Izvor: Beobuild.rs
Most na Adi dobio izvođača za šine
Početkom decembra pokrenut je tender za izbor izvođača na projektu postavljanja tramvajske pruge preko Mosta na Adi. U međuvremenu prikupljene su tri ponude, a krajem prošlog meseca doneta je odluka o dodeli ugovora najpovoljnijem ponuđaču koji čini srpsko-francuski konzorcijum “Energoprojekt niskogradnja” i “Colas rail”. Ugovor o završetku šinskog koridora biće potpisan čim se završi period žalbi, a ako ovaj proces bude okončan bez duženja, izvođač bi mogao biti uveden u posao na leto ove godine. Vrednost ugovora iznosi 1,99 milijardi dinara sa PDV-om i rokom završetka radova od 420 dana nakon uvođenja u posao. Šinski koridor je poslednji nezavršen segment Mosta na Adi i jedan od najvažnijih faktora koji su uticali na gabarite, pa samim tim i na cenu ovog projekta. Ako sve bude išlo po planu prvi tramvaji proćiće ovim mostom 2019. godine – čitavih sedam godina nakon što je most otvoren.
Nova dvokolosečna tramvajska pruga ukupne je dužine oko 2700 metara sa svim neophodnim priključcima na postojeću mrežu, a pored novih koloseka projekat će obuhvatiti i rekonstrukciju oko 1000 metara postojeće tramvajske pruge. Projektno rešenje podrazumeva izgradnju deonice od Ulice Đorđa Stanojevića na Novom Beogradu, do trokrakog ukrštanja postojeće pruge Banovo brdo-Centar-Rakovica na čukaričkoj strani. Trasa pruge obuhvata tri semaforizovane raskrsnice sa 18 skretnica (9 automatskih i 9 ručnih) i 9 ukrštaja, što znači da predviđa pun sistem veza za saobraćaj u svim smerovima između Novog Beograda, Banovog brda, Rakovice i centra grada. Na celoj deonici planirana su i dva nova stajališta – “Blok 42” na Novom Beogradu i “Petlja Radnička” nakon raspona mosta na čukaričkoj strani.
Radovima će biti obuhvaćen i tramvajski most preko Topčiderske reke, koji će zbog nivelete, rasporeda koloseka i nove skretnice ući u rekonstrukciju celokupnog gornjeg stroja. Stari most će biti uklonjen, a postojeći stubovi biće iskorišćeni za konstrukciju prilagođenu novom podužnom i poprečnom preseku mosta. Postojeći vijadukt preko Bulevara vojvode Mišića i železničke pruge se zadržava, uz dogradnju dela vijadukta na kome će biti smeštena skretnica za vezu sa Rakovicom. Nova kontaktna mreža biće postavljena na stubovima između koloseka, osim na glavnom rasponu mosta gde će napon nositi čelični portali. Projektom je predviđeno da ograničenje brzine tramvaja na otvorenoj deonici pruge iznosi 40 kmh, dok je ograničenje brzine na pojedinim delovima pruge (u zonama raskrsnice) 15 kmh. U skladu sa propisima biće postavljeni i kanali za zaštitu koloseka od iskakanja, sa pokrivnom rešetkom koja se lomi pod opterećenjem tramvajskog točka.
Najveći nedostatak ovog projekta jeste činjenica da neće kompletirati sve pravce na Novom Beogradu, odnosno neće obuhvatiti i deo pruge koji bi preko Ulice Đorđa Stanojevića direktno povezala novu prugu sa tramvajskom trasom u Jurija Gagarina. Ovaj deo pruge je izuzetno važan za funkcionalnost i efikasnost budućih linija, pa ako se već ne gradi paralelno, potrebno je da se omogući njegova što skorija realizacija.
Veliki prikaz na linku -
http://beobuild.rs/shared/pruga-most-ada-03-18.jpg
Veliki prikaz na linku -
http://beobuild.rs/shared/pruga-most-ada-04-18.jpg