Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Mair":1ecacauu je napisao(la):
Nije da ti repliciram, nego samo da napišem da može sve da se organizuje. Malo ljudi je verovalo da "BG voz" može da ide na 15 minuta, pa ipak ide bez kašnjenja. Tako da može da se organizuje kada se zna i kada se ima ljudi koji to znaju. Time pre što je ovo saobraćajnica na NBG gde ima kapaciteta za interval od 5 minuta autobusom između dve železničke stanice. Autobusi se ne bi zaustavljali na usputnim stajalištima već bi išli direktno od železničke stanice NBG do železničke stanice Tošin bunar.

Mislim da si dokazao poentu - nije cilj da vozovi saobraćaju, nego da funkcioniše prevoz.

To sa autobusima bi najbolje funkcionisalo kada bi se prvo završio IV bulevar/"UMP", pa tek onda raskopavao nasip.
 
Postojeća ulica Milutina Milankovića već sada može da zadovolji potrebe privremenog prevoza između dve železničke stanice na Novom Beogradu dok traju radovi na podvožnjaku u Bulevaru umetnosti.
 
Za kretanje autobusa - da, samo ja sam mislio i na stajališta zbog ulaza i izlaza putnika, i okretanje autobusa - kod obe železničke stanice.
 
Ја сам нажалост поучен искуством лоше координације у самом ГСПу, могу замислити тек како би то функционисало између ГСП и ЖС. БГ воз јесте беспрекора, тачан и са минималним кашњењима, али опет ћу поновити, ГСП није био у стању да обезбеди својим корисницима нормално преседање у оквиру линије 9Л-9А. Нпр. путници који су ишли са НБГ на Бањицу су морали да сиђу на трамвајском стајалишту Славија-Немањина и да oнда пешаче до стајалишта Славија-Булевар ослобођења и чекају по неколико минута (5 а често и више) да наиђе аутобус на линији 9А. Сумњам да би се у случају преседања БГ воза од НБГ до Тошиног синхронизовао аутобус са возом.

Што се тиче финансија, сумњам да проширење насипа у дужини од мање од 2 километра, изградња два нова колосека у истој дужини и измештање станице Тошин бунар изнад улице може бити скупо колико и додавање још једног колосека у дужини од 20 километара од Батајнице до моста Остружница. И мислим да је на том потезу већи проблем веома коришћено, а веома небезбедно и очајно уређено стајалиште Тошин бунар, него неколико теретних композиција које прођу том пругом.
 
Objašnjavam da će biti prekid železničkog saobraćaja ovde i to po njihovom projektu s tim što ćemo dobiti na tom mestu čudnu sabraćajnicu. Umesto da lepo urade "copy - paste" sa ulice Omladinski brigada za taj podvožnjak u Bulevaru umetnosti. Na taj način imamo samo prekid koji traje dva meseca, dok je sobraćajnica koja nastaje i ostaje trajne prirode. Bitno je ovo što ostaje posle radova i našta će to da liči od saobraćajnice. Dok su prekidi železničkog saobraćaja privremeni, a očigledni su u oba slučaja i prema mom predlogu i prema njihovom projektu sasvim izvesni s tim što je razlika u dobijenom saobraćajnom rešenju.

@Došljak
Dobro, ali nemoj da upoređuješ Nemanjinu ili Bulevar oslobođenja sa Novim Beogradom i sa ulicom Milutina Milankovića, verovtano živiš na Voždovcu, ali ovo što ti pričam za presedanje između dve železničke stanice na Novom Beogradu je sigurno ostvarivo. Čak i sam Relja koji radi na Novom Beogradu, pa ni njemu nije do kraja jasno. Tako da ja tebe Došljak potpuno razumem.
Što se tiče pruge. Pančevo - Beograd po ravnici 35km, pogledaj koja je cena izgradnje. Dok samo za izgradnju tunela ispod Bežanijske kose treba 50 miliona evra plus još što si sve nabrojao oko stanice Tošni bunar i do stanice Novi Beograd. Tako da bi za novac koji bi se potrošio za proširenje po NBG mogao napraviti još jedan kolosek od Dobanovaca do Ostružnice, a gde je novac za taj deo deonice naći će se i za celu deonicu obilaznice. Zbog toga ja kažem da je neopravdano raditi proširenje po Novom Beogradu.
 
Ma ja сам на НБГ, зато ме је и нервирало преседање са 9Л на 9А :D Чини ми се да тај бус који би спајао БГ Воз до Тошиног бунара не би имао где ваљано да окрене, па би кружио вероватно oд Тошиног бунара све до Гандијеве па онда Јурига Гарарина до Антифашистичке борбе. Наравно, потпуно друга прича ако се прво уради УМП.

Нисам ја мислио да се шири тунел, већ само пруга на насипу, од тунела до ЖСт НБГ. Не знам да ли је можда јефтиније да се уместо ширења насипа раде бетонски стубови и мостовне конструкције, али сам ја из естетских разлога пре за насип. При овом ширењу колосека би поред нове станице Тошин бунар могло да се уради и стајалиште на надвожњаку изнад Омладинских бригада које је Пантограф чини ми се овде наводио као најперспективнију локацију за стајалиште градске железнице.

Нисам за беспотребне трошкове, али мислим да је сама железница на Новом Београду недовољно искоришћена и да би на овај начин из ње извукли максимум.
 
Mair, I ja sam sa NBG, znam kao to sve izgleda :)

Posle ove kraće razmene postova sam promenio mišljenje od "železnički saobraćaj ne sme da stane" u "samo treba obezbediti prevoz putnika". Ako pričamo samo o gradskim vozovima, onda to zatvaranje i nije toliki gubitak.

Naravno, najviše će da trpe putnici koji kreću iz ili putuju ka Zemun polju.
Oni koji koriste Tošin bunar će se prvići na stanicu Novi Beograd, i to je to.

A kompletiranje trase "UMP"-a na NBG pre zatvaranja pruge bi svavako svima olakšalo život u tih par meseci.
 
Dobro, pozdrav Novobeograđani.

Autobusi bi pravili polukružno na raskrsnici ulice Tošin bunar i ulice Nikole Dobrovića, da bi se vratili ka ulici Milutina Milankovića i železničkoj stanici Novi Beograd gde ispod železničke stanice ulaze u ulicu Antifašističke borbe smer ka buvljaku, a odatle u krug oko bloka 42, preko ulice Jurija Gagarina ka Belvile i desno ka garaži GSP-a (ulica Đorđa Stanojevića) odnosno opet desno ka hotelu Holidej In. To je ulica Španskih boraca i tu se ponovo uključi na ulicu Milutina Milankovića ka železničkoj stanici i istoimenoj ulici Tošin bunar. Sve to za vreme dva letnja meseca. Ti autobusi se nezaustavljaju na usputnim stajalištima već idu direktno od železničke stanice "Tošin bunar" do železničke stanice "Novi Beograd".

@Došljak
Time pre tvoj predlog nije ostvariv, jer ako svakih par stotina metara ukrštavaš koloseke samo usporavaš prolazak vozova.
 
Средњи колосеци (постојећи) би били за пролазак возова од НБГ до Земуна директно, без перона на стајалиштима Тошин бунар (и могућег новог стајалишта изнад Омладинских бригада), док би БГ воз користио нове колосеке додате са обе стране. Скретнице би биле само испред тунела због сужавања пруге са 4 на 2 колосека у тунелу и на изласку из станице НБГ. БГ воз би у смеру ка Батајници улазио на 2. колосек станице Нови Београд, одакле би настављао право на нови додати колосек насипа, а у правцу ка Панчеву би воз ишао другим додатим колосеком са југозападне стране колосека који би се настављао на 5. колосек станице Нови Београд. Средња два колосека би користили остали возови, као и 3. и 4. колосек на станици за заустављање, одакле би настављали право ка Земуну без заустављања.
 
Mair":2nayy6s2 je napisao(la):
Finansijski i saobraćajno nema opravdanja za proširenje koloseka na deonici kroz Novi Beograd. Za taj novac može da se napravi još jedan kolosek na obilaznici, pa bi ta obilaznica bila dvokolosečna i preuzela bi veći broj teretnih vozova koji sada idu kroz Novi Beograd.

Pa naravno da postoji i finansijsko i saobracajno opravdanje i to i za 4 kolosjeka kroz NBG i 2 kolosjeka na obilaznici. I tu uopste ne treba praviti izbor ili-ili, vec i-i.

Dosljak je lijepo objasnio sta se dobija sa 4 kolosjeka kroz NBG a slicno je i sa 2 kolosjeka preko Ostruznice za teretni saobracaj.

Samo se ja bojim da taj novac koji je obezbjedjen za UMP nosi sa sobom strogo odredjene uslove koristenja. Drugim rijecima, tim novcem ne mozes rekonstruisati prugu i to je problem bez obzira sto mi ovde isticemo da bi bilo dobro projekat prosiriti pa da ukljuci i zeljeznicu.
 
Има укупно око 150, плус теретни.

Сулудо је и размишљати о овоме што предлаже Маир. То је, иначе, форумаш који дели преовлађујући став нашег друштва према железници, па је његова идеја да се главна пруга у земљи прекине на неколико месеци зарад повезивања улице донекле и логична.
 
Znaci u proseku voz na 10 minuta, mozda da urade jednu stranu dok se drugim kolosekom saobracaju vozovi naizmenicno, pa onda i drugi podvoznjak. Radovi bi trajali tri meseca umesto dva ali nema veze :)
 
Ако се већ "компликује" прича, нека се искомпликује исплативо :D А и мислим да неће бити баш најизводљивије пробијање једне стране насипа а да друга очува своју стабилност.

Имајмо на уму да ће ова пруга бити још оптерећенија након пребацивања возова са Главне станице на Прокоп, те ће нпр. композиције из Ниша, Пријепоља, Црне Горе и све друге са југа своје путовање уствари завршавати у Земуну, одакле ће ићи у депо, а отприлике ће истим возовима Земун уствари и бити почетна станица. А путнички возови са севера и запада ће опет из Прокопа ићи преко НБГ до Земуна у депо. Треба имати и то на уму.

Ја сам става да се та пруга НЕ сме прекидати.
 
Urade se noseci stubovi pod jednim kolosekom, pa nosece grede i vrate sine i onda isto na dugom koloseku, a na kraju se ukloni nasip ispod, postavi asvalt i spoje ulice i voila.... :)
 
Не ради се колосек по колосек, цео насип се поткопава. Једна од метода је буквално "укуцавање" готовог кутијастог профила под насип.
box-jacking-diagram-1.jpg

fig-1.jpeg

fig-2.jpg

animation9.gif

ockendon-large.jpg



Ево пар примера из света:
liberty-u-tunnel.jpg

The project consisted of jacking two cast-in-place concrete tunnel sections, both 32 ft wide x 20 ft high x 130 ft long, into an embankment under active Northern Southern Railroad Tracks to be used as a vehicular tunnel for access to Liberty University.
http://tunnelingonline.com/liberty-university-vehicular-tunnel-project-complete/

2_HOBAS_Cikowice_print.jpg
When a pipeline route crosses a railway embankment, jacking is usually the optimal installation method as it does not require disruptions in rail traffic. In the village of Cikowice in Southern Poland, four culverts with a diameter of 3000 mm and a length of 34 m each have been jacked under a railway line for the sake of flood control. HOBAS Poland supplied the required GRP pipes for this challenging project.
http://www.nodig-construction.com/News/HOBAS-CC-GRP-Culverts-DN-3000-Jacked-Under-Railway-1131.html
 
Ma to je jasno, samo - na ovoj lokaciji je nasuto, peskovito tlo.
Šta nam garantuje da ove kutije neće potonuti?
Možda redovi šipova pobijeni sa obe strane nasipa i betonske ploče na njima, po kojima će se kretati kutije pri probijanju?
 
Не знам, нисам грађевинац, али сигурно да постоји решење. Могуће да су то шипови са бетонском наглавицом. А можда ништа додатно и није потребно, уосталом, и сам насип лежи на песковитом тлу, кутије би притисак распоредиле још равномерније, тј на већу површину.
 
Šta je zajedničko kod ovih primera sa ovih fotografija koje je Mihailo postavio? Da li vidi te to? Osim što je tlo zemljano-stenovito da li još nešto primećujete? Napominje da je ova naša lokacija čist pesak "Dunavac", a na nejmu 5-6m nasute zemelje za prugu, a na nivou ulice je 30cm zemlje iznad peska ovde kod našeg primera.

Posle radova ovako treba da izgleda:

tgr_zpsbcbqedpl.jpg


Fotografija: ulica Omladinskih brigada, Novi Beograd

Ovakav izgled saobraćajnice i podvožnjaka treba da bude najvažniji uslov tendera, a koliko vidim nije. Takođe Bulevar umetnosti nije neka saobraćajnica u Srbiji između ničega i nečega da može sebi da dozvoli bilo kakav oblik. Već saobraćajnica u urbanoj sredini sa visokim saobraćajnim opterećenjem od sada pa u budućnosti.



151002-LOT1-06.jpg


151002-LOT1-05.jpg


GTC_02_zps0gif1zsw.jpg


Fotografija: Bulevar umtenosti, predmet tendera uklanjanje nasipa i izgradnja saobraćajnice. Fotografisano jedne subote u avgustu 2015 god.

Da li uočavate visinu našeg nasipa? U blizini će biti dve važne raskrsnice, jedna sa po svake strane pruge.

Bitno je ovo što ostaje posle radova i na šta će to da liči od saobraćajnice. Dok su prekidi železničkog saobraćaja privremeni, a očigledni su u oba slučaja i prema mom predlogu i prema njihovom projektu sasvim izvesni s tim što je razlika u dobijenom saobraćajnom rešenju.
 
@mair

Cega se ti u stvari toliko panicno plasis?
Kako god da se izvodi saobracajnica ce biti normalna!
 
Ako sam ja dobro razumio Maira, on se plasi da bi saobracajnica morala imati pad prema nadvoznjaku i ne bi izgledala kao u Omladinskih Brigada. I vjerovatno je u pravu, ako bi se nadvoznjak pravio na nacin kako je opisao Mihajlo. Na Mihajlovim slikama je vidljivo da su nasipi znantno visi.

No, ima drugih nacina da se nadvoznjak izgradi. Kao sto je Dosljak pomenuo, recimo, izgradnjom privremene zeljeznicke obilaznice u duzini od 100-tinjak metara, mogao bi se preusmjeriti zeljeznicki saobracaj dok se nasip na mjestu prodora potpuno ne rekonstruise. Nakon toga se zeljeznicki saobracaj vraca na staru trasu a privremena obilaznica se rusi.

EDIT:
ili ilustrativno nesto ovako u 4 koraka...

nadv1.jpg


nadv2.jpg


nadv3.jpg


nadv4.jpg
 
Чему привремено, кад проширење може да се одради за заувек и то у пуној дужини.
 
Дошљак":1d6qevj3 je napisao(la):
Чему привремено, кад проширење може да се одради за заувек и то у пуној дужини.


To stalno ponavljaš, ali mi nije jasno - zbog čega proširenje u punoj dužini?
I ovako je na jednom kraju nalazi tunel sa dva koloseka.
Niti će se kopati novi tunel, niti ćemo ikada imati saobraćaj kroz NBG koji će zahtevati čak četiri koloseka.
 
Vrh