Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Kada si ti lebati video srnu u kosutnjaku i topcideru pa da je eto nestala izgradnjom mosta i dela UMP-a
 
Видео на разгледници..
Па се надао да ће се једном створити услови да буде опет, кад оно међутим..
 
Нпр..
topcider347df.jpg
 
Homer Jay":kp2uf4le je napisao(la):
Da konji znaju nešto o mostovima i sami bi ih pravili.

Коњи су итекако утицали на иградњу, како Моста на Ади, тако и целог УМП ....


учитељица живота":kp2uf4le je napisao(la):
Прве железнице су грађене по мери 1435 mm, зато што су исти људи који су градили прве пруге, пре тога градили пруге за трамвај. А оне су грађене по мери 1435.
А зашто су трамвајске пруге грађене по тој мери?
Зато што су људи који су производили трамваје, радили са истим алатима са којима су се производиле кочије.
А зашто су кочије произвођене по тим мерама?
Јер би конструкција кочија по неким другиммерама пуцала на већини магистралних путева, јер су на њима колотрази кочија били у тим мерама.
Ко је градио те путеве? Прве магистралне путеве Европе градили су стари Римљани, за потребе својих легија.
Да ли су колотрази на свим тим путевима једнаки? Јесу. Зашто? Јер су их правиле ратне кочије које су у Римском царству биле унифициране.
А зашто су се оне производиле са међуосовинским растојањем од 1435mm? Зато шт у 1435mm комотно стају две коњске гузице.


То није све ... Насин Space Shuttle користи два мотора на ракетни погон.Те моторe производи Thiokol из Utaha. До космодрома их превози железница. Ракете су морале бити рађене по мери пруге.

То значи да је и најсофистициранији транспорт људске цивилизације пројектован по мерама две коњске гузице ...
 
stf":3rut8zsy je napisao(la):
учитељица живота":3rut8zsy je napisao(la):
Прве железнице су грађене по мери 1435 mm, зато што су исти људи који су градили прве пруге, пре тога градили пруге за трамвај. А оне су грађене по мери 1435.
А зашто су трамвајске пруге грађене по тој мери?
Зато што су људи који су производили трамваје, радили са истим алатима са којима су се производиле кочије.
А зашто су кочије произвођене по тим мерама?
Јер би конструкција кочија по неким другиммерама пуцала на већини магистралних путева, јер су на њима колотрази кочија били у тим мерама.
Ко је градио те путеве? Прве магистралне путеве Европе градили су стари Римљани, за потребе својих легија.
Да ли су колотрази на свим тим путевима једнаки? Јесу. Зашто? Јер су их правиле ратне кочије које су у Римском царству биле унифициране.
А зашто су се оне производиле са међуосовинским растојањем од 1435mm? Зато шт у 1435mm комотно стају две коњске гузице.


То није све ... Насин Space Shuttle користи два мотора на ракетни погон.Те моторe производи Thiokol из Utaha. До космодрома их превози железница. Ракете су морале бити рађене по мери пруге.

То значи да је и најсофистициранији транспорт људске цивилизације пројектован по мерама две коњске гузице ...


Ovo je samo jedna ni u čemu utemeljena urbana legenda, nastala na zabavnim internet sajtovima.
 
stf":2k4spvtm je napisao(la):
Коњи су итекако утицали на иградњу, како Моста на Ади, тако и целог УМП ....

Тачно. Још један детаљ који говори доста о квалитету овог пројекта.
 
Pa moglo je jeftinije i bolje sto se raskrpetlje tice to je sigurno ali sta bi onda bilo sa hipodromom. Ja licno nemam problem sa time da se on iseli ali nisam bas siguran da vecina tako misli.
 
Ja sam bio za iseljenje Hipodroma, ne vidim vrednost tog objekta ovako opasnog betonskim konstrukcijama, sinama, bukom i saobracejem.
To nipodastava samo njegovo postojanje, kao mesto kontakta ljudi i zivotinja, pametnih i plemenitih kao sto su konji.

PRosto zivotinje zasluzuju bolje, a i stanje u kome tamo zivo je katastrofalno.

Grozno se ophodimo prema svim drugim zivim bicima, kao da ova planeta postoji zbog nas i za nas, tako i mi Srbi.
Da ne pricamo koliku bi to ustedu napravilo i ovaj projekat ucinilo boljim.

DA se razumemo ja uopste nisam protiv UMP-a, smatram ga neophodnim i korisnim, kao i sto se pozicije mosta tice, samo mislim da su neke stvari definitvno mogle ispasti bolje i po UMP i po Hipodrom.

Sto se tice same raskrpetlje, sa njom ce biti velikih problema kada saobracaj dobije na obimu. Mislim na semafor kod Hipodroma i skretanja za tunel.
 
Pa ne moze i jare (konji) i pare ;) Tj moze ali uz postojeci kompromis
 
Мене помало фасцинира и толика силна брига за коње, и за доге и шнауцере у парку, а да се истовремено негира потреба градње УМП-а, саобраћајнице која ће растеретити центар града од аутомобила. Алтернатива је да ко иде са Новог Београда на Карабурму вози кроз Бранкову улицу и да тамо трује - људе. И да путник са Бановог брда за Миријево трује људе у Сарајевској. Али добро. Кад се направи метро, је л` да, нико се више неће возити са Новог Београда на Карабурму. Опште је познато да у развијеним европским градовима, са идеалним системом јавног превоза, нико не вози аутомобил. И пошта ће из Земуна да разноси пакете на Карабурму метроом, уз преседање на аутобус уз Војводе Мицка.

Противници аутомобилског града који се противе измештању што више аутомобила из центра града.
Непоновљиво.

Проверавао сам понеке стране сајтове о изградњи и, право да вам кажем, овако бесмислену расправу нигде нисам нашао (тамо обично распредају ко се колико уградио и сл, ал` да неко брани пружни прелаз у нивоу усред града, е то нигде не прочитах).
 
Besmislena je zato sto se osporava ocigledna korist koja vec sada postoji a zavrsetkom pojedinih deonica i pristupnih trasa stvar ce biti jos bolja.

Naravno najtanja tacka jeste raskrsnica kod tunela i naravno cena koja je nekako dosla do sadasnje ali je sve to bilo plod kompromisa da se sacuvaju konji da se sacuva topcider itd. Pominjao se kruzni tok tik ispred tunela nisam siguran da postoji saobracajni strucnjak koji bi tako nesto dozvolio da se iz nepreglednog tunela bez zaustavljanja ili usporavanja ukrsta sa bocnim pravcima. To se moglo resiti kruznim tokom ili rampama koje bi bile izmestene na poziciju hipodroma ali cilj je bio da se on sacuva a takodje je i prvobitno resenje o ulasku u tunel blize topciderskom parku takodje zbog zastite celine ostavljeno po strani gde je kruzni tok planiran bio na sadasnjoj poziciji ali sa ciljem da saobracaj razveze rampama dalje ka tunelu blize topciderskom parku. Hocu reci da je neko ipak razmatrao kruzni tok ali ne kao direktan ulazak u tunel
 
Тачно. На ружној раскрпетљи ће бити застој, али не већи него на улазу у Теразијски тунел из Дечанске.
 
Dobro Pantograf, nemoj banalizovati.
Briga za konje i prirodu uopste ne iskljucuje intervencije na saobracajnoj infrastrukturi.
Kao sto rekoj mislim da bi bilo humanije da je hipodrom izmesten i napravljena funkcionalnije resenje na tom potezu.
Tada ni kruzni tok ne bi bio nemoguc jer bi bilo dovoljno prostora za gradnju istog, ne bi bilo problema sa krivinom sinskog sistema i samo resenje bi bilo prilicno jeftinije, cak i sa gradnjom novog hipodroma.

Sto se tice semafora, tu bi se stanje moglo popraviti uz inteligentiju regaulaciju istog i menjanje trajanja intervala u zavisnosti od doba dana i opterecenja.

Sto se zivog sveta tice, nisam vidjao srne, ali na tom potezu ima puno fazana, njih mozete videti cesto.
 
Драги Ђорђе, не банализујем ја ову расправу.
Као што знаш, Београд се може подичити са неколико изразито наружених и упропашћених (да не кажем банализованих) улица, потпуно недостојних за живот човека. То су главни аутомобилско-аутобуски коридори у централној зони града. Зачудо, у њима постоји прегршт стамбених зграда. Реч је, првенствено, о Бранковој, Сарајевској, Таковској и Улици кнеза Милоша, као и о Булевару деспота Стефана. Заједничко тим саобраћајницама је да станари зграда у њима могу да отворе прозор само ако: а) нису нормални, или б) ако желе да почине самоубиство тровањем издувним гасовима.

Кроз те грозне и прљаве улице пролазе две врсте саобраћаја:

1) онај чија је крајња одредница центар и
2) возила која иду са једне на другу периферију, у транзиту кроз градски центар, јер другачије не могу.

Саобраћај под 2) елиминише се готово у потпуности изградњом недостајућих деоница УМП-а.
За Саобраћај под 1), услед недостатка паркинг места, не постоји дугорочна могућност раста. Он и онако није превелики у светским пропорцијама, а могуће га је додатно смањити градњом метроа, па чак и пре, по мени сасвим легитимном наплатом уласка у центар аутомобилом (у случају да постоји алтернативни правац ка другим деловима града).

Наградно питање за људе за свршеном основном школом гласи: Да ли треба градити УМП?
Одговор је више него банално једноставан.
 
Upravo. Podržavam naplatu ulaska u centar, ali to je sada nemoguće upravo zbog nedostatka UMP i metroa.
Jedino razumno ršenje u ovoj situaciji je dalje povećanje cena zonskog parkiranja i preusmeravanje tih sredstava u javni prevoz.
mekbejn":29lmla4e je napisao(la):
Parafraziracu doajena Vladana Tegeltiju:

'Ja nisam protiv UMP vec protiv ovakvog UMP' :)
Tegi možda postane i protiv UMP-a kada mu potkopaju hram u Humskoj.
 
Igor":1vpr85a2 je napisao(la):
Pa moglo je jeftinije i bolje sto se raskrpetlje tice to je sigurno ali sta bi onda bilo sa hipodromom. Ja licno nemam problem sa time da se on iseli ali nisam bas siguran da vecina tako misli.
реалност, Завод за заштиту споменика, вековна традиција, историјска важност средине, урбана целина топчидерске долине, реална економска могућност и ја имамо проблем са измештањем хиподрома.
 
mekbejn nije on nikakav doajen vec ostrasceni i bezobrazni voditelj tako da se nadam da taj ostrasceni pristup ne podrzavas kada je u pitanju diskusija oko UMP-a ;)
 
Delija":19vg3mtg je napisao(la):
Igor":19vg3mtg je napisao(la):
Pa moglo je jeftinije i bolje sto se raskrpetlje tice to je sigurno ali sta bi onda bilo sa hipodromom. Ja licno nemam problem sa time da se on iseli ali nisam bas siguran da vecina tako misli.
реалност, Завод за заштиту споменика, вековна традиција, историјска важност средине, урбана целина топчидерске долине, реална економска могућност и ја имамо проблем са измештањем хиподрома.

Nemam ja problem ni da ostane sta vise eto ga ispostovano je koliko se moglo ali ona prica o istorijskoj vaznosti spaljenog do temelja izgorelog objekta je za mene pod znakom pitanja pritom taj deo nije deo topciderskog parka sa druge strane topciderke uostalom deo je vec urbanizovan od kovnice pa preko stadiona i raznih magacina i sl sadrzaja do zeleznicke pruge tako da je samo pitanje zelimo li hipodrom ili ne? Ovo pitanje je potpuno legitimno i dan danas bez obzira sto je napor i kompromis nacinjen da on ostane jel se prostor moze naciniti boljim tj a da u nekoj narednoj varijanti ne istrpi metro sto ne bi smelo da se desi a moguce je napraviti ispravku u tom delu vec sada.
 
Па није питање да ли желимо хиподром или не пошто, јелте, хиподром већ имамо.

ПС: И стадион БАСК-а и железничка пруга јесу део културно-историјске целине Топчидера. БАСК је основан 1903. године и најстарији је клуб у Србији. Пруга је ту са све жел. станицом од 1888. године.
 
Ok da li zelimo da i dalje zadrzimo hipodrom na tom mestu? To kada je BASK osnovan je jedno a zbudzimoto od stadiona sasvim drugo. Pritom stadion je zavrsen pre pocetka izgradnje raskrpetlje pa je opcija za neko bolje uklapanje u tom delu bila skoro pa nemoguca. Ja se svakako zalazem da se pruga zadrzi.
 
Није ни то питање. Питање једино може бити да ли желимо да останемо без хиподрома или не? Пошто опција да изградимо на неком другом месту нови хиподром просто није реална нити економски одржива.
 
pa ovo sto imamo je staza prasnjava sa novim boksovima i raspadnutom tribinom koja je jedino vredna bila. I ovakav hipodrom zahteva fina ulaganja pitanje je da li to uraditi na istom mestu ili ne. Meni ne smeta ovde ali ne bih bio protiv da se izmesti i normalno provuce metro trasa ka brdu bilo sa mosta ili iz pravca prokopa.
 
Vrh