Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Да, само што су пророци наши прво саградили насеља, и помолили се Богу да пошаље кишу (метро). Па кад се Бог оглушио, остала су нам тачкаста "брда" удаљена у пизду материну и повезана са градом аутобусима 52, 53 и 56.
Сад је ваљда требало да тај народ чека метро још 30 година, уместо да му се омогући да бар аутобус иде по реду вожње...

Иначе, ништа ти наши генијалци нису измислили: систем ободних насеља изграђених око метро станица описао је још Милош Црњански у "Роману о Лондону" (мени лично, једној од најотужнијих књига), а његова радња се одвија пре много деценија.
 
Пантограф":ytcomy9s je napisao(la):
Да, само што су пророци наши прво саградили насеља, и помолили се Богу да пошаље кишу (метро). Па кад се Бог оглушио, остала су нам тачкаста "брда" удаљена у пизду материну и повезана са градом аутобусима 52, 53 и 56.
Занемарујеш контекст времена изградње тих насеља. Београд се убрзано ширио у свим правцима и број становника је растао огромним темпом. Грађено је свуда а свуда где је грађено била је неопходна нова инфаструктура. Да нису градили тамо, градили би на неком другом крају, Тамо су макар имали дугорочни план и квалитетно осмишљена насеља, поготово Видиковац и Церак. То што све није повезано планираним метром није њихова одговорност већ оних који су наметнули трамвај за 21 век а који су исти они који су умп прогласили за приоритет у циљу како ви кажете "спаса јужних насеља". Међутим једини разлог постојања тих насеља у том облику, на тој локацији је управо планирани метро. Живо ме занима каквим сте логичким акробацијама поред тих чињеница умп фртаљ прогласили за приоритет и усвојили деструктивну идеологију аутомобилских урбаниста тј саобраћајних инжењера на челу са Вуканом, Деполом, Рубињонијем, Ференчаком и осталим "сународницима" који су уништавали овај град.

У питању је класична дееволуција урбанизма. 70их година смо макар у плановима били уз још неколико европских метропола, предводници савременог концепта масовног превоза и урбанизма 21. века а данас смо последња европска паланка која се гуши у аутомобилском урбанизму.
 
Пантограф":2etl7c2w je napisao(la):
relja":2etl7c2w je napisao(la):
Пантограф":2etl7c2w je napisao(la):
......
И кад следећи пут будем у поподневном шпицу прелазио мост - направићу видео, и више нико неће писати како се мост "недовољно користи", јер то није истина.

Nadam se da se ovo "nedovoljno koristi" ne odnosi na mene, jer ja to nisam rekao, a svašta mi se potura.
Most je preskup za posao koji će raditi.
Sprovođenje bilo čega kroz Dr. Milutina Ivkovića je neozbiljno.

Не односи се.
Из др Милутина Ивковића излазиће се на надвожњак изнад Аутокоманде, даље ка Аутопуту и бочно ка Вождовцу, и ту неће бити никаквог чепа. Једино ће нам Аутокоманда бити још ружнија, али од ње (од тзв. Трга ослобођења) ионако никад неће бити ништа више од обичне раскрснице. Уз то ће тунел итекако отчепити петљу Аутокоманда (укључење на Аутопут), која је у оба шпица у катастрофалној блокади.

Пантограф":2etl7c2w je napisao(la):
Кад је о вези са Аутокомандом реч, на оној анимацији је нема, а нешто ми нема много логике да остане тако

Аутокоманда ће ваљда овако бити решена


Ово је било већ на теми:
 
У сваком случају, лепше би било, а и јефтиније да су саобраћај између Новог Београда и Чукарице спровели испод Саве, а главне саобраћајне коридоре решавали метроом него овако.
http://www.newsromania.com/news/ruse-an ... der-danube
http://www.metro4.hu/hirek_reszletes.php?id=570

Да не помињем амбијенталну целину..
http://www.urbel.com/documents/info23_t ... o,-117,415

Ко каже да није било новца за то, очито није добро информисан..
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... rda-dolara
А колико је оваквих изношења за последњих тридесетак година било, еех..
 
Delija":ypdwyhd2 je napisao(la):
Грађено је свуда а свуда где је грађено била је неопходна нова инфаструктура.То што све није повезано планираним метром није њихова одговорност већ оних који су наметнули трамвај за 21 век

Одоговрност је подједнака јер такав начин ширења града где прво изградиш насеља а онда се надаш метроу (и то евентуално тек другој фази) по мени је неодговорно и представља у старту санациони а не развојни метро, а као што си и сам толико пута поновио - најскупља инфраструктура је санациона инфраструктура. Нарочито је неодговорно јер паре нису биле обезбеђене ни за прву фазу, а камоли другу и то у време социјализма где није било приватног капитала који би дуж метро коридора откупљивао земљиште за велике цифре и враћао инвестицију.
 
Delija":20a1axad je napisao(la):
ПС: Цена депоа, потпуно готова прва фаза прве линије земун - в. споменик, метро друмски мост са 6 коловозних трака и 7 станица од којих су неке од непроцењиве важности по урбану средину (Т. тераса, СА, Творничка, скупштина, в. споменик) је укупно око 550-600 милиона евра. Што му дође цена квази-денивелисаног фртаља умп-а плус годишња субвенција гсп-у.

Eto lepo si spomenuo, 550-600 miliona evra da bi se napravio deo linije metro-a sa depo-om koji bi koliko toliko mogao da funksionise.

Ali sa 100-200 miliona ne bi nista uradili a da moze da se pusti u funkciju.
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=934633

Hronika | sreda 10.12.2014 | 12:59
Most na Adi u mraku, ukrali kablove
Izvor: Tanjug

Beograd -- Most na Adi ostao je bez javnog osvetljenja, nakon što su nepoznate osobe isekle veću količinu kablova kojima se napaja javno osvetljenje mosta.

Osim pričinjene materijalne štete, kradja ugrožava bezbednost saobraćaja te je potreban dodatni oprez prilikom prelaska mosta, upozoravaju iz Direkcije za gradevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Kako se navodi, sa isečenih kablova uklonjena je zaštitna izolacija i odneto bakarno jezgro.

"Poznati su primeri krađe u trafostanici na okretnici autobusa broj 65 na Bežanijskoj kosi, zbog čega je čitava saobraćajnica sa okretnicom bila u mraku, kao i u dve trafostanice u Zemunu na novosadskom auto-putu, odakle je odneto više stotina litara ulja za transformatore i kompletna oprema, zbog cega nisu radili semafori na novosadskom auto-putu", stoji u saopštenju.

Direkcija za građevinsko zemljište će, kako se dodaje, uz pomoć JKP "Javno osvetljenje" učiniti sve da se oštećeni kablovi što pre zamene, kako bi rasveta mosta najkraćem roku ponovo bila u funkciju.

Samo, ne piše od kada je most u mraku zbog krađe... :roll:
 
direktor":2n15uqi8 je napisao(la):
Blago nama nesposobnima

Post broj: 11,962. Ako bih baš cepidlačio - rekao bih da fali interpunkcija, ali sem toga nema gramatičku grešku!!!!

Ispravka: upisao sam pogrešan broj isprva.
 
Vasa poruka se odnosi na neki drugi post post po redu 11963 hvala na paznji
 
spatiotecte":74jtp2z2 je napisao(la):
Ali sa 100-200 miliona ne bi nista uradili a da moze da se pusti u funkciju.
А поента овог уписа је где? Шта си могао да добијеш са 100-200 милиона од фртаља умп-а? Мост на који би се пењали мердевинама.

За 100-200 милиона евра би градњом прве линије метроа добио потпуно функционалан друмски мост у СА, отворену могућност одрживог развоја СА као и нпр сређену теразијску терасу. И то је у економском,турситичком и амбијенталном смислу далеко више од онога што је постигнуто са фртаљом по цени од 450 милиона. У осталом, Беч је почео да гради метро са 100 милиона.
У томе је сва лепота Јовинове прве линије. Већ са 60 млиона евра добијамо употребљив мост. Са 100 милиона сређену Т. Терасу. Са 200 нпр станицу код скупштине, реконструисан трг Николе Пашића, две фенси станице на крајевима моста и још једну нпр у средишту пословног блока на нбг-у. А то отвара простор за огромне инвестиције у СА, значајно подиже цену тог земљишта и целокупне услове пословања у центру Београда
stf":74jtp2z2 je napisao(la):
Delija":74jtp2z2 je napisao(la):
Одоговрност је подједнака јер такав начин ширења града где прво изградиш насеља а онда се надаш метроу (и то евентуално тек другој фази) по мени је неодговорно и представља у старту санациони а не развојни метро, а као што си и сам толико пута поновио - најскупља инфраструктура је санациона инфраструктура. Нарочито је неодговорно јер паре нису биле обезбеђене ни за прву фазу, а камоли другу и то у време социјализма где није било приватног капитала који би дуж метро коридора откупљивао земљиште за велике цифре и враћао инвестицију.
Неће бити да је баш тако. Као прво не потоји санациони урбанизам већ урбана реконструкција и пројекти који нису развојни већ санациони а што је нпр вуканов лрт. План метроа из 1976 године је све само не санациони. Тај план је гледао безмало 100 година у будућност. А Јовин, Митровић, пре њих Добровић и многи други врсни стручњаци не сносе апсолутно никакву одговорност за градњу стамбених насеља без адекватне инфраструктуре. Ево конкретног примера са Врачара. Јовин победио на конкурсу за урбанистичко решење околине Каленић пијаце тј за она три црвена солитера која су изграђена. Његов победнички рад је предвиђао подземну саобраћајницу која је пробијала врачарски гребен баш испод тих солитера, предвиђао је подземне гараже, плато... Епилог - комуњаре изградиле само црвене солитере.

Дакле ја стварно не видим којом логиком си дошао до њихове одговорности. Тада смо имали огромни број досељеника и солидан демографски раст као и комуњарску идеологију која је подразумевала мање-више насилну и неодрживу индустријализацију и уништавање села.
 
direktor":2sjec413 je napisao(la):
Blago nama nesposobnima

To je javaš.
Kamere na mostu ne rade.
Svi se sećamo one epizode, iz vremena dok su most i pristupi građeni, kako je policija brzo reagovala kada su kradljivci primećeni pomoću kamera, neko je tada čak postavio i printscreenove.
Kamere jesu služile za nadzor gradilišta, ali gotov objekat dovoljno i komplikovan i ranjiv da bi ostao bez video nadzora.
 
kada kreni liftovi bice i cuvara, pa nece biti kradja.
 
Kradja ce biti dok ne procesuiraju vlasnike otpada koji su umesani u te kradje i to drakonskim kaznama... U ostalom nema 100 000 otpada vec mnogo manje pa MUP ovci potrazite taj bakar. Lopovi ga sigurno nisu pretopili. Ako ste mogli da prevrnete grad zbog par grama olova, moze i za tonu bakra..
 
Na Studiju B spominju "kilometre" ukradenih kablova, kao i da su ukradeni "iz konstrukcije mosta".
Na stranu o što smo svi videli još pre deset i više dana da nema osvetljenja, ali:
ako su lopovi mogli da uđu u konstrukciju mosta i neometano skinu i odnesu kilometre kabla, ovo praktično znači da je neko mogao da uđe u most i da na miru postavi bombu (pu, ne dao bog). Svaka nam čast.
 
lopovluk se kod nas tolerise, umesto da se sankcionise. Kraj price, u stvari nije. Lopovluka ce biti sve vise!

@relja
ako je na fudbalsku utakmicu visokog rizika sve sa `vidjenijim facama u lozi) mogao da uleti dron sa zastavom velike albanije (a mogao je biti i `antrax` sarin ili bilo koji virus), onda nije nikakvo cudo da ovde imamo bezbedonosne propuste...
 
Javna bezbednost je nula. Neka me neko ispravi ali cini mi se da kada sam bio klinac da su nam govorili da postoje cuvari mostova. Ne znam da li je to sada ostalo meni u podsvesti ali kao da mi se cini da sam do 90-ih stvarno i video nekoga da cuva brankov most i gazelu u to vreme. Ovo sada je nedopustivo i slika i primer javasluka.
 
Ja se sećam, početkom "velike žurke" 1991 da se na tramvajskoj stanici ispod Železničke stanice Novi Beograd smrzavao rezervista JNA sa PAP-ovkom, koji je čuvao objekat od sabotaže. I to uopšte nije bilo glupo, kako danas može da izgleda.

@laki72 - ma ynam ja to, ali se svaki put iznenadim koje razmere ovo poprima. Imam ja mašte, ali ne ovoliko...
 
Pod temeljima Brankovog mosta u to vreme su na obe obale u kućicama sedela po dva pandura sa pancirima i kalašnjikovima. Logično za ratno vreme - ubačena je bila jedna diverzantska grupa i u Vojvodinu i bilo je žrtava među milicijom. I ove je mogao je da sredi ko hoće, ali bar ne bi stigao da digne u vazduh most.
Sada na sreću rata nema, ali smo ipak neverovatno opušteni. Ograde, alarmi, video nadzor - šta je to uopšte?
 
Ljudi, ja nisam video pozornika godinama. Ne pamtim kad su me legitimisali.
Mostovi su nam puni grafita, tj prilazi im se bez problema.
Ko je kriv? POLICIJA!

Poslato sa telefona
 
Па и не треба да легитимишу без разлога, али, на једном важном испиту падају: међу основним принципима јавне безбедности јесте да "униформе" морају бити примећене, на довољно места и довољно често током дана. Током окупације, рецимо, немачке патроле у Београду имале су обележена места на којима током дана морају да буду виђене. Тако се шаље порука да власт постоји, тј. да се не крије и не повлачи ни пред ким.
Као што ти рече, Дуки, наше полиције још и има у аутомобилима, али на улици - врло слабо.
 
Ma za pola sata mogu da nađu na kom je otpadu završio taj bakar, ali neće. Jednostavno ih k**** bolac. Frustrirajuće, ali je tako.
 
Resenje kao u francuskoj, svaki materijal koji se donosi na odpade da se pise kolicina i vrsta materijala i naravno uz licnu kartu.
Pa biste videli da bi prestali da kradu!
 
:D Spaciotete, potcenjuješ snalažljivost našeg naroda (pri tome mislim i na "one za koje se ovde zna da vole da kradu" :D )
 
Vrh