Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ljudi ovo sam sad našao na krstarici:

Konkurs za izradu idejnog rešenja petlje "Radnička" završen je pre dva meseca. Nijedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa, pa će se za konačno rešenje iskoristiti delovi dva najbolja rada. Autori jednog od dostavljenih rešenja odazvali su se pozivu naše redakcije i predstavili svoju viziju pristupne petlje mostu preko Ade Ciganlije.
U razgovoru za "Blic" autori jednog od rešenja, koje je dostavljeno na adresu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, objašnjavaju da njihov idejni projekat sa saobraćajne i urbanističke strane najadekvatniji za prilaz mostu sa trane Radničke ulice. Autori smatraju da petlja "Radnička" treba da bude stacionirana na, kako kažu, prirodnom mestu, a to je osa Radničke ulice i mosta.
- Uslov na konkursu bio je da silazna rampa kreće sa krajeva mosta, što komplikuje priču, jer iziskuje pomeranje petlje, čime se zauzima deo obližnjeg zemljišta gde će sve biti srušeno (Jugopetrol i ostale firme, koje će se iseliti). Mi smo odstupili od uslova konkursa, jer mislimo da silazne rampe mogu da se "zakače" za most. Time bismo petlju doveli na "prirodno" mesto u samu osu Radničke i mosta - kaže Stevan Malečkov, jedan od autora idejnog rešenja.
Zbog odstupanja od uslova konkursa, njihov rad nije nagrađen ali jeste otkupljen, tako da će se prema mišljenju autora u budućem projektu verovatno naći neke njihove ideje.
- Naše rešenje čuva okolno zemljište, za razliku od nekih projekata koji su slepo poštovali uslove konkursa. Naime, ako bi se petlja locirala u samoj ravni mosta, time bi se uštedeo novac i otvorila mogućnost za iskorišćavanje okolnog zemljišta u druge namene. Recimo, mogli bi da se izgrade novi stanovi ili poslovni prostori - navodi Malečkov.
Što se tiče samog oblika petlje, predlog je da ona ima oblik klasičanog kružnog toka ili elipse.
- Naš koncept rešava vezu mosta sa ostatkom grada i najracionalnija je veza novog mosta sa Rakovicom, Banovim brdom, Senjakom i centrom grada - zaključuje Malečkov i ističe da bi petlja mogla da se završi za osam meseci do godinu dana čime bi se lako uklopila u rokove za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište kažu da na konkursu za izgradnju petlje "Radnička" ni jedno od ponuđenih rešenja nije u potpunosti zadovoljilo uslove konkursa.
- Konkurs za idejno rešenje petlje "Radnička" raspisan je u skladu sa preporukama iz plana detaljne regulacije. Žiri je odlučio da se dodele nagrade za dva idejna rešenja petlje, a autorima je dostavljen rok za pripremu konačnog rešenja koja će ući u konkurenciju za glavni projektni zadatak. Taj projekat biće pred pobednikom konkursa za izvođača radova. Podsećam da su u toku dve predkvalifikacije, za izgradnju pristupnih puteva sa obe strane mosta - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
Očekuje se da će do avgusta ove godine svi pretkvalifikacioni konkursi za projektovanje i izvođenje radova na prilaznim putevima i petlji "Radnička" biti završeni.
Poziv čitaocima
Kakva je vaša vizija budućnosti Beograda do 2020. godine? Javite se sa predlozima, idejama i razmišljanjima. Vaše ideje mogu biti deo našeg serijala. Pišite nam na adresu beogradska@blic.rs sa naznakom "za Beograd grad budućnosti". Čekamo vas.

Samo me interesuje šta li će sad da izmajmunišu oko petlje Radnička :bash:
 
to je clanak iz danasnjeg blica
 
Evo linka http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/175415/Veza-novog-mosta-preko-Ade-sa-gradom

i slike

10427_bgpetlja2_f.jpg


Ako mene pitate idiotluk i sve mi je jasno kada kazu da minimalno zauzimaju zemljiste i da se ostalo moze iskoristit za izgradnju.Blah...
 
mene samo zanima ako će do avgusta da budu gotovi papiri, kako oni misle za godinu dana sve to da izgrade kada će krajem 2011. most biti završen
 
Odmah mogu da kažem ovo rešenje sa "kačenjem" pristupnih puteva na strane mosta, nema teoretske šanse da prođe, a naročito ne kružni tok.

Hvala novinarima Blica koji prate ovu temu i koji su se raspitali malo o ovom problemu, a bez obzira na to što komisija nije dodelila prvu nagradu, osnovni red je da se nakon završetka konkursa objave svi radovi na sajtu Beolanda i da se javnosti prezentuju dostavljena rešenja.

Voleo bih da znam šta tačno radi Odeljenje za odnose sa javnošću u okviru Direkcije, pošto vidim da u organizacionoj šemi postoji, ali se po pitanju UMP-a baš i nisu proslavili sa komunikacijom.
 
Добро, ово је свакако у односу на ону "гитару" Бог и шеширџија. :cool: Ако прође варијанта без семафора, Шмекси је заслужио пиће од мене :vops: обзиром да је типовао да нису ништа одлучили, за разлику од мене који сам типовао да су по обичају нешто засрали.
Да ли се зна како изгледа то друго решење о коме причају?
 
Ajde da podelim sa rajom jedan dokument iz 2005 godine. (znači, ovo je samo generalna ideja, ali ne i konačna).

Radi se o potezu UMP-a od Gospodara Vučića do Pančevca. Inače, na jednom drugom dokumentu imam totalno drugačiji prikaz rešenja petlje Dimitrije Tucović, videću ovih dana i to da ufotkam. Sve u svemu čekamo čime će grad sledeće da nas iznenadi na ovom projektu, pošto smo ovaj potez od Tošinog bunara do Autokomande manje, više obradili.

Fotka je huge, pa zato kačim thumbnail

 
Hvala sto si podelio ovo sa nama,moze da prodje ovakav plan ne bih se zalio,iscekujem to drugo resenje petlje u dimitrijali.

Vidim problem oko suzenja UMP-a kod ove visoke zgrade na severo istocnom cosku groblja.Mozes li mi pojasniti kako ce da urade ovo sa Bulevarom,znaci tunel ide ispod a izlazi u trscanskoj?

Ovo oko spajanja juznog bulevara i gospodara vucica je jasno u sklopu nadovezivanja na ulicu koja ce ici od bulevara do cingrijine jer tako nece navlaciti saobracaj na bulevar kod cvetkove pijace.
 
Сјајна слика :) Ако и овде нешто не усеру, биће сасвим ОК, мада је ово заиста утопија. Него, има ли овако нешто за део од Аутокоманде до Господара Вучића? Живо ме занима како су решили оно лудило на Аутокоманди (које мислим да је неизводљиво из много разлога) и бисер да УМП прати трасу аутопута.
 
Ludilo na autokomandi su rešili jednostavno tako što UMP ide na stubovima iznad skvera i postepeno se spušta ka kumodraškoj. Planirani su i priključci za bulevar oslobođenja.
 
Знам да је нешто тако, али то ми апсолутно сулудо делује (не могу ни да замислим, чак ни уз рендер). Зато ме и интересује да видим како они то мисле да провуку.
 
10427_bgpetlja2_f.jpg


Sta se desava sa vozom u ovom resenju? Mnogo nisko prolazi radnicka da bi mogla da preskoci zeleznicku prugu? Mozda su mislili da stave rampu :)

Kada pogledam sta su umeli da naprave 1966-1970
da3dbd7a62.jpg


I sta sada prave...tada nisu imali kompjutere sve se radilo rucno i ipak su umeli da sprovedu viziju u delo...
 
Nažalost, sada plaćamo ceh su nadležni odlučili da odvoje most od pristupnih saobraćajnica. Kao i Pera imam i ja svoje teorije zašto je to urađeno tako, a tiču se psihologije brojki.
 
To isto i ja kažem, nema teoretske šanse da će izvođač radova na mostu pristati na to, a tek da ne pričam kakav bi to organizaciono problem bio rukovoditi različitim radnicima, mašinama i rokovima na istom prostoru u isto vreme.
 
Сад кад размислим и не касне са том петљом. Важно је да се изгради петља код Хиподрома кад и мост. Онда ће затворити Радничку а саобраћај пребацити на Хиподром, тако да има времена...
 
Све је то у роковима, приступне рампе за Панчевачки мост се чекају само 70-так година. А и пројекат за Хиподромску петљу сасвим одговара док се нађу паре за тунел до Аутокоманде и он ископа већ ће и метро бити оперативан...
 
Ако је то табела из оне студије оправданости УМП, погледај и цене изградње. Колико се сећам стварно уговорена цена моста је већа од цене моста и приступних путева заједно из студије. Самим тим због финансирања није лоше мало пролонгирати изградњу те друге петље...
 
Ма да, по студији оправданости мост је већ требао бити изграђен... Небитно, хоћу да кажем да петља Радничка и не служи бог зна чему ако посматрате УМП само у првој фази у којој ће бити изграђен (а та фаза ће доста дуго да буде и једина...)


Претходна студија оправданости се налази на сајту Дирекције за грађевинско земљиште

http://www.beoland.com/ump/prethodnastud.asp
 
Vrh