Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Као што, наравно, ни не утиче. Паре иду на Београд на води.
 
То је државни, квислиншки пројекат. Мада мма неких сличности. УМП је био градски, подједнако квислиншки пројекат. Примарни циљ подухвата је било пуњење касе ЕБРД-а и пражњење градске.

Бар једно никако не можете негирати а то је да је сав, за наше услове заиста брз и велики економски развој града у периоду 2000-2008 неутралисан и није преточен у било какав капитални пројекат на ком би се заснивао даљи развој града и градске инфраструктуре.
 
Северна тангента са Пупиновим мостом? Кад већ није Мост на Ади.

Иначе - није непосредно везано за ову тему - после већих терористичких напада на средства масовног саобраћаја (попут ових у Бриселу) обично се повећа ниво улагања у путеве, чак и по градовима. Одлични примери у претходној деценији су били Москва и Мадрид. Груне ли још нека бомба у метроу, очекуј више подземних градских аутопутева широм Европе. Тренутна еуфорија с електричним аутомобилима биће леп изговор за нечујну модификацију транспортне политике.
 
Заправо у Москви је тренд последњих година смањивање саобраћајних трака у корист пешака, односно тротоара. И не само у Москви већ у мање-више целом развијеном свету.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379545#p379545:3dce26ra je napisao(la):
Пантограф » 05 Апр 2016 05:42 pm[/url]":3dce26ra]Хм, па да - доводи саобраћај на Аутокоманду са Богословије, и то исти саобраћај који би у супротном прошао преко Славије, или преко Каленића гумна.
И томе слично.


EDIT:

Нема спина са Прагом:

https://www.youtube.com/watch?v=NC3o4RUptO4

Е, ово јесте иживљавање, а наш УМП је за ово сиротињски.
У децембру прошле године сам са пословним партнерима ишао у Немачку (преко Словачке и Чешке) колима која су они изнајмили од рента кара. Праг јесте изузетно леп град (стари део), али из перспективе аутомобилисте је очајан, 100 пута гори него Београд. У сваком случају и јесте град за избегавање ако се иде колима за Немачку. Што каже Пантограф, чисто иживљавање, а тај видео на јутјубу сам баш погледао пре пута. Углавном се пред сваки пут припремим, али тада и нешто нисам јер су ми момци са којима сам ишао рекли да имају навигацију.

Џаба и навигација која се пред сам Праг искључи и пред границу са Немачком поново укључи !!!! Наравно изгубили смо се у Прагу, огромне гужве, често смо стајали да питамо где је правац према Дрездену, неко зна, већина и не зна !, али смо се некако измигољили из Прага, а и видели га барем од периферије до центра :)

У повратку је било лакше јер сам једноставно купио план Прага у Немачкој и момцима говорио итинерер куда се иде ("само"!!!! се прати правац аутопута Е55-која катастрофа проласка кроз град), а навигација опет исто, не ради кад се иде кроз Праг, џаба је и било, ништа без штампане ауто карте или плана града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379528#p379528:26aqsnbb je napisao(la):
Igor » Tue Apr 05, 2016 3:02 pm[/url]":26aqsnbb]Upravo to sam hteo da kazem da UMP nikada nije ni bio planiran kao autoput.

Šta god da je planirano, neće se realizovati a to što se realizuje braniće se kao najbolje rješenje. :?
 
Otkud znas da se nece realizovati. Nema sta da se brani ili ne, vreme pokazuje i tek ce pokazati vaznost ovog pravca.
 
Време је већ показало. 7-8 година је прошло од почетка градње и није завршена још ни прва фаза овог наказног пројекта. Комплетирање овог фртаља умп-а до тунела са трамвајском пругом на НБГ-у можемо реално очекивати око 2018. године, а знајући како се брину о трамвајској мрежи, можда ни тад. А те 2018е не да неће бити новца за наставак ове лудости него неће бити ни у разматрању неко позајмљивање. Тамо неке 2025. године можда пробију тунел до аутокоманде и докусуре овај град а то све чисто да изгледа да раде и унапређују нешто, да би народ лакше сварио што смо и даље распала аутомобилска паланка без метроа.

А то све само у случају да се настави квислиншка економска политика. У супротном, цели пројекат умп-а иде заслужено у подрум градске грађевинске дирекције. Оног тренутка када будемо имали трунку слободе и интегритета кренуће се и у пројекат метроа.
 
И врапци на грани знају зашто још није завршено. Тако да констатација као и многе друге до сада нема основу.
 
Jbt...
Al su forumasi u zadnje vreme postali iskljucivi u svojim gledistima...
:(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379723#p379723:faurupyg je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 06 Апр 2016 09:15 pm[/url]":faurupyg]Nakazni projekat? Teško da je.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Да је пројекат наказан можеш да изјавиш само ако ти сујетом завлада струковна доктрина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379649#p379649:204t7m9o je napisao(la):
Igor » Wed Apr 06, 2016 2:05 pm[/url]":204t7m9o]Otkud znas da se nece realizovati. Nema sta da se brani ili ne, vreme pokazuje i tek ce pokazati vaznost ovog pravca.

Pa sam si Igore napisao u tekstu šta se zapravo dešava...

Tokom racionalizacije projekta odlučeno je da Lot1 ne bude denivelisan, što nažalost uključuje i dva ukrštanja sa izuzetno važnim lokalnim pravcima,...

Te "racionalizacije" su razlog zbog kog se projekat nikad nece realizovati kako je prvobitno zamišljen.
Kad se zbog racionalizacije naprave dvije raskrsnice u nivou i kad duž saobraćajnice niknu objekti, ta saobraćajnica više nikad neće biti denivelisana.

Sad se i ovakva i sve buduce "racionalizacije" brane umjesto da se prizna greška u planiranju saobraćajnice.
Kakav je to projekat koji samo nakon nekoliko godina od početka realizacije treba "racionalizovati"? To znači da je loš projekat jer nije na ispravan način rješio osnovno pitanje - finansiranje.
 
Ok, ovaj deo će se završiti, moguće i tunel ispod Senjaka ali od njega nadalje teško jer vlast ovog grada decenijama unazad ima problem da izvrši jednu eksproprijaciju, a kamoli nekoliko kilometara kuća do Novog groblja da raseli. Ako kojim slučajem i krenu da ruše tu džunglu ka Marinkovoj bari i dalje, najvažnije bi bilo da se izbegnu greške "kompromisa racionalizacije" koje je Rio spomenuo. tj. treba se krčiti veoma široko. Nije dovoljno srušiti okolne udžerice za trasiranje 4 ili 6 traka, tj. 12-18 m nego bi se sem toga moralo dodati i 2x4m za parking (jer za razliku od novobeogradskog dela UMP-a, deo posle tunela prolazi kroz gusto načičkana naselja), 2x5m za trotoare, kao i 2x15m u delovima gde se ruše stare kućice kako bi se investitorima ponudio prostor za nove zgrade koje bi gledale ka ulici i kako bi time ulica dobila izgled. Mislim da bi se davanjem tih placeva investitorima mogli isplatiti veliki delovi ovih troškova proširenja. U suprotnom, ako bi se ostavile pored ulice zidovi starih kuća koje su se naslanjale na one srušene, ne bi se dobio bulevar nego neko polusrušeno ruglo (kao deo tik pre Pupinovog mosta na zemunskoj strani). Dakle da bi se dobio lep novi moderan bulevar UMP-a od tunela do Pančevačkog mosta, mora se krčiti trasa širine 70-80m. Svi suprotni "kompromisi" bi kako je Rio rekao nepovratno uništili sam smisao projekta i još više zagušili taj ionako već zagušeni deo grada.
 
mozda bi bilo bolja prosiriti Teodora Drajznera i Bulevar Patrijarha Pavla, velike su guzve kada je spic , a spic je pola dana. Most na Adi nije nakazan, ima donekle opravdanje, ali nije kompletan, i pitanje je kada ce biti, odabrano je preskupo resenje.
I sta je sa autobskim stanicama na mostu, zasto se ne otvaraju?
 
Pa cemu bi sluzile te autobuske stanice na mostu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
pa na primer: putujesh 94/kom sa Dedinja, ali ides na Cukaricu ili na Vidikovac. Lepo sidjes na mostu i promenish prevoz. i obratno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379761#p379761:1jbw7dsq je napisao(la):
Earthmoving » 07 Apr 2016 07:24 am[/url]":1jbw7dsq]Ok, ovaj deo će se završiti, moguće i tunel ispod Senjaka ali od njega nadalje teško jer vlast ovog grada decenijama unazad ima problem da izvrši jednu eksproprijaciju, a kamoli nekoliko kilometara kuća do Novog groblja da raseli. Ako kojim slučajem i krenu da ruše tu džunglu ka Marinkovoj bari i dalje, najvažnije bi bilo da se izbegnu greške "kompromisa racionalizacije" koje je Rio spomenuo. tj. treba se krčiti veoma široko. Nije dovoljno srušiti okolne udžerice za trasiranje 4 ili 6 traka, tj. 12-18 m nego bi se sem toga moralo dodati i 2x4m za parking (jer za razliku od novobeogradskog dela UMP-a, deo posle tunela prolazi kroz gusto načičkana naselja), 2x5m za trotoare, kao i 2x15m u delovima gde se ruše stare kućice kako bi se investitorima ponudio prostor za nove zgrade koje bi gledale ka ulici i kako bi time ulica dobila izgled. Mislim da bi se davanjem tih placeva investitorima mogli isplatiti veliki delovi ovih troškova proširenja. U suprotnom, ako bi se ostavile pored ulice zidovi starih kuća koje su se naslanjale na one srušene, ne bi se dobio bulevar nego neko polusrušeno ruglo (kao deo tik pre Pupinovog mosta na zemunskoj strani). Dakle da bi se dobio lep novi moderan bulevar UMP-a od tunela do Pančevačkog mosta, mora se krčiti trasa širine 70-80m. Svi suprotni "kompromisi" bi kako je Rio rekao nepovratno uništili sam smisao projekta i još više zagušili taj ionako već zagušeni deo grada.



Неће бити огромног расељавања и екстремног рушења Пашиног брда, Врачара и Звездаре: баш због тога, још пре готово деценију и по одустало се од површинске саобраћајнице у корист два тунела (Шумице и још један испод Булевара). Брдовит рељеф Београда у овом случају је од користи. Значајнијег рушења биће само у Маринковој бари (каква штета!) и на траси Северног булевара (уцртан у планове пре Другог светског рата).
 
Mislim da je to pre 10tak godina sa tunelima više bio predlog nego čvrsto rešenje. Ako se zna da se to neće raditi narednih par godina, još nije kasno da se promeni. Time bi taj deo grada prodisao, proširila bi se uska grla : Grčića Milenka, Pop Stojanova i Tršćanska koja su trenutno ruglo grada i liče na tursku kasabu. U okviru toga proširile bi se i susedna uska grla poput Žičke i završio Južni Bulevar. Taj kraj gradska vlast zadnje decenije brutalno eksploatiše dajući dozvole za dizanje višespratnica umesto kuća, bez dinara uloženog u proširenje ulica i trotoara, novih parking mesta i parkića. Pa je red i da nam vrati koji dinar sem što nas muzu i čine nam život sve nepodnošljivijim. Sem toga mislim da bi raseljavanje 100-200 kuća na tom potezu koštalo recimo 20 miliona evra, minus neke kuće bi bile zamenjene za novoizgrađene stanove pored nove trase. Izgradnja ta proširena 2 km Šumice-Dimitrija Tucovića (koji bi se širili umesto bušili tuneli) bi sa eksproprijacijom koštala možda 30tak mil evra, a bušenje tunela ukupne dužine sa asfaltiranjem oko 1,85 km ne verujem da bi bilo nešto jeftinije.
Rušenje će ionako morati od Dimitrija Tucovića do Novog groblja. Plus tuneli bi išli ispod najprometnije ulice na toj trasi - Bul Kralja Aleksandra čime bi ta ulica bila odsečena od UMP-a što je dodatni minus za opciju sa tunelima.
Mnogo mnogo bolje rešenje je proširenje nego tuneli. Da konačno ti delovi Pašinog brda, Vračara i Zvezdare promene izgled iz kasabe u evropski grad
 
Напротив, тунели су као "чврсто решење" ушли у сва планска документа. Например, у тек усвојени ГУП: http://beoland.com/gup-bgd.html

Ниједна мега-реконструкција у Београду није ишла глатко, нити је доведена до краја. Расељавање тих размера ми, право да ти кажем, делује као утопистичка замисао.
 
Пројекат је апслотно наказан. Почев од најскупље и најтеже могуће локације. Бесмислене петље од 64 милиона евра која се завршава - семафором. Градњом читавог полуденивелисаног булевара баш тамо где нам није био неопходан и где већ постоји развијена мрежа булевара са 6 трака(НБГ). Па онда најгори, најскупљи и најкомпликованији начин повезивања будуће трамвајске мреже. Нводна фазност пројекта која нам је направила ршум на Дедињу и топчидерској долини. Ужасно ирационалан и опет - најскупљи могући попречни профил моста. Некакво булажњење о поскупљењу околног земљишта и развоја на њему а то земљиште - не постоји. (у читавој топчидерској долини нема нити ће бити једна једина грађ. парцела, у делу старог града траса под земљом или усечена у уске сокаке градског ткива, једино блок 42 који је и овако инфрструктурно био сасвим пристојно опремљен)

И на крају, за 10 година ће бити комлетирано 4-5км булевара за 450 милиона евра што је 1/18 годишњег буџета целе државе Србије. Пројекат је у целости гротескан.
 
Projekat ima svoje odredjene mane, ali previse je reci da je groteskan.
Ja zaista imam puno zamerki i na mostovsku konstrukciju i na denivelisanu petlju na najgoroj mogucoj lokaciji, na megalomanski pilon (...)
Sa druge strane, treba biti realan i reci da je zahvaljujuci ovom (nedovrsenom) pravcu rakovica, cukarica, kao i delovi S.Venca i Vozdovca sa jedne, i N.bg, Surcin i Zemun sa druge, dobili alternativu.
I tu alternativu u znacajnoj meri koriste!
A kad taj pravac koriste, smanjuje se pritisak na mostarsku petlju, na most Gazela, na Savsku ulicu...

Dakle svakako se trebalo (moralo) racionalnije planirati, ali svakako nam je UMP neophodan.

Metro?
Metro je nesto sto ce se napretkom pristupnih pregovora za ulazak u EU pokrenuti sa mrtve tacke.
Problem je sto se (koliko je javnost upoznata) metroom niko ne bavi.
Nedoumice oko potencijalnog metro sistema u Beogradu su danas vece nego pre 30 godina...
Za to nije kriv UMP...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da video sam kartu GUP-a hvala im što su nas koje živimo u tom kraju zacementirali. Sve je zbudženo, dižu se višespratnice a infrastruktura puca, nema trotoara, parkinga, parkinga, ne možeš se mimoići u ulici... bar sam se nadao da će proširiti Grčića Milenka, Pop Stojanovu i Tršćansku ovim projektom jer sam video da se tik uz ove ulice ne grade nove zgrade pa sam shvatio da se ne daju dozvole jer se čeka proširenje... Ništa, borićemo se da promene plan jer očigledno da ti koji su ga pravili žive na Marsu, vidi se da žive u paralelnom svetu državne administracije. Uzela deca da se igraju urbanista :violina:
 
Обично су се становници насеља која треба да се реконструишу највише бунили против тога...
 
Nećemo doživeti ništa da se izgradi na UMP-u na Zvezdari i Voždovcu, dajem glavu.

Jedino da se nadamo da će delta da totalno ubije Autokomandu pa onda počnu priče kako mora da se sredi taj deo. Ali tunela neće biti, grad sada fura priču za onaj tunel koji će da spoji Francusku i tramvajski most. Čak je u toku i izrada PDR-a što govori da žele time ozbiljno da se bave dok za ostatak UMP-a imamo lepe sličice. Koliko im je stalo do starog dela grada govori što neće da dodaju silaznu petlju sa Pančevačkog mosta a kamoli nešto više.



A metro je posebna priča, Sofija završava treću liniju, a nama su krivi što ga nemamo krivi domaći izdajnici i strani neprijatelji. Nije nego...
 
Vrh