Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Evo prave vesti :)

Изградња моста преко Аде Циганлије интензивна и током зиме

Мост преко Аде Циганлије ради се непрекидно, а његов пилон је већ двадесетак метара изнад земље и биће завршен за годину дана, најавио је данас градоначелник Драган Ђилас, сумирајући резултате у овој години током обиласка пет најзначајнијих градилишта у Београду. Сви радови напредују предвиђеном динамиком, а пауза ће бити направљена само од 31. децембра до 8. јануара. Мост ће коштати 118 милиона евра, са ПДВ-ом 140 милиона евра, уз могућа одступања од неколико процената у зависности од цене материјала. Он ће имати три траке, два шинска дела за метро и стазе за бициклисте и пешаке.

– Град је до сада за његову изградњу узео кредит од 69,6 милиона и први део кредита од 70 милиона за приступне саобраћајнице. То нису обичне улице, које се само споје, већ петље које много коштају, као и цео булевар који се гради са друге стране моста. Приступне саобраћајнице са петљама увек коштају колико и мост. Они који причају да Београду не треба тако велики мост треба да се сете како су пре 35 година градоначелнику Бранку Пешићу говорили да граду није потребан тако велики мост као „Газела”, а данас је његов капацитет премали за Београд – рекао је Ђилас.

Петља на Царевој ћуприји, коју становници овог дела Београда чекају 30 година, биће завршена крајем идуће године. Пре ње почеће да се гради петља у Радничкој улици, колико год је могуће без затварања саобраћаја. Обезбеђено је и инжењерско решење да, кад буде затваран тобоган, аутомобилски саобраћај према Бановом брду и Чукарици иде надвожњаком којим сада иду трамваји.

– Задуженост града до 2021. године, на нивоу отплата кредита и камата, износи до 18 милиона евра, што је мање од три одсто градског буџета, а закон дозвољава до 15 одсто задужења. Не задужујемо се да бисмо делили плате или правили споменике, већ да би се овај град развијао и тако ће бити и у наредној години. Људи који раде на оваквим температурама заслужују и моју захвалност као градоначелника и захвалност Београђана, зато што ће наш град за неколико година дефинитивно постати метропола, што он јесте по свим другим својствима – рекао је градоначелник Драган Ђилас.

На шпицу Аде Циганлије, после добијања решења о одобрењу за изградњу и радова на насипању и стабилизацији терена до потребне коте, отпочело се са побијањем сталних шипова на које се ослања главни стуб моста – пилон. У темељ пилона побијено је 113 бетонских шипова, а током септембра и октобра изливена је и наглавна плоча, која се састоји из три слоја дебљине девет метара. За овај највећи монолитни темељ у мостоградњи у Србији утрошено је 1.300 тона арматуре и 16.370 кубика бетона. Пилон данас наставља да „расте”, ослањајући се на источну и западну ножицу, а у току је изградња четвртог и петог бетонског сегмента. Укупно ће их бити 39 и достићи ће висину од 175 метара, док ће последњих 25 метара пилона бити изграђено од челика. На чукаричкој страни избетониран је и комплетиран стуб број 7. Монтирана је опрема за навлачење конструкције задњег распона преко већ изграђене издигнуте платформе, са које се нагуравају избетонирани делови моста. Завршавају се и радови на привременим стубовима у чукаричком рукавцу, док се на левој обали Саве, као и на градилишту Мале Аде, завршавају темељи преосталих стубова моста.

Мост ће бити израђен са косим кабловима и једним пилоном и знатно ће повећати капацитет мреже како локалног тако и транзитног саобраћаја. Са пилоном од 200 метара и главним распоном од 376 метара постаће најважније обележје града и градске саобраћајне мреже у будућности. Мост је укупне дужине 969 метара, а ширине 45 метара са шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Максимална пропусна моћ моста биће 12.000 возила на сат, а главни пројекат предвиђа и провлачење свих неопходних водова градске комуналне и јавне инфраструктуре кроз конструкцију моста. За приступне саобраћајнице приводи се крају техничка контрола главних пројеката јужних и северних путева, а убрзо почиње и израда идејног пројекта петље „Радничка”.

На месту некадашњег пружног прелаза код Цареве ћуприје, после пет месеци од почетка радова видљива је нова конструкција, која ће следеће јесени премостити железничку пругу. До сада је завршена изградња стубова и преднапрезање прве бетонске конструкције у дужини од 90 метара, којом ће се возила из Паштровићеве улице пењати према издигнутој раскрсници над пругом. При крају су радови на конструкцији која ће возила водити са надвожњака према Бановом брду, а започета је и изградња конструкције изнад самог тока Топчидерке. Укупно је до сада побијено 186 шипова и изливено 500 метара потпорних зидова. Завршен је велики део радова на постављању 2,5 километара водоводне и канализационе мреже, као и радова на измештању железничких, електро и телефонских каблова. У току су радови на насипима за саобраћајнице и постављање дренажних система.

Петља „Хиподром” код Цареве ћуприје представља део саобраћајне мреже у оквиру које се гради и мост преко Саве на Ади Циганлији. Изградњом надвожњака код Цареве ћуприје укинуће се укрштање друмског и железничког саобраћаја на позицији Паштровићеве улице, чиме ће се повећати безбедност и убрзати саобраћај према Бановом брду, као и према централним деловима града. Осим изградње новог надвожњака, радови обухватају и реконструкцију Булевара војводе Мишића. Сам надвожњак ће са по две саобраћајне траке у сваком смеру бити широка и модерна трокрака раскрсница са прилазним рампама, које ће омогућити несметано кретање у правцу Бановог брда или даљи пролаз Булеваром војводе Мишића.

Булевар војводе Мишића и пружни прелаз затворени су за друмски саобраћај до следеће јесени. За овај објекат инфраструктуре Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда издвојиће 1,8 милијарди динара из средстава накнаде за уређивање грађевинског земљишта, а радови су поверени домаћем конзорцијуму у саставу „Ратко Митровић – нискоградња”, „Новкол” и „Хидропромет инжењеринг”.


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1371861
 
Прво кажу "метро", после "шински саобраћај", затим кажу "петља", па "трокрака раскрсница"... Невероватно. :rolleyes:
 
Djilas mi mogao da proveri šta je pre samo par meseci izjavio direktor direkcije za FIDIC pravila i iznose troškova, da se seti da se pdv tu ne računa (njegove reči)...Dokle smo dogurali od početnih 161 mil. za most i pristupne saobraćajnice?
Ne znamo ni cenu, nemamo ni projekat...ali ćemo imati u svetu najveći ukrasni šiljak na mostu (ovo sam kasno shvatio, posle onog youtube filmića sa posetom studentata menadžmenta u građevini).
 
Dakle zato su asfaltirali tramvajski nadvožnjak - pa lepo vi na Banovom brdu, pomirite se da tramvaja neće biti narednih 5 godina - da su lepo to u startu planirali, nisu morali da sređuju prugu koja se neće koristiti i biće devastirana. Čemu onda i šminkanje tobogana?
 
Fenomenalna fotka

fvbcz7.jpg


Slicna vest

NAJZNAČAJNIJA GRADILIŠTA U BEOGRADU
Mnogo posla u 2010.
Autor: Boris Vuković | Foto:V. Stančević | 23.12.2009. - 10:09

Most na Adi Ciganliji, petlja kod Hipodroma, osnovna škola u Borči, vrtići u Sremčici i Čukarici, dom zdravlja u Kaluđerici... samo su neki od većih gradskih projekata pokrenutih ove godine. Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da se uprkos krizi neće stati sa ključnim gradskim projektima.

- Mnogo gradskih projekata je započeto i urađeno ove godine. Adaptirali smo 41 obdanište, izgradili šest novih, a od aprila ćemo imati još sedam, tako da više neće biti liste čekanja za roditelje koje imaju dvoje dece. U januaru ćemo otvoriti domove zdravlja u Mirijevu i Zemun polju, a već se radi na rešavanju imovinsko pravnih odnosa kako bi počeli sa gradnjom domova zdravlja u Surčinu i Labudovom brdu. Gradi se škola u Kaluđerici, do kraja godine će biti završena petlja na Hipodromu, a počećemo sa petljom u Radničkoj ulici uz minimalno zaustavljanje saobraćaja - naveo je Đilas.
Prema najavama gradonačelnika, prevoz će i sledeće godine biti besplatan za starije od 65 godina, a novina je to da će deca čiji roditelji dobijaju socijalnu pomoć moći besplatno da koriste dečija odmarališta
- Posebna sredstva biće uložena u turizam, privredu, a pre svega u poljoprivredu kao privrednu granu koja ima najveći izvozni potencijal - najavio je gradonačelnik prilikom obilaska pet najvećih gradskih gradilišta.
Na gradilištu na Adi Ciganliji, iako je sneg i temperatura bila niska, vrvi „kao u košnici“. Pilon se već podigao dvadesetak metara od zemlje, u toku je izgradnja četvrtog i petog betonskog segmenta. Na čukaričkoj strani izbetoniran je stub broj sedam, a u prestonicu su već stigle dve od devet isporuka čeličnih delova mosta. Završavaju se radovi na privremenim stubovima u čukaričkom rukavcu, dok se na levoj obali Save, kao i na gradilištu Male Ade, završavaju temelji preostalih stubova mosta. Radi se na nekoliko mesta istovremeno, a pauziraće se samo od 31. decembra do 8. januara.
- Sledeće godine u ovo doba pilon će biti kompletno izgrađen. Izgradnja mosta će sa uračunatim porezom iznositi 140 miliona evra. Grad je iz kredita uzeo 69,6 miliona evra i 70 miliona evra prvi deo kredita za pristupne saobraćajnice. Te saobraćajnice obično koštaju kao i sam most. To nisu tri ulice, treba izgraditi čitave petlje, bulevare, ništa ne znači visokofrenkfentan most ako nemate dobru pristupnu infrastrukturu - objasnio je Đilas.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=126803
 
Ако сам добро разумео, изгледа да ће цео УМП на Новом Београду бити изграђен?
 
Да знаш да би. Једини проблем би могла да представља раскрсница са Тошиним бунаром, тамо већ има неко градилиште и не знам како ће ту провући надвожњаке ако ће та раскрсница стварно бити денивелисана.
 
Ne bih znao,ne zalazim na west side od kad nam roknuste Tupaca :D
Ozbiljno receno,videcemo kad krenu da rade koja ce biti situacija.
 
vucko":76m9ezsz je napisao(la):
Evo prave vesti :)

Dragan "gradonaclenik" Djilas":76m9ezsz je napisao(la):
– Град је до сада за његову изградњу узео кредит од 69,6 милиона и први део кредита од 70 милиона за приступне саобраћајнице. То нису обичне улице, које се само споје, већ петље које много коштају, као и цео булевар који се гради са друге стране моста. Приступне саобраћајнице са петљама увек коштају колико и мост. Они који причају да Београду не треба тако велики мост треба да се сете како су пре 35 година градоначелнику Бранку Пешићу говорили да граду није потребан тако велики мост као „Газела”, а данас је његов капацитет премали за Београд – рекао је Ђилас.
Koliko ja kontam gradonacelnika, to bi trebalo da bude to - ceo bulevar uz prugu na NBG :) Cekamo i gledamo.....
 
Ja sam iskreno iznenađen (prijatno) da će i to u ovoj turi da odrade, stvarno sam mislio da ćemo u prvi mah dobiti samo ulaz/izlaz na most, ali ako se stvarno odradi i deo po Novom Beogradu to će biti super stvar.
 
a da nije mislio na Bulevar Vojvode Misica... :) Ne bi da baksuziram, ali me ne bi cudilo, jer su govorili da ce ga prosiriti i da ce imati 2+2 trake.

Btw, hoce li new BVM (2+2) ici skroz do Milosevog konaka ili samo u zoni petlje hipodrom? Jel ima neko te planove?
 
...samo do petlje. Ranije je bilo planirano da tunel pocinje malo dalje od Hipodromske petlje, medjutim, kako su to promenili, promenila se i potreba sa prosirivanjem BVM dalje prema konaku.
 
Pa sad, raskrsnica je denivelisana, i u jednom segmentu je ispunjen uslov nezavisnog saobracaja (Bulevar V. Misica kao i zeleznicki saobracaj) tako da mu to na kraju krajeva ispadne petlja :)
 
Ја сам схватио да је у нивоу, само је издигнута да се не би прелазило преко пруге у нивоу? Али да не водимо дуплу расправу, можемо наставити у теми о надвожњаку. :)
 
Vrh