Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Пантограф":1vm6z1a6 je napisao(la):
Углавном, добисмо два моста, а њих нико неће однети. Послови Богићевића и Перчевића коштају нас као ти мостови заједно.
И зато, у то име још једном:
:vops:

Bravo za ovu paralelu :) Pored toga, dodao bih još jednu stvar koji svi uporno zanemaruju - a to je da su se svi usredsredili na rashodnu stranu budžeta, a da niko ne priča o prihodnoj strani sa kojom imamo daleko više problema.

Dakle, budžet grada Beograda za 2008. godinu (u kojoj je počela izgradnja mosta na Adi) iznosio je 66,3 milijarde dinara. Prevedeno u evre po srednjem kursu na dan usvajanja budžeta (25. decembra 2007. srednji kurs evra iznosio je 78,5 dinara) - budžet grada za 2008. bio je 844,5 miliona evra!

Koja će biti projekcija gradskog budžeta za 2015. godinu, saznaćemo tek sledeće nedelje. Ali uzmimo npr. godinu na isteku - 2014. Gradski budžet je usvojen tek u junu (do tada je grad bio na privremenom finansiranju), i iznosio 77,1 milijardu dinara. OK, dinarski deluje nešto više nego 2008. Ali, srednji kurs evra na dan usvajanja budžeta za 2014. bio je 115,5 dinara. Dakle, prevedeno u evre - budžet grada za 2014. bio je 676 miliona evra!

Ne treba biti genije da shvatiš da je od 2008. do 2014. budžet grada smanjen za skoro 200 miliona evra, odnosno vrednost mosta na Adi bez pristupnih saobraćajnica, ili vrednost gotovo polovine prve faze UMP-a, ili vrednost gotovo celog Pupinovog mosta, itd.

Pri tom, treba imati u vidu da smo 2007. živeli na drugačijoj planeti. Srbija je u tom trenutku računala na stabilan ekonomski rast u godinama koje slede, a samim tim i na povećanje gradskog budžeta. Sećam se da je administracija Nenada Bogdanovića govorila da je cilj da beogradski budžet do kraja prošle decenije pređe magičnu brojku od milijardu evra, a danas je pitanje da li ćemo tu brojku dostići i do kraja ovde decenije!

No, naravno, osobe kojima se život okreće oko pilona mosta na Adi, uvek će ovakve vesti da koriste da dokažu kako nam je ta ćuprija teret koji nam je unakazio život. Nikada, makar diskretno, makar u fusnoti, makar uz dodatak "a ima i ta sitnica", neće postaviti pitanje - gospodo, zar vas ne brine privredni sunovrat koji se dogodio u međuvremenu? I zar nije taj privredni sunovrat prvenstvena kočnica za nove investicije, a ne jedan most na Adi?

Ja ne mogu da sporim da je most na Adi skup, ali to nije ni poenta "sukoba mišljenja" sa drugom stranom. Ovde se vodi besmislena rasprava o tome da li je most na Adi uzrok sve naše nesreće ili ne? A tu je odgovor jednostavan - svakako da nije ;)
 
Daleko od toga da mi se život vrti oko pilona Mosta na Adi.
Onaj ko je 2007 i 2008 iskreno verovao da onakav prihod budžeta može dalje da raste, samo zato što je u tom trenutku bio u porastu, je id***.
Ja sam i tada govorio da nemamo održivi razvoj i da nemamo proizvodnju iz koje bi se punio budžet i plaćali krediti, a meni su odgovarali sa: "Grad ima para", "turizam je proizvodnja", "trgovina je proizvodnja", "administracija je proizvodnja", "imamo stručnjake koji mogu drugačije da prikažu u knjigama"...
Taj višak novca, koji je potrošen na "eleganci" varijantu je svakako mogao da se uloži u nešto drugo.
 
relja":yqhvclcp je napisao(la):
Taj višak novca, koji je potrošen na "eleganci" varijantu je svakako mogao da se uloži u nešto drugo.

Npr. na subvencije za GSP, održavanje Železare u životu, garancije za kredite "Srbijagasu" i ostale razvojne projekte u Srbiji koji, za razliku od mosta na Adi, nisu teret i balast za napaćenu srpsku kičmu :D
 
A možda i ne. Možda samo produžetak "UMP"a do Tošinog bunara bez posebnih kamata, ili par desetina vozila za GSP, nešto veće plate vaspitačica...zašto da ne, kada su tadašnji gradski oci bili baš toliko dobronamerni?

Upinjete se da jedan baraberluk opravdavate drugim. A protiv Bogićevića i Perčevića se vode istrage, kako onda možete da njihove svinjarije koristite za bilo kakav argument?
 
Samocitiranje je jedna do najvećih gluposti koju neko može da uradi na forumu, ali eto, ti me baš teraš na taj neskromni potez:

Homer Jay":27jeho7z je napisao(la):
Ja ne mogu da sporim da je most na Adi skup, ali to nije ni poenta "sukoba mišljenja" sa drugom stranom. Ovde se vodi besmislena rasprava o tome da li je most na Adi uzrok sve naše nesreće ili ne? A tu je odgovor jednostavan - svakako da nije ;)

Paradokslano - ti kao najveći protivnik Mosta na Adi, uporno mu daješ značaju više nego što zaslužuje. nije poenta u tome da se trošak mosta na Adi pravda drugim glupostima - poenta je da je taj trošak poprilično bezazlen u odnosu na količnu novca koja je, drugim kanalima, otišla u nepovrat.

Naročito zato što je most izgrađen i tu je, što ljudi od njega imaju kakvu-takvu korist, što most i UMP sa sobom nose određeni razvoni potencijal, i što otplata kredita za njegovu izgradnju ima neki svoj kraj - za razliku od nekih drugih gluposti koje su beskonačne.
 
Homere - protivnik izabranog rešenja mosta, ne protivnik mosta. Stalno ponavljam - nema idealnog mesta za most, Sava je trebala da se jeftinije premosti.
Ali sam i protivnik relativizovanja i banalizovanja.
Od početka je upozoravano da je skupo i da će na kraju biti skuplje nego što nam serviraju, da efekat grandioznih građevina kratko traje, da je bitna fukncionalsnot i cena. A cena je samo rasla, i kredit nas sve skuplje košta, iako je most završen.
Onomad je pričano kako će "novi simbol Beograda" da pretvori Beograd u ne znam šta sve naj-naj. Na kraju, njegovom siluetom i impozantnošću Beograd nije dobio ništa osim pozadine u studiju Beogradske hronike, kod Ivana Ivanovića i na Studiju B.
 
I ako to ne smatram vrhunskim argumentom ali skoro smo pricali da je most dosta zastupljen u prezentacijama grada i spotovima i reklamama sto komercijlanim sto promotivnim. Reci da nije postao jedan od simbola grada je preterano ali svakako ne mislim da ce se strani turisti opredeliti da dodju samo njega da vide ali definitivno utice na lepsi pogled primera radi sa kalemegdana gde turisti obicno i najcesce idu.
 
I dalje sanjam da se jedan Džejms Bond završi fajtom na vrhu pilona Mosta na Adi :p
 
Homer Jay":7i0nqdix je napisao(la):
I dalje sanjam da se jedan Džejms Bond završi fajtom na vrhu pilona Mosta na Adi :p

Bond, James Bond ne pada sa konja na magarca

view_to_a_kill.jpg
 
Relja da su kablovi na mostu na adi debeli kako si ih ti zamisljao pre 7 godina verovatno bi bond mogao i ovu vratolomiju da izvede sa sve bond devojkom :p
 
To je kriv Fotošop, ali sam pogodio visinu pilona.
I ipak i uživo izgleda bez veze.
 
A da li je sve to vazno sad?

To je kao da sad polemisemo o Gazeli zasto su je farbali u crvenu boju kad su mogli u plavu?
 
Pa jeste, jer je ukupna cena mosta upravo porasla (opet).
 
Tacno da je ukupna cena mosta porasla ali ako se uzme u obzir obim investicija u Beogradu od 2000 godine do sad, to je kap u moru para koje su potrosene.

Taj visak realno se ni ne oseca.
 
Svake godine se budžet grada izmuze za po jedan most na Adi na sitnim poslovima gde se najviše para opere. Međutim, to se ne vidi pa se to i ne kritikuje. Ali se zato kritikuje jedina realna investicija u poslednjih 25 godina jer se eto - vidi, je*******iga ima 200 metara.

Samo još jedan primer kako se narodu skreće pažnja. Dok se uporno balavi o ceni jednog mosta iza leđa se drpiše mnogo mnogo više, ali koga briga, je*******eni most je skup!
 
Upravo to, nezahvalno je da Most preko Ade bude kriv za manjak para u budzetu grada.
 
Izem ti ja tu logiku - krade se, pa šta ako se bacaju pare? Strašno.
 
Za most preko Ade ne znam da li se kralo ali kostao je skuplje zbog svoje estetike ali opet ono sto se dobija estetikom tesko moze da se finansijski obracuna
 
Apsolutno se ništa pozitivno nije ostvarilo zbog ovakvog izgleda mosta, niti je ostvarena neka "estetika".
 
relja":2kpzr94v je napisao(la):
Apsolutno se ništa pozitivno nije ostvarilo zbog ovakvog izgleda mosta, niti je ostvarena neka "estetika".

Imam 2 prijatelja francuza koji su toliko odusevljeni njegovim izgledom da su stavili most preko Ade kao cover sliku na fejsu.
 
Hvala za ovu informaciju od regionalnog značaja i obavezno javi kada stave neku drugu fotografiju. :)
 
Evo jedan je vec stavio drugu. Ovaj drugi je smuvao srpkinju pa mu se zbog toga most dopada.
 
relja":o5bmke2s je napisao(la):
Daleko od toga da mi se život vrti oko pilona Mosta na Adi.
Onaj ko je 2007 i 2008 iskreno verovao da onakav prihod budžeta može dalje da raste, samo zato što je u tom trenutku bio u porastu, je id***.
Ja sam i tada govorio da nemamo održivi razvoj i da nemamo proizvodnju iz koje bi se punio budžet i plaćali krediti, a meni su odgovarali sa: "Grad ima para", "turizam je proizvodnja", "trgovina je proizvodnja", "administracija je proizvodnja", "imamo stručnjake koji mogu drugačije da prikažu u knjigama"...
Taj višak novca, koji je potrošen na "eleganci" varijantu je svakako mogao da se uloži u nešto drugo.

Такође,
што би главни лик у треш филмовима имао обичај каже - баш мрзим када сам у праву,
крстио сам се и левом и десном када су говорили да нам индустријска производња не треба и да је наша будућност у услугама..
Проблем је у томе што немамо циљ, стратегију и систем који ће је спровести, када је било шта у питању, од економије до саобраћаја..
 
Dobroooo...
Posto smo nanovo potrosili nekoliko sati i napisali nekoliko postova u kojima su uglavnom ponovljeni vec izneseni stavovi (ja cu se ovaj put uzdrzati od ponavljanja svog), mogli bi uraditi analizu kako u buducnosti nastaviti ovaj projekat. Jer 'preskakanje' rate implicita da novca nema ni za postojece kredite, a kamoli za uzimanje novih. Kako u tom svetlu vidite finansiranje nastavka gradnje UMP-a?
Postoji li neka sansa da se i za UMP nadje modalitet za javno-privatno partnerstvo?
Recimo da se ponudi da se uspod UMP-a (ili iznad) prave garaze???
Za lpocetak meni to pada na pamet, ali verovatno ima i drugih, boljih ideja
 
Vrh