Beograd
POSLE ODLUKE ODBORNIKA SKUPŠTINE GRADA
Pristupne saobraćajnice kao pola mosta preko Ade
Autor: L. GEDOŠEVIĆ | Foto
. Goll | 18.12.2009. - 09:57
Izgradnja pristupnih saobraćajnica za most preko Ade Ciganlije koštaće 70 miliona evra, odnosno kao više od pola samog mosta preko Save. Iako je prvobitno bilo planirano da njihova gradnja bude finansirana iz gradskog budžeta, zbog loše ekonomske situacije i njegovog slabijeg „punjenja“, Grad je odlučio da novac za ovaj posao obezbedi iz kredita Evropske investicione banke (EIB).
Ovakvu odluku pre dva dana doneo je gradski parlament. Sa 70 miliona evra finansiraće se izgradnja nove saobraćajnice dužine oko tri kilometra u Novom Beogradu, na delu od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije. U okviru nje biće izgrađeno i šest raskrsnica. Na drugoj, čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
- Izgradnja samog mosta košta 118,6 miliona evra, a ostali delovi, uključujući i pristupne saobraćajnice, koje su deo Unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP), moraju se raditi u delovima – kaže za „Blic“ gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Prema njegovim rečima, ideja od pre nekoliko godina bila je da se izgradnja pristupnih saobraćajnica finansira iz gradskog budžeta, ali da tada niko nije mogao da zna da će danas biti ovakva ekonomska situacija. On ističe da je gradski budžet ove godine manji za oko 12 milijardi dinara, zbog čega je Grad odlučio za ovaj posao uzme pozajmicu od EIB.
- Skoro ceo kredit ćemo iskoristiti već – objašnjava Bijelić istakavši da je Beograd dobio vrlo dobre uslove za ovu pozajmicu.
Uslovi ovog kredita su takvi da je grejs period pet godina, rok otplate do 25 godina, a kamata oko 1,5 odsto, što je oko pet-šest puta povoljnije od komercijalnih kredita.
Kada je u pitanju petlja „Radnička“ uskoro se očekuje da bude izabran projekat, dok za saobraćajnicu od Tošinog bunara do samog mosta projekat postoji. Deo UMP je i petlja kod Careve ćuprije. Ona se finansira iz gradskog budžeta i koštaće oko 20 miliona evra.
Ugovor o izgradnji mosta preko Ade Ciganlije potpisan je u aprilu 2008. godine. Cena samog mosta je 118,6 miliona evra, i finansira se delom iz kredita u iznosu od 69,6 miliona evra koji je Grad sklopio sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a delom iz gradskog budžeta.
Ako se uzme u obzir da most košta 118,6 miliona evra (bez PDV), a pristupne saobraćajnice sa obe strane mosta 70 miliona, računica je da će most sa pristupnim saobraćajnicama koštati više od 200 miliona evra.
Prve procene 161 milion evra
Gradski parlament je u junu 2006. godine usvojio odluku o zaduživanju Grada Beograda kod EBRD u visini od 69,6 miliona evra za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije. Tada je procenjeno da će ukupna vrednost izgradnje mosta, sa prilaznim saobraćajnicama i petljama, koštati 161 milion evra od čega će, pored kredita EBRD, iz gradskog budžeta biti izdvojeno 87,9 miliona evra, dok će Evropska agencija za rekonstukciju pomoći sa tri miliona. Sama izgradnja mosta, prema tadašnjim procenama, trebalo je da košta oko 90 miliona evra.
U međuvremenu (2008. godine) je cena izgradnje samog mosta „porasla“ do 118,6 miliona evra, što je tada pravdano poskupljenjem građevinskog materijala na svetskom tržištu, pre svega čelika.
http://www.blic.rs/beograd.php?id=126043