Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

shmeksi":2emh9yeg je napisao(la):
Wile E. Coyote":2emh9yeg je napisao(la):
Од Т-6 до Тошиног бунара је УМП изграђен одавно. То је једини део УМП који је засад изграђен. Што се тиче дела од Хиподрома до Аутокоманде, ту ћемо се вероватно начекати. Претпостављам да ће дуги низ година постојати УМП од Т-6 до Хиподрома.
Si siguran ti u to, nešto mi je sumnjiva ona krivina kod Kvantaša?
Jeste to izgradjeno, medjutim po projektu UMP bi se pretvaralo u nesto tipa autoput- magistrala. To znaci da bi odredjene raskrsnice bile zatvorene ili izmenjene. Imao sam uvid u projekat UMPa pre par godina i na primer na Bezanijskoj Kosi raskrsnica Marka Celebonovica i Huga Klajna bi bila pretvorena u ulaz/izlaz sa autoputa tj. autobusi bi tuda mogli da cirkulisu samo u jednom smeru!
Pojma nemam sta bi radili sa sirotim 75. i 74.
 
Upravo na takve stvari mislim. Znam da saobraćajni pravac postoji i sada, ali mislim da je projektom predviđeno da se taj deo puta malo promeni u svojoj konstrukciji (u nedostatku boljeg izraza).
 
Cena tunela je manja od cene mosta i neke procene se kreću oko 70 miliona, a otprilike za prvu fazu je finansijska konstrukcija ovakva, po onome što su meni neki ljudi bliski gradu pričali: most - 120 miliona, deo od T-6 do ulaza u tunel 80 miliona, od tunela do Autokomande 100 miliona. Što mu zbiru izađe oko 300 miliona. Samo da podsetim da je okvirna cena za ceo UMP bila oko 400 miliona evra, ali je realno očekivati da će projekat probiti taj budžet i neka moja slobodna i totalno nestručna procena je oko 500 miliona evra, a kad će sve to biti završeno mislim da niko ne može da pogodi, mada se u studiji navodi da bi 2019. godine trebalo biti gotovo sa celim projektom.

E sada kad smo već kod topčiderskog tunela, predsednik opštine Savski venac je na jednom predavanju (o održivom razvoju) govorio kako eto neki ljudi žele iz vlasti žele da UMP prođe proširenom Teodora Drajzera ili tako nešto slično tj. da od tunela nema ništa jer je eto kao skup. Iskreno, sumnjam u te njegove izjave jer je to više pričao onako da ga publika zavoli, a i realno gledano ne postoji nijedan dokument koji bi potvrdio tu njegovu tvrdnju štaviše sve govori protiv nje jer je čini mi se skoro naručena izrada studije uticaja topčiderskog tunela na životnu sredinu (ovo uzeti sa rezervom).
 
Врло могуће да би онда неке раскрснице затворили, а оставили пар њих (слично као што су урадили са Војислава Илића или Димитрија Туцовића). А мислим да би цена за УМП била много виша, јер треба изаћи преко аутопута, ући у тунел испод Булевара, а то вероватнокошта много више од 100 милиона. Да не говорим о томе да тај део тражи гомилу рушења, којих у делу од Т-6 до хиподрома нема.
 
evo meni bilo dosadno pa nacrtao kakve izmene se ocekuju na spomenutoj raskrsnici.
23miw7.jpg
 
Ova slika levo je postojeće stanje ali čemu ovakva intervencija kada je potrebno da se proširi Dr. Huga Klajna jer je sada veoma opterećena. Inače, za ovaj koncept koji si napravio na desnoj slici mislim da je potrebno izmeštanje dalekovoda koji tu prolaze...

Najveći problem u planiranju ovog dela Bežanijske kose je u tome što su Norvešku ulicu (duž groblja) predvideli kao ulicu višeg ranga (što je slučaj samo kada su Zadušnice, inače je prazna), a danas imamo slučaj da je Dr. Huga Klajna kao sabirna ulica mnogo prometnija jer prolazi unutar naselja i čini kičmu ovog dela Bežanijske kose i naravno ima manje traka od Norveške...
 
Urbanista":32knyy3l je napisao(la):
Ova slika levo je postojeće stanje ali čemu ovakva intervencija kada je potrebno da se proširi Dr. Huga Klajna jer je sada veoma opterećena. Inače, za ovaj koncept koji si napravio na desnoj slici mislim da je potrebno izmeštanje dalekovoda koji tu prolaze...

Najveći problem u planiranju ovog dela Bežanijske kose je u tome što su Norvešku ulicu (duž groblja) predvideli kao ulicu višeg ranga (što je slučaj samo kada su Zadušnice, inače je prazna), a danas imamo slučaj da je Dr. Huga Klajna kao sabirna ulica mnogo prometnija jer prolazi unutar naselja i čini kičmu ovog dela Bežanijske kose i naravno ima manje traka od Norveške...
Norveska nema potrebni obim saobracaja samo zato sto je Grcka ulica bez pocetka i kraja. Norvesku i Grcku razdvaja kamenorezac "Olujic"
Kad bi se Grcka povezala sa Norveskom i kad bi se sa druge strane ukljucila na Surcinski put i kad bi se povezala T6 sa Vojvodjanskom, cela saobracajna prica na tom delu Bezanijske kose bi izgledala mnogo drugacije.(previse "kad bi bilo") Cinjenica je da su Norveska i Grcka ulice viseg ranga i od Huga Klajna i od Nedeljka Gvozdenovica ali imaju 10 puta manji saobracaj (ustvari Grcka ulica nema nikakav saobracaj).
Bezanijska kosa trenutno predstavlja tranzit za stanovnike Ledina , Surcina
 
Beograd
POSLE ODLUKE ODBORNIKA SKUPŠTINE GRADA
Pristupne saobraćajnice kao pola mosta preko Ade
Autor: L. GEDOŠEVIĆ | Foto:D. Goll | 18.12.2009. - 09:57
Izgradnja pristupnih saobraćajnica za most preko Ade Ciganlije koštaće 70 miliona evra, odnosno kao više od pola samog mosta preko Save. Iako je prvobitno bilo planirano da njihova gradnja bude finansirana iz gradskog budžeta, zbog loše ekonomske situacije i njegovog slabijeg „punjenja“, Grad je odlučio da novac za ovaj posao obezbedi iz kredita Evropske investicione banke (EIB).


Ovakvu odluku pre dva dana doneo je gradski parlament. Sa 70 miliona evra finansiraće se izgradnja nove saobraćajnice dužine oko tri kilometra u Novom Beogradu, na delu od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije. U okviru nje biće izgrađeno i šest raskrsnica. Na drugoj, čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
- Izgradnja samog mosta košta 118,6 miliona evra, a ostali delovi, uključujući i pristupne saobraćajnice, koje su deo Unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP), moraju se raditi u delovima – kaže za „Blic“ gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Prema njegovim rečima, ideja od pre nekoliko godina bila je da se izgradnja pristupnih saobraćajnica finansira iz gradskog budžeta, ali da tada niko nije mogao da zna da će danas biti ovakva ekonomska situacija. On ističe da je gradski budžet ove godine manji za oko 12 milijardi dinara, zbog čega je Grad odlučio za ovaj posao uzme pozajmicu od EIB.
- Skoro ceo kredit ćemo iskoristiti već – objašnjava Bijelić istakavši da je Beograd dobio vrlo dobre uslove za ovu pozajmicu.
Uslovi ovog kredita su takvi da je grejs period pet godina, rok otplate do 25 godina, a kamata oko 1,5 odsto, što je oko pet-šest puta povoljnije od komercijalnih kredita.
Kada je u pitanju petlja „Radnička“ uskoro se očekuje da bude izabran projekat, dok za saobraćajnicu od Tošinog bunara do samog mosta projekat postoji. Deo UMP je i petlja kod Careve ćuprije. Ona se finansira iz gradskog budžeta i koštaće oko 20 miliona evra.
Ugovor o izgradnji mosta preko Ade Ciganlije potpisan je u aprilu 2008. godine. Cena samog mosta je 118,6 miliona evra, i finansira se delom iz kredita u iznosu od 69,6 miliona evra koji je Grad sklopio sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a delom iz gradskog budžeta.
Ako se uzme u obzir da most košta 118,6 miliona evra (bez PDV), a pristupne saobraćajnice sa obe strane mosta 70 miliona, računica je da će most sa pristupnim saobraćajnicama koštati više od 200 miliona evra.

Prve procene 161 milion evra
Gradski parlament je u junu 2006. godine usvojio odluku o zaduživanju Grada Beograda kod EBRD u visini od 69,6 miliona evra za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije. Tada je procenjeno da će ukupna vrednost izgradnje mosta, sa prilaznim saobraćajnicama i petljama, koštati 161 milion evra od čega će, pored kredita EBRD, iz gradskog budžeta biti izdvojeno 87,9 miliona evra, dok će Evropska agencija za rekonstukciju pomoći sa tri miliona. Sama izgradnja mosta, prema tadašnjim procenama, trebalo je da košta oko 90 miliona evra.
U međuvremenu (2008. godine) je cena izgradnje samog mosta „porasla“ do 118,6 miliona evra, što je tada pravdano poskupljenjem građevinskog materijala na svetskom tržištu, pre svega čelika.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=126043
 
Pa izacice 100 - 200 miliona...mozda malo manje-vise.

Mada ja opet moram da napomenem da oni nemaju projekat svega toga (build$&project) i ako mi neko objasni kako bez precizno uradjenog predmera i predracuna neko moze da prica o ceni necega.

oni to odprilike pa ako fulaju 20-30% uzece iz budzeta...ili odavde ili odande..
 
Urbanista":26zx5hir je napisao(la):
Ova slika levo je postojeće stanje ali čemu ovakva intervencija kada je potrebno da se proširi Dr. Huga Klajna jer je sada veoma opterećena. Inače, za ovaj koncept koji si napravio na desnoj slici mislim da je potrebno izmeštanje dalekovoda koji tu prolaze...

Najveći problem u planiranju ovog dela Bežanijske kose je u tome što su Norvešku ulicu (duž groblja) predvideli kao ulicu višeg ranga (što je slučaj samo kada su Zadušnice, inače je prazna), a danas imamo slučaj da je Dr. Huga Klajna kao sabirna ulica mnogo prometnija jer prolazi unutar naselja i čini kičmu ovog dela Bežanijske kose i naravno ima manje traka od Norveške...
Не мора, саобраћај може да се преусмери на Партизанске авијације (која би онда требало да се прошири целом дужином до семафора са силаском ка Бежанијској пијаци (наравно, и измештањем локалног картон-ситија).
 
A hoće li taj potez od Tošinog do mosta biti izdignut ili u nivou sa ostalim ulicama? Nije mi baš najjasnije...i trasa ide uz prugu, zar ne?
 
Wile E. Coyote":3d3xw4nh je napisao(la):
Не мора, саобраћај може да се преусмери на Партизанске авијације (која би онда требало да се прошири целом дужином до семафора са силаском ка Бежанијској пијаци (наравно, и измештањем локалног картон-ситија).
I malo da se zadje u zemljiste vodovoda... Ne verujem da ce tako nesto da se desi
 
A zasto bi se prosirivala Ulica Partizanske avijacije kada je to ulica koja prolazi kroz gusto naseljeno podrucje?
Norveska i Grcka su zamisljene kao ulaz u Beograd iz pravca zapada kao i direktna veza sa UMP-om. Kada se rasele sitne radnje i Grand Prom taj pravac ce dobiti na znacaju.
Drugo, potrebno je izmestiti one silne dalekovode, sto zbog zdravlja ljudi, sto zbog daljeg urbanog razvoja. Grad za to trenutno nema para pa se onda spasava ovim temporalnim resenjima jer postoje infrastrukturni projekti koji su u ovom trenutku za grad visestruko bitniji.
Inace, UMP je zamisljen kao prometna gradska saobracajnica, a na zalost ne kao gradski autoput, tako da ce ostati par nedenivelisanih raskrsnica
Uostalom, planovi nisu konacni i moguce je da ce se lokalne vlasti buniti na neka resenja (kada budu donesena) kao u slucaju raskrsnice / petlje za novi most Zemun-Borca.
 
Партизанске авијације у случају да се затвори раскрсница где скрећу 74 и 75 са УМП-а у насеље би била највероватнија траса куда би се ове линије изместиле, Свакако, не знам колико је паметно да било која линија ГСП иде УМП-ом, а кад већ има гомилу раскрсница у нивоу, треба да их буде што мање. На пример, само потез Норвешка-Грчка и Партизанске авијације.
У сваком случају, имамо још једну "Душко Дугоушко" ситуацију на прелазу Норвешка-Грчка... :bash: Слична ситуација је и у Прве пруге у Земуну, где се зграда обилази преко тротоара.
Што се далековода тиче, то је просто дебилно што нису измештени пре него што је насеље почело да се гради. Најстарије зграде тамо имају око 20 година. Врло здрав живот за све то време. :rolleyes:
 
Podsetite me kako dalekovodi uticu na zdravlje?Zracenje ili sa?
 
Vucko, nadji neki transformator i sedi pored njega dva tri dana pa ce ti biti jasno :)
Zracenje je nenormalno!

Inace, svaka Dusko Dugousko situacija se resava urbanistickim razvojem i raseljavanjem. Samo ponavljam, ta konkretna situacija jos uvek nije dosla na red.
 
Одобрена прва транша зајма за мост на Сави
Прву траншa од 70 милиона, од укупно 160 милиона евра зајма за изградњу моста на реци Сави, одобрила је Европска инвестициона банка. То је први пут да је ЕИБ директно доделила зајам властима неког града на Западном Балкану.

Европска инвестициона банка (ЕИБ) одобрила је Скупштини града Београда прву траншу од 70 милиона, од укупно 160 милиона евра зајма за изградњу прилазних путева ка мосту на реци Сави који се гради у главном граду Србије, саопштено је у Бриселу.


У саопштењу се додаје да је ЕИБ такође, одобрила зајам од 45 милиона евра "двема српским банкама за директно финансирање малих и средњих пројеката" иза којих стоје мала и средња предузећа и локалне власти у Србији.

"То је први пут да је ЕИБ директно доделила зајам властима неког града на Западном Балкану. Зајам ће допринети побољшању капацитета, безбедности саобраћајне инфраструктуре главног града Србије", изјавио је потпредседник ЕИБ задужен за Србију Дарио Сканапјеко.

Додао је да ће зајам намењен малим и средњим пројектима, који ће ићи преко "Ерсте банке" и "Пиреус банке", омогућити да се смањи утицај глобалне економске кризе у Србији тиме што ће мала и средња предузећа добити приступ средњим и дугорочним позајмицама под повољним условима.

Одборници Скупштине града Београда усвојили су 16. децембра одлуку о задуживању града за финансирање изградње новог моста на реци Сави и прилазних путева том објекту.

http://rts.rs/page/stories/ci/story...обрена+прва+транша+зајма+за+мост+на+Сави.html
 
Problem guzve na Bez. Kosi je zbog tranzita vozila sa Surcina i Ledina. Dok se nije spojila Bez. Kosa sa tim pravcem kod Grand Kafe nije bilo ovako alarmantno stanje. Spajanjem tog pravca sa pravcem Ivana Ribara-UMP-om(koji treba da se izgradi) ta vozila bi isla ili preko Vovjodjanske ili preko UMP-a(ovo cak i nije neko mnogo skupo resenje) i vec bi bilo manje guzve na B. Kosi.

Sto se tice nekih resenja koji su neki ovde pomenuli.
Ne vidim kako se Huga Klajna moze prosiriti u okolini pijace, a glupo je da negde prosiris, a negde ne.
Prosirivanje Partizanske avijacije nema smisla iz dva razloga. Prvi, ako se prosiri ne dobija se nista jer bi i tako to bilo pola trase potencijalne autobuske linije(kao i sto je sad pola prosireno) i drugi, tu gde bi se prosirivalo je ubedljivo najmanje naseljeni deo naselja.

Znaci, po meni guzve ce se znacajno smanjiti kad se izgradi UMP i nece biti potrebna promena linije. A ako ipak bude potrebna, najlogicnije je da ide bas UMP-om.
 
Na mostu ništa novo osim što je ovaj desni kran tebalo a podigne dok sam bio tu delić konstrukcije krana, da li će da poraste ili e to smanjio ne bih znao. Sledeći put ću slikati verovatno krajem januara, smorio sam aparat sa ovim mostom. Ima još slika ali me mrzelo sve da uploadujem, odoh da džonjam :p

 
Kakva vest!!

Đilas obišao gradilišta »

22. Decembar. 2009 | 14:48, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Gradonačelnik Dragan Đilas obišao je tokom pre podneva gradilišta na različitim lokacijama u Beogradu kako bi na kraju godine sumirao rezultate ostvarene u 2009.


Đilas je zahvalio svim radnicima koji na tim gradilištima rade i svim saradnicima, najavljujući da će svi projekti, među kojima je najvažniji most na Adi, biti nastavljeni i sledeće godine.
 
pa ovo je sjano. molim studio b da mi vrati 10 sekundi života
 
Vrh