[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422465#p422465:amul0u70 je napisao(la):
Дошљак » Sun Dec 11, 2016 3:37 pm[/url]":amul0u70]O генерисању новог броја аутомобила на улици најбољи пример је изнео Пантограф - нова пословна зграда на НБГ=200 нових аутомобила на Газели у шпицу. И ту нема шта више да се прича. Проблеми које Београд има јесу чепови због преоптерећене инфраструктуре
Slazem se sa uzrocima koje si naveo. Izgradnja zgrada i neadekvatna infrastruktura. Ali koja su rjesenja za izlaz iz problema? Svakako rjesenje nije da se zaustavi izgradnja i sirenje grada. Moze li se nesto uraditi sa infrastrukturom?
Postoje dvije mogucnosti za problem preopterecene infrastrukture.
1. smanjiti opterecenje sirenjem infrastrukture
2. smanjiti opterecenje uticajem na vozila koja koriste infrastrukturu
Ovo pod 1 se najcesce radi ali na pogresan nacin. Radi se tako da se grade nove drumske saobracajnice ili se postojece prosiruju. Ovaj proces trosi najvise novca ali uz najmanje koristi, jer sve te saobracajnice se prije ili kasnije ponovo zaguse i imamo kao posljedicu neprestan rast broja automobila i guzve na mjestima gdje ranije nije ni bilo automobila.
Daleko efikasnija realizacija mjere pod (1) bi bila kad bi se gradila i sinska infrastruktura, pjesacka, biciklisticka.
-Koliko je kilometara nove pruge izgradjeno u Bg u zadnjih 50 godina? Pruzna infrastruktura ima tendenciju smanivanja. Ukida se pruga u SA, oko Kalemegdana, na Dorcolu a upravo su vozovi ti koji imaju najvece transportne mogucnosti.
-Koliko je kilometara tramvajske pruge izgradjeno u BG?
Sta je sa pjesackom infrastrukturom? pod pjesackom infrastrukturom moze se shvatiti i najobicniji trotoar ili cak mali park ili djecije igraliste izmedju zgrada. Zasto bi neko sjedao u auto i vozio dijete u neki udaljeni park kad bi imao mali parkic ili setaliste pored zgrade u kojoj zivi. I eto, napravi se mali park i time na posredan nacin smanji opterecenje na saobracajnice! Primjera efikasnog djelovanja na poboljsanju infrastrukture ima mnogo.
Takodje, pod (2), citav niz mjera koja imaju za cilj da na saobracajnim povrsinama budu efikasnija vozila. Dakle, ne 10 automibila sa 12 putnika vec 1 autobus sa 30 putnika. Ili ne 10 autobusa sa 300 putnika vec 3 LRT tramvaja sa 1000 putnika. Ne jedna linija BG voza sa 1000 putnika na sat vec 6 linija sa 6000 putnika, itd...
Sve u svemu, da ne tusim vise oko ovog, u Beogradu odavno ne postoje kvalitetne promjene po pitanju infrastrukture i zato je stanje ovakvo kakvo je. Novi kilometri UMP-a i SMT-a, prosirenje gradskih ulica novim trakama i slicno, ne rjesavaju nista sustinski.