Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za projektovanje i izvođenje radova na spajanju Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije. Ovo je za sada jedini pravac na Novom Beogradu koji seče železnička pruga, a ne postoji nadvožnjak, podvožnjak ili putni prelaz.
Osim toga, neposredno uz prugu nalazi se raskrsnica sa novim bulevarom, pristupnim putem Mostu na Adi (Bulevar heroja sa Košara).
Procenjena vrednost radova je 320 miliona dinara, dok je konkursnom dokumentacijom određeno najviše 16 meseci za izradu projekta i za izvođenje radova, od dana uvođenja izvođača u posao.
- Time će se omogućiti kvalitetna saobraćajna veza između delova Novog Beograda koji su sada razdvojeni železničkom prugom i time će se rasteretiti postojeće saobraćajnice. Nakon probijanja železničkog nasipa uslediće izgradnja podvožnjaka, koji će biti projektovan sa po tri trake za svaki smer, sa razdelnim pojasom, obostranim trotoarima i biciklističkim stazama bez prepreka, dok će otvor ispod železničke pruge biti 4,5 metara. Radovi će biti izvedeni sa minimalnim prekidima železničkog saobraćaja – najavio je gradski menadžer Goran Vesić.
Postojeća magistralna pruga ima dva koloseka, naveo je gradski menadžer, a podvožnjak će se projektovati i graditi tako da se ostavi prostor za buduću izgradnju još po jednog koloseka na železničkom nasipu.
- Tehnička dokumentacija koju će najpovoljniji ponuđač morati da uradi obuhvata idejno rešenje za potrebe pribavljanja lokacijskih uslova, zatim idejni projekat sa studijom opravdanosti, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje radova i projekat izvedenog objekta - dodao je Vesić.
On je naglasio da je za spajanje Bulevara umetnosti i Ulice Dr Agostina Neta, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda već raspisivala tender tokom 2015. godine, međutim nije bilo zainteresovanih ponuđača.
- Probijanje železničkog nasipa nije nepoznato domaćoj građevinskoj operativi, s obzirom da je na istoj železničkoj pruzi, na ukrštanju sa Ulicom Jurija Gagarina uspešno izgrađeno 200 metara železničkog mosta sa izmeštanjem kontaktne mreže i sve to bez dužih prekida u železničkom saobraćaju - zaključio je gradski menadžer.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/plani ... ra/nqxdtqv