Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

VREDNOST projekta je 8.995.000 dinara ili oko 750.000 evra. Međutim, u uslovima za izradu tramvajske pruge zahteva se da ona, uključujući i vezu ka Rakovici, bude u funkciji budućeg metroa. Što znači da veza Novi Beograd - Rakovica mora da se preprojektuje, a to povećava cenu i zahteva dodatno vreme za izradu. Tako će ukupan iznos sredstava za projektovanje biti poznat po izradi konačnog obračuna.

E to je to sto se igraju tramvaja na relaciji NBG - Rakovica a trebali su staviti zeljeznicki putnicki saobracaj na istoj trasi, bar za BG voz ako ne za medjunarodni zeljeznicki saobracaj.
 
Није требало сада, није требало никад, нити је било предвиђено - икад. На траси НБГ - Раковица већ имаш железничке колосеке, као и већ ДЕЦЕНИЈАМА планирану градску железницу из Раковице за Савски амфитеатар и даље (која ће се, нажалост, по свему судећи завршавати код Сајма).
Важнији нам је трамвај 100 пута од некакве железничке везе преко Моста на Ади - то ти каже члан Удружења љубитеља железнице.
 
@Pantograph,

Znam, znam drug clan, sve. :wink:

Samo mi je neshvatljivo da tramvaju na toj trasi daju prednost u odnosu na zeljeznicu. Znas i sam da je zeljeznicki cvor vec sad preslab da sve progura kroz sebe sto je potrebno, narocito na tom zapadnom pravcu preko Save. Ako nisu htjeli da iskoriste priliku mosta na Adi i stave dva kolosjeka za zeljeznicu i povezu stanicu NBG i Rakovicu, morace da dodaju jos dva kolosjeka na relaciji NBG - Beograd Centar i da prave jos jedan dvocjevni tunel ispod Dedinja....ili da ukinu BG voz.

Izgradnja jos dva kolosjeka izmedju NBG i Beograd Centar podrazumjeva novi most (ili tzv prosirenje postojeceg).

Takodje, po projektu BG cvora, sjeciste svega je Prokop a znas i sam kolike su onde potrebne investicije da se od rupe stvori saobracajno cvoriste za autobuse, trolejbuse, tramvaje, metro, bicikle i pjesake...

I umjesto da se ti buduci troskovi srezu i znacaj Prokopa minimizira i da prednost NBG stanici kao daleko povoljnijoj po lokaciji, planeri nastavljaju sa starim planovima.

Po meni, u projektu mosta na Adi i UMP-a vidi se potpuno odsustvo saradnje izmedju planera saobracaja i Zeljeznica Srbije.

EDIT:
ili graficki ovako...
imali su dvije opcije za unapredjenje zeljeznickog cvora. Plava opcija i crvena opcija...

saobracaj.jpg
 
Па не можеш рећи, ако нешто никад није разматрано као опција - "имали су две опције". Нису имали. По тој логици, сад можемо да разглабамо да ли је било боље да су стари Келти и Римљани подигли град на данашњој Славији, а не ближе Калемегдану. јер, "имали су две опције". Дабоме.

Станица Нови Београд не може сама да опслужи целу територију Београда. Ни са Прокопом неће ваљати, а камоли само НБ. Чему ти онда служи директна веза Раковица - НБ? Како ће тек станица Раковица да опслужи десну обалу Саве, ако Прокоп не може? Није неопходно јачати везу Прокоп - југ, јер постоје колосеци ка југу који воде од Сајма, и они неће бити уклањани. Зато никада и није планирано дуплирање Дедињског тунела. Дакле, ни то никада није била "једна од две опције" које помињеш.

Уосталом, расправа је бесмислена. Моја ти је добронамерна препорука да не постављаш овакве теорије, јер неке чланове форума онда наводиш да расправљају да ли си бот или трол. Шта ће ти то? Ово је, морам рећи, близу троловања, јер никакве везе са стварношћу нема.
 
Пантограф":3i52u7se je napisao(la):
Па не можеш рећи, ако нешто никад није разматрано као опција - "имали су две опције".

Pa ne mozes reci ako nesto nije "razmatrano kao opcija" da nije opcija.
Dobro, mozda je rijec "opcija" pogresna. Da li je rijec "mogucnost" bolja?

Ako o necem zvanicni planeri i pisci GUP-a i ostalih zvanicnih dokumenata, nisu zvanicno raspravljali i nisu to zvanicno iznosili kao mogucnosti da li to znaci da o tome ne treba pisati i da je to onda trolovanje?
Kako to da je ideja za tramvaj preko Ade - opcija a ideja o zeljeznici preko Ade - trolovanje?

Ja ne znam.

Ja mislim da je ovo otvoren forum gdje ljudi raznih struka, razlicitog obrazovanja mogu iznositi svoja razmisljanja o nekoj temi. Ne moramo se valjda stalno pozivati na neki GUP iz neke godine kad nesto pomislimo da bi bilo dobro ili lose. Zato moja namjera nije da unistavam diskusiju ili da zavedem nekog neiskusnog citaca nekakvim trolovanjem vec da razmjenim razmisljanja s ljudima koji o toj istoj temi takodje razmisljaju.

Cemu sluzi direktna veza Rakovica - NBG?

Pa sluzi da rastereti vezu Prokop - NBG.
Kad puste Prokop za medjunarodni i medjugradski saobracaj a to najvaljuju za sljedecu godinu, prva posljedica ce biti ukidanje ili u najboljem slucaju redukcija BG voza na liniji kroz NBG. To je najuspjesnija i najbolja linija gradske zeljeznice u ovom trenutku kroz BG sa najvise sansi da postane nesto kao S Bahn. I to ce da ukinu ali ce zato da dobiju tramvaj Rakovica - NBG. Da li je to dobra zamjena? 100 puta bolja? Sumnjam.
 
Да се у овој земљи размишља, као што се не размишља, Мост на Ади је трамвајски зицер. Фактички је то скоро па савршена позиција за прелазак Саве трамвајског система.

Након изградње те везе, може комотно да се укине трамвајски прелаз преко моста Миладина Зарића и да се замени метро мостом у оси Немањине по нацртима Комисије за метро.

На тај начин не губимо трамвај на НБГ-у, чак цео систем постаје ефикаснији, а метро добија прелаз преко реке који је најоптималнији а не угрожава трамвај.
 
Па сад, ако би укинули трамвај преко Зарићевог моста, губи се значај дела трамвајске пруге од Делта ситија до Старог сајмишта. Метро-друмски мост реално боље да се прави у продужетку његове трасе булеваром Зорана Ђинђића кроз насеље Старо сајмиште (таман прилика да се реши проблем тог насеља коме место није ту), него да се метро провлачи и кривуда између Ушћа, Дејтонке, НИС-а и зграде РАДа.
 
Izvor: Beobuild.rs

Novi tenderi na UMP-u
suzenobojab.jpg


Nedavno su pokrenute tenderske procedure za nastavak radova na izgradnji severnih pristupnih saobracajnica novog mosta preko Ade. Na severnim pristupima preostalo je da se izgradi skoro 2 kilometra saobracajnice na deonici od Ulice Antifasisticke borbe do Tosinog Bunara. Sa izgradnjom ove deonice bice kompletirani severni pristupi, ukupne duzine 3 kilometara sa sest raskrsnica za vezu sa okolnom saobracajnom mrezom.

Prvi silazak sa mosta je na Ulicu Jurija Gagarina, onda slede raskrsnice sa ulicama Antifasisticke borbe i Djordja Stanojevica, zatim raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije, Omladinskih brigada i na kraju sa Ulicom Tosin bunar. Poslednje tri raskrsnice imaju punu cetvorokraku vezu, dok su na delu konstrukcije blize mostu predvidjene rampe za ulivanje i izlivanje saobracaja. Trenutno je u toku postupak javne nabavke za usaglasavanje tehnicke dokumentacije za preostalu deonicu ili takozvani LOT1 sa novim zakonom o planiranju i izgradnji.

Na taj nacin priprema se dokumentacija koja ce kasnije posluziti za dobijanje gradjevinske dozvole na ovoj deonici UMP-a. Vreme za izvodjenje ove deonice je oko 12 meseci od uvodjenja izvodjaca u posao, dok se objavljivanje poziva kvalifikovanim ponudjacima za izgradnju LOT-a 1 moze ocekivati u toku septembra, u zavisnosti od ocekivane saglasnosti kreditora na tendersku dokumentaciju. U medjuvremenu su zavrseni objekti socijalnog stanovanja u Jabuckom ritu, gde ce Sekretarijat za socijalnu zastitu preseliti preostale porodice iz neformalnog naselja na trasi saobracajnice.

Pored glavne saobracajnice i njenih ukrstanja, uz projekat LOT1 idu i rekonstrukcija raskrsnice Ulice Nikole Dobrovica i Tosinog bunara, kao i spajanje Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije. Projekat rekonstrukcije raskrsnice na Tosinom bunaru ukljucuje prosirenje ulice u duzini od oko 200 metara, sto ce omoguciti nesmetano funkcionisanje buduce raskrsnice na ukrstanju Tosinog bunara i UMP-a. Drugi manji projekat je spajanje Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije, a on podrazumeva probijanje jos jednog podvoznjaka na pruznom nasipu i formiranje cetvorokrake raskrsnice na ovom ukrstanju. Tender za izbor izvodjaca je u toku na oba projekta, otvoreni su do oktobra, a radovi su predvidjeni da traju izmedju pet i sedam meseci od uvodjenja izvodjaca u posao.
 
A da ako ga vise probiju nadam se da ce gore da urade i jednu stanicu za bg voz
 
Дошљак":r5qsfr7v je napisao(la):
Па сад, ако би укинули трамвај преко Зарићевог моста, губи се значај дела трамвајске пруге од Делта ситија до Старог сајмишта. Метро-друмски мост реално боље да се прави у продужетку његове трасе булеваром Зорана Ђинђића кроз насеље Старо сајмиште (таман прилика да се реши проблем тог насеља коме место није ту), него да се метро провлачи и кривуда између Ушћа, Дејтонке, НИС-а и зграде РАДа.

Zar niste ti i stf napisali istu stvar. Metro most u produžetku Nemanjine bi se valjda nastavljao na Bulevar Zorana Đinđića? Neće valjda na Bulevar Mihaila Pupina?
 
стф је како сам ја разумео написао да трамвај на Зарићевом мосту замени метро. Извињавам се ако сам погрешно разумео и ако је и он мислио на нови мост. Али ја не бих искључио трамвај преко Зарићевог моста и након изградње метро моста у оси булевара Зорана Ђинђића.
 
Drzimo se teme. Evo imate vest u vezi tendera i nastavka radova ;)
 
Дошљак":6xprirnk je napisao(la):
стф је како сам ја разумео написао да трамвај на Зарићевом мосту замени метро. Извињавам се ако сам погрешно разумео и ако је и он мислио на нови мост. Али ја не бих искључио трамвај преко Зарићевог моста и након изградње метро моста у оси булевара Зорана Ђинђића.
Па нисам баш то рекао.

Метродрумски мост по нацрту Комисије за метро (Јовин), са својом позицијом директно укида сав саобраћај на мосту Миладина Зарића. Ваљда су га тад планирали за уклањање. Међутим, он не мора да се уклони, већ конвертује у пешачко-бициклистички.

Пруга до Ушћа би остала у функцији уз изградњу окретнице на крају трасе. Ја бих пругу наставио до Парка пријатељства, тј до обале.
 
Или можда чак даље, од Парка пријатељства да се провуче до Земунског кеја и Земуна даље. :)
 
Igor":2rs1gvuh je napisao(la):
Prvi silazak sa mosta je na Ulicu Jurija Gagarina, onda slede raskrsnice sa ulicama Antifasisticke borbe i Djordja Stanojevica, zatim raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije, Omladinskih brigada i na kraju sa Ulicom Tosin bunar. Poslednje tri raskrsnice imaju punu cetvorokraku vezu, dok su na delu konstrukcije blize mostu predvidjene rampe za ulivanje i izlivanje saobracaja.

Znaci, prave novi bulevar od Tosinog Bunara do zeljeznicke stanice a ja mislio bice UMP :roll:
Zna li se kako ce se taj bulevar zvati?

Дошљак":2rs1gvuh je napisao(la):
Или можда чак даље, од Парка пријатељства да се провуче до Земунског кеја и Земуна даље. :)

i da ga malo liniju razgranaju po novom beogradu tako da takt padne na jedno sat vremena.
Zar nije bolje nezavisan tramvajski sistem na NBG i metro veza NBG - Stari BG?
 
Igor":34qbnhbn je napisao(la):
Drzimo se teme. Evo imate vest u vezi tendera i nastavka radova ;)

Igore, jel moze slika produzetka UMP-a da se vidi u malo vecem formatu?
 
Igor":132umiq8 je napisao(la):
....Drugi manji projekat je spajanje Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije, a on podrazumeva probijanje jos jednog podvoznjaka na pruznom nasipu i formiranje cetvorokrake raskrsnice na ovom ukrstanju. Tender za izbor izvodjaca je u toku na oba projekta, otvoreni su do oktobra, a radovi su predvidjeni da traju izmedju pet i sedam meseci od uvodjenja izvodjaca u posao.


Da li to znači da se sada traže samo izvođači/pobuđači izvođenje gotovog projekta, tj da se već zna šta će se graditi i na koji način, kao i kako će se odvijati železnički saobraćaj?
 
Gradjevinska dozvola je dobijena za probijanje nasipa. Sigurno postoji i prateca tehnicka dokumentacija u koju nemam uvid. Projekat je radio CIP. Za ostale faze nisu dobijene dozvole za LOT1 i za Tosiun bunar prosirenje.
 
Znači definitivno probijanje nasipa. Hvala.

Pa OK.
Samo me zanima kojom tehnikom, kako će to da urade u postojećem profilu ulice.
Biće zanimljivo za praćenje.
 
Tramvaj i putnički železnički voz mogu ići paralelno a da nimalo ne smetaju jedan drugom. Tramvaj im posebnu trasu, mnogo više stanica i ide spoeije. Voz ne može da staje svakih 300 m i prima ptnike a tramvaj to može.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1039915

Odlaže se spajanje Bulevara, nema ko da radi?

Gradski menadžer Goran Vesić pozvao je domaće građevinske kompanije da aktivnije učestvuju na tenderima koje raspisuje Grad Beograd.
Izvor: Tanjug sreda, 16.09.2015. | 09:41


Vesić je dodao da se dešava da se na tender za koji je obezbeđen novac za finansiranje radova ne javi nijedna kompanija, saopštila je danas Gradska uprava.

"Grad Beograd poziva sve građevinske kompanije, kao i one koje se bave projektovanjem da pažljivo prate tendere koje objavljujemo kako bi ravnopravno učestvovale u procesu dobijanja poslova", rekao je Vesić.

"Zvuči paradoksalno, ali u vreme kada se građevinske kompanije, posebno domaće, žale da nemaju dovoljno posla, na nekoliko tendera Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda niko se nije javio", dodao je on.

Vesić je rekao da ne zna da li je razlog tome to što se u Beogradu sve više gradi, pa su građevinske kompanije zaposlenije ili zato što se godinama unazad, do dolaska ove gradske vlasti, znalo unapred ko dobija poslove pa mnoge kompanije nisu bili motivisane da učestvuju na tenderima, zaista ne znam.

Gradski menadžer je naveo da je od marta do avgusta izdato skoro 400 građevinskih dozvola i sa mrtve tačke pokrenuti mnogi veliki projekti koji su godinama stajali zbog nemara prethodne gradske vlasti kao što su bivši IKL, nova zgrada AirPort City, Hilton u Kralja Milana, novi tržni centar u Višnjičkoj banji i objekat u Rajićevoj ulici.

On je dodao da bi veliki tender za probijanje železničkog nasipa i spajanje Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije mogao da bude odložen jer se nijedna građevinska firma do sada nije prijavila za taj posao vredan više od milion evra.

"Ovaj posao probijanja železničkog nasipa nije nepoznat domaćoj građevinskoj operativi, jer je na istoj železničkoj pruzi, na ukrštanju sa Ulicom Jurija Gagarina, pre šest godina uspešno izgrađeno 200 metara železničkog mosta sa izmeštanjem kontaktne mreže i sve to bez dužih prekida u saobraćaju", rekao je Vesić.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda je i tada, kao i sada, obezbedila sve uslove građevincima i ugovorom uredila odnose sa Železnicama Srbije, koje su red vožnje prilagodile izvođenju radova, rekao je gradski menadžer Vesić.

"Spajanje Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije važno je za građane Novog Beograda, jer će olakšati odvijanje saobraćaja. Zato je Grad izdvojio novac da se ovaj posao završi", rekao je Vesić i dodao da je potrebno izvršiti podbušivanje železničke pruge betonskim elementima, zameniti deo železničkih koloseka i kontaktne mreže i povezati postojeće saobraćajnice i kompletnu infrastrukturu.

On je naglasio da Grad Beograd ima velike planove kada je u pitanju izgradnja infrastrukture na Novom Beogradu.

I pored toga što probijanje železničkog nasipa dosta znači za okolnu saobraćajnu mrežu Novog Beograda, odlaganje tendera, ako se ne javi nijedna zainteresovana kompanija, neće uticati da Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda uspešno realizuje druga dva posla, naglasio je Vesić.

Vesić je precizirao da je reč o izgradnji nastavka pristupnih puteva Mostu na Adi i proširenje Tošinog bunara.
 
svaka priča ima dve strane. sigurno postoji razlog što se ne javljaju građevinske firme.
 
I meni je to isto palo na pamet.

Što se tiče ranijeg obustavljanja železničkog saobraćaja zbog izgradnje novog nadvožnjaka na početku Jurija Gagarina:
koliko ja pamtim, zatvoren je bio samo prilaz i pruga preko Starog železničkog mosta, radovi na proširenju nisu uticali na saobraćaj preko Novog železničkog, zar ne?
 
Vrh