Ljudi ovo sam sad našao na krstarici:
Konkurs za izradu idejnog rešenja petlje "Radnička" završen je pre dva meseca. Nijedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa, pa će se za konačno rešenje iskoristiti delovi dva najbolja rada. Autori jednog od dostavljenih rešenja odazvali su se pozivu naše redakcije i predstavili svoju viziju pristupne petlje mostu preko Ade Ciganlije.
U razgovoru za "Blic" autori jednog od rešenja, koje je dostavljeno na adresu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, objašnjavaju da njihov idejni projekat sa saobraćajne i urbanističke strane najadekvatniji za prilaz mostu sa trane Radničke ulice. Autori smatraju da petlja "Radnička" treba da bude stacionirana na, kako kažu, prirodnom mestu, a to je osa Radničke ulice i mosta.
- Uslov na konkursu bio je da silazna rampa kreće sa krajeva mosta, što komplikuje priču, jer iziskuje pomeranje petlje, čime se zauzima deo obližnjeg zemljišta gde će sve biti srušeno (Jugopetrol i ostale firme, koje će se iseliti). Mi smo odstupili od uslova konkursa, jer mislimo da silazne rampe mogu da se "zakače" za most. Time bismo petlju doveli na "prirodno" mesto u samu osu Radničke i mosta - kaže Stevan Malečkov, jedan od autora idejnog rešenja.
Zbog odstupanja od uslova konkursa, njihov rad nije nagrađen ali jeste otkupljen, tako da će se prema mišljenju autora u budućem projektu verovatno naći neke njihove ideje.
- Naše rešenje čuva okolno zemljište, za razliku od nekih projekata koji su slepo poštovali uslove konkursa. Naime, ako bi se petlja locirala u samoj ravni mosta, time bi se uštedeo novac i otvorila mogućnost za iskorišćavanje okolnog zemljišta u druge namene. Recimo, mogli bi da se izgrade novi stanovi ili poslovni prostori - navodi Malečkov.
Što se tiče samog oblika petlje, predlog je da ona ima oblik klasičanog kružnog toka ili elipse.
- Naš koncept rešava vezu mosta sa ostatkom grada i najracionalnija je veza novog mosta sa Rakovicom, Banovim brdom, Senjakom i centrom grada - zaključuje Malečkov i ističe da bi petlja mogla da se završi za osam meseci do godinu dana čime bi se lako uklopila u rokove za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište kažu da na konkursu za izgradnju petlje "Radnička" ni jedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa.
- Konkurs za idejno rešenje petlje "Radnička" raspisan je u skladu sa preporukama iz plana detaljne regulacije. Žiri je odlučio da se dodele nagrade za dva idejna rešenja petlje, a autorima je dostavljen rok za pripremu konačnog rešenja koja će ući u konkurenciju za glavni projektni zadatak. Taj projekat biće pred pobednikom konkursa za izvođača radova. Podsećam da su u toku dve predkvalifikacije, za izgradnju pristupnih puteva sa obe strane mosta - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
Očekuje se da će do avgusta ove godine svi pretkvalifikacioni konkursi za projektovanje i izvođenje radova na prilaznim putevima i petlji "Radnička" biti završeni.
Poziv čitaocima
Kakva je vaša vizija budućnosti Beograda do 2020. godine? Javite se sa predlozima, idejama i razmišljanjima. Vaše ideje mogu biti deo našeg serijala. Pišite nam na adresu beogradska@blic.rs sa naznakom "za Beograd grad budućnosti". Čekamo vas.
Samo me interesuje šta li će sad da izmajmunišu oko petlje Radnička :bash:
Konkurs za izradu idejnog rešenja petlje "Radnička" završen je pre dva meseca. Nijedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa, pa će se za konačno rešenje iskoristiti delovi dva najbolja rada. Autori jednog od dostavljenih rešenja odazvali su se pozivu naše redakcije i predstavili svoju viziju pristupne petlje mostu preko Ade Ciganlije.
U razgovoru za "Blic" autori jednog od rešenja, koje je dostavljeno na adresu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, objašnjavaju da njihov idejni projekat sa saobraćajne i urbanističke strane najadekvatniji za prilaz mostu sa trane Radničke ulice. Autori smatraju da petlja "Radnička" treba da bude stacionirana na, kako kažu, prirodnom mestu, a to je osa Radničke ulice i mosta.
- Uslov na konkursu bio je da silazna rampa kreće sa krajeva mosta, što komplikuje priču, jer iziskuje pomeranje petlje, čime se zauzima deo obližnjeg zemljišta gde će sve biti srušeno (Jugopetrol i ostale firme, koje će se iseliti). Mi smo odstupili od uslova konkursa, jer mislimo da silazne rampe mogu da se "zakače" za most. Time bismo petlju doveli na "prirodno" mesto u samu osu Radničke i mosta - kaže Stevan Malečkov, jedan od autora idejnog rešenja.
Zbog odstupanja od uslova konkursa, njihov rad nije nagrađen ali jeste otkupljen, tako da će se prema mišljenju autora u budućem projektu verovatno naći neke njihove ideje.
- Naše rešenje čuva okolno zemljište, za razliku od nekih projekata koji su slepo poštovali uslove konkursa. Naime, ako bi se petlja locirala u samoj ravni mosta, time bi se uštedeo novac i otvorila mogućnost za iskorišćavanje okolnog zemljišta u druge namene. Recimo, mogli bi da se izgrade novi stanovi ili poslovni prostori - navodi Malečkov.
Što se tiče samog oblika petlje, predlog je da ona ima oblik klasičanog kružnog toka ili elipse.
- Naš koncept rešava vezu mosta sa ostatkom grada i najracionalnija je veza novog mosta sa Rakovicom, Banovim brdom, Senjakom i centrom grada - zaključuje Malečkov i ističe da bi petlja mogla da se završi za osam meseci do godinu dana čime bi se lako uklopila u rokove za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište kažu da na konkursu za izgradnju petlje "Radnička" ni jedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa.
- Konkurs za idejno rešenje petlje "Radnička" raspisan je u skladu sa preporukama iz plana detaljne regulacije. Žiri je odlučio da se dodele nagrade za dva idejna rešenja petlje, a autorima je dostavljen rok za pripremu konačnog rešenja koja će ući u konkurenciju za glavni projektni zadatak. Taj projekat biće pred pobednikom konkursa za izvođača radova. Podsećam da su u toku dve predkvalifikacije, za izgradnju pristupnih puteva sa obe strane mosta - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
Očekuje se da će do avgusta ove godine svi pretkvalifikacioni konkursi za projektovanje i izvođenje radova na prilaznim putevima i petlji "Radnička" biti završeni.
Poziv čitaocima
Kakva je vaša vizija budućnosti Beograda do 2020. godine? Javite se sa predlozima, idejama i razmišljanjima. Vaše ideje mogu biti deo našeg serijala. Pišite nam na adresu beogradska@blic.rs sa naznakom "za Beograd grad budućnosti". Čekamo vas.
Samo me interesuje šta li će sad da izmajmunišu oko petlje Radnička :bash: