Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382835#p382835:2j8syx9m je napisao(la):
Zuma » 23 Апр 2016 06:52 pm[/url]":2j8syx9m]Ima li neko razumno objašnjenje za nedostatak javne web kamere na vrhu pilona?
Има, па сам врх још није постављен на пилон :D :wink:
 
Naravno, i to je neophodno, i to ne samo zato što će tek postavljanjem vrha pilon biti završen ili imati svoj pravi oblik. Planirano je da se posle montiranja rešetkastog vrha tu postavi velika količina elektronike, kamera, kontrolnih i relejnih uređaja raznih vrsta, pa čak i jedna mini meteroološka stanica zbog detekcije visinskog meteo profila nad Beogradom (na istom mestu, od podnožija do vrha). Ovakvo stanje je neodgovorno i rasipničko traćenje već datog novca i prilike koja je stvorena. Meni se usput čini i da će prelaz na idealnu kupu imati daleko veći vizuelni efekat nego što nam to sada izgleda, ma koliko taj vrh bio prividno mali kad se gleda iz daljine, pošto je naš mozak veoma dobro prilagođen detekciji ovakvih bazičnih geometrijskih oblika. Ma koliko sam vrh bio mali, savršena "igla" iznad grada se sasvim jasno razlikuje od svega ostalog.

Međutim sve ovo nema veze sa postavljanjem samo kamere, jer je ona tu već bila iako pilon ni tada nije imao vrh (a sasvim je moguće da je kamera i dalje tamo, samo pokvarena). Tako da ne moraju da čekaju postavljanje vrha da bi web kamera ponovo proradila. Nosač i kućište kamere vidite na mojim slikama iz Avgusta 2013. godine. Samo je treba zameniti drugom (ako je uopšte pokvarena, a ne prosto isključena).

16hra6h.jpg

2zdoniw.jpg

xpvjgy.jpg

30rln35.jpg
 
Samo nije dostupna javnosti kako studio v ne bi mogao da prati stanje na mostu
 
Sasvim moguće, da se narod ne bi svaki dan potsećao šta je napravio Đilas. Ali ljubomora ipak ne bi smela da bude motiv koji pokreće javnu upravu u Beogradu.
 
Đilas je napravio most na Adi kolko i Vučić autoput Ljig-Čačak.
Most je najviše gurao gradonačelnik Bogdanović, koji je preminuo 2007. I sam si napisao da je prvi datum u okviru projekta izgradnje mosta 2006. tj. skoro 2 godine pre nego što je Đilas postao gradonačelnik. A i godinama pre 2006. se projekat dosta gurao da bi uopšte te godine i zvanično krenuo. Đilas se samo zatekao na mestu gradonačelnika kad je most završen, rudarski deo posla je odradio pre toga Bogdanović.
Ako nekome treba pripisati zasluge za izgradnju mosta to je definitivno Bogdanović, a ne Đilas.
 
Заслуге за мост иду ЕДРБ банци који су одлучили да граде тај фртаљ умп-а и они су нам дали кредит за то. Дакле, Никакви Богдановићи и Ђиласи се нису питали ту ништа. Ако мислите да су се питали онда просто не разумете свет око себе. Пита се онај ко има лову и моћ. Други по заслузи ће бити грађани Београда који ће наредних деценија да враћају тај дуг од 450 милиона евра за пар километара пута.
 
Imao sam na umu političko-propagandni efekat svakodnevne prisutnosti snimaka sa kamere u TV programu, a ne analizu stvarnih zasluga za most. Narod ga vezuje za Đilasa zato što se on najviše slikao sa njim i zato što je građen za vreme njegovog mandata.

IK1DE9h.jpg
 
Nije EBRD odlučila da se gradi most nego naša tadašnja vlast, na čijem je čelu grada bio Bogdanović. Za dobru ideju danas nije problem naći ko će da je kreditira. Takođe ni narod nije odlučio jer nije bilo izjašnjavanja građana o mostu (referendum, izbori...). Najviše zasluga za guranje ideje nosi Bogdanović.
 
A da malo proletis kroz temu nema mnogo 875 strana o mostu cjeni kreditu izboru itd
 
Pratio sam ovu temu svakodnevno po medijima mnogo pre nego što je ovde otvorena (verovatno nego što je i sajt otvoren). Tema je započeta 2007-e, tj kasno da bi obuhvatila sve događaje vezane za most u godinama pre toga. Čak i odluka odbornika grada o zaduživanju kod EBRD od 19.05.2006. je doneta mnogo pre otvaranja teme ovde, a da ne pričamo o pripremama pre toga. Tema je otvorena kasno da bi imala izvore i uvid u dešavanja iz 04,05,06 (npr. polemike da li treba most ili tunel ispod Save, na kom mestu da bude most i sl). Ali i na četvrtoj strani ovog foruma gde je postavljena ova vest od korisnika "Vlada" se jasno vidi da je tadašnja gradska vlast donela odluku o gradnji mosta, a ne EBRD niti "građani Beograda". A na čelu tadašnje gradske vlasti je bio Bogdanović.
Zašto je ovo važno? Da bi bili pošteni i odali omaž čoveku koji je najzaslužniji za realizaciju izgradnje mosta. Ne jedini zalužan, ali najzaslužniji. Ideja je postojala i decenijama pre njega ali je upravo on bio ključan da se ideja materijalizuje. Pre njega je bila samo ideja, posle njega je realizacija već bila u toku. Stoga je jasno da je ključni trenutak bio za vreme njegove vladavine Beogradom
 
Moram da se uključim u temu. Pisao sam svojevremeno i dalje tvrdim da je ovajnačin premošćavanja save glupost neviđena i bespotreban trošak od 2 milijarde evra (kada se sve završi uključujuči produženje do tošinog bunara i rakovičkim putem do resničkog tunela kao i tunel ispod topčidera i dalje ka pančevcu), a prosto je jer njihovom zamisli da idu semofori na trasi su totalni promašaj, ima kolona da bude duga od početka do kraja trase. Most je mogao da bude i preko same ade pa da se niveliše sa Obrenovačkom petljom ali neka druga vlast će to ispraviti. Sam Bogdanović je ostavio svojim unucima novac koji nemogu da potroše za života tako o njegovom poštenju neću ovde da pišem i ne mislim da je zaslužan za most ili bilo šta što je urađeno u Bg. Isto Vam dođe da je Vučko zaslužan za otvaranje trase Dobanovi -Obrenovački most, a znase ko je sve pripremio još za vreme Slobe celu trasu, njemu je samo ostalo da stavi kamen i da asfaltira pa mu je trebalo 10 meseci??????
Nema ništa od rasterećenja Gazele na ovaj način i tvrdim da je jedini mogući način da se kod Nacionala direktno sa auto puta ide ka mostu bez semafora sve do resničkog tunela, onaj semafor na hipodromu pod hitno treba skloniti i napraviti petlju da se kružnim nivelisanim tokom ulazi i izlazi sa mosta. Zamislite tunel koji ide ka mostu hipodroma ima da bude kolona celim tunelom živi bili pa videli.
 
Ok, može tema i o Bogdanovićevom poštenju/nepoštenju ali to je sasvim druga tema od one dal je on ili Đilas zaslužan za most.
 
Nije ovde stvarno bitan Bodanović i bilo ko drugi, zaslužni za most su svi koji žive i rade u ovom gradu i njegovoj široj okolini, ali kako, zašto, gde i kuda je napravljen je tema svin tema kao i dali ima koristi od njega , po meni jako mala sobzirom na njegovu cenu.
Možeš se uveriti kako to funcioniše idi na kružni tok mosta i zapisuj jedan sat koliko vozila prođe kružnim tokom i koliko njih ide na most a koliko njih samo nastavi dalje ka nekoj drugoj saobraćajnici, i videćeš koliko je to sramno malo sobzirom da je napravljen kao mega projekat. ulazno silazne rampe na nekim stranama mosta su preopterećene i nisu u duhu saobraćaja, sužavanje trake na jednu je promašaj tako da će iz Jurija Gagarina biti gužve dok je i mosta.
 
Ne verujem da će na ulazu u Jurija gagarina biti gužve dok je mosta, pošto je to sada praktično jedini pristup mostu za skoro ceo NBG.
kada se završi konačno deo skroz do Tošinog bunara, veliki deo saobraćaja će se direktno ulivati na UMP u OmlBrigada ili na spoju sa Bulevarom umetnosti kada probiju nasip. Praktično će "samo" blokovi ostati da gravitiraju ka Jurija Gagarina, ostatka NBG + bežanija će lagano već gravitirati ka ovim drugim tačkama. E sada kako će tu proći raskrnica sa OmlBrigada ne znam, verovatno je neko već računao protoke.

Veći problem mi je onaj semofor sa gradske strane, ne razumem da nije moglo neko drugo rešenje da se nađe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383145#p383145:4cmziega je napisao(la):
igor1970 » 26 Apr 2016 02:10 pm[/url]":4cmziega]...Možeš se uveriti kako to funcioniše idi na kružni tok mosta i zapisuj jedan sat koliko vozila prođe kružnim tokom i koliko njih ide na most a koliko njih samo nastavi dalje ka nekoj drugoj saobraćajnici, i videćeš koliko je to sramno malo sobzirom da je napravljen kao mega projekat...
Evo bolji test koji pokazuje da sramno grešiš. :D
Pre je bila je milina voziti tim mostom. Iz pravca Ade, kružni tok i gore na most pravac ka NBGD. Daš pun gas i posle pilona ideš barem jedno 160-180. Sada jeeeeedva možeš da dođeš do 120 (uglavnom) jer su sve trake zauzete, stalno moraš da izigravaš Alberta Tombu :D jer ljudi kilave.
Iz tog testa zaključujem da je most već sada opterećen toliko da više nije milina njime proći. 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383162#p383162:xd4omciy je napisao(la):
neshaoct » Tue Apr 26, 2016 4:33 pm[/url]":xd4omciy]
Daš pun gas i posle pilona ideš barem jedno 160-180. Sada jeeeeedva možeš da dođeš do 120 (uglavnom) jer su sve trake zauzete, stalno moraš da izigravaš Alberta Tombu :D jer ljudi kilave.
zasto ? umes i mozes da kontrolises auto i ako ti pukne guma...a da, ustedeo si jedan minut voznje...
 
Most na Adi i ceo taj pravac vezan sa njim nije tranzitni u smislu teretnih vozila, iako sam na jednom drugom forumu procitao glupost da jeste. To što nije, ne znaci da bi trebalo da postoje semafori, koji samo stvaraju guzvu, to je prevaziđeno. Dovoljno je sto mu je namena rasterecenje samog gradskog jezgra od putničkih automobila koji kroz to samo prolaze. Mi smo još uvek, kako za i za druge segmente, tako i saobraćajno nekulturan narod za kruzne tokove koji su elegantnije rešenje, a ljudi ne kapiraju da kada bi se malo kultivisali, mnogo manje guzve i udesa moze biti.

Znate i sami, pogotovo vi sa NBG, da je na kruznom toku kod ,,Fontane,, često udes. Iz razloga što ljudi ne znaju pravila u kruznom toku. Kada pogledate udarena vozila, jasno vam je kako je do udesa doslo. Svi se zalecu pred kruznm tokom, da imaš utisak da ce proleteti kroz njega, bez obzira što nailazi drugo vozilo koje je vec unutra i ima prednost, što je i desi, a ako se zaustave, to bude tek u spoljnom krugu.
 
Овде 90% возача нема елементарно знање у саобраћају (жмигавац, ко има предност и сл.).
Јутрашњи удес у Омладинских бригада ти је репрезентативан пример.
 
@Blade

Кружни ток није код Фонтане, него код Општине, код Фонтане је семафоризована раскрсница која је узела и неке животе. Елем, проблем са кружним током на који мислиш је што је нестручно пројектован, о чему се доста писало на овом форуму - геометрија раскршћа је таква да се у њега може ући превеликом брзином.

На добро пројектованим кружним токовима немамо више удеса него на семафоризованим раскрсницама, већ мање, и са лакшим последицама.

Е, сад, то не значи да треба посадити кружне токове свуда где могу да стану - мислим да им посебно није место на траси лонгитудинале попут "УМП"-а на Новом Београду, где треба обезбедити што бољи зелени талас.
 
Да да, треба обезбедити што бољи зелени талас како би гужве код Милошевог Конака и раскрпетље биле још мало веће.

Дај консултуј се мало са Карлом око умп-а.
 
На сваком уздужном новобеоградском булевару је пре или касније уведен зелени талас. Показало се да треба, па ће и овде.

Ја ти не верујем у град без путева, џаба ми консултације са било ким.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383140#p383140:11sf3www je napisao(la):
Earthmoving » 26 Apr 2016 01:31 pm[/url]":11sf3www]Pratio sam ovu temu svakodnevno po medijima mnogo pre nego što je ovde otvorena (verovatno nego što je i sajt otvoren). Tema je započeta 2007-e, tj kasno da bi obuhvatila sve događaje vezane za most u godinama pre toga. Čak i odluka odbornika grada o zaduživanju kod EBRD od 19.05.2006. je doneta mnogo pre otvaranja teme ovde, a da ne pričamo o pripremama pre toga. Tema je otvorena kasno da bi imala izvore i uvid u dešavanja iz 04,05,06 (npr. polemike da li treba most ili tunel ispod Save, na kom mestu da bude most i sl). Ali i na četvrtoj strani ovog foruma gde je postavljena ova vest od korisnika "Vlada" se jasno vidi da je tadašnja gradska vlast donela odluku o gradnji mosta, a ne EBRD niti "građani Beograda". A na čelu tadašnje gradske vlasti je bio Bogdanović.
Zašto je ovo važno? Da bi bili pošteni i odali omaž čoveku koji je najzaslužniji za realizaciju izgradnje mosta. Ne jedini zalužan, ali najzaslužniji. Ideja je postojala i decenijama pre njega ali je upravo on bio ključan da se ideja materijalizuje. Pre njega je bila samo ideja, posle njega je realizacija već bila u toku. Stoga je jasno da je ključni trenutak bio za vreme njegove vladavine Beogradom
Тај исти велики веизионар је давно говорио "Беовоз треба уништити", и видите шта су урадили његови наследници визионари! Уништена је чак и последња смислена линија која је остала, Панчево Војловица - Ваљево. Ипак је за време Ђиласа направљено, и то само једно скрнављење визија са БГ:вОЗ-ом. Док се годинама кука за потребу метро-а, систем са карактеристикама регионалног метро-а, који је 80% изграђен пре 30 година су визионари хтели да се уопште не користи. "Велики Ђилас" је учинио да се користи 10%. Према информацијама од (нећу написати име) из Завода за урбанизам, Ненад Богдановић је први градоначелник који је када су му размотали метро планове (макар и БЕЛАМ), који је рекао "Пусти то, дај да правимо аутомобилске тунеле". Шта је поента:

- Употребљиво учинити неупотребљивим.
- Градити полуупотребљиво.
- Наместити посао, што скупље и својим пајташима.
- Урушити институције, независна стручна тела да не сметају пајташима.
- Урушити домаћу грађевинску оперативу, јер они уцењују дуговима државе из ранијег периода, а за домаћу фирму је много лакше извлачити сумњиве уговоре на домаћем терену и домаћем језику. Стране фирме пружају много већу слободу. Ево, "Приморје" и "Алпина" су нестали, можда негде у Панами, или на Кајманским острвима.

Да вратимо мало историјски преглед:
СФРЈ - Претежно технократија, са одређеним утицајем политике и мутних радњи.
СФРЈ 1980-тих - И даље јака технократија, уз почетак сиљења оних који су "Једнакији". Треба им нови поредак да држе своје позиције.
СРЈ-СПС - Маргинализовање, али икакво присуство технократије, уз огромно исцрпљивање техничке оперативе, односно само се користи без обнављања и одржавања.
ДОС - Готово потпуно маргинализовање технократије, запуштање домаће техничке оперативе (грађевинске и индустријске), многе компаније са референцама су откупљиване од стране бараба, који су их уништавали.
СНС - Одлучни кораци ка коначном уништењу технократије и домаће оперативе. Прича се о брзинама 200 на сат, а уништена су једина два елемента које смо давно имали за ту брзину: ГОША и Институт Кирило Савић. Кадрови, којима у неким давним системима није било забрањено да испољавају свој ентузијазам, и који су школе и факултете завршавали у фабрикама и на градилиштима су сада или пред пензијом, или у пензији, неки оболели од Ајцхајмлера, неки су већ позатварали гробове за собом.

Да се разумемо, мој став је раније познат: Позиција моста је одговарајућа, јер у реалним условима није могла бити одабрана друга. Све остало је спорно: фазност градње, то што још није прошао трамвај, прилазни путеви, начин интеграције у саобраћајну мрежу, избор типа моста...

Погледајмо позитивнији пример Остружнички мост:
- Ранији јефтинији делови кружног пута изграђени одавно. Прва деоница новог на делу где треба све спојити у целину.
- Стубови моста за 2х3 траке, али како би остале паре за више инвестиција са којима би се транзитни саобраћај избацио из градова и села и убрзао, гради се само половина планираног коловоза. Тек сада, након 20 година се гради друга половина, али експропријација и стубови моста су обухватили пун профил.
- Ни у једном тренутку, капацитет моста не прелази капацитете прилаза истом.
- Иако су за време дугорочног планирања у то време Арапи давали нафту за Џ, приоритет је била железничка обилазница. Односно, прво привредни системи реалне економије, а после раскош тржишног социјализма.

Данас привредни систем реалне економије има расклиман причврсни прибор, јер онај ко треба да га затегне је "вишак, финасијска рупа без дна, највећи губитак у модерној историји", на неким деловима нема 20% здравих прагова, амбулантне спојнице уместо варова... И партократски уместо технократског менаџмента. Искусни стручњаци на местима директора су про форме, јер пред партијским Управним одбором имају мање овлашћења од обичног камионџије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383322#p383322:367owj2g je napisao(la):
Пантограф » 27 Apr 2016 12:35 pm[/url]":367owj2g]
Ја ти не верујем у град без путева, џаба ми консултације са било ким.
Ти верујеш у УМП што значи да верујеш у путеве без града.
 
О тој тези би већ морала озбиљна онтолошка расправа да се поведе.
 
Vrh