Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@vucko

Неће бити скоро, то је свима јасно. Али нико никад неће нацртати ГУП Београда без квалитетне саобраћајне везе на потезу Шумице - Булевар - Панчевачки мост. Нико неће, јер нико и није у последњих 66 година. Они који су против УМП-а и сами би, да праве план, уцртали 85% његове трасе, као што су је неки од њих и уцртавали у планове док су били у прилици да одлучују - јер другачије није ни могуће.

Алтернатива је испланирати град у којем се шпорет из продавнице на Чукарици испоручује купцу у Крњачи кроз Кнеза Милоша, поред Дворског парка и Скупштине. То је, дабоме, тако МЕТРОполски, велеградски, а град са булеварима или уличним тунелима кроз брдо је ПАЛАНКА.
 
И ја бих то прво направио, и преко новог Булевара Патријарха Павла повезао са Мостом на Ади. Па тек онда "остатак" УМП-а.
 
Slažemo se Panto. Nemaš poštenu vezu od autoputa do Pančevca ni za leba.Hteo ne hteo moraš ili kroz centar ili kroz Batutovu/Tršćansku/Mite Ružića. Radi đubretarac i blokira međunarodni put, bar je tako bilo do skoro dok su kamioni išli kroz Batutovu.

Pre UMP-a mislim da će da odrade krpež kod Južnog bulevara i Gospodara Vučića pravljenjem onog "prstena", ali to nije rešenje.
 
Šta o pozicijama 3 gradska mosta govori to da moraju da se nastave na tunel, Brankov, Zarićev (tunel jednog dana od mosta do Francuske), most na Adi (još kasnije od tog dana, most Topčider - Autokomanda (pošto na Autokomandi nema dovoljno saobraćaja))?
 
Говори да треба искористити брдовитост Београда за провлачење тунела, што метро, што друмских.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379754#p379754:3u1xozdp je napisao(la):
stf » 07 Апр 2016 07:20 am[/url]":3u1xozdp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379723#p379723:3u1xozdp je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 06 Апр 2016 09:15 pm[/url]":3u1xozdp]Nakazni projekat? Teško da je.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Да је пројекат наказан можеш да изјавиш само ако ти сујетом завлада струковна доктрина.
@СТФ, ниси разумео @Непоправљивог оптимисту :wink: .

Непоправљиви се само чуди Делијином мишљењу где каже да је УМП наказан пројекат, зато је Непоправљиви и ставио знак питања. У наставку је лепо рекао "тешко да је", што показује да се слаже са овим пројектом, односно да ово није у опште наказан пројекат, са чиме се и ја наравно слажем. :kk:
 
Гага":2x0n3rhc je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379754#p379754 je napisao(la):
stf » 07 Апр 2016 07:20 am[/url]":2x0n3rhc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379723#p379723 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 06 Апр 2016 09:15 pm[/url]":2x0n3rhc]Nakazni projekat? Teško da je.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Да је пројекат наказан можеш да изјавиш само ако ти сујетом завлада струковна доктрина.
@СТФ, ниси разумео @Непоправљивог оптимисту :wink: .

Непоправљиви се само чуди Делијином мишљењу где каже да је УМП наказан пројекат, зато је Непоправљиви и ставио знак питања. У наставку је лепо рекао "тешко да је", што показује да се слаже са овим пројектом, односно да ово није у опште наказан пројекат, са чиме се и ја наравно слажем. :kk:

Hvala Gaga
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379953#p379953:2uac2968 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 08 Апр 2016 12:00 am[/url]":2uac2968]
Гага":2uac2968 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379754#p379754 je napisao(la):
stf » 07 Апр 2016 07:20 am[/url]":2uac2968]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379723#p379723 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 06 Апр 2016 09:15 pm[/url]":2uac2968]Nakazni projekat? Teško da je.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Да је пројекат наказан можеш да изјавиш само ако ти сујетом завлада струковна доктрина.
@СТФ, ниси разумео @Непоправљивог оптимисту :wink: .

Непоправљиви се само чуди Делијином мишљењу где каже да је УМП наказан пројекат, зато је Непоправљиви и ставио знак питања. У наставку је лепо рекао "тешко да је", што показује да се слаже са овим пројектом, односно да ово није у опште наказан пројекат, са чиме се и ја наравно слажем. :kk:

Hvala Gaga

Погрешно сте ви мене разумели. Ја сам оптимисти одговорио на питање зашто би некоме пројекат био наказан. :kk:
 
Mislim da ideja UMP-a nije loša jer u gradu postoji samo jedna šira trasa sever-jug a to je Knez Miloševa, što je noćna mora za deo grada u kom žive stotine hiljada ljudi. A deo UMP-a od Šumica do Pančevačkog mosta je koristan jer nam daje drugi širok i prohodan pravac sever-jug. Treći će biti autoput-most na Adi Huji, ali on prolati kroz manju gustinu naseljenosti nego ovaj deo UMP-a. Zato je za mene izgradnja ovog dela UMP-a prioritet br. 1 za Beograd. E sad, što su nam taj potez naši gradski urbanisti amaterizmom ostavili zgusnut kao nemoguću misiju, to je druga i dublja priča kakvi to ljudi decenijama sede tamo i odlučuju, dok nas njihove odluke skupo koštaju: novčano (za ispravljanje ranijih grešaka), vremenski (duga putovanja), živčano (loša saobraćajna rešenja koja učesnike u saobraćaju čine agresivnima), estetski...
 
Саобраћајне гужве у Београду су смешно мале у поређењу са већином европских престоница које имају развијен јавни превоз, метро, трамвајску и градску железницу.

Поновите ту лаж о приоритетном УМП-у и 101 пут ако хоћете, џаба вам. Неће постати истина.

И друга, 100 пута поновљена лаж - слаба саобраћајна мрежа у ширем центру града. Просечна европска престоница има и по неколико пута више од Београда тих густо збијених зона са уским улицама. Само су у тим градовима били довољно разумни да туда не пробијају некакве транзитне правце и да не дозвољавају повећање спратности у читавим зонама са п+1,2 на п+6. И били су толико цивилизовани да су у први план ставили јавни превоз а не најскупљи и најнеефикаснији вид транспорта који захтева највише простора и ресурса. А да не причам о томе што ни један европски град није имао онакав луксуз комплетиране саобраћајне мреже 3+3 булевара на Новом Београду са гомилом слободних дефинисаних парцела за градњу. Разумем да неко није путовао и видео те градове, али ако има нет има бинг мапс. street view...Има ту и културолошких, цивилизацијских разлика. Становници и планери свих тих градова су сопствени транспорт прилагодили могућностима тих градова односно саобраћајних мрежа па је у једној половини развијене Европе основно средство личног превоза у центру бицикл а у другој половини је скутер. Али зато ми, прилагођавамо читав град и економску политику личним фиксацијама и комплексима где је аутомобил главни животни циљ и средсто показивања некаквог статуса или успеха. Ту смо у рангу са Албанцима и њиховој опседнутости мерцедисама.

А видим и нове моменте, београдски возачи су бахати и примитивни зато што имају лоше услове за вожњу?! :shock: Да да, претпостављам да зато свакодневно виђам како ретке и лудо храбре бициклисте или скутераше намерно секу и гледају их као легитимне мете.

Све у свему, проблем је далеко дубљи и није само техничке, урбанистичко-саобраћајне природе.
 
Ok, nekima UMP nije prioritet, meni jeste. Kvaziurbanisti su napravili haos na potezu između Šumica i Pančevačkog mosta. Džabe to što nije trebalo izdavati dozvole za visokospratnice, moramo gledati realno trenutno stanje u koje su nas naši urbanisti doveli, a to je 100.000 ljudi po uličicama gde jedva 2 kola mogu da se mimoiđu, trotoari minijaturni...naravno da su ljudi konstanto nervozni kad žive u nehumanim uslovima koji na svakom koraku testiraju živce.
Dok se svaki dan probijam kroz to kao pešak, u kolima ili drugim prevozom... jel znaš kolko mislim o Evropi i njihovim gužvama i kolko me to interesuje... Ali nečeg drugog se u takvim situacijama često setim. A to je da kad su od moje žene pravili kuću u Vrčinu pre par decenija, da su urbanisti tražili da se za ulicu ostavi, kolko, slagaću, 3,4 metra??? E ta logika nas je zakopala. I nastavlja se i dalje... A pređite samo preko Dunava u Kačarevo npr i videćete selo sa par hiljada ljudi i ulicama širokom po 10-15 metara. Eto tako je pre 200 godina gradila Evropa, a mi ni danas. Bg sa 7spratnicama i ulicama od 8 metara i selo sa 2spratnicama i ulicama od 15 metara. Pa bez sumnje su bolji ti seoski urbanisti od ovih naših gradskih.
 
Vojvodina vs Šumadija je kao Emirati vs Bangladesh.
Vojvodina (i zapadni delovi Beograda) je na ravnom i sa bogatim domaćinstvima još iz Austrougarske, dok je Šumadija (tu pripadaju i delovi Beograda) brdovita i relativno siromašnija (manje obradivih površina), a i totalno druga kultura (bila je pod Turcima). Tako da se puno odgovora zašto i danas u XXI veku u Šumadijskim delovima Beograda mogu naći neke pojave u urbanizmu koje su dokazane kao štetne (uska ulica, neplanska gradnja itd.) nalazi osim u reljefu terena i u kulturi življenja. Kada se sve to začini i konstantnim siromaštvom od 30 godina sa dobijenim kompleksima iz Austrije i Švajcarske (stare brdovite Evrope), onda postaje sve savršeno jasno zašto u tim novim i starim obodnim naseljima nema milosti (znanja) vlasnika u divljoj gradnji tih novih objekata tačnije naselja u proteklih 26 god. U ovaj tekst spada i opština Vračar jer je nastala isto iz neplanske gradnje od pre 70 god.
 
Пост ти је контрадикторан. На почетку се позиваш на неку Аустроугарску а на крају кажеш да не знамо да планирамо последњих 26 година. Што ваљда значи да смо знали да планирамо пре 36 година, што даље значи да није до незнања него можда до милион избеглица, санкција, корупције, распада друштва, државе, економије...

ПС: Непланске градње пре 70 година није било, псоебно на на ономе што је тада сматрано Врачаром. Заправо, тај Врачар, Дорћол, блокови између Кнеза Милоша и врачарског платоа...Све је то пример тада најсавременијег урбанизма с краја 19. и почетка 20. века са ортогоналном мрежом улица и блокова.
 
Данас прођох долином Топчидерке и само бих констатовао да је њен најлепши део добио ружан бетонски плафон. Да ли је некакав врхунски саобраћајни проблем тиме решен, не знам, нисам саобраћајни инжењер, али да је тај драгоцени простор уништен - то свакако јесте.
 
Lepo sam uporedio dve kulture sa dve strane reke. Zbunjuje te Austrougarska, ali zar ne vidiš razliku u bogastvu imanja i širini puta u selu u Vojvodini. Ima nelegalne gradnje i u Vojvodini ili ti u zapadnom delu Beograda, i pri tome su svoje standarde u postojećim naseljima zadržali kao na primer udaljenost nove kuće od novog puta - ulice i slično.

Ovde je neko iznosio da je kružni tok na Slaviji delo Nemaca iz II svetskog rata, sve od tog kružnog toka ka istoku su bile njive, a to je danas opština Vračar. Trebalo je da napišem samo "od" 70 god. bez onog "od pre" 70 god. da bi bio jasniji?

Dok je ulica Kneza Miloša i okolina na opštini Savski Venac. Jeste to je planska gradnja, a to i amater može da primeti da je neko stručan projektovao oko ulice Kneza Miloša.

Znamo i sada da planiramo nego ne možemo da sprovedemo zamišljeno, samo je u tome razlika.
Od 1960 do 1986 god. sprovodili su zmišljeno, to su na primer izgrađena sva naselja u tom periodu u Beogradu.
 
УМП, СМТ и Обилазница су основна друмска инфраструктура коју су многи градови имали и пре метроа.

Неко ко са Панчевца хоће на Жарково, ишао би УМП-ом на не Душановом , око Калиша, Савском па даље. На пример.
Неко из Калуђерце ко хоће на Баново брдо, ишао би УМП-ом а не Устаничком, Аутокомандом, Хумском и преко Топчидерске звезде.

и тако даље и тако даље ...
 
Mreza ulica je planska i to je ocigledno.
Kamo srece da nam je sva "nelegalna" gradnja kao Vracar.

490baf49c0c370699c4be8d7a1a0ba9f.jpg
 
Da se nadovežem na Maira. Leva obala Dunava je takođe bila pod Austrijancima (tj Banat, ne samo Srem). I dok su stara okolna sela pravljena široko i planski, možemo videti na primeru oko zrenjaninskog puta u Krnjači šta su "naši" urbanisti uradili. Uporedimo deo oko Zrenjaninca sa bilo kojim banatskim selom okolo. Pogledajte levo i desno kad idete Zrenjanincem i videćete u RAVNICI (ne brdovitom terenu) ulice široke 5,6 metara! Bez dvorišta, trotoara i sl., go nemalterisan zid preko puta zida. Da li i dalje hoćemo da nam se tako grad razvija to je za mene ključno pitanje?!
Brdovit teren ne mora dati uske ulice, primer su Kneza Miloša, Bulevar Kralja Aleksandra, Bulevar oslobođenja ka Banjici, Vojsilava Ilića...
Mislim da je dosta bilo gušenja grada i preekspolatacije postojeće infrastrukture da se dinar ne bi uložio već samo izmuzao i da dok još nije kasno treba iskoristiti UMP za proširenje Grčića Milenka, Pop Stojanova i Tršćanske, dok još nisu preblizu dignute višespratnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380094#p380094:cbrfctw4 je napisao(la):
Mair » 08 Apr 2016 09:42 pm[/url]":cbrfctw4]Lepo sam uporedio dve kulture sa dve strane reke. Zbunjuje te Austrougarska, ali zar ne vidiš razliku u bogastvu imanja i širini puta u selu u Vojvodini. Ima nelegalne gradnje i u Vojvodini ili ti u zapadnom delu Beograda, i pri tome su svoje standarde u postojećim naseljima zadržali kao na primer udaljenost nove kuće od novog puta - ulice i slično.

Ovde je neko iznosio da je kružni tok na Slaviji delo Nemaca iz II svetskog rata, sve od tog kružnog toka ka istoku su bile njive, a to je danas opština Vračar. Trebalo je da napišem samo "od" 70 god. bez onog "od pre" 70 god. da bi bio jasniji?

Dok je ulica Kneza Miloša i okolina na opštini Savski Venac. Jeste to je planska gradnja, a to i amater može da primeti da je neko stručan projektovao oko ulice Kneza Miloša.

Znamo i sada da planiramo nego ne možemo da sprovedemo zamišljeno, samo je u tome razlika.
Od 1960 do 1986 god. sprovodili su zmišljeno, to su na primer izgrađena sva naselja u tom periodu u Beogradu.

Ја стварно не знам о чему ти то. 1910. година:

slika-5.jpg


Простор око Славије је испарцелисан и издељен улицама под правим углом још у 19 веку. А ту се једини урбанистчички наред јавља даље, са десне стране Мекензијеве. Цео потез Врачара између Мекензијеве и Булевара Краља Александра је такође урбанстички уредан и испланиран почетком 20. века.

А ти упоредиш неупоредиво. Прва урбана средина у Београду настаје тек 1860их-70их на Косанчићевом Венцу. Другачије није могло ни бити с обзиром да је град пре тога био под турском влашћу. Оно што смо ми постигли за само неких 30-40 година је велики напредак и ти делови града који су тада урбанизовани су и дан данас најлепше градске четврти. Исто тако превиђаш географске разлике, природне токове река и људи...Све то чини неупоредивим Београд са било чиме у Војводини. У осталом, ено ти га Рим који има јако сличну топографију као стари део Београда и улична мрежа и блокови су можда чак и хаотичнији него у Београду. Ваљда ћеш закључити да су и они заостали.
 
Onu fotografiju Krunske ulice što je @bgexploler postavio, pa sam naziv "Krunska" govori da je pre 1945 godine, a taj plan koji si postavio je lepo urađen. Koliko vidimo veći deo je realizovan sve do kružnog toka na Slaviji. Deo današnje Čubure, Crveni krst i ka Južnom bulevaru ipak zbog nagiba i ko zna čega ne izgleda kao na ovom planu, a ja na to mislim kada kažem neplanski Vračar.

Suština mog upoređivanja je što se kod neukih ljudi u selima nije dalo izgubiti u standardu širine puta i razmak do kuće. Takođe u ravničarskim mestima obavezno prave kanale pored ulice - puta radi sakupljanja vode, pa tako sve kuće imaju prilaz preko ćuprije.
U brdovitim delovima ima primera gde uspeju da naprave širiu ulicu ili put kroz svoje selo, ali ima i slučajeva gde to ne mogu da izvedu zbog terena i onda kada čovek odraste u tako skučenoj ulici vrlo lako će to primeniti kada bude sebi zidao novu ulici na perifieriji možda čak u istom tom selu.
 
Тешко да су неуки сеоски људи имали било шта са урбанистичким планирањем њихових села.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380268#p380268:330ihbdn je napisao(la):
Вожд » Sun Apr 10, 2016 12:13 am[/url]":330ihbdn]

file.php

file.php

Дебилни жврљачи су се зато потрудили да својим мазаријама све загаде... :blah:
 
Vrh