Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527394#p527394:1psupuey je napisao(la):
Пантограф » Sat Mar 24, 2018 12:15 am[/url]":1psupuey]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526997#p526997:1psupuey je napisao(la):
RioBL » 22 Mar 2018 08:17 pm[/url]":1psupuey]I cijena i rokovi su takvi zbog komplikovane trase. Normalno da treba praviti liftove kad je tramvajsko stajaliste na petom spratu. I normalno da to kosta i normalno da ce sve trajati 450 dana.
E upravo zbog ovakvih cijena i rokova, tramvajske trase se ni ne postavljaju po ovakvim saobracajnicama. Da se radi o metrou u centru Tokija imalo bi smisla i opravdanosti. Ovako, srbi grade tramvaj po cijeni metroa. Daleko cemo dogurati s ovakvom ekonomijom.

Да, да... Елем:

http://hampage.hu/trams/TdT4/img_3461.jpg

http://hampage.hu/trams/TdT4/img_3414.jpg

http://hampage.hu/trams/TdT4/img_3644.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_ ... hof_05.JPG

http://www.urbanrail.net/eu/at/vienna/t ... n-tram.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Antwerp_Pre-metro

https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_ ... tunel2.jpg


И тако...

Razumjem sta hoces da kazes, ali slike koje si linkovao nemaju mnogo veze sa ovim...



Ovo je tramvajsko stajaliste usred magistralne petlje na visini petospratnice u cijem radijusu od 500m se nalazi...nista. Ko ovde izadje iz tramvaja iz mjesta je naje*******o.
Ove gore slike koje si ti kacio su skupe tramvajsko premetro LRT stanice (stajalista) za koje se vjerovatno isplatilo dati koju paru vise jer je i ocekivani promet putnika visok. Ima li takvog opravdanja na petlji radnicka? Mozda racunas na presjedanja sa sporog tramvaja na jos sporiji autobus? I Zasto bi se to radilo ako se napravi tramvajska trasa sa ukrstanjem na sve 4 strane?
 
mogu barem malo da operu ovaj most...danas kada sam trcao preko njega su me zaprasili svi ovi koji prodju u krajnjoj desnoj traci...ono je uzas...zasto je u Srbiji crevo i voda misaona imenica


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Što da se cimaju? Evo upravo pada kiša. Nadam se da su slivnici čisti.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529215#p529215:2j87u57y je napisao(la):
RioBL » 31 Mar 2018 09:38 pm[/url]":2j87u57y]

Да, да... Елем:

https://www.google.com/maps/@44.7959746,20.4390966,1350m/data=!3m1!1e3

rio, daj nam tvoju strucnu analizu ko su budale koje koriste mostarsku petlju, kakav bre magistralni pravac na adi, oni staju na koridoru X bre, na autoputu, rizikuju zivot i pesace okolo da bi presli na tramvaj ili drugi autobus cetri sprata ispod bez lifta.. praksa je pokazala da ta stajalista koriste samo narkomani i samoubice i zali para ulozenih svojeveremeno da se sve to omoguci?

imas gore link, da se ne mucis oko lociranja i sagledavanja, levo dole je petlja radnicka, mostarska petlja je desno, u sredini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525896#p525896:22e40zii je napisao(la):
louderick » 18 Mar 2018 05:06 pm[/url]":22e40zii]a sad nesto sasvim drugacije:

izlaz iz tunela kod autokomande:

Pogledajte prilog 1Pogledajte prilog 2
file.php

file.php

file.php
Наставља се деградација јавних простора по центру града денивелисаном друмском инфраструктуром.
 
Mislis "Amerikanijada"?

A po recima Branislava Jovina bese to ovako:

"ISTOG DANA (4. decembar 1970) - puštena u saobraćaj - "Gazela" i - 9,5 KM - Gradske Magistrale ("Autoput") sa sedam denivelisanih raskrsnica od kojih je "Mostarska petlja" na četiri saobraćajna nivoa, sa šest pešačkih podzemnih prolaza, dve pešačke pasarele i Mokroluškim kolektorom (Mokroluški potok) - poprečnog preseka 32 kvadrata!
"Akademici su napadali naše rešenje - "Beogradu koji ima 26 hiljada registrovanih automobila - ne treba ova AMERIKANIJADA"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529357#p529357:3r7afprs je napisao(la):
razgradjevinar » Sun Apr 01, 2018 3:26 pm[/url]":3r7afprs]

rio, daj nam tvoju strucnu analizu ko su budale koje koriste mostarsku petlju, kakav bre magistralni pravac na adi, oni staju na koridoru X bre, na autoputu, rizikuju zivot i pesace okolo da bi presli na tramvaj ili drugi autobus cetri sprata ispod bez lifta.. praksa je pokazala da ta stajalista koriste samo narkomani i samoubice i zali para ulozenih svojeveremeno da se sve to omoguci?

Ti vjerovatno mislis da su Mostar i petlja Radnicka neki blizanci pa velis ako je korist za putnike veliak od mostara bice i na petlji radnicka. Apsolutno nikakve slicnosti izmedju ta dva objekta nema.

Prvo lokacija.
U radijusu 200-300m od mostara nalaze se MUP, KCS, BIP, Rudo, Bigz,...
Drugo,
preko mostara ide daleko veci broj linija gsp sto je i razumljivo jer je blize geografskom centru BG i gusci je raspored linija.

Sta od ovog ima na petlji radnicka? Uporedi.

Posebno je problematicno, ako se ulozi novac, kao sto i najavljuju, i izgradi tramvajski rolerkoster sa kolosjecima u sva 4 smjera i jos uvedu tramvajske linije na njima, onda se automatski ubija mogucnost presjedanja na petlji. Jer zasto presjedati ako tramvaji budu vozili i za NBG, Rakovicu, BB, Sajam. Tek tad stajaliste na petlji nema smisla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529489#p529489:2pt6or2i je napisao(la):
Igor » Sun Apr 01, 2018 11:44 pm[/url]":2pt6or2i]Mislis "Amerikanijada"?

A po recima Branislava Jovina bese to ovako:

"ISTOG DANA (4. decembar 1970) - puštena u saobraćaj - "Gazela" i - 9,5 KM - Gradske Magistrale ("Autoput") sa sedam denivelisanih raskrsnica od kojih je "Mostarska petlja" na četiri saobraćajna nivoa, sa šest pešačkih podzemnih prolaza, dve pešačke pasarele i Mokroluškim kolektorom (Mokroluški potok) - poprečnog preseka 32 kvadrata!
"Akademici su napadali naše rešenje - "Beogradu koji ima 26 hiljada registrovanih automobila - ne treba ova AMERIKANIJADA"

I bili su u pravu. Zar nije buducnost pokazala da za Beograd u XXI vijeku Gazela nije dovoljna? Trebali su umjesto Gazele da prave UMP. Ili mozda da sacekamo par godina pa da zakljucimo da ni UMP nije dovoljan?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529489#p529489:1yaosgem je napisao(la):
Igor » 01 Apr 2018 11:44 pm[/url]":1yaosgem]Mislis "Amerikanijada"?

A po recima Branislava Jovina bese to ovako:

"ISTOG DANA (4. decembar 1970) - puštena u saobraćaj - "Gazela" i - 9,5 KM - Gradske Magistrale ("Autoput") sa sedam denivelisanih raskrsnica od kojih je "Mostarska petlja" na četiri saobraćajna nivoa, sa šest pešačkih podzemnih prolaza, dve pešačke pasarele i Mokroluškim kolektorom (Mokroluški potok) - poprečnog preseka 32 kvadrata!
"Akademici su napadali naše rešenje - "Beogradu koji ima 26 hiljada registrovanih automobila - ne treba ova AMERIKANIJADA"
И? Аутомобилски урбанизам тада беше глобални тренд, ствар престижа и осећаја прогресивности. Лета господњег 1970. године тамо неки Минхен је био пионир и експериментисао је са том до тада невиђеном комбинацијом јавни превоз-метро-центар без аутомобила. Већ 1973. године са нафтном кризом Европа је освешћена и прави заокрет. Већ 1976. године Јовин нам представља комплетну урбанистичку и саобраћајну метро студију.

Е сад се мани демагогије па нам реци да ли мислиш да се овим фртаљом умп-а урбани простор као и цели амбијент око Аутокоманде унапређује или трајно уништава? Хоће ли цене некретнина уз ову друмско-бетонску наказу у нивоу другог спрата падати или расти? Хоће ли се ова ситна економија од новог вијадукта па до аутопута санирати или додатно деградирати на просторни пандан јој испод Панчевца нпр?

Денивелисани град је био чиста дистопија. Увек и свуда. Па тако у ама баш сваком СФ филму или роману градови су по правилу тако просторно конципирани са класном, социо-економском и просторном сеграгацијом људи и садржаја, по висини разуме се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529489#p529489:3d5h60iw je napisao(la):
Igor » 01 Apr 2018 11:44 pm[/url]":3d5h60iw]Mislis "Amerikanijada"?

A po recima Branislava Jovina bese to ovako:

"ISTOG DANA (4. decembar 1970) - puštena u saobraćaj - "Gazela" i - 9,5 KM - Gradske Magistrale ("Autoput") sa sedam denivelisanih raskrsnica od kojih je "Mostarska petlja" na četiri saobraćajna nivoa, sa šest pešačkih podzemnih prolaza, dve pešačke pasarele i Mokroluškim kolektorom (Mokroluški potok) - poprečnog preseka 32 kvadrata!
"Akademici su napadali naše rešenje - "Beogradu koji ima 26 hiljada registrovanih automobila - ne treba ova AMERIKANIJADA"

Zaboravio si da napišeš "to su govorili i za Ajfelov toranj" :D

Ali ozbiljno, čemu poređenje neuporedivog?
Način na koji je trasiran auto-put kroz Beograd i ovo kako prikazuju "UMP" su dva različita univerzuma.
Na ovom prikazu put prolazi ljudima ispred terasa u nivou 2.-3. sprata... Planira se put papalelan postojećem auto-putu. Kružni tok na Autokomandi, kao da već sada nije dovoljno zagušen, dobija i treću dimeziju i još jači pritok saobraćaja.
Neko je ovde debelo omašio suštinu problema kretanja kroz Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529747#p529747:rh6yu5eu je napisao(la):
Delija » Pon Apr 02, 2018 9:35 pm[/url]":rh6yu5eu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529489#p529489:rh6yu5eu je napisao(la):
Igor » 01 Apr 2018 11:44 pm[/url]":rh6yu5eu]Mislis "Amerikanijada"?

A po recima Branislava Jovina bese to ovako:

"ISTOG DANA (4. decembar 1970) - puštena u saobraćaj - "Gazela" i - 9,5 KM - Gradske Magistrale ("Autoput") sa sedam denivelisanih raskrsnica od kojih je "Mostarska petlja" na četiri saobraćajna nivoa, sa šest pešačkih podzemnih prolaza, dve pešačke pasarele i Mokroluškim kolektorom (Mokroluški potok) - poprečnog preseka 32 kvadrata!
"Akademici su napadali naše rešenje - "Beogradu koji ima 26 hiljada registrovanih automobila - ne treba ova AMERIKANIJADA"
И? Аутомобилски урбанизам тада беше глобални тренд, ствар престижа и осећаја прогресивности. Лета господњег 1970. године тамо неки Минхен је био пионир и експериментисао је са том до тада невиђеном комбинацијом јавни превоз-метро-центар без аутомобила. Већ 1973. године са нафтном кризом Европа је освешћена и прави заокрет. Већ 1976. године Јовин нам представља комплетну урбанистичку и саобраћајну метро студију.

Е сад се мани демагогије па нам реци да ли мислиш да се овим фртаљом умп-а урбани простор као и цели амбијент око Аутокоманде унапређује или трајно уништава? Хоће ли цене некретнина уз ову друмско-бетонску наказу у нивоу другог спрата падати или расти? Хоће ли се ова ситна економија од новог вијадукта па до аутопута санирати или додатно деградирати на просторни пандан јој испод Панчевца нпр?

Денивелисани град је био чиста дистопија. Увек и свуда. Па тако у ама баш сваком СФ филму или роману градови су по правилу тако просторно конципирани са класном, социо-економском и просторном сеграгацијом људи и садржаја, по висини разуме се.

Delija, tačno je to u određenoj meri, ali nije baš tako crno. Mi smo grad koji nema metro sistem i neće ga imati ni za 100 godina, nažalost. Za to vreme potrebno je ljudima ponuditi alternativu, odnosno olakšati i poboljšati kretanje automobilima. Pri tom, uvek treba imati na umu da Beograd nije samo krug dvojke, odnosno Stari grad i Vračar gde ukupno živi manje od 100 000 ljudi, već južno od autoputa živi 500 000, u zapadnom delu ( NBG, Zemun, Surčin ) još 500 000 i u južnim prigradskim opštinama ( Obrenovac, Mladenovac i Lazarevac ) još 500 000, odnosno 1.5 miliona ljudi kojima bi ova denivelisana petlja bila od velikog značaja i još najmanje milion ljudi u drugim delovima grada i države kojima bi povremeno koristila. Ništa drugo ne bi bilo dobro. Tačno je naravno da će okolni ambijent izgubiti kvalitet, ali da li zbog par hektara zemljišta u okolini treba opstruisati ceo grad? Na kraju krajeva, upravo u okolini mogu da se grade poslovni i privredni objekti, što je i logičnije, nego stambeni kvadrati. Na kraju, sama Autokomanda je već sad krajnje nehuman ambijent, u kojem uopšte ne bi trebalo graditi stambene objekte, što zbog blizine autoputa, što zbog ogromnog protoka saobraćaja, a i prirodno se nalazi faktički u rupi koja je i sa severa i juga okružena uzvišenjima.

Iskreno se nadam, da vlastima zbog uštede novca, neće pasti na pamet, da grade neko jednostavnije, a nimalo efikasno rešenje, već upravo denivelisanu petlju. Ono što je urađeno sa UMP-om na NBg-u prema Tošinom bunaru je bilo jeftinije i urbano gledano humanije rešenje, ali je samo prouzrokovalo dodatne probleme, opstrukcijom protoka u bulevarima koji presecaju sadašnji Bulevar Heroja sa Košara, umesto da je i tu sve izgrađeno na stubovima.
 
Ако се већ укључујеш у расправу онда би било лепо да владаш макар основним појмовима из ове тематике.

Дакле, алтернатива за метро никако, али никако не може бити друмска односно примарно аутомобилска инфраструктура. Алтернативе за метро нема али нешто најближе томе би били остали видови јавног превоза. Јавни превоз користи 60% Београђана, 30% своје аутомобиле, 10% пешаци и бициклисти.

Такође би било добро да ти а и многи други овде прихвате чињеницу да један семафор више у урбаном језгру града није никаква штета наспрам хрпе бетона са шлагом на торти у виду прљавог, неефикасног и бучног друмског саобраћаја у висини другог спрата.

Све ово што деценију читам овде је својеврсна перверзија где суграђани који користе искључиво јавни превоз овде потрошише хиљаде постова борећи се за још повлашћенији статус аутомобила давањем последњег динара на денивелисане прескупе саобраћајнице а самим тим и горе услове јавног превоза
 
Uopste mi nije jasno zasto se tramvajska linija ne provuce kroz M. Pupina do Zemuna i kako to nikom ne pada na pamet tolike godine.
 
Cini mi se da u teoriji postoje 3 moguca mjesta za prelazak trmvajskih sina preko Save i prosirenje tramvajske mreze. Ako se stvarno doslo do toga da se dosadasnji "tramvajski most" mora trajno zatvoriti za tramvajski saobracaj (zbog recimo metroa koji bi isao preko njega), onda postojece 3 opcije su:



Od ove 3 najlosija mi je opcija (1), preko Ade, a najbolja mi izgleda opcija (3) preko Brankovog mosta.

Ako se pogleda postojeca tramvajska mreza, moze se vidjeti gdje je njeno srediste i kuda idu krakovi. Srediste mreze pokriva uglavnom centar grada a krakovi vode prema periferiji. Tako i treba da bude.

U skladu s tim, mislim da se mreza treba razvijati na nacin da se krakovi produzavaju ili dodaju novi ali tako da proisticu iz sredista mreze, odnosno centra grada.
S obzirom da se najavljuje gubitak jednog kraka (NBG) koji sad ima vezu sa centrom mreze, misljenja sam da se taj gubitak ne moze ispraviti povezivanjem na perifriju (Banovo Brdo) vec treba traziti vezu ili preko Brankovog Mosta ili preko starog zeljeznickog, ako on zaista ostane bez svoje zeljeznicke funkcije. Odmah da se ogradim, nisam za ukidanje zeljeznickog saobracaja na starom mostu ali ako se to ipak desi, bolje je na njemu imati tramvaj nego nista.

Da dodam jos i to, da prosirenje tramvajske mreze treba raditi s ciljem trajnog rjesenja a ne privremenog, jer se kolosjeci moraju ukloniti zbog izgradnje mosta, npr. I zato, umjesto povezivanja BB i NBG tramvajem, novac bi trebalo uloziti u povezivanje odsjecenog kraka na NBG sa centrom ili izgradnju posve novog kraka. Prema Zemunu ili Karaburmi.
 
Ova tema se ne nalazi u "Radionici" tako da nemojte gušiti temu sa maštarijama.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
astrodule":1x4ip13l je napisao(la):
Ova tema se ne nalazi u "Radionici" tako da nemojte gušiti temu sa maštarijama.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
Nije maštarija već analiza problema tramvajske mreźe koja se "rješava" trasiranjem kroz UMP

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Sto se tice Brankovog mosta sigurno bi bila najbolja verzija ali kako sprovesti koloseke kroz grad i kuda? Brankova ulica nemoze da se prosiri a i da moze kuda dalje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531355#p531355:37ehl7co je napisao(la):
Nebojsa » Wed Apr 11, 2018 9:14 am[/url]":37ehl7co]Sto se tice Brankovog mosta sigurno bi bila najbolja verzija ali kako sprovesti koloseke kroz grad i kuda? Brankova ulica nemoze da se prosiri a i da moze kuda dalje?

U tunel.

Oko 1km tunela od raskrsnice sa Pop Lukinom do bulevara Kralja Aleksandra. U tom 1km tunela bile bi dvije podzemne stanice. Recimo, Zeleni Venac i Trg Nikole Pasica.

Mislim da je to bolje nego ulagati velike pare u perifernu vezu.
 
Може и Бранкова да се прошири али то би захтевало ненормалне новце а и искрено гледано већ је прешироко

Може мало на финту, а то је да се продужи пруга уз Булевар Војводе Бојовића и направи се нови мост паралелан са Бранковим - мало чудновато али могло би да ради
 
Ako se pitate kada će osvetljenje na mostu da proradi.

Mislim da sam dobio isti odgovor i pre par meseci.

Inače, horizontalna signalizacija je na nekim mestima skroz izbledela. Na onom vijuganju između hipodroma i Požeške se razdelna linija uopšte ne vidi.
91624b8d98367ea7aaf0c4dbcb72eb82.jpg


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Tekuće održavanje bilo čega je besmisleno stavljati pod javne nabavke. Mora nešto interno da se uradi kada je hitno, ne mogu samo pare da se ispumpavaju iz budžeta.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Održavanje? Šta je to? Verovatno se ta sredstva prvo nenamenski potroše (ako su i planirana).

Ja sam uveren da se ovaj most namerno zapostavlja jer ga svi vezujemo za Đilasa (nečišćenje slivnika, osvetljenje, linije, ostala signalizacija...)
 
Vrh