Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Za sve neuke nemače pojma, neznalice, nezaintersovane da odvoje par minuta i nešto saznaju na vaskolikom internetu, loše đake primljene u partije i botove koji pokušavaju da se na forumu instaliraju kao kompetentni sagovornici (ovo-nikad!):
na Novom Beogradu imamo 5 pravoslavnih crkava.
 
Relja, zna bot da ima 5 crkava. Ali nije njemu cilj da bude kompetentan sagovornik. Glupostima, netacnim cinjenicama, bezveznim idejama, beskrajnim raspravama treba da ubije konstruktivnu raspravu. Da zamuti i smori sto vise. I odbije od foruma one koji povrsno prate forum ili su slabije upuceni. Oni su ciljna grupa.
 
Stvarno ne bih ulazio u rasprave sa ostalim članovima foruma o ciljevima bota, ali znam da će biti tu dokle god sendviči budu stizali :)
 
laki72":1dzi2frt je napisao(la):
Sustina je da pricas o stvarima o kojima nemas elementarno znanje. :kafa:
Zato pa pre nego postujes ipak proveri fakticko stanje.
Ovako tvoji postovi postaju `suplji` i ispadas neozbiljan (a po nekim ranijim postovima je jasno da nisi)
Nadam se da ovo neces shvatiti kao napad na sebe, vec kao drugarski savet sto i jeste.

Naravno Laki da ne napadas mene licno. Tvoj savjet shvatam kao drugarski ali i kao suvisan.

Kakvo to fakticko stanje da provjerim? Tacan broj crkava u osptini NBG? Tacan broj stanovnika opstine? To su jedina dva podatka za koja sam iznio cifru a koliko sam profulao znas sigurno i sam. Koliko sam profulao? Da li to treba biti predmet rasprave, da se utvrde tacne cifre? Eto ti me ispravi sa tacnim ciframa ako smatras da je to bitno.

Kao sto sigurno i sam znas ja nisam prvi ni posljednji koji iznosi kritike na racun urbanizma Novog Beograda. Mnogi pametniji i strucniji ljudi od mene su kritikovali urbanizam na NBG. Ja se samo slucajno slazem sa nekim stvarima. Posto urbanizam na NBG nije ovde tema, necu dalje to ni obrazlagati vec cu samo pokusati da obrazlozim ono sto je direktno vezano za ovu temu...UMP.

laki72":1dzi2frt je napisao(la):
I kakvo je to zamlacivanje sa pricom kako se tramvajska mreza ne siri po novom beogradu godinama, jer eto urbanisti dozivljavaju novi beograd kao ``satelit` ???
Ja gluplju izjavu ne procitah na ovom forumo.

Kao sto se zna, most na Adi je projektovan za tramvaj (pored automobilskog saobracaja koji je primaran). A ovako izgleda trenutna topografija tramvajske mreze u BG...

http://www.dodaj.rs/f/1F/Bx/pc6SApO/4131tramvajskelinije*******eog.jpg

Ova slika jasno pokazuje linije koje se radijalno razvlace iz gradskog centra prema periferiji. Tako se grade i metro i tramvajske linije svugdje u svijetu. Iz centra prema obodima grada. gdje je na ovoj slici NBG? na obodu grada.
(Samo ova slika jasno pokazuje sta je NBG za urbanisticke planere da ne spominjem druge pokazatelje).

posto je NBG tako koncipiran, da bude samo "jedno beogradsko naselje", kao sto su Zvezdara, karaburma, Banovo Brdo itd, onda se i tramvajska mreza u Beogradu tako i odnosi prema NBG-u. Ona treba da spaja NBG sa centrom grada koji je na Terazijama. Svaka, i ova sadasnja i sve buduce trase koje bi vodile po toj semi, radijalno iz centra prema obodu, moraju prelaziti Savu, tj potreban joj je most. Tu dolazimo do problema i do pitanja mosta na Adi.

Trenutno postoji samo jedan most na Savi koji sluzi u tu svrhu - Zaricev Most.
Posto NBG nije mala opstina, ni brojem stanovnika ni povrsinom, takav radijalni pristup, jos kad je zasnovan samo na jednom mostu ne moze da pokrije cijeli NBG. Toga su svjesni i ljudi koji planiraju saobracaj u BG. I sta su odlucili? Odluci li su da im treba novi most da bi jos jednu radijalnu trasu prebacili na NBG. A zasto to nisu uradili u zadnjih 25 godina? ili ranije? Zato sto je to skupo!

Zato sam ja napisao "tramvaj se ne razvija na NBG jer ga urbanisti dozivljavaju kao satelit". Kao i svako satelitsko naselje ono (NBG) mora da ima radijalnu trasu i vezu sa centrom. A to kosta.

Da se prema NBG-u pristupilo drugacije, racionalnije, pa da je receno..."to je novi grad" i da je taj grad onda dobio svoj centar, onda bi se moglo pristupiti izgradnji drugacije topografije tramvajske mreze. Mreze koja bi imala dva centra. Jedan na Terazijama i jedan negdje na NBG.

Za ovih 25 godina (i vise) ne sirenja tramvajske mreze na NBG i cekanja novog mosta, moglo se promjenom strategije razviti mreza tramvaja na NBG koja ne bi trazila vezu sa Terazijama i bila bi orjentisana na to da NBG blokove i Zemun poveze sa centrom Novog Beograda.

Na Novom Beogradu su idealni uslovi da se napravi siroka mreza po niskoj cijeni. Ali to nikad nije realizovano, a vjerovatno ni nece, jer se mreza i dalje zasniva na topografiji grada Beograda sa pocetka 20-tog vijeka. Na zalost stara mreza tramvaja vise nije kompatibilna sa sirenjem grada a koliko vidim od nje se ne odustaje.

Zato ja tu ne vidim mnogo razloga za slavlje sto su eto predvidjeli tramvaj na tako skupom mostu.

relja":1dzi2frt je napisao(la):
Za sve neuke nemače pojma, neznalice, nezaintersovane da odvoje par minuta i nešto saznaju na vaskolikom internetu, loše đake primljene u partije i botove koji pokušavaju da se na forumu instaliraju kao kompetentni sagovornici (ovo-nikad!):
na Novom Beogradu imamo 5 pravoslavnih crkava.

E dobro Relja, onda odvoji par minuta pa provjeri koliko je od tih 5 crkava na Bezanijskoj Kosi a koliko medju blokovima NBG-a. A ako ti se ne da...jel mislis da to nesto mijenja na stvari?
Ili si samo htio reci da sam "neuki nemač pojma, neznalica, nezaintersovan da odvojim par minuta i nešto saznam na vaskolikom internetu, loš đak primljen u partiju i bot koji pokušava da se na forumu instalira kao kompetentni sagovornick"
 
Vrsis zamenu teza.
I to ne bilo cijih, vec upravo onih koje si izrekao pre nekoliko sati.
 
ftj":2zolfqbv je napisao(la):
Ali ubo je da nema postenog trga.
I ćorava koka ubode zrno.
Slučanost, nabrajao je po spisku "šta čini grad".
Mogao je da navede i vatrogasne stanice, da ima pojma o životu. Zar ne?
 
Па једини лек против бота је не одговарати на његове писаније, не упуштати се у расправе и објашњавања.
 
...ali ipak napomenuti da su to rijeci jednog bota.
 
Није он бот, он је трол.

Узгред, НБГ нема класичан трг, али зато има два дивна кеја, огроман парк, у скоро сваком блоку има парк и игралиште, има широке тротоаре, нормалне улице, паркинг места, продавнице, пијаце, тржне центре итд итд. Да, нема позориште, али мора ваљда да постоји неки добар разлог да се пређе река :p

А што се трамваја тиче, он треба да буде фидер за метро. Крај приче. Доста троловања.
 
Михаило":2q6pxapj je napisao(la):
.... Да, нема позориште, али мора ваљда да постоји неки добар разлог да се пређе река :p

Ima malo vise razloga da se prelazi rijeka nego sto je potrebe da se ode u pozoriste. A to je zato sto Novi Beograd nije grad vec satelitsko naselje :p

A sto se tramvaja tice, on treba da se razvija nevezano za metro. necemo valjda cekati jos 25 godina da nam metro padne s neba pa da onda gradimo tramvaj kao feeder za metro.
 
Михаило":2lvs6faw je napisao(la):
Није он бот, он је трол.

Узгред, НБГ нема класичан трг, али зато има два дивна кеја, огроман парк, у скоро сваком блоку има парк и игралиште, има широке тротоаре, нормалне улице, паркинг места, продавнице, пијаце, тржне центре итд итд. Да, нема позориште, али мора ваљда да постоји неки добар разлог да се пређе река :p

А што се трамваја тиче, он треба да буде фидер за метро. Крај приче. Доста троловања.

Ispravka, formalno imamo pozorišta: scena u okviru FDU, dečija pozorišta Pinokio i Teatar na Savi. Bedno, nedovoljno, ali postoje.


A što se tiče "UMP-a" i tramvaja - ja mislim da je ovo veštačko odugovlačenje, da je neko odlučio da treba da se još sačeka, da prođe vreme, da nemisleća masa zaboravi koja vlast je započela projekat, i onda da se na brzinu odradi taj nalakši deo posla, po mogućnosti pred izbore.
 
RioBL":13b2mfet je napisao(la):
A sto se tramvaja tice, on treba da se razvija nevezano za metro. necemo valjda cekati jos 25 godina da nam metro padne s neba pa da onda gradimo tramvaj kao feeder za metro.
И онда добијемо нефункционални трамвај, метро без фидера и на крају изађе све дупло скупље. Једини разлог што се метро не гради је јер не могу да се лако покупе поени у оквиру једног мандата. Сваки нормални развој би требало одмах унапред да одреди трасе метроа и трамваја које треба да функционишу заједно, па тек онда да крене у градњу једног или другог или паралелно. Овако само добијамо нефункционалне неповезане системе који на крају коштају дупло више.


@Реља :kk:


@Лаки - Увек имам дилему да ли оставити тролове да тролују и кулирати. Ако их оставиш, испадне да су у праву. Ако их не оставиш, упаднеш у глупаву расправу. Нема излаза :bash:
 
Михаило":cp92vfk3 je napisao(la):
Сваки нормални развој би требало одмах унапред да одреди трасе метроа и трамваја које треба да функционишу заједно, па тек онда да крене у градњу једног или другог или паралелно. Овако само добијамо нефункционалне неповезане системе који на крају коштају дупло више.

To se slazem.To bi bilo idealno. Ali gdje se desio takav razvoj? Gdje imas primjer da su tramvaj i metro zajedno isplanirani i izgradjeni?

Na zalost tramvaj u Beogradu i vecini drugih gradova svijeta razvijan je daleko prije ikakve pomisli o metrou. Beogradski tramvaj je nastao u XIX vijeku tako da su planeri koji su prvi poceli razmisljati o metrou u Beogradu u startu bili suoceni s tim da imaju tramvajsku mrezu koja se nije mnogo razlikovala od ove sadasnje.

postoje u tom smislu dakle samo dvije opcije:

1. obustaviti sirenje tramvajske mreze i cekati da se steknu uslovi za nastanak metroa pa zajedno isplanirati metro i tramvaj;
2. ne cekati nista, nego razvijati tramvajsku mrezu a kad se steknu uslovi za metro nastojati uklopiti dva sistema.

Ja sam eto, za opciju 2 a koliko vidim iz prilozenog (tramvajska trasa na mostu Ada) i planeri beogradskog saobracaja su za tu opciju.

Medjutim, ono sto meni smeta u slucaju tramvaja na Adi je izmedju ostalog i to sto je to indicija da planeri saobracaja ne odustaju od koncepcije radijalne topografije saobracaja koja je krajnje nepovoljna u beogradskom slucaju.

Naime, radijalna topografija kao vjerovatno najbolja za vrijeme u kom je nastala a to je kraj XIX i pocetak XX vijeka nije obuhvatala lijevu obalu Save, jer tamo u to vrijeme nije bilo niceg a i bila je druga drzava.
Medjutim, nakon I Svjetskog rata i pred pocetak II javlja se ideja o Novom Beogradu koju radijalna saobracajna topografija ne moze adekvatno da podrzi jer zahtjeva znatna finansijska ulaganja za prevazilazenje vodene prepreke siroke 250m a zvane Sava. Zbog toga, tramvajska mreza u Beogradu danas izgleda skoro isto kao i prije 100 godina, odnosno ovako...

tram-topografija-1.jpg


U medjuvremenu, Novi Beograd je izgradjen a isto tako i Borca, Krnjaca, Kotez itd, znaci i naselja preko Save ali i preko Dunava sa ukupno preko 250 000 stanovnika a tramvajska mreza stoji na sinama od prije 100 godina. Zasto?

Zato, sto radijalna tramvajska topografija podrazumjeva razvoj po sljedecoj GRUBOJ shemi...

tram-topografija-2.jpg


Od centra grada, radijalnim krakovima prema obodima grada. Sve ove crtkane linije su grubi pravci koje bi zahtjevala radijalna topografija da bi uspjesno pokrila citav grad. Nakon odredjenog vremena kad se krakovi izduze ostaje prazan prostor izmedju njih koji se onda pokriva kruznim trasama i radijalna topografija onda evoluira u radijalno kruznu.

Zasto takva mreza ne moze da se razvija?

Ako se pazljivije pogleda na gornjoj slici, moze se vidjeti da krakovi i kruzna trasa prelaze Savu i Dunav na ukupno 8 mjesta!

8 mjesta, znaci ugrubo 8 mostova. A zasto se ne izgradi 8 mostova?
Zato sto su mostovi preko Save duzine od 300m pa navise a oni preko Dunava od 500m pa do preko kilometar u zavisnosti od lokacije. Drugim rijecima to su skupi mostovi, a po definiciji, tramvaj je niskokapcitetno vozilo, sto znaci da je finansijska korist od njegove izgradnje relativno niska. Toliko niska da je nedovoljna da pokrije troskove izgradnje mostova.Zato nikad u beogradu nece biti izgradjen neki tramvajski most. To je razlog sto, po meni, stagnira sirenje tramvajske mreze.

jedini nacin da se takva radijalna mreza siri je da se ceka prilika da se u Beogradu izgradi neki most za neki visi cilj nego sto je to tramvaj. I to se desilo. Izgradjen je most za potrebe UMP-a i na njega ce onda nakaciti tramvaj.
Tako ce radijalna tramvajska mreza u Beogradu dobiti cak 2 prelaza preko Save. :(

Sta je sa ostalih 6?
Nista. Cekace priliku da se uzme novi kredit za neki vazan most, nekog drumskog pravca pa ce i njega ukrasiti tramvajskom trasom.

umjesto da se tako nakaradno i pogubno razvija tramvajska mreza, daleko bi bilo racionalnije da se odustalo od pomenute topografske sheme i preslo na POLICENTRICNU topografiju, ka na slici...

tram-topografija-3.jpg


Ovakva shema bi podrazumjevala samo jedan most na Savi za povezivanje Beograda, NBG-a i Zemuna ali bi morala da drasticno promjeni urbanu sliku NBG-a i da se NBG razvije kao autonomni grad, sa gradskim centrom i svim nedostajucim atributima, kako je prvobitno i planirno.

Михаило":cp92vfk3 je napisao(la):
@Лаки - Увек имам дилему да ли оставити тролове да тролују и кулирати. Ако их оставиш, испадне да су у праву. Ако их не оставиш, упаднеш у глупаву расправу. Нема излаза :bash:

E moj Mr. Spock, ni od tvoje ni od moje "pravice" nikakve koristi. Ni ti ni ja nikad nista necemo izgraditi u BG niti ce nase misljenje neko od aktera ove urbane tragedije uvazavati. Nama ostaje samo da kao civilizovani, pametni i korektni sagovornici razmjenjujemo nasa razmisljanja.
 
Рио, ја те ево не сматрам ботом, већ упорним човеком, aли мислим да често скренеш дебело са теме. Признајем да се и ја занесем понекад са шта би било-кад би било мислима. Имамо неколико тема о смамим трамвајима и ширењу трамваја, као и о метроу и целокупном интегралном јавном превозу.

Што се тиче УМП-а, за њега је већ све зацртано. Ево и ја имам неких ствари које мислим да су промашај, нпр. по мени је крак УМП-а дуж реке Топчидерке требао да иде целом дужином на стубовима изнад пруге и ка Раковици како би се извукао сав друмски саобраћај који дели прелепи Топчидерски парк, али шта се ту може, неко је већ све ставио на папир и трасирао.
 
Jeste. ovaj moj prethodni post je o tramvaju ali je pokusaj da se objasni otkud tramvaj na mostu preko Ade. A kao sto vidis tema je "UMP - most na Adi".
U pravu si UMP je takav kakav je i moj post ga nece promjeniti....ili bilo ciji post.
 
brate mili, na mostu ne postoji tramvaj a sam most je projektovan za metro. o cemu ti bre pricas?
 
Most je projektovan za LRT. Sinski sistem koji je nesto izmedju klasicnog tramvaja i klasicnog metroa. Drugim rijecima, sistem do kojeg se moze doci unapredjenjem postojeceg tramvajskog sistema. U medjuvremenu, dok se ne desi to unapredjenje (koje isto tako kosta), trasu preko mosta moze da koristi obicni tramvaj.

Metro tu nema sta da trazi, jer je metro nezavisni sinski sistem. Po izgledu trase na prilazima mosta vidi se da se trasa spusta u nivo sa ostalim saobracajem. Znaci, od metroa nista.
 
A gde je vrh pilona, a! ?

Probali pa odustali ili čekaju pun UMP da otvore, pa da se Veliki vođa fotka sa visine iz novog mi17 kako ga lično postavlja papagajkama uz nadčovečanske napore.

445546be65ebcdc5cecad87cdd73b3f3.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Vrh