Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Apsolutno.
U toj zabiti prema Tošinom bunaru su u osnovi Novog Beograda i građene visoke zgrade jer je B. Kosa svakako na uzvišenju . Umesto W65 su mogli da naprave soliter barem u visini susednih "mercedes" solitera (mislim da su po 18 ili 19 spratova).

Mogli su 3 solitera kao što je Genex, sa po 2 povezane kule da naprave. Međutim, nemamo više ni tu tehnologiju gradnje nego moramo iz inostranstva da dovlačimo pamet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523858#p523858:eu40n3s4 je napisao(la):
dejjan » 11 Mar 2018 04:02 pm[/url]":eu40n3s4]Apsolutno.
U toj zabiti prema Tošinom bunaru su u osnovi Novog Beograda i građene visoke zgrade jer je B. Kosa svakako na uzvišenju . Umesto W65 su mogli da naprave soliter barem u visini susednih "mercedes" solitera (mislim da su po 18 ili 19 spratova).

Mogli su 3 solitera kao što je Genex, sa po 2 povezane kule da naprave.
U west 65 bice poslovna kula od 33 sprata, odma malo napred u airportu bice dve sa po 20 ili 22 sprata. U bloku 41 na uglu sa Oml. Brigada u planu su bile 2 kule od po 100m i market medjutim projekat je propao zbog pucanja tog trgovinskog lanca, videcemo sta ce na kraju sa tim biti. Stvarno je cudno da se do sad niko nov zainteresovan nije javio za tu lokaciju.
 
Локација је Напредова, тј. СНС-ова (конкретно, Кокезин клан).
 
Blok 41 ne izlazi na Omladinskih brigada.
Govorimo o delu uz bivši magistralni polu prsten koji je treba da rastereti autoput, ne o Airport city.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Небојша говори о углу Омладинских бригада и Миланковића.
 
OK, kad si rekao Napred , to je onda ono što stoji ograđeno već neko vreme. Sad ne razumem otkud tu kula, ako su u nizu sve zgrade 5-6 spratova...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Били су рендери са огромном, широком кулом и шопинг-центром са "Карфуровим" хипермаркетом испод.
Сад се, иначе, плац користи као паркинг.
 
Ne kažem da nije bila slika u prethodne 24000 postova nego da ne razumem logiku. Ako praviš visoku zgradu, ostaviš više slobodnog prostora okolo, uvučeš od ulice i sl., kao što je ranije izgledao Nbgd.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Е, па, могу ја колико год хоћу да волим НБ, али његове урбанистичке норме су ствар прошлости и у свету се више не примењују.
 
Šta se ne primenjuje?
Pogledaj bilo koji veći evropski grad...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Па, погледао сам их поприлично. Не гради се по Атинској повељи, као на НБ, нигде, одавно.

Заправо, урбанизам најсличнији новобеоградском у наше доба сам затекао у Кини, у Шенџену. Али, и његов мастер план је стар више од 35 година.
 
Evo npr. Berlin.
Najpitomiji glavni grad sa najviše zelenih površina.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Нема везе колико је зелених површина, Лондон је у томе био добар још у Викторијанско доба. Реч је о структури градског ткива и блокова. Нова насеља данас више личе на она од пре 100 година, него на она од пре 50. И сматра се да је тако боље. У конкретном случају, дуж Миланковићевог булевара и Омладинских бригада би се у Бечу, Берлину, једнако као и у Београду, правио улични фронт, уместо да се зграде увлаче од улице у зеленило, као по блоковима. Тај воз је отишао.
 
Slažem se za nove delove grada gde nema ništa. Ali popunjavati parcele izmeđ postojećih objekata sa "uličnim frontovima" i zamena porodičnih kuća sa višespratnicama je druga stvar.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Ево тих уличних фронтова у Бечу из давне прошлости:

9591_default_column6.jpg


Тренутно највећи пројекат у Бечу:

Aspern_Vienna_Seestadt_Austria-1024x656.jpg


НБГ блок 45, упс! Берлин 2018:

luftbilder-wohngebiet-mehrfamilienhaussiedlung-degewo-joachim-ringelnatz-strasse-hans-fallada-strasse-cecilienstrasse-ortsteil-biesdorf-berlin-337277.jpg


Дакле швабови и сав нормалан свет не измишљају топлу воду. Тамо где има места и резона - и даље граде отворене/полуотворене блокове, тамо где имају улични фронт - настављају га. Само је србадија узела да најуспешније модернистичко насеље на свету претвара у карикатуру старог града и затворених ЦЗ блокова.

Канцеларија ми у црвенкапи у блоку 12. Из канцеларије гледам баби преко пута у спаваћу собу на паузи на тераси гледам у казнено поправни завод и у приватност сваког станара ламеле. Оно је осмислио неко ко мрзи човека као врсту. Цео блок је једна велика гаража а ламеле су обликоване тако да симулирају просечно распало унутрашње двориште у старим граду или горепоменути затвор.
 
Delija ovo je jedan primer od 100, sad se mnogo vise grade zatvoreni/polu zatvoreni blokovi u svetu.
 
Најбоља је средња слика - Зештат Асперн - јер је то потпуно нови град (насеље) који се гради у Бечу. Али, личи, условно речено, више на Професорску колонију него на Нови Београд. Примећујеш да је главна улица уз језеро класична трговачка улица-коридор, са јасно истакнутим фронтом. Тога нема на НБ, а, искуство нам каже да би било боље да има, јер се онда не би накнадно буџили 21. блок, Гоце Делчева и сл. Чисто резиденцијалне блокове су повукли у односу на саобраћајницу, што је и логично, али, размаци између зграда нису "новобеоградски". Нису ни у овом берлинском насељу. Ипак оно пре "вуче" на Бежанијску косу него на класични Нови Београд.

А почели смо са блоковима на подручју које тангира саобраћајница из наслова теме. Са четири куле у уличном фронту, и са реконструкцијом локација на којима су Мерцедесов салон и Сектор за ванредне ситуације МУП-а, Улица омладинских бригада има огроман потенцијал. Ту се пружа шанса за спајање градског ткива од Јурија Гагарина па све до иза железничког надвожњака. Тиме би се две раздвојене целине Новог Београда - "блокови" и "фонтана/меркатор/општина" објединиле, што је велики добитак.

Само, планска документа то не препознају - између осталог, то подручје, иако већ централна пословна зона Београда, изостављено је из последњег плана метроа.
 
Није проблем што су на НБГ-у него што је рађен по идиотској идеји "сунчаног града" где се непотребно и контрапродуктивно зграде удаљавају од свега, па ти је први комшија 10 километара далеко, а зелене површине се састоје од спаљених пољани које звље празне

Сада се ради пак обрнуто код нас, све се набада што ближе, што не помаже да оценим овај град са ичим више од 0/1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524105#p524105:23wynqa9 je napisao(la):
spatiotecte » 12 Mar 2018 11:48 am[/url]":23wynqa9]Delija ovo je jedan primer od 100, sad se mnogo vise grade zatvoreni/polu zatvoreni blokovi u svetu.
A Novi Beograd je jedan jedini, barem po svojoj uspešnosti i ondašnjim pandanima.

.Pritom nije tačno da su to danas retki slučajevi. Zapravo u urbanim sredinama gde nema uličnih frontova.od Kanade pa do Kine češće se i dalje grade otvoreni ili hibrid blokovi a redje klasični zatvoreni blokovi. To je lako proverljiva činjenica. Ovo što se po NBG-u zida poslednjih 30 godina je veliki zločin prema našem modernom urb. nasledju.
 
Je l' ja nisam u toku, ili su počeli radovi na postavljanju šina?

Ja pod "radovi" smatram mašine na terenu.

Почели су радови на постављању шина преко Моста на Ади који ће трајати 14 месеци. Нових 2,7 километара шина повезаће Баново брдо и Раковицу са Новим Београдом, а пут трамвајем између тих делова града биће скраћен на десетак минута.

http://www.politika.rs/scc/clanak/40016 ... sta-na-Adi
 
Ja te radove kao i one na izmjestanju korita zopciderke koji su poceli nisam vidio
Ugovr za sine jel potpisan jel prosao zalbeni rok itd
 
"Kolas rejl" i "Energoprojekt" postavljaće tramvajsku prugu. Posao vredan 1,97 milijardi dinara, rok da se sve završi 420 dana

1 970 000 000 dinara je 16 637 543.92 evra za 2.7 km šina ???? 1 km = 6 162 053 evra .
I ovde najteži predeli u....
 
1 970 000 000 dinara je 16 637 543.92 evra za 2.7 km šina ???? 1 km = 6 162 053 evra .
I ovde najteži predeli u....

Nezgodna je ta kosina kad krene da se spušta ka NBGD strani... treba to dobro "ugraditi".... htedoh reći ograditi.
 
Vrh