Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

meni je tu najveca zamerka raskrsnica u nivou sa Omladinskih brigada. To je toliko glup potez da nemam reci.
Skoro pa u rangu semafora kod Pupinovog mosta.
 
@RioBL

f813211899ca585f1ad46fb2eb83f0b4.jpg


- pored je reka Sava ( plovni put).
- na nivou tla je zeleznicka pruga.
- na +1 nivou je nadvoznjak koji vezuje V. Misica i Radnicku, kao i kruzna petlja Radnicka.
- na +2 nivou je UMP i most na Adi kao deo te saobracajnice.

Dal je most mogao biti nizi?
Na ovoj lokaciji nikako.
U stvari, ajde, jeste.
Mogli su da prave most koji se dize, pa da ga spuste nize...

Dobronameran savet:
Zaista bi bilo dobro da pre nego sto zapocnes zastupanje neke ideje, proveris makar povrsno postojecu situaciju oblik terena i slicno.
 
Hvala Laki na savjetu ali ili ti ne citas pazljivo sta sam ja napisao pa donosis ishitrene zakljucke ili ja neumijem razumljivo napisati.

ja sam u prethodnom postu koji sam napisao naveo DVA moguca cilja izgradnje UMP-a i zajedno s njim mosta na Adi.

Ako je cilj bio OPCIJA JEDAN (procitaj ponovo koja je) onda ja nemam nista protiv visine mosta. To mi je onda jasno. Visina je neophodna da bi se preskocile saobracajnice koje idu duz obala i neophodne su velike petlje itd...
Tako sve i izgleda kad se gleda sam most i petlje na njegovim krajevima.

Medjutim, cim se odmaknes par stotina metara od Jurija Gagarina i od petlje Radnicka, vidjeces da saobracajnica UMP-a silazi u nivo (NBG strana) a na drugoj strani ide u raskrsnicu sa semaforom (kod buduceg tunela) i tu se zavrsava sva magistralna voznja.

Od tih tacaka UMP izgleda kao da je cilj izgradnje bila opcija DVA (procitaj koja je), tj povezivanja NBG i Banovo Brdo i ja se onda pitam cemu tolika skalamerija od betona i celika na mostu i oko njega!?
Da bi povezao NBG i Banovo Brdo, daleko jeftinije bi bilo produziti saobracajnicu u nivou sa Jurija Gagarina (gdje bi bio semafor) i sa blagim usponom preko zimovnika i Ade spustiti je na drugu obalu u nivo sa prugom. Ta pruga ionako, to sad vidimo, odlazi u istoriju primjenom novog zeleznickog cvora i u buducnosti nebi bila smetnja automobilskom saobracaju.
Ali, jos jednom da napomenem, ovo zadnje samo u slucaju da je cilj bio opcija DVA.

Ja sam zbog sveukupnog izgleda ove saobracajnice u potpunoj nedoumici oko toga sta su njegovi planeri zaista planirali.

P.S.
sad tek kad sam ovo napisao sinulo mi je da mene Laki kritikuje zapravo jer sam napisao da most izgleda kao da je pravljen za prelazak prekookeanskih brodova ispod njega :D
Da, mislim da je ipak i u slucaju da su planeri UMP-a htjeli uzdignutu trasu sve do Bezanijske Kose most mogao biti nizi. Naravno, pristupne petlje bi bile visoke ali nebi morale voditi na toliko uzdignut most. Za ovo bi trebalo nacrtati objasnjenje ali sad nisam u prilici. mozda drugi put. zasad je dovoljno pogledati most Gazelu i Mostarsku petlju.
 
Pruga ne odlazi u istoriju, pruga ostaje, zbog veze sa sajmom, sa NIS-ovim skladištem i zbog planirane čeone železničke stanice Sajam sa četiri koloseka.
Svaki most koji budemo gradili preko reke Save, evropskog plovnog puta visoke kategorije, biće ove visine. Bog dao zdravlja onima koji projektovaše petlju Radnička.

I - da - shvati kritike dobronamerno. Tvoje pisanije počinje da liči na ozbiljan mazohizam.
 
Зар складиште НИС није планирано за измештање изван насељене зоне?
Реално, у граду му баш и није место.
 
Mi kad uspemo da izmestimo na idealnu lokaciju sve što kvari naše idealno društvo/grad/opštinu, više nećemo imati šta da napravimo na mestu izmeštenog. Jer nas neće ni biti (tj. nema da nam ostane ni dinara za bilo šta produktivno).
 
Оно истина, већ смо одавно банкрот, чим позајмљујемо да би вратили а ништа не стварамо..
Али, у перспективи, ако се стање евентуално промени, НИС, Техногас и слична складишта би ипак требали бити ван насеља..
 
Pa, kad budemo imali koju desetinu miliona evra viška, i ne budemo znali šta da radimo s parama, da platimo Gspromu da to izmesti...
 
"3. јуна 1944, за време америчког бомбардовања. Поглед са Вождовца, а гори Шелов магацин нафте на Чукарици."
vozdovac.jpg


Поставио Junior на форуму: "Београд кога више нема".
 
Пантограф":197et645 je napisao(la):
Pruga ne odlazi u istoriju,...

Volio bih da si u pravu ali sumnjam da i krak prema NIS-u i ova 4 kolosjeka prema Rasadniku imaju svjetlu buducnost. Novim zeljeznickim cvorom gube na znacaju a jos kad se tome doda i da samo skladiste NIS-a treba da se seli...

O tome bi se dalo raspravljati ali nije sad direktno vezano za most (kud to spomenuh! :D ).

Ono sto je bitno u verziji DVA koju sam pomenuo kad sam pominjao i prugu, je da ta pruga nebi bila smetnja. NBG i Banovo Brdo se mogu povezati i povezuju se a da se ne prelazi ova 4 kolosjeka. Dovoljno je preci ovaj jedan kolosjek koji ide za skladiste i to je sve. A i taj jedan kolosjek je dovoljno neaktivan da nebi bitno usporio saobracaj. Napominjem! Sve to ako je cilj izgradnje mosta samo da se povezu NBG i Banovo Brdo.

Пантограф":197et645 je napisao(la):
Svaki most koji budemo gradili preko reke Save, evropskog plovnog puta visoke kategorije, biće ove visine.

onda smo propali nacisto!
Sta ne valja sa mostovima nizvodno od Ade? hocemo li ih rusiti pa graditi nove vise? Mislim da iz EU jedva cekaju da nam dadnu kredite za takav plan a nebi me cudilo i da nam odatle dolaze formulacije "evropskog plovnog puta visoke kategorije". Zamalo da im uspije 1999 da sruse mostove. "Steta". Jer da su to ucinili 1999 mozda bi sad vec imali mostove za "evropski plovni put visoke kategorije".

Пантограф":197et645 je napisao(la):
I - da - shvati kritike dobronamerno. Tvoje pisanije počinje da liči na ozbiljan mazohizam.

tu se slazem. ali cini mi se da jedino meni izgleda kao mazohizam (mozda i tebi) ali vecini vise lici na sadizam :D

Evo i mog razmisljnja o UMP-u (i visini mosta) za slucaj da je planirano napraviti saobracajnicu koja bi povezala NBG i Banovo Brdo, tj u slucaju u kom se trenutno koristi.

ada2.jpg


ada1.jpg
 
Рио, ајде онда да срушимо Мост на Ади па да се направи нови према твојим упутствима, а да га ти и Република Српска финансирате. :D
 
laki72":2dum6v8g je napisao(la):
U rukavac ce svracati kruzeri na putu od soluna ka gracu ;) :p

E onda, kapa dole genijalnom umu koji stoji iza ove vizijie napretka Srbije :sesir:
Joj, pa to ce onda sigurno i Grcku izvuci iz krize! :D

Ali sto rece Spatio, sta je tu je. Sad nema nazad.
Jedino sta moze opravdati toliku investiciju je da trasa UMP-a u svom nastavku od ovog izgradjenog dijela nastavlja denivelisano u odnosu na ostale saobracajnice i to u podrucju cijelog grada Beograda. Jedino tada bi UMP dobio na velikoj vaznosti i postao pandan danasnjem autoputu kroz Beograd i otvorio mogucnost za degradaciju autoputa, tj za razvoj centralnih dijelova grada Beograda.

Гага":2dum6v8g je napisao(la):
Рио, ајде онда да срушимо Мост на Ади па да се направи нови према твојим упутствима, а да га ти и Република Српска финансирате. :D

Gaga, ovde si mozda nesvjesno pogodio i cijelu sustinu price oko mosta na Adi i UMP-a.
Mozda upravo finansijeri ovog projekta stoje iza ovakvog njegovog izgleda. Jer kredit koji su dali samo je roba kojom trguju i kao i svakom trgovcu u interesu im je da prodaju sto vise robe, tj da prodaju sto veci kredit.
Po meni lako je moguce da su ovaj objekat vise gradile banke i politicari nego inzinjeri. :(

Mozda je Jovin bio u pravu kad je Djilasu rekao "osim ako je to direktiva..."
 
Samo da se zna, ja sa ovom osobom nemam veze.
 
@RioBL
Ne možeš od 15% izgrađene trase UMP da dobiješ zaključak čemu ovo služi. Knjigu (projekat) moraš da pročitaš do kraja da bi mogao objektivno da sudiš. Sada trenutno služi da južni deo grada na desnoj obali reke Save poveže sa Novim Beogradom.
 
Tacno Mair...
Zato ja u zadnjim postovima stalno naglasavam "AKO je planirano..." jer, jos jednom, meni nije jasno iz ovog sto je do sada napravljeno (kazes 15%) sta je cilj UMP-a.

A cini mi se da to nije jasno ni ostalim clanovima foruma. (ili ne zele da se izjasne)
 
Plan_zpskfidx8ps.jpg


Plan iz 2005 god.



trasa_zpsdiztpjdo.jpg


Trasa iz 2005 god. Ova trasa se sa danšnjim stanjem razlikuje za poziciju tunela ispod Dedinja. Danas je ulaz u tunel predviđen kod Hipodroma, a ne kod otvorenog Topčiderskog pozorišta (korišćeno 50-tih godina i nikada više), tako da danas imamo onaj semafor kod Hipodroma, a UMP je izgubio direktan ulaz u tunel. Sada direktno iz Požeške ideš u budući tunel ispod Dedinja ka Autokomandi.

Plan prikazuje od Veletržnice (Kvantaška pijaca), ulica Tošin bunar, most na Adi, Hipodrom, Autokomanda, Dušanovac, tunel kod "Šumica", Novo groblje i na "Pančevački" most.



stanje2005%20god_zpsjidkf5xx.jpg


Stanje saobraćaja 2005 god.




v6ofav.jpg


Stari nadvožnjak, 2009 god.



jgh3br.jpg


2009 god.



vxbz29.jpg


2009 god.
 
Fine slike Mair, ali da li one govore o ciljevima izgradnje UMP-a?

Ako je cilj bio da se napravi denivelisana saobracajnica kroz podrucj grada Beograda onda nije trebalo da se pravi semaforizirana raskrsnica ni kod tunela ni kod bulevara crvene Armije na NBG. Primjer dobre denivelisane saobracajnice je autoput kroz BG koji omogucava da prakticno bez zaustavljanja mozemo proci s jednog na drugi kraj grada.

A ako je cilj bio samo da se poveze NBG i Banovo Brdo, cemu sad i sluzi UMP, onda je ovih 15% preskupo placeno. Isti efekat bi se mogao postici i za pet puta manje para.
 
@Рио, да ти не бих у деловима одговарао, зашто онако, а не овако и одакле-докле, и зашто баш ту да буде УМП,... кад будем пронашао у документацији студију оправданости градње УМП-а поставићу па ћеш прочитати. Ту апсолутно имаш све.
Мада сам на овој теми већ постављао ту студију, па ако те не мрзи копај по теми и тражи.
Маир ти је исто лепо одговорио.
 
Dobro, hvala Gaga.
Ne moras sad bas zbog mene to traziti. Ako slucajno naletis negdje ti okaci a mozda i ja nadjem u medjuvremenu.
 
Трол тролова тролује троловима

(парафраза Βασιλεὺς Βασιλέων, Βασιλεύων Βασιλευόντων, илити четири оцила)
 
Ako bi htjeli da razmotrimo mogucnost nizeg i jeftinijeg mosta preko Ade, mogli bi ga uporediti sa drugim mostovima koji postoje na Savi.

Najnizi savski most na podrucju grada Beograda je Stari Zeljeznicki most sa visinom plovnog puta od 7m. Slijede ga Zaricev i Brankov Most sa visinom plovnog puta oko 10m. Ako bi se ta ogranicenja prenijela i na most na Adi onda bi se mogla dobiti znatno jeftinija varijanta mosta cija donja ivica bi izgledala otprilike ovako...

2015-07-23110953.jpg


a saobracajnica koja bi preko takvog mosta presla na desnu obalu Save imala bi onda otprilike sljedece karakteristike na svojoj dionici do Dedinjskog tunela...

ada2.jpg


...i ovakav nastavak dionice bi bio daleko jeftiniji od postojeceg a imao bi otprilike isti efekat kao sadasnja dionica.
Sa razlikom novca mogao se rjesiti neki drugi problem. Recimo...

Пантограф":2r2226la je napisao(la):
Pa, kad budemo imali koju desetinu miliona evra viška, i ne budemo znali šta da radimo s parama, da platimo Gspromu da to izmesti...

(Pantograf misli na skladiste NIS-a)

E pa mozda smo imali, ali smo je spucali u beton i celik. Sad izgleda nema para ni za posten nastavak gradnje vec se sve mora spustati u nivo i u saobracajnice sa semaforom.
 
spatiotecte":2tviq2o4 je napisao(la):
A zasto se raspravljate oko neceg sto vise ne moze da se promeni?

To je bot i trol druže, uostalom, vidiš šta crta i kako on nama "objašnjava" (hint - čukarička strana lokacije ovog mosta).
 
Vrh