Пантограф":1vm6z1a6 je napisao(la):Углавном, добисмо два моста, а њих нико неће однети. Послови Богићевића и Перчевића коштају нас као ти мостови заједно.
И зато, у то име још једном:
Bravo za ovu paralelu Pored toga, dodao bih još jednu stvar koji svi uporno zanemaruju - a to je da su se svi usredsredili na rashodnu stranu budžeta, a da niko ne priča o prihodnoj strani sa kojom imamo daleko više problema.
Dakle, budžet grada Beograda za 2008. godinu (u kojoj je počela izgradnja mosta na Adi) iznosio je 66,3 milijarde dinara. Prevedeno u evre po srednjem kursu na dan usvajanja budžeta (25. decembra 2007. srednji kurs evra iznosio je 78,5 dinara) - budžet grada za 2008. bio je 844,5 miliona evra!
Koja će biti projekcija gradskog budžeta za 2015. godinu, saznaćemo tek sledeće nedelje. Ali uzmimo npr. godinu na isteku - 2014. Gradski budžet je usvojen tek u junu (do tada je grad bio na privremenom finansiranju), i iznosio 77,1 milijardu dinara. OK, dinarski deluje nešto više nego 2008. Ali, srednji kurs evra na dan usvajanja budžeta za 2014. bio je 115,5 dinara. Dakle, prevedeno u evre - budžet grada za 2014. bio je 676 miliona evra!
Ne treba biti genije da shvatiš da je od 2008. do 2014. budžet grada smanjen za skoro 200 miliona evra, odnosno vrednost mosta na Adi bez pristupnih saobraćajnica, ili vrednost gotovo polovine prve faze UMP-a, ili vrednost gotovo celog Pupinovog mosta, itd.
Pri tom, treba imati u vidu da smo 2007. živeli na drugačijoj planeti. Srbija je u tom trenutku računala na stabilan ekonomski rast u godinama koje slede, a samim tim i na povećanje gradskog budžeta. Sećam se da je administracija Nenada Bogdanovića govorila da je cilj da beogradski budžet do kraja prošle decenije pređe magičnu brojku od milijardu evra, a danas je pitanje da li ćemo tu brojku dostići i do kraja ovde decenije!
No, naravno, osobe kojima se život okreće oko pilona mosta na Adi, uvek će ovakve vesti da koriste da dokažu kako nam je ta ćuprija teret koji nam je unakazio život. Nikada, makar diskretno, makar u fusnoti, makar uz dodatak "a ima i ta sitnica", neće postaviti pitanje - gospodo, zar vas ne brine privredni sunovrat koji se dogodio u međuvremenu? I zar nije taj privredni sunovrat prvenstvena kočnica za nove investicije, a ne jedan most na Adi?
Ja ne mogu da sporim da je most na Adi skup, ali to nije ni poenta "sukoba mišljenja" sa drugom stranom. Ovde se vodi besmislena rasprava o tome da li je most na Adi uzrok sve naše nesreće ili ne? A tu je odgovor jednostavan - svakako da nije