[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384140#p384140:1vqviroi je napisao(la):
stf » 03 May 2016 12:09 pm[/url]":1vqviroi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384120#p384120:1vqviroi je napisao(la):
Delija » 03 Мај 2016 11:09 am[/url]":1vqviroi]Београд у својим оквирима има релативно добру путну мрежу, у појединим деловима фантастичну уличну мрежу какву нема ни једна европска престоница (НБГ).
У томе и јесте проблем функционисања саобраћаја у овом граду у целости - делимична фантастична путна мрежа.
То што Београд има делимичну фантастичну уличну мрежу какву нема ниједна европска метропола није за похвалити се, нити је нека предност, већ напротив - урбанистички проблем прве категорије који генерише даље урбанистичке проблеме. Београд би неупореиво боље функционисао да има просечну путну мрежу на целој територији града уместо што има парцијално фантастичну путну мрежу на коју се наставља она закржљала.
Добра анализа. Наравно, кључни разлог за застоје и "урбанистичке преокрете" у изградњи инфраструктуре код нас је заправо "ограничена економска основа", тј. беспарица. Ипак половина престонице велике и моћне земље СФРЈ и њене највеће федералне јединице никада није добила ни канализацију. Зато смо, заправо, урадили тако мало, мада смо се тако много курчили (укључујући и планерско курчење кроз суперамбициозна планска документа, примерена Западној Немачкој у најмању руку).
У вези са "фантастичном уличном мрежом" на Новом Београду, треба се подсетити да она у свом развијенијем облику постоји тек 12-13 година. Мада људи данас имају утисак да су све те улице ту од неког митског "Титовог доба" (поменути је приликом посете Фонтани шездесет и неке протестовао против преуских улица на НБ!), колико 2002. године неке од њих уопште нису биле изграђене. Конкретно:
- Од Булевара АВНОЈ-а (данас З. Ђинђића) постојао је само патрљак између Народних хероја и Омладинских бригада у пуном профилу, плус полупрофили О. бригада - Булевар уметности и дуж 21. блока и стара траса код Студењака. Остало - пољана. Људи су 30 година живели у Блоку 30, на адреси "Булевар АВНОЈ-а 88", а уместо булевара су имали - ледину;
- Трећи булевар (М. Миланковића): полупрофил од Милентија Поповића до Булевара уметности. Све остало - пољана;
- Улица Пролетерске солидарности (Антифашистичке борбе постојала је само од Јурија Гагарина до Блока 24 (и то у полупрофилу све до власти СПО-а);
- Улица Шпанских бораца дефакто није постојала;
- Веза Бежанијске косе и Кванташа није постојала;
- Ђорђа Станојевића и улице у зони данашњег Белвила - бедни патрљци;
- Тошин бунар/Војвођанска - сремски путељак готово целом дужином;
- Јурија Гагарина повезана са Милентија Поповића и градом кроз сужење под железничком пругом (прелазак из две траке у једну)
итд.
Многодеценијско градилиште. Сиротиња.
Највише због тако недопустиво ниског степена изграђености и уређености, и укупан Нови Београд је у оквиру Београда важио за - срање. А сада имамо све шансе да Стари Београд оставимо у том часном статусу, ако и даље будемо истрајавали у комуналном и инфраструктурном неуређењу простора (две зграде због којих се сужава 29. новембра, исто то у Макензијевој али и на улазу у Теразијски тунел, једина попречна веза Север - Југ поред Главне поште и Скупштине, путнички хаб на Зеленом венцу...).