БЕОГРАД, 20. марта (Танјуг) - Град Београд је данас са конзорцијумом извођача, на чијем је челу домаћа компанија "Енергопројект", потписао уговор о постављању трамвајских шина преко Моста на Ади, изјавио је данас градски менаџер Горан Весић и додао да је уговором предвиђено да радови трају 420 дана.
"Ми смо за овај посао издвојили скоро две милијарде динара и то је један од већих послова који се раде у Београду", рекао је Весић новинарима приликом обиласка припремних радова.
Он је истакао да је постављање шина преко Моста на Ади важно из неколико разлога, а први је тај што ће завршетком тог посла делимично бити комплетиран Мост на Ади, који још није у пуној функцији.
Весић је навео да ће бити урађено скоро 2,7 километара трамвајских шина, као и два нова стајалишта.
"Ове компаније чека озбиљан и захтеван посао, како би био урађен квалитетно. Овај посао је важан јер од његовог завршетка зависе друга два посла која нас очекују, а то је изградња новог савског моста и тунела који повезује Карађорђеву улицу и Булевар деспота Стефана, односно Саву и Дунав", појаснио је Весић.
Он је навео да ће се, током извођења радова на постављању трамвајских шина преко Моста на Ади, до краја ове године завршити пројектовање новог савског моста и тунела како би почетком следеће године могли да се распишу тендери за извођаче тих радова.
Весић је рекао да мора да постоји трамвајска везу између старог дела града и Новог Београда.
Према његовим речима, премештањем савског моста на другу локацију та веза више неће постојати ту и зато је неопходно да проради трамвајски саобраћај преко Моста на Ади како би се почело са реализацијом друга два пројекта - изградњом новог савског моста и тунела.
"Првог дана када трамваји буду кренули преко Моста на Ади бићемо спремни да почнемо са уклањањем старог савског моста, његовим репарирањем и премештањем на нову локацију, изградњом новог савског моста преко кога ће ићи и трамваји, а касније и метро и изградњом тунела који ће бити наставак новог савског моста", рекао је Весић.
Он је најавио да ће радити још два велика инфраструктурна пројекта који ће потпуно променити Београд - изградња тунела испод Топчидера и новог моста преко Аде Хује.
Извршни директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Радомир Вујадин је рекао да је изградња трамвајских шина преко Моста на Ади тренутно најважнији и највећи инфраструктурни пројекат у Београду.
Генерални директор "Енергопројекта" Стојан Чолаков је изразио задовољство због потписивања уговора и додао:
"Сво наше искуство и знање ћемо усредсредити на реализацију овог посла. Инфраструктурни послови који нас очекују су изазов за нас. Уложићемо додатне напоре да уговарамо и реализујемо и наредне пројекте, а све у циљу развоја града Београда", додао је он.