Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Хиподром није никакава сметња за метро а изградња новог на другом месту би се мерила у десетинама милиона евра. У питању су обимни земљани радови, пратећа инфраструктура, цена земљишта...

На страну све то, Хиподрому је место баш овде где јесте и нигде више. То што је од скоро окружен имбецилним денивелисаним саобраћајним промашајем није његова кривица.
 
Opet vi istu prezvakanu pricu jovo nanovo pa kako vam ne dosadi
 
Ovaj deo oko hipodroma nije toliko prezvakan posto je upravo on taj zbog cega su pravljeni kompromisi sa petljom i raskrpetljom
 
Igore nisi pazio na casu prezvakano u temi o raskrpetlji i o temi o samom hipodromu i ovdje davno gdje bi ja uvjek napomenuo da se radi o legatu kralja ace itd itd
 
A zbog čega je hipodromu mesto tu i samo tu gde je sada?

Ne pitam provokativno, interesuju me razlozi za to, koji su - ako ih ima?

edit: vidim da je direktor bacio jedan podsetnik, pa ako ih ima još voljan sam da čujem
 
tragac":2qsjwht6 je napisao(la):
Upravo. Podržavam naplatu ulaska u centar, ali to je sada nemoguće upravo zbog nedostatka UMP i metroa.
Jedino razumno ršenje u ovoj situaciji je dalje povećanje cena zonskog parkiranja i preusmeravanje tih sredstava u javni prevoz.

Potpuno se slazem. Dodao bih samo da mislim da bi bilo moguce doprinijeti slucaju i ako bi se uvela odredba o maksimalnom broj parking mjesta prilikom izgradnje zgrada u Beogradu, umjesto dosadasnjeg pravila o minimalnom broju.

Pitam se da li je postojala opcija da se umjesto UMP-a krene u izgradnju metroa?

Da bude jasno. Nisam ni ja protiv UMP-a ni protiv mosta na Adi. Pogotovo ne protiv mosta ako ce on unaprijediti javni saobracaj ili biti u funkciji nekakvog LRT sistema. Ali mi smeta utisak da se u strateskom planiranju nista ne mjenja. Greske koje su davno nacinjene kao da se i dalje ponavljaju.
 
Igor":1xzwntiq je napisao(la):
mekbejn nije on nikakav doajen vec ostrasceni i bezobrazni voditelj tako da se nadam da taj ostrasceni pristup ne podrzavas kada je u pitanju diskusija oko UMP-a ;)

ma sprdam se. Iako sam grobar, smatram ga teskom budalom
 
RioBL":35yvzjm1 je napisao(la):
tragac":35yvzjm1 je napisao(la):
Greske koje su davno nacinjene kao da se i dalje ponavljaju.

Pa zanimljivo je da je nesto sto se moze nazvati urbanistickom greskom sada smatra velikom saobracajnom prednoscu naseg grada sa cime se slazem naravno mislim na autoput kroz bg kao neki vid buduceg bulevara. Vreme ce i za UMP mada mislim da je vec delom pokazao a kada budu jos neke deonice zavrsene pokazati svoju vrednost i znacaj u saobracajnoj mrezi grada.

Ja sam veliki zagovornik metroa ali smatrao sam i smatram da je situacija bila takva da nismo imali kud da sklonimo onoliki saobracaj i zagusenja pa je most na ovom mestu bio pravi izbor. Naravo pitanje dizajna i cene je nesto o cemu se moze pricati meni je pre svega cena sporna u odnosu na najavljenu.
 
Trebalo je onda odmah praviti bulevar a ne autoput pa onda od njega jednog dana ko zna kad i kako...napraviti bulevar. Ako je autoput tako dobar nemojmo onda od njega praviti bulevar! Za mene je to greska koja je dosla u paketu sa NBG i koncepcijom automobilskog grada.
A da se taj autoput smatra "velikom saobracajnom prednoscu" sasvim mi je razumljivo jer to i jeste saobracajnica najveceg kapaciteta i samim tim od najvece koristi. Samo sto ne treba smetnuti s uma da je to istovremeno i saobracjanica koja cini najvecu stetu Beogradu.
No dobro. Lako je meni sad 40 godina nakon izgradnje autoputa pametovati. ja razumjem da su ljudi tada imali drugacija shvatanja i poglede na buducnost. I njima ne zamjeram previse. Vise mi smeta nasa nemogucnost da se prema svemu nakon toliko godina zivota sa tim autoputem prema istom postavimo bar sa malo vise kritike.
 
110491051581827365416591.jpg

111653231581828308749830.jpg

izvor:Violeta Soldatović
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1007723

Topčiderski park postao spomenik prirode

Skupština Beograda završila je rad usvajanjem odluke da se "Topčiderski park" proglasi spomenikom prirode u cilju očuvanja tog šumskog kompleksa.
Izvor: Beta utorak, 23.06.2015. | 21:22

U skladu sa usvojenom odluku, predviđeno je da se ukine motorni saobraćaj u Topčiderskoj ulici, a upravljanje parkom povereno je javnom komunalnom preduzeću "Zelenilo Beograd".

Park Topčider predstavlja krajnji ogranak i ostatak šuma po kojima je severni deo Srbije dobio ime Šumadija, navodi se u obrazloženju odluke i dodaje da se u parku nalazi i rezidencijalni kompleks kneza Miloša Obrenovića izgrađen 1831. godine.

....


Da li ova odluka ima uticaja na proširenje saobraćajnica u produžetku "UMP"a?
 
Ovo je dobra odluka posto topciderska ulica deli park na pola. Ne bi trebalo da utice :)
 
УМП како сам разумео и треба да заобиђе парк тунелом, али проблем је код булевара Патријарха Павла и патрљка булевара војводе Мишића који иде од раскрпетље до раскрснице са булевара војводе Путника, Драјзеровом и Патријарха Павла. Та раскрсница тачно дели Милошев конак, цркву Петра и Павла и велики део парка на 3 целине (четврти део би требало да је касарна Гарде). Зато сам већ предлагао на овој теми да се булевар војводе Мишића настави на стубивима изнад пруге или између трамвајске и железничке пруге до топчидерске окретнице трамваја и НИСове пумпе где би се укрштао са булеваром Патријарха Павла, а Драјзерова да мало откине од Гардијске касарне и направи кривину већег пречника ка булевару Патријарха Павла како би обе саобраћајнице заобишле цркву и конак. А војводе Путника да после Мила Милутиновића мало скрене и обиђе цркву отпозади и ту се укључи на Драјзерову.
 
stf":3hjqcig7 je napisao(la):
Homer Jay":3hjqcig7 je napisao(la):
Da konji znaju nešto o mostovima i sami bi ih pravili.

Коњи су итекако утицали на иградњу, како Моста на Ади, тако и целог УМП ....


учитељица живота":3hjqcig7 je napisao(la):
Прве железнице су грађене по мери 1435 mm, зато што су исти људи који су градили прве пруге, пре тога градили пруге за трамвај. А оне су грађене по мери 1435.
А зашто су трамвајске пруге грађене по тој мери?
Зато што су људи који су производили трамваје, радили са истим алатима са којима су се производиле кочије.
А зашто су кочије произвођене по тим мерама?
Јер би конструкција кочија по неким другиммерама пуцала на већини магистралних путева, јер су на њима колотрази кочија били у тим мерама.
Ко је градио те путеве? Прве магистралне путеве Европе градили су стари Римљани, за потребе својих легија.
Да ли су колотрази на свим тим путевима једнаки? Јесу. Зашто? Јер су их правиле ратне кочије које су у Римском царству биле унифициране.
А зашто су се оне производиле са међуосовинским растојањем од 1435mm? Зато шт у 1435mm комотно стају две коњске гузице.


То није све ... Насин Space Shuttle користи два мотора на ракетни погон.Те моторe производи Thiokol из Utaha. До космодрома их превози железница. Ракете су морале бити рађене по мери пруге.

То значи да је и најсофистициранији транспорт људске цивилизације пројектован по мерама две коњске гузице ...


Update:

- Rimska vojska nije koristila "ratne kočije" (war chariots u izvornom obliku ove priče). Smatrali su ih zastarelim. Jesu korišćene u gladijatorskim borbama i u trijufalnim povorkama posle velikih pohoda.
- istoričari smartaju da je Stivenson, za svoje prve lokomotive, prvobitno usvojio zaokruženu meru (samo ne mogu da se slože da li je bilo celih 5 stopa, ili 4 i 8 inča), ali da je u naknadnim iteracijama i razradama praktičnih problema, kada je železnica počela da se koristi, došao do 4' 81/2''
- u Americi je, na početku Građanskog rata, bilo oko 20 različitih širina koloseka (privatne železničke kompanije). Pošto je bilo suludo da vojska Unije svaki put iskrcava i istovaruje, i ponovo ukrcava i utovaruje: vojnike, konje, municiju, artiljeriju, materijal, zaprege... na granicama "atara" različitih kompanija, odlučili su se za jednu meru i unifikaciju postojećih pruga. Kako su osvajali teritorije na Jugu, tako su menjali razmak šina. Zašto je od svih postojećih širina usvojen baš 4' 81/2'' ? Verovatno je gazda te kompanije imao najboljeg lobistu.
Da je Jug pobedio, ko zna koja bi mera bila usvojena.

- Za prolazak komponenata SRB na vagonima kroz tunel nije toliko bitan razmak šina, već širina tunela.

- Tuneli u Americi su projektovani prema američkim teretnim vagonima, a oni imaju veće gabarite od evropskih.

Rimski putevi jesu bili građeni po propisima. Samo, po tim putevima zaprege nisu vukli samo konji. već i volovi i magarci.
Anatomija životinja jeste imala uticaj na širinu zaprega, samim tim na kolarski zanat i izradu točkova i osovina bez proračuna, sve do do Stivensona i njegovih savremenika. Ali nisu sve zaprege imale isti razmak točkova.

Lepa priča, dobra za ćaskanje, ali ne više od toga.
 
Како је наш стари народ говорио: "заувар је дан дуже живјети", што ће рећи да ћеш тај дан нешта ново научити.
 
relja":18fo9dqn je napisao(la):
Lepa priča, dobra za ćaskanje, ali ne više od toga.

Не знам што си се "примио", причу сам и поставио у форми ћаскања као вицкаст одговор на хомерову констатацију. Шала и ништа озбиљније од тога.

Чему та потреба за уништавањем симпа прича сувопарним објашњењима?
 
stf":25iv7j7z je napisao(la):
relja":25iv7j7z je napisao(la):
Lepa priča, dobra za ćaskanje, ali ne više od toga.

Не знам што си се "примио", причу сам и поставио у форми ћаскања као вицкаст одговор на хомерову констатацију. Шала и ништа озбиљније од тога.

Чему та потреба за уништавањем симпа прича сувопарним објашњењима?

Zato što je ovo ozbiljan forum :p

I nisam ja uništio priču (a nije ni tvoja priča), već je NASA na jednom od svojih sajtova postavila ovo:
https://standards.nasa.gov/documents/RomanChariots.pdf
a ja preneo najbitnije detalje.

Nekada se neke blesave priče toliko rašire da ljudi počnu stvarno da veruju u njih.
 
Да Реља, али ја причу нисам поставио као било какав аргумент за било какву дискусију те не видим ту опсесеивну потребу за инжињерским растављањем на ситна цревца.
 
Ni ja ovo nisam postavio da bih diskutovao niti da bi nekome kvario zabavu, kamoli da mi neko ko nije lekar postavljao dijagnozu i dalje proizvoljno tumačio.

A postavio sam zato što sam pre nekoliko dana u jednom društvu slušao čoveka koji sa najdubljim ubeđenjem ponavlja tu istu priču.
 
stf, opusti se malo i tvoja i reljina poruka su dobronamerne na svoj nacin. Jedna da saljivo umiri strasti, druga da cinjenicama pokaze nesto (da drugima da priliku da nesto saznaju). Pa ako vas dvojica ne prepoznajete stilove pisanja dugogodisnjih sagovornika na forumu, kako ocekivati nesto od novijih clanova.
 
Vrh