Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Hvala Relja taman za brojace saobracaja :p

Inace upravo vidim sasvim dobru popunjenost u oba pravca :)

Jedino je potrebno dosta strpljenja da kamera dodje u poziciju da prati most
 
Igor":302o025c je napisao(la):
Hvala Relja taman za brojace saobracaja :p

Inace upravo vidim sasvim dobru popunjenost u oba pravca :)

Jedino je potrebno dosta strpljenja da kamera dodje u poziciju da prati most

Molim, nema na čemu.
A dok kamera dođe u poziciju, brojač može da uporedi saobraćaj u Jurija Gagarina i Milutina Milankovića sa onim na mostu :p
 
Гага":x448lrzn je napisao(la):
Једна фото-репортажа о делу УМП-а са места где треба да се настави са градњом. Кад ће бити .... ? Надајмо се да ће кренути следеће 2016. године.
Слике сам снимио 02. и 09. августа.

Крај УМП-а тј. докле се стигло са градњом. Прописно је заштићено са бетонским џерски оградама и жичаном оградом висине 2 метра. Тако је урађено и са другом траком (према Мосту на Ади).
О сунђеру-лежаљци који се види са десне стране слике, нешто касније.



Друга трака, од улице Ђорђа Станојевића па према Мосту на Ади је исто прописно заштићено са бетонским оградама и жичаном оградом висине 2 метра.

Ураааа, коначно се покренуло са мртве тачке

Као што сам и рекао у мојој фоторепортажи од 11.августа, да се надамо да ће 2016.године кренути радови на наставку УМП-а, ево то се и остварује.

Дирекција за градско грађевинско земљиште је објавила конкурсну документацију за достављање понуда по тендерској документацији за ове радове. Овде је све изложено и дато:

Јавна набавка
Усаглашавање техничке документације за изградњу УМП – Северни приступни путеви ЛОТ 1 са новим законом о планирању и изградњи П-36/15
https://nabavke.beograd.gov.rs/Dokument ... idd=115075

ОБАВЕШТЕЊЕ О ПОКРЕТАЊУ ПРЕГОВАРАЧКОГ ПОСТУПКА БЕЗ ОБЈАВЉИВАЊА ПОЗИВА ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПОНУДА
Отварање понуда ће се обавити јавно, последњег дана рока за доставу понуда тј. дана 10.09.2015. године, на адреси наручиоца - конференцијска сала у приземљу и то у 12:15 часова.
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... -36-15.pdf

КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА ЈАВНУ НАБАВКУ УСЛУГА
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... -36-15.pdf


Предпостављам да би радови почели у марту или априлу 2016.године. До тада би требало и иселити "најзаштићенију националну мањину" са трасе УМП-а од улице Ђорђа Станојевића па све до Тошиног бунара, где се све налазе.
Град мора пре тога да им обезбеди станове, а сходно томе је још прошле године Дирекција обезбедила грађевинску дозволу за земљиште у Јабучком риту, где ће бити грађени ти станови.

Надам се да је градња почела ! Да ли неко зна како у опште напредују ови станови, можда неко може да прибави и неке слике или слично !

Ево обавештења Дирекције о тим становима за 27 породица:

Расељавање ромских породица у нове станове
09 март 2015

Дирекција за грађевинско земљиште прибавила је грађевинску дозволу за изградњу социјалних станoва на локацији Јабучки рит, у општини Палилула. До краја јуна ће у ове станове бити пресељено 27 ромских породица из неформалног насеља, које од раније постоји у Новом Београду, на траси приступа Мосту на Ади. За изградњу два објекта са 27 станова град Београд ће издвојити 97 милиона динара.

http://www.beoland.com/rs/aktuelnosti-2 ... anove.html

Такође важно
Објављен је и конкурс за изградњу будуће раскрснице улица Тошин бунар и Николе Добровића и наставак проширења Тошинег бунара према Земунској улици. О томе на теми "Тошин бунар: проширење и реконструкција улице", да не би ову тему оптерећивали.
 
Добро је да се све помера са мртве тачке, срамота што се и оволико чекало.
 
Дошљак":1506srdb je napisao(la):
Добро је да се све помера са мртве тачке, срамота што се и оволико чекало.

Slažem se. Ostaviti najjeftiniji i najjednostavniji deo saobraćajnice nezavršenim je krajnje neozbiljno.
 
to ce onda biti i kraj ideje o sirenju zeljeznicke stanice NBG i novim kolosjecima preko mosta na Adi.
 
Та идеја је убијена када је изграђен део УМП на стубовима паралелно са ЖС НБГ.
 
Takva ideja nikada nije bila plan UMPa.
Preko Mosta na Adi mogu da idu samo dva koloseka - nominalno za metro, u planovima za LRT, u realnosti za postojeći tramvaj.
Bot lupeta. Zato što je - bot.
 
Pa, teoretski, mogli su na tom dijelu prekinute, uzdignute trase pored zeljeznicke stanice, postaviti nove kolosjeke i prekinuti UMP a nastaviti sa dvokolosjecnom prugom nasipom paralelno postojecoj trasi sve do Tosinog Bunara. Tu u novi tunel i izaci do stanice Zemun. Tako bi automobili isli samo do stanice NBG. Ionako UMP nema mnogo smisla planiranim ulascima u semafore, a zeljeznicki cvor ce morati nekako prosiriti. ovako ce morati praviti novi most preko Save za dodatna dva kolosjeka koji im fale da bi kroz zeljeznicki cvor prolazili i medjugradski i gradski vozovi.
 
Па види Рио, планерима УМП-а железница уопште није била на уму, као ни метро, за који се прво причало да ће ићи преко моста.
Трамвај је ту тек тако убачен зато што је са обе стране моста постојала развијена трамвајска мрежа, само су по мом мишљењу закомпликовали са укључењима на мост, посебно са НБГ стране. А железничка веза између пруге за Топчидер и пруге на насипу ка Земуну/Суботици уопште није потребна, поготову ако заобилази железничку станицу НБГ, шта онда добијамо, линију Топчидер-Тошин бунар? За тим нема потребе. Железница треба да се прошири дуплирањем колосека и то од станице НБГ до Тошиног бунара за почетак (већ сам писао како би се тиме олакшала изградња подвожњака где фали), а онда и даље, прво дуплирањем тунела, па дуплирањем пруге све до Старе Пазове, тј. до раздвајања пруге ка Суботици и ка Шиду. Али пре тога железница има важнијих пројеката, као што су пруге Београд-Бар, Београд-Ниш... но да не идем од теме.

Моје мишљење је да ће изградњом УМП-а бити комплетирана друмска инфраструктура на Новом Београду и веома се радујем наставку радова. :)
 
Мост на Ади: У игри 8 фирми из чак 6 земаља
Н. ВУКИЋ | 30. август 2015. 23:00 | Коментара: 5

Наставак радова на прилазу мосту на Ади. Заинтересовани извођљчи из Србије, Италије, Шпаније, Аустрије...


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -6-zemalja
 
Дошљак":1svbm6k0 je napisao(la):
Добро је да се све помера са мртве тачке, срамота што се и оволико чекало.

Јесте, али ако се сећаш, проблем је био у оним нехигијенским насељима на тој траси УМП-а. Бивша градска власт је обезбедила контејнере, исте као за оне што су раселили испод Газеле, али су се, гле чуда, побунили из НВО, НЛО, АП да не могу контејнери, него морају да се обезбеде станови, што је после тога и Европска банка условила за давање кредита !
То се све одужило, дошла нова власт, тражили локације за станове и ето коначно Јабучки рит.
 
Ево и Новости објавиле чланак о наставку градње УМП-а

Мост на Ади: У игри 8 фирми из чак 6 земаља
Н. ВУКИЋ | 30. август 2015. 23:00 | Коментара: 4
Наставак радова на прилазу мосту на Ади. Заинтересовани извођачи из Србије, Италије, Шпаније, Аустрије...

СВЕ је мање корака до наставка изградње приступних путева Мосту на Ади са новобеоградске стране. У претквалификационом поступку јавило се осам фирми из шест земаља - Италије, Шпаније, Босне, Аустрије, Кине и Србије. А пре два дана, Дирекција за градско грађевинско земљиште позвала је квалификоване понуђаче да доставе понуде према тендерској документацији за извођење радова на Тошином бунару.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%99%D0%B0
 
Дошљак":rppfohao je napisao(la):
Па види Рио, планерима УМП-а железница уопште није била на уму, као ни метро, за који се прво причало да ће ићи преко моста.

Znam to. Samo je postojala mogucnost da se plan izmjeni, bar u teoriji.
Postoji od ranije ideja koju je "Zidar" iznosio...

zidar":rppfohao je napisao(la):
A postoji i druga varijanta:

74_flyer-metrobeograd-a.png


...ova ideja podrazumjeva koristenje dijela UMP-a za potrebe zeljeznice.

Дошљак":rppfohao je napisao(la):
А железничка веза између пруге за Топчидер и пруге на насипу ка Земуну/Суботици уопште није потребна, поготову ако заобилази железничку станицу НБГ, шта онда добијамо, линију Топчидер-Тошин бунар? За тим нема потребе. Железница треба да се прошири дуплирањем колосека и то од станице НБГ до Тошиног бунара за почетак (већ сам писао како би се тиме олакшала изградња подвожњака где фали), а онда и даље,

Za zeljeznicu nije dovoljno samo dupliranje od stanice NBG prema Zemunu. Potrebna su najmanje 4 kolosjeka i preko Save. Trenutno postoje 3. Jedan ce vjerovatno biti ukinut (na starom mostu) sto znaci da ce trebati jos 2 nova. To ce podrazumjevati novi most. Novi most = novi kredit.

Po ovoj ideji, linija Topcider-Tosin Bunar bi bila preko stanice NBG jer bi se nadvoznjak UMP-a spojio sa platformom zeljeznicke stanice NBG i tako formirao vecu stanicu sa bar 10 kolosjeka. Onda bi postojala mogucnost da se prekine sa bacanjem para u Prokop i sredstva usmjere na rekonstrukciju i opremanje stanice NBG koja bi postala jedina stanica u kojoj bi se ukrstale sve linije gradske, prigradske, regionalne i medjunarodne zeljeznice.

No, znam da od tog svega nema nista. Nastavlja se sa pravolinijskim planiranjem koje sustinski nista ne rjesava izuzev sto guta novac i drzavu gura u duznicko robstvo.
 
Линија Топчидер-НБГ није од великог значаја. Реално боље да се преко моста пусти краћи и бржи трамвај 13, као и да се направи линија блок 45-Раковица.
 
mislim da blok 45 - Rakovica nije u opšte u planu. Ne znam ni koliko je izvodljiva... verovatno da bi mogla neka skretnica da se napravi.
 
Upravo suprotno!

Tramvaj preko Ade ima neuporedivo manji znacaja od dvokolosjecne pruge koja bi bila na istom mjestu (u teoriji). Jer ta pruga bi svojim produzetkom prema Zemunu i dalje na sjever, kao i prema Topcideru i dalje na jug, mogla biti projektovana kao brza pruga, za brze IC vozove. U tom slucaju izgradjeni tuneli ispod Beograda bi mogli biti dovoljni da podrze BG voz.

Projektima koje podrzava EU i u kojim ce Srbija morati da ucestvuje, predvidja se sirenje mreza brzih pruga (HSR) iz srednjeevropskih gradova, Budmipesta, Bec, Bratislava,...prema gradovima Juzne Evrope (Beograd, Atina, Sofija, sve do Istambula). Sasvim je sigurno da ce takva jedna pruga prolaziti kroz BG pravcem preko Save. Pitanje je na kom mjestu. Preko kog mosta? Preko mosta na Adi sigurno nece jer je genijalni planer dao prednost tramvaju i napravio most od nekoliko stotina miliona eura i na njega ce posaditi tramvajsku liniju.

Potpuno je besmisleno porediti jednu tramvajsku liniju od 3km i HSR liniju za vozove brzine 250 ili 300km/h i isto tako je suvisno pitati se sta je vaznije za Beograd.
 
Gorstak89":p63bi7e2 je napisao(la):
mislim da blok 45 - Rakovica nije u opšte u planu. Ne znam ni koliko je izvodljiva... verovatno da bi mogla neka skretnica da se napravi.

Izvodljiva - jeste. Potrebna je samo jedna betonska greda preko pruge za Niš.
E, a to što taj mostoć nije u startu napravljen, upravo govori da vezu nisu planirali.
 
Ja bih dodao i to da je činjenica da se ta trasa u opšte ne dira već jako dugo. Fali jako mali deo podloge, šine i kontaktna mreža. I toga nema. Dakle boli ih uvo za tramvaj preko Mosta na Adi. Ideja da se tu stavi voz je tek kolosalna. a i teško izvodljiva. Sve u svemu utiska sam da nećemo gledati ništa drugo sem onog tucanika tamo još jedan solidan niz godina. Pa čak verujem da ni ako krenu da prave novi most Miladina Zarića da će nešto promeniti. Al eto, to je neka nada. Meni nije jasno ni zašto na nbgu negde ispred mosta MZ nema okretnica. Za slučaj da je most zakrčen ili tako nešto da imamo makar neki deo tramvajskog saobraćaja.
 
Okretnicu na tom mestu (u stvari - bilo gde u okolini mosta) ja spominjem godinama.
Potreba za njom je više nego očigledna - osim onima koji treba da razmišljaju o tome.
 
Gorstak89":t30futub je napisao(la):
Meni nije jasno ni zašto na nbgu negde ispred mosta MZ nema okretnica. Za slučaj da je most zakrčen ili tako nešto da imamo makar neki deo tramvajskog saobraćaja.

Zato sto je NBG u glavama urbanista jos uvijek periferni (satelitski) dio Beograda.

Tramvajska mreza se tamo NE razvija godinama zato sto se predpostavlja da sve tramvajske linije koje bi isle po NBG-u moraju prelaziti Savu i spajati NBG sa desnom obalom a samo je jedno mjesto za to (MZ most). Pravljenje nove trase bi znacilo pravljenje novog mosta (most na Adi).

Umjesto centralizovanog koncepta tramvaja sa trasama koje se sire radijalno iz jednog centra u starom dijelu grada, mogao se davnih dana poceti razvijati tramvajski sistem na lijevoj obali Save koji bi spajao NBG blokove i Zemun, pa i dalje do Batajnice nezavisno od toga sta je na desnoj obali Save.

NBG-u fali mnogo vise od jedne tramvajske okretnice.
Naselje od 220 000 ljudi ima samo jednu crkvu (od skora), nema posten trg, pozoriste, visokoskolske ustanove, bolnice, itd...mnogo mu toga nedostaje da bi bio normalan grad. Ali dobro, to je sad neka druga tema.
 
...a crkve imaju dvije a ne jedna. stanovnika je 212 000 a ne 220 000 itd...
valjda je bitna sustina. i valjda oni koji zive u beogradu znaju sta imaju a sta nemaju u NBG-u. Ako misle da NBG-u fali samo tramvaj za Banovo Brdo da bi bio kompletan onda OK.
 
eeee, sad vec imas pravo da me `zivciraju` tvoji postovi :D
srecom ne mnogo jer sam za sve ove godine OGUGLAO na silne gluposti sa kojima smo prinudjeni da zivimo.
elem, da se vratimo na temu.

Novi Beograd je danas mozda i najkompletniji kraj Beograda.

I da se razumemo, nikada nisam, niti planiram da zivim na NBG (prvenstveno jer volim brdske predele), ali broj firmi cija su sedista tamo, cene lokala, cene stanova kao i potraznja za istim i slicno su jasan pokazatelj situacije.

I kakvo je to zamlacivanje sa pricom kako se tramvajska mreza ne siri po novom beogradu godinama, jer eto urbanisti dozivljavaju novi beograd kao ``satelit` ???
Ja gluplju izjavu ne procitah na ovom forumo.
Pa zaboga, a gde je to sirena tramvajska mreza u zadnjih 25 godina po Beogradu?
i gle cuda, upravo izgradnjom Mosta na Adi, upravo su ``prinudjeni`` da sire mrezu na NBG !!! :laugh:

Novom Beogradu sigurno fali jos dosta toga, ali to sve pa puta 10 fali i ostalim delovima beograda, a puta 100 je proporcija za ostale delove Srbije.


Spomenuo si sustinu.
Sustina je da pricas o stvarima o kojima nemas elementarno znanje. :kafa:
Zato pa pre nego postujes ipak proveri fakticko stanje.
Ovako tvoji postovi postaju `suplji` i ispadas neozbiljan (a po nekim ranijim postovima je jasno da nisi)

Nadam se da ovo neces shvatiti kao napad na sebe, vec kao drugarski savet sto i jeste.
 
Vrh