena denivelacija pa okači to na forum ili pošalji nekome ukoliko te zeza kačenje.

Kao što je Igor rekao, za južne pristupne puteve ovo baš i nije validan prikaz jer treba reći da u tekstu ovog PDR-a stoji da određena saobraćajna rešenja tek treba da se utvrde naknadnom razradom projekta.

p.s. ja pravim model u sketchupu za ovaj novobeogradski deo na osnovu ovih crteža, it's fun and exhausting.
Ma figurativno, za onoga ko je Tamo daleko, jos sam i dobar sta sam sve nasao. K'o sto rekoh nema slika samo izmena, pa bih rek'o da to podrazumeva da je denivelizacija promenjena u obicnu raskrsnicu koja je inace i na projektu nacrtana. Nazalost tamo nema datuma, tako da je to samo moje shvatanje! Uostalom to je, po meni i logicno i da nema potrebe za tom famoznom de-nivelizacijom i uopste ne znam cija je to ideja bila. Ali ja nisam strucnjak, samo posmatrac koji eto malo poznaje Novi Beograd i protok saobracaja sa Kose i iz Zemuna ka Blokovima, a samim UMP bi se ucinila ogromna usluga svima sa N.Beograda i obratno.

To je moje misljenje, jer ako si pratio od samog pocetka 2003. jeste postojao takav plan i pretrpeo je izmene uostalom kao i ceo projekat. Ja se ne bih slozio sa tobom da je plan "donekle" tacan jer to nema veze sa zdravim razumom i realnim zivotom, jer da je tako, mislim da bi se jako puno novca bacilo na kojekakve crteze i dopune, a most ne bi ni poceo da se radi, a slozices se sa mnom da bi sve licilo na staro-srpsko gradjevinarstvo i ekonomsku politiku iz osamdesetih i devedesetih. No koliko sam shvatio, Srbija i Beograd su ipak napredovali, kol'ko tol'ko, tako da mi, opet laicki, ovaj plan izgleda kao 95% tacan, a naravno zbog velicine samog projekta, verovatno ce pretrpeti neke, normalne izmene.

:)
 
Aha, kad si rekao dopune ti si ustvari mislio na onu verziju PDR-a za taj potez iz 2007. godine. Razumeo sam te da je nakon toga nešto menjano na NBG strani, znači nije.

Sa delom da je plan donekle tačan nema šta da se ne slažeš ili slažeš sa mnom već ti samo prenosim ono što piše u tekstu PDR-a koji prati crteže koje si ti okačio. Naime, tamo se na nekoliko mesta spominje da je za određene delove regulisane PDR-om potrebno raspisati konkurs i da će se ti delovi UMP-a regulisati u daljem periodu. Kao što vidiš u mom postu iznad tvog, rešenje petlje Radnička je tek postalo poznato nadležnim službama (ali ne i građanima) krajem prošle godine, iako se most uveliko gradi.
 
Хајде сад ја да мало забиберим: како се код Хиподрома гради оно што је на ПДР-у, а са Радничком се не зна шта је? Не свиђа се ни мени оваква петља и критикујем је од почетка, али шта ћу, мене нико није питао.

Да сад не причам о теоријама завере, самог себе сам сморио...
 
shmeksi":2fl0i7s6 je napisao(la):
Aha, kad si rekao dopune ti si ustvari mislio na onu verziju PDR-a za taj potez iz 2007. godine. Razumeo sam te da je nakon toga nešto menjano na NBG strani, znači nije.

Sa delom da je plan donekle tačan nema šta da se ne slažeš ili slažeš sa mnom već ti samo prenosim ono što piše u tekstu PDR-a koji prati crteže koje si ti okačio. Naime, tamo se na nekoliko mesta spominje da je za određene delove regulisane PDR-om potrebno raspisati konkurs i da će se ti delovi UMP-a regulisati u daljem periodu. Kao što vidiš u mom postu iznad tvog, rešenje petlje Radnička je tek postalo poznato nadležnim službama (ali ne i građanima) krajem prošle godine, iako se most uveliko gradi.
Ih Shmeksi, pa ja rek'o malopre kol'ko tol'ko. Mi uvek moramo imati nesto nezavrseno ili nedopunjeno. Sve sam procitao veruj mi i bas to nikako da shvatim, kakve sad konkurse, zasta sad sve to. Jeste da je malo nejasno, ali ja sam i dalje happy sto se sve to radi i da ce, sto bi babe rekle ako Bog da, jedan dan biti gotovo, ali moras se sloziti sa mnom, da Srbija nikada nije imala takav megalomanski projekat.

Ali ipak moras da mi das kredit,:laugh: jerbo ja slicke nisam okacio, Zaffa je KRIVAC za sve on ih nakacio, HE HE
 
gitara.jpg


Petlja "gitara"

Rampe 6 i 7 su horor.
Jasno mi je da je prostor skučen, ali ovo treba da bude rešenje po meri saobraćaja, a ne da neko skine sebi s vrata postavljeni zadatak.

A buvljak će se uskoro morati da se zatvori zbog izgradnje rampe, traži se dobrovoljac koji će to da kaže javno.

ps - Zaffa, kralju, uspeo si i da skineš i da odgledaš S6E1&2 :) ja pustio torent u 17h i još uvek "kaplje" :)
 
relja":3jfcpsh3 je napisao(la):
Petlja "gitara"
Овај човек ме сваки пут, кад мислим да не може више, још више одушеви :lool:

И тако ће, видим, срушити привремено постављени тобоган. :rolleyes:

Стварно не могу да верујем да нико није имао мозга да испројектује нешто овако, макар са гомилом стубова у води, ионако је то рукавац:

2ps4ku9.jpg


а да би се ова "гитара" држала свакако ће требати гомила стубова. Због таквих је штета што је смртна казна укинута.
 
relja":vbwyuqes je napisao(la):
ps - Zaffa, kralju, uspeo si i da skineš i da odgledaš S6E1&2 :) ja pustio torent u 17h i još uvek "kaplje" :)
ne samo to nego i s6e0 (recap s1-5) pošto sam naravno sve u međuvremenu pozaboravljao :)
 
Wile E. Coyote":211rs11q je napisao(la):
relja":211rs11q je napisao(la):
Petlja "gitara"
Овај човек ме сваки пут, кад мислим да не може више, још више одушеви :lool:
Sad sam se zacrveneo :p

Voleo bih da se simbolu zalepi neko šašavo narodno ime, tipa "Antena", ali to su procesi na koje je bolje ne uticati :lol:
.....

Na strani #95 Aleksandernbg je postavio sliku Puente Real, u Badahosu (Badajos), Španija. To me je malo zainteresovalo, pa sam pročačkao po webu (kako to da ni on nema ukrasni špic :p ), i naišao na Google books na ovu knjigu:

http://books.google.com/books?id=vQ...resnum=1&ved=0CDMQ6AEwAA#v=onepage&q=&f=false

Ovo što sam pročitao u knjizi mi je samo otvorilo pogled u jedanu vrlo interesantnu oblast inženjerstva. Poštujem onu "malo znanja je gore od potpunog neznanja", i ovo dođe čisto kao informacija i zanimljivost (eto, čime se ljudi sve još bave...).

U knjizi su navedeni i primeri izvedenih visećh mostova sa kosim kablovima kod kojih su kasnije uočene i vibracije u kablovima usled dejstva vetra i kiše, kao i primenjena rešenja problema.

Most preko Ade je ima samo jedan stub (prilično vitak, tu su me iznenadili), moštvo vrlo dugačkih kablova, čeličnu kolovoznu konstrukciu, nalazi se u košavskom području, a ovde imamo i kišica, i pljuskova.
Model prvog Avalskog tornja je bio ispitivan u vazdušnom tunelu na Mašincu, a ovaj most, koliko znam - nije. Radi se po principu project&build, a ispravite me, ljudi koji su zamislili ovaj most nisu do sada radili nešto ovako ekstremno veliko.
Kada su oscilacije u pitanju - dužine su jako bitna stvar.
Više matorih građevinskih inženjera, onih koji su kritikovali ovo rešenje (zato što su ljubomorni, neko bi rekao), su spominjali i osetljivost na vibracije kao potencijalni problem. Nisam se preterano obazirao na to, sada je nebitno zašto.

Naravno, oscilacije su u prirodi svakog mosta, mostovi ovakve konfiguracije se grade po celom svetu, samo manji broj ima slične probleme, ali...imam loš predosećaj zbog svega ovoga...
 
Relja, ne znam da li ti ovo umiruje brige, ali evo ti firme koje je angažovana od strane izvođača za testiranja u vazdušnom tunelu.

"Eusani – Hortmans – Zahlten Ingenieurgesellschaft", Germany – Wind Tunnel Testing
 
shmeksi":gawxdkic je napisao(la):
Relja, ne znam da li ti ovo umiruje brige, ali evo ti firme koje je angažovana od strane izvođača za testiranja u vazdušnom tunelu.

"Eusani – Hortmans – Zahlten Ingenieurgesellschaft", Germany – Wind Tunnel Testing
Hvala Šmeksi, čovek sazna nešto novo svaki dan. Umirujuće je, donekle. Jel testiran digitalni model ili umanjeni u aerotunelu?
Da se ja pitam (a ne pitam se :) ) ja bih maksimalo eksploatisao video materijal iz aerotunela.
Opstrujavanje oko modela uvek izgleda mnogo efektno (kada ispadne kako treba, naravno :) ).....pa šta ako je to samo podzvučno strujanje (brzine vetra :) )
Šteta, na njihovoj prezentaciji nisam našao ništa vezano za "Belgrad brücke", "Save brücke", "Ada brücke"...valjda će se i to objaviti...
 
Реља, не слути...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3mclp9QmCGs[/video]

Страну на шалу :), да се вратим на тему, обе петље су хорор. Петља са Јурија Гагаина је катастрофална, гомила улаза и излаза фали, и то не вреди ни коментарисати. Што се тиче "гитаре", пар ствари ми ту уопште није јасно: зашто остаје Војводе Путника испод садашњег тобогана, кад 50 метара доле се скреће (уз семафор) на УМП на који се може укључити из те улице? Или, ако је то морало да остане због Сајма, зашто онда уопште постоји то скретање, кад ће моћи да се укључи на УМП на горе поменут начин? Немам друго објашњење, него оно што је Реља рекао: да је неко отаљао посао. Што се тиче искључења са УМП-а из правца Топчидера ка Ади, то је морало да буде без семафора. Не могу да верујем да нико није чуо за "cloverleaf", или, народски речено, "лептир" петљу. :rant: Све је ово толико лоше одрађено, да стичем утисак као да је намерно. Само се питам шта је ко коме доказивао са овим? :bash:

relja":3nc7xhvs je napisao(la):
Voleo bih da se simbolu zalepi neko šašavo narodno ime, tipa "Antena", ali to su procesi na koje je bolje ne uticati :lol:
Немој само да се залепи надимак попут 5 солитера на Бањици :laugh:
 
Wile E. Coyote":y66s9y3s je napisao(la):
Реља, не слути...
Ne, ne, ne, ne mislim da postoji ni blizu mogućnost da se sruši most ... prosto, često se dešava da se naknadno otkriju vibracije i da je su potrebne intervencije da bi se one prigušile (što košta). Nije ništa neobično da se takve stvari otkriju tek nakon puštanja mosta u saobraćaj (vidi primere u knjizi). Kako će se naka ekstremna konstrukcija ponašati u prirodi nikada se ne može da se do kraja predvidi. Za mostove ne postoje prototipovi :)
A ako se izgled stavi na prvo mesto (vitko, tanko, a velikih gabarita i dugačko, sa što manje ugrađenog materijala), manje ostaje mesta za neku rezervu na strani sigurnosti, onako, zlu netrebalo.

A Tacoma se desila još u kamenom dobu....
 
Tamo na planovima stoji ojna skracenica od koje mi se dize kosa na glavi[igore reci stevi da nam nabavi smajlija kome se dize kosa i gdje je on uopste]tj LRT na planu se nevidi gdje i kako zavrsava to lrt pakovanje ni sa jedne strane znam da ce biti tramvaj ali opet :rant:
 
Vrh