Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Mnogo će da nam pomogne taj UMP sa semaforima na svakih 300m, kružnim tokovima kroz koje narod uopšte ne zna da vozi i ograničenjem brzine od 50 km/h.
 
Hoće pomoći i poboljšati saobraćaj izgradnja UMP-a. Što više paralelnih pravaca to će se opterećenje na već opterećenoj saobraćajnici smanjiti.
 
UMP, kao i SMT, pa i sve slicno, trebaju da budu brze saobraćajnice bez semafora i kruznih tokova, a siroke sa tri trake po smeru. Posto je njihova namena da se poveze sto vise naselja međusobno, a bez gradske guzve. Semafori i kruzni tokovi ne idu tome u prilog. Plus sto kaze kolega, koliko vozača ne zna da vozi u kruznom toku. To je problem za sebe.
 
Kolko traka će imati UMP na ovom potezu od tunela ka Šumicama? Deluje kao da će biti 2x2 (2x7m) ali mislim da je to malo, trebalo bi 2x3 trake.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421840#p421840:keoh1yd5 je napisao(la):
Blade » Čet Dec 08, 2016 1:19 pm[/url]":keoh1yd5]UMP, kao i SMT, pa i sve slicno, trebaju da budu brze saobraćajnice bez semafora i kruznih tokova, a siroke sa tri trake po smeru. Posto je njihova namena da se poveze sto vise naselja međusobno, a bez gradske guzve. Semafori i kruzni tokovi ne idu tome u prilog. Plus sto kaze kolega, koliko vozača ne zna da vozi u kruznom toku. To je problem za sebe.

UMP prvobitno i jeste bio zamišljen kao brza saobraćajnica. Međutim, očigledno se od toga u međuvremenu delimično odustalo, pre svega zbog visokih troškova izgradnje takve saobraćajnice. Tako smo dobili 2 semaforizovane raskrsnice na N. Beogradu (gde je prvobitno bila planirana deonica na stubovima), te "raskrpetlju" kod hipodroma (gde je bilo planirano da UMP pod blagim uglom skreće direktno u tunel, sa "prstenom" za pristupne puteve, kao kod arene), i tako dalje. Mislim da je i ovakvo rešenje daleko bolje od nikakvog, pogotovo što se ostavlja nekakva mogućnost da se, gde to bude potrebno, izvedu petlje i denivelacije glavne trase UMP-a.
 
Није тачно. Само је петља Тошин бунар била замишљена а да је изграђена као површинска раскрсница. Чак првобитно није био предвиђен ни тунел Топчидер, нити тунелске деонице између Шумица и Панчевачког моста, већ обичан површински булевар (чему, рекао бих, поново нагињу), а понајмање да цела деоница на НБ буде на стубовима.
 
Daj izvore ako tako kategorički tvrdiš. Em je nekulturno, em ne doprinosi raspravi, a ponajmanje prijatnoj atmosferi na forumu. Ja svoj stav mogu da potkrepim dokazima.
A što se petlje Tošin Bunar konkretno tiče, građevinska parcela za petlju ostaje, za izvođenje iste u nekim boljim vremenima.
 
Ja UMP zamisljam kao neki 'gradski autoput' koji cu koristit kada zelim brzo da stignem sa jednog kraja na drugi kraj grada.
Takva saobracajnica je do sada bio autoput ali posto su na njemu guzve sve vece i ne povezuje bas sve delove grada, UMP bi trebao da preuzme jedan deo uloge autoputa i da nam priblizi delove grada koje autoput ne povezuje.
Ovo meni sve vise lici na jedan novi gradski bulevar sa semaforima, kruznim tokovima...
 
Ako je bar ko gradski bulevar nek onda dodaju i parkinge pre trotoara. I prošire na po 3 trake, a ne samo 2. Šta, jednu će par godina kasnije da rezervišu za javni prevoz i onda će se brzi "magistralni" prsten svesti na po jednu traku u svakom smeru. U prevodu širina cele trase bi trebala biti dosta šira od predviđenih 20m, recimo +7m za još po jednu traku + 8m za oba reda parkinga , znači bar 35m, a poželjno i 40m za šire trotoare. Međutim to bi podrazumevalo dosta veću eksploataciju, ali draže im je da te pare bace na BnV i njegovu infrastrukturu nego da reše saobraćajni problem pola grada.
 
Ako neko zeli da napravi ozbiljniju analizu broja vozila tj. prometa vozila preko gazele a i preko brankovog,pre i posle izgradnje mostova na dunavu i adi,moze da vidi da je to neko minimalno smanjenje a mozda cak i povecanje broja vozila na pomenutim mostovima...jer pre 4,5 god se znalo kad je guzva pogotovo na brankovom mostu a sada??? za brankov most pogovoto smer ka gradu, se skoro nikad, ne zna kad je guzva ali mogu i da kazem da cak i kad je tolika guzva prolazi se sasvim solidno...sto se tice gazele,nisu mi bas jasne guzve od gazele pa do autokomande tj dusanovca...vrvt kao sto su i rekli prethodnici zbog velikog broja ukljucenje tj .iskljucenja...pa ljudi zar nismo hteli da mostom na adi smanjimo broj vozila???? mislim da nismo uspeli ili vrlo malo tj. ni blizu nije smanjenje koliko je kostao ceo projekat UMP. mozda ja nisam strucan ali na ovom forumu je pricao arhitekta Jovin da je totalno pogresan projekat a pogotovo ako se nekad bude gradio tunel ispod topcidera. moram jos da napomenem da retko koristim i most i petlju na cukarickoj strani ali kad god da sam prosao (desavalo se vise puta i petkom popodne oko 5,kad je svuda ogromna guzva) na kruznom toku ili je bilo jedno ili nijedno vozilo...jel nam to nista ne govori??? pretpostavljam da se vise koristi put ka banovom brdu i iskljucenje u radnicku...voleo bi da neko uradi jednu ozbiljnu analizu, prometa saobracaja pre i posle izgradnje Pupinonovog i Mosta na adi, pa da pricamo dalje...
 
Moст на Ади само по себи са оним закржљалим петљама може мало саобраћаја да одвуче са Газеле, отприлике само нека кретања типа Јурија Гагарина-Баново брдо/Раковицап. А на Газелу нема шта се све не слива, у шпицу гужве су на свим прилазним рампама и код Сава центра и на Мостару. Пупинов мост је помогао да се растерети део транзита, на потезу Шид-Рума-Панчево који је гушио и Газелу и Панчевац, али нам и даље фали повезивање истока са севером Београда, значи пуна обилазница и завршетак СМТ и УМП.

Тек када добијемо пун профил УМПа од Бежаније до Моста видеће се само део растерећења Газеле, али то ће све и даље бити минорно докле год се не реши траса до Аутокоманде и Душановца, пошто су ти делови данас највећи генератори гужви у овом граду.
 
A potez Autokomanda-Dušanovac je najveći generator gužve iz jednostavnog razloga što na Dušanovcu ne postoje saobraćajnice u koje bi mogao da se izlije saobraćaj sa autoputa, pa vozila stoje na samom autoputu. Ni na jednom drugom isključenju sa autoputa ne postoji tako katastrofalan nedostatak ulica. Trebalo bi makar izvesti 2+2 vezu Kumodraške sa autoputem, dok ne dođe vreme za realizaciju UMP-a.
 
То је требало извести давних дана. Само што би ту онда требало раскрчити од кућа онај тамни вилајет између Кумодрашке, Витановачке, Браће Јерковић и аутопута и ту направити неку поштену петљу која би спојила Крушевачку и Устаничку, аутопут и Кумодрашку и Браће Јерковић.

А једна далеко једноставнија интервенција би бар мало отчепила овај саобраћајни чеп, а то је проширење Табановачке на рачун једног објекта на плацу бивше Аутокоманде и њено претварање у двосмерну улуцу, чиме би се искључење за Душановац, Кумодрашку и браће Јерковић остварило одмах на кружном току, уместо што сада колоне возила чекају семафор за лево скретање у Трише Калцеровића из Војводе Степе на трамвајским шинама, а то је све у ни 100 метара од искључења из кружног тока у Војводе Степе, и још када се ту наређају трамваји и аутобуси 18 и 39 који скрећу лево. А то је све требало урадити још приликом реновирања Војводе Степе и Аутокоманде, мада ни сад није касно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421962#p421962:6am4p59d je napisao(la):
dane bezanija » 09 Дец 2016 09:31 am[/url]":6am4p59d]Ako neko zeli da napravi ozbiljniju analizu broja vozila tj. prometa vozila preko gazele a i preko brankovog,pre i posle izgradnje mostova na dunavu i adi,moze da vidi da je to neko minimalno smanjenje a mozda cak i povecanje broja vozila na pomenutim mostovima...jer pre 4,5 god se znalo kad je guzva pogotovo na brankovom mostu a sada??? za brankov most pogovoto smer ka gradu, se skoro nikad, ne zna kad je guzva ali mogu i da kazem da cak i kad je tolika guzva prolazi se sasvim solidno...sto se tice gazele,nisu mi bas jasne guzve od gazele pa do autokomande tj dusanovca...vrvt kao sto su i rekli prethodnici zbog velikog broja ukljucenje tj .iskljucenja...pa ljudi zar nismo hteli da mostom na adi smanjimo broj vozila???? mislim da nismo uspeli ili vrlo malo tj. ni blizu nije smanjenje koliko je kostao ceo projekat UMP. mozda ja nisam strucan ali na ovom forumu je pricao arhitekta Jovin da je totalno pogresan projekat a pogotovo ako se nekad bude gradio tunel ispod topcidera. moram jos da napomenem da retko koristim i most i petlju na cukarickoj strani ali kad god da sam prosao (desavalo se vise puta i petkom popodne oko 5,kad je svuda ogromna guzva) na kruznom toku ili je bilo jedno ili nijedno vozilo...jel nam to nista ne govori??? pretpostavljam da se vise koristi put ka banovom brdu i iskljucenje u radnicku...voleo bi da neko uradi jednu ozbiljnu analizu, prometa saobracaja pre i posle izgradnje Pupinonovog i Mosta na adi, pa da pricamo dalje...
Jel si ti putovao negde pre izgradnje mosta na adi? Znaš koliko puta sam tad pešačio od bloka 30 do centra jer je sve stajalo? Jednom sam brojao koliko sam autobusa prestigao pešačeći na toj relaciji - 19. I to je bilo skoro svakodnevna situacija. Ništa bolje nije bilo ni na Gazeli od Arene do Sava centra se putovalo po pola sata.
Neverovatno mi je koliko su pojedinci u stanju da zaborave kakvo stanje je bilo ranije samo da bi popljuvali most na adi... :violina: A iz Jovina govori sujeta i ponaša se kao derište kome su oduzeli igračku...
 
Какве гужве на прилазу Газели? Што рече Михаило овде је изгледа веома кратко памћење.
Пре моста на Ади су се гужве поред Сајма протезале до Руске улице, а у Савској скоро до нивоа Вишеградске. А то је значило и гужву у Кнеза Милоша и сл.
Са новобеоградске стране су биле гужве скоро до надвожњака у Јурија Гагарина и у Владимира Поповића. Сада могу да се јаве гужве, али у много мањем обиму.
Једино где постоје гужве, такође у мањем обиму, су директни правци Булевар Арсенија Чарнојевића и Булевар Франше д'Епереа.
Проћи Радничком пре моста је био мазохизам, био то градски превоз или аутомобилски.
Мост на Ади је за јужни Београд најкориснија инфраструктурна ствар до сада. Продисао део града. Као и део Савског венца.
 
Све је ту поприлично јасно. Београд се развија, становништво се досељава, и то радно активно становништво. Нова пословна зграда на НБ = 200 аутомобила на Газели у шпицу. То је шестоминутни капацитет једне од три траке на Газели! Гужве ће тек да буду и није нам циљ да развијамо град тако да гужви не буде, јер је то немогуће и постављано је као циљ само у америчким градовима (међу којима су ретки, углавном они у стагнацији, у томе успели), већ да грађанима дамо алтернативу да путују на други начин. Кључна реч је: метро. Али, прва алтернатива коју смо им могли (и морали) дати је управо градски мост узводно од Газеле, јер је његов недостатак био највећа, и то убедљиво аномалија на саобраћајној мрежи Београда. Ко каже да није требало градити Мост на Ади, тај или је сујетан, или већи део живота проводи на Јупитеру него у Београду.


@ Луркер,

Не знам шта сматраш непристојним у мом посту, а извори за оно што сам написао су сва градска планска документа од 2001. до данас (па и пре тога, од 1986.), укључујући све фазе разраде ГУП-а до 2021, као и студију УМПеСО Института "Југинус" и њиховог аустријског партнера, којом је дефинисана траса УМП-а. Ето, све до те студије УМП од Шумица до Панчевца је био - обичан булевар. Напомињем ти да сам у то време поприлично био укључен у све што се дешавало у вези са београдским урбанизмом. А све си могао и сам да сазнаш, да си прешао летимично преко теме о УМП-у која је догурала, уз Божју помоћ, скоро до хиљадите стране. А тај вид лењости је већ на овом форуму постао манир.
 
bezanija-vidikovac 20-25 minuta u spicu i van spica, u rikverc, na kant, .. aj da kazemo 45 minuta dnevno u autu do posla i nazad.. pre mosta na adi ako bi u jedno pravcu postgao vreme oko 45 min to bi bilo sjajno.. sve u svemu, na mesecnom nivou jedan citav dan manje u vozilu, zahvaljujem svima koji su pogresno postavili i isprojektovali ovaj most
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421992#p421992:j90fd369 je napisao(la):
Михаило » Pet Dec 09, 2016 11:01 am[/url]":j90fd369]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421962#p421962:j90fd369 je napisao(la):
dane bezanija » 09 Дец 2016 09:31 am[/url]":j90fd369]Ako neko zeli da napravi ozbiljniju analizu broja vozila tj. prometa vozila preko gazele a i preko brankovog,pre i posle izgradnje mostova na dunavu i adi,moze da vidi da je to neko minimalno smanjenje a mozda cak i povecanje broja vozila na pomenutim mostovima...jer pre 4,5 god se znalo kad je guzva pogotovo na brankovom mostu a sada??? za brankov most pogovoto smer ka gradu, se skoro nikad, ne zna kad je guzva ali mogu i da kazem da cak i kad je tolika guzva prolazi se sasvim solidno...sto se tice gazele,nisu mi bas jasne guzve od gazele pa do autokomande tj dusanovca...vrvt kao sto su i rekli prethodnici zbog velikog broja ukljucenje tj .iskljucenja...pa ljudi zar nismo hteli da mostom na adi smanjimo broj vozila???? mislim da nismo uspeli ili vrlo malo tj. ni blizu nije smanjenje koliko je kostao ceo projekat UMP. mozda ja nisam strucan ali na ovom forumu je pricao arhitekta Jovin da je totalno pogresan projekat a pogotovo ako se nekad bude gradio tunel ispod topcidera. moram jos da napomenem da retko koristim i most i petlju na cukarickoj strani ali kad god da sam prosao (desavalo se vise puta i petkom popodne oko 5,kad je svuda ogromna guzva) na kruznom toku ili je bilo jedno ili nijedno vozilo...jel nam to nista ne govori??? pretpostavljam da se vise koristi put ka banovom brdu i iskljucenje u radnicku...voleo bi da neko uradi jednu ozbiljnu analizu, prometa saobracaja pre i posle izgradnje Pupinonovog i Mosta na adi, pa da pricamo dalje...
Jel si ti putovao negde pre izgradnje mosta na adi? Znaš koliko puta sam tad pešačio od bloka 30 do centra jer je sve stajalo? Jednom sam brojao koliko sam autobusa prestigao pešačeći na toj relaciji - 19. I to je bilo skoro svakodnevna situacija. Ništa bolje nije bilo ni na Gazeli od Arene do Sava centra se putovalo po pola sata.
Neverovatno mi je koliko su pojedinci u stanju da zaborave kakvo stanje je bilo ranije samo da bi popljuvali most na adi... :violina: A iz Jovina govori sujeta i ponaša se kao derište kome su oduzeli igračku...

Ja sam putovao pre izgradnje oba nova beogradska mosta. I tadasnje guzve odlicno pamtim i imao sam slicne situacije kao sto si opisao. I ne pljujem na most na Adi, samo i dalje mislim da je to isforsiran projekat, a po trenutnom stanju stvari, rasterecenju je vise doprineo Most M. Pupina, koji je prvi trebao da se gradi. Na stranu sto nam na mestu Mosta na Adi, uopste nije trebao tako skup most, vec obican koji vrsi funkciju. A tako je trebao da izgleda neku buduci most preko Save koji bi se gradio u buducnosti, nedge između Gazele i tramvajskom mosta, a za kojim ce i tek kako biti potrebe. Nego je em bio isforsiran projekat, em kostao puno sam po sebi, jer je takav kakav je, em je kostao 3 puta vise, jer je svako morao da uzme po malo kajmaka. Ali je ta treca stavka kada pogledas i najmanji zal. Most na Adi je daleko od nepotrebnog, taman posla, samo je pores svega sto sam vec naveo, sam po sebi kao solo objekat malo koristan, a kada se izgrade pristupne saobracajnice, sto smo se uverili da je proces, bice skroz druga prica.
 
@ Mihailo, vladimir79, razgradjevinar
+1.
Dnevno sam prelazio Gazelu bar dva puta, i morao sam svaki put mentalno da se pripremim za tu patnju. Danas kad prolazim u spicu intezitet saobracaja je otprilike kao vikendom onih godina pre izgradnje mosta na Adi. Mosta na Adi svasta jeste, ali da je beskorisan, to ne stoji.
 
Raduje sto ce daljim razvojem mreze podrske mostu on biti iskorisceniji a saobracaj po gradu pristojniji. Trenutno je sramotno niska iskoriscenost i trebalo bi da se ubrzaju kako znaju i umeju jer cekanje nas kosta vise od najgoreg kredita umesto da se most za koji su pare vec date iskoristi.
Ni meni nije jasno kako mnogi zaboravljaju, uz sve mane novog mosta, kako je bilo pre. Kada je standardno bilo start-stop u bilo koje doba dana vec od ukljucenja iz Omladinskih brigada. Kao i ka Brankovom, da ne pricamo o guzvama od iza SIVa u oba bulevara.
 
Kad se završi od Topčiderskog tunela do petlje Šumice siguran sam da će most na Adi primati mnogo veći deo saobraćaja sa Gazele nego što je to slučaj danas. I zato pod hitno treba početi sa gradnjom tog dela i ljudi koji idu i vraćaju se autoputem će uštedeti dnevno 2x10min. Ujutru se kolone stvaraju čak od Plavog mosta ali tu otprilike treba da ovaj deo UMP-a i primi preusmerenje ka mostu na Adi. E sad, zbog toga što se u međuvremenu povećava broj automobila ne znači da će i sama Gazela biti mnogo rasterećenija.
 
Svaka nova saobracajnica je u beogradu dobro dosla jer samim tim se smanjuju guzve na postojecim saobracajnicama.
Ali mislim da novim saobracajnicama treba dodati i jos neku dodatnu vrednost kao sto je naprimer brziva putovanja.

Evo i primer, ides iz pravca Bezanijske kosi ka Sumicama i pitanje je sada, da li je bolje izabrati novi UMP ili ici postojecim autoputem?
Na autoputu nema semafora i kruznih tokova, ogranicenje 80 ili 100 km/h.
Na UMP ce biti oko 8 semafora, ogranicenje brzine 50 km/h, kruzni tok.
 
U startu jeste vece ulaganje i nikome, posebno vozačima, nece biti zao, jer ce biti brze putovanje, ako se urade sve raskisnice u nivou. Jer bez ogranicenja od bar 80 km/h, teze je ocekivati rasterecenje Gazele.
 
Шта вам, људи, значи ограничење од 80 км/сат у поподневном шпицу, кад је тротинет брже превозно средство од аутомобила на Газели?!
 
Tako je. Autoput će van špiceva ostati primarna saobraćajnica skoro svima. Bitan je period u špicevima i kada su neki radovi, a tada svaka alternativna saobraćajnica gde se ne mili puno znači (pa makar i imali semafore kao što ćemo ih imati)
 
Vrh