Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

stf":gm9d7ai2 je napisao(la):
.....Реља, ја се у потпуности слажем са критиком цене моста. Јесте прескуп. Нас двојица се не слажемо око тога да ли је требало дати више пара за естетику или не. Као што Михаило горе написа, да смо се тиме водили, не бисмо имали много тога лепог у граду. Ти као љубитељ старог Београда нешто не верујем да у том случају имаш баш тако негативан став према архитектама као ирационалним естетама. Свака та јавна грађевина са пластичном фасадом и скупоценим ентеријерима је могла да се уради као гола коцка .. .а многе би биле чак и функционалније. Сви овде воле да помену Беч, Будим ... а колико је коштало да се изггледа тако?

Естетика утиче на људску подсвест.
Opet mi prišivaš nešto što nije istina - ja imam negativan stav samo prema napaljnim i egoističnim arhitektama.

stf":gm9d7ai2 je napisao(la):
Реља":gm9d7ai2 je napisao(la):
Ne, STF, uporno me stavljaš u isti koš sa onima koji su kritikovali Gazelu. Ne, ti koji su tada kritikovali Gazelu nisu bilu i pravu, i ne, ne možeš praviti "izjednačavanje po kritikovanju" jer to je logička greška

Логичка грешка би била да се пореде различити пројекти што мост преко реке и Ајфелов торањ јесу. У овом случају пореде се два функционално потпуно иста пројекта па је стога и критика критике легитимна и не представља логичку грешку. :wink:
Logička greška je zbog toga što pre Gazele i autoputa u Beogradu nije postojalo ništa slično. Sada imamo infrastrukturu i mnogo više automobila i vozača nego tada, imamo iskustvo, stručno i životno - Most preko Ade je dopuna za postojeću saobraćajnu infrastrukturu, tako da se te dve priče (naseo sam, pa sam u brzini napisao "projekti"): Gazela i Ada ne mogu porediti.
Ako je neko kritikovao Gazelu, njegova greška se ne može pripisati nekome ko kritikuje "UMP" i izgrađeno rešenje za novi most, samo zato što i jedni i drugi kritikuju. Možda je onaj što je kritikovao Gazelu imao plave oči - ne znači da ih i ja imam.
 
isenje-n-mostu.jpg


Za sve one koji sumnjaju u ispravnost mosta, neka se popnu uz rampu 5 ili stepenište kod restorana Stenka, prošetaju do visine pilona i posmatraju saobraćaj. Za one tvrdoglavije, neka broje prolazak motornog vozila kroz ovu "suludo bačenu investiciju"

Direkcija za izgradnju je već napravila studiju o tome koliko je Most na Adi uštedeo novca. Cifre uopšte nisu male.
 
Moravac, dzabe to objasniti ljudima kome most preko Ade bode oci i vide u njemu samo frtalj UMP-a i baceno 450 miliona evra.
 
Прозови га још који пут, па ће онда он да ти одговори, па ћу ја да се умешам, па Реља, па Стф, па Михаило...
 
Мало за промјену ево и мене. Рекох већ да сваки други дан идем са Бежанијске косе у Жарково. Иако могу користити Булевар Милутина Миланковића и Јурија Гагарина некако ми најбрже "ауто путем" до Арене и онда код бувљака лево. Пошто се формирају колоне од бул.М.Миланковића до Ј.Гагарина (поред бувљака, у поподневном шпицу) увек пиздим зашто није завршен умп до Тошиног, рачунајући да би брже стизао на мост. Моје мишљење, као возача, је да овај трећи булевар за мене није вишак као ни мост на овој локацији. Моја, за сада, највећа замјерка је лоше регулисано време пропуштања возила на семафору "раскрпетље" из смера Б.Брда у јутарњем шпицу а на истом семафору из смера са моста у поподневном шпицу. Исто важи и за семафор код бувљака. Не могу да појмим да, поред толико институција везаних за саобраћај, нико неће да "сними" промет и закрчења на неким семафорима и проба да реши проблем променом интервала у раду семафора. Најозбиљније стичем утисак да они примају кинту од нафташа - што већа гужва већа потрошња горива. Ја се расписао.... а немам тај обичај. Праштајте.
 
spatiotecte":35t1638y je napisao(la):
Moravac, dzabe to objasniti ljudima kome most preko Ade bode oci i vide u njemu samo frtalj UMP-a i baceno 450 miliona evra.
А шта ти видиш? Има нешто више од фртаља умп-а?
 
Delija":1w73jrhq je napisao(la):
spatiotecte":1w73jrhq je napisao(la):
Moravac, dzabe to objasniti ljudima kome most preko Ade bode oci i vide u njemu samo frtalj UMP-a i baceno 450 miliona evra.
А шта ти видиш? Има нешто више од фртаља умп-а?

Dobro on i jeste frtalj UMP-a sada.
Ali vidim saobracajnicu koja ce postepeno da se siri i razvija i koja ce na kraju postati prsten kao sto i treba da bude.
 
Delija":ad8g27mb je napisao(la):
spatiotecte":ad8g27mb je napisao(la):
Moravac, dzabe to objasniti ljudima kome most preko Ade bode oci i vide u njemu samo frtalj UMP-a i baceno 450 miliona evra.
А шта ти видиш? Има нешто више од фртаља умп-а?
Има. Комплетна санација транзитног правца југ-север и одгушење транзитног правца исток-запад чиме је метро фаза 1 Земун-Вук поново постала инфраструктурни приоритет који би требало хитно градити јер имамо рупу од пар година пре него што правац исток-запад поново не постане загушен.

Пантограф":ad8g27mb je napisao(la):
Прозови га још који пут, па ће онда он да ти одговори, па ћу ја да се умешам, па Реља, па Стф, па Михаило...

Касниш. :D
 
@Delija,
Hteo bi samo da ti napomenem da kad bi krenuli u izgradnju metro-a sa 100-200 miliona evra kao sto ti prizeljkujes, dobio bi se isto "frtalj" metroa sa 3 stanice dugacak od prilike 3km.
 
rasho62":1ckxs1lq je napisao(la):
Мало за промјену ево и мене. Рекох већ да сваки други дан идем са Бежанијске косе у Жарково. Иако могу користити Булевар Милутина Миланковића и Јурија Гагарина некако ми најбрже "ауто путем" до Арене и онда код бувљака лево. Пошто се формирају колоне од бул.М.Миланковића до Ј.Гагарина (поред бувљака, у поподневном шпицу) увек пиздим зашто није завршен умп до Тошиног, рачунајући да би брже стизао на мост. Моје мишљење, као возача, је да овај трећи булевар за мене није вишак као ни мост на овој локацији. Моја, за сада, највећа замјерка је лоше регулисано време пропуштања возила на семафору "раскрпетље" из смера Б.Брда у јутарњем шпицу а на истом семафору из смера са моста у поподневном шпицу. Исто важи и за семафор код бувљака. Не могу да појмим да, поред толико институција везаних за саобраћај, нико неће да "сними" промет и закрчења на неким семафорима и проба да реши проблем променом интервала у раду семафора. Најозбиљније стичем утисак да они примају кинту од нафташа - што већа гужва већа потрошња горива. Ја се расписао.... а немам тај обичај. Праштајте.


Рашо, промени путању и биће доста брже: искључиш се са аутопута на петљи код Арене ближој граду, и онда, уместо да идеш право, испод станице НБ, скренеш одмах лево у Миланковићев булевар, возиш њиме до краја, па десно ка блоковима, а онда можеш на оно полукружно и на рампу из Ј. Гагарина, или још културније - скренеш десно поред бувљака и попнеш се на мост преко оне једва коришћене рампе тамо.

Кружење кратко траје, нема гужве - уштедећеш у шпицу пет минута сигурно, проверено 8)
 
Али у тих 100-200 милиона евра би у исто време добио и метро друмски мост у СА, и у великој мери решен саобраћајни проблем те црне урбанистичке рупе као и могућност одрживе градње у СА. Та инвестиција би нам се вратила истог момента кроз, у таквим околностима, неминовну градњу у СА. Зато је за мене комплетна бесмислица тврдећи да је умп фртаљ био приоритет јер тамо нема теоријске могућности враћања инвестиције. У осталом локација метро-друмског моста је таква да би се без проблема нашао приватни инвеститор где би се градило по принципу - он нама мост ми њему део земљишта. Такав концепт за фртаљ умп-а је немогућ јер земљишта - нема.Нема га на целом потезу топчидер-панчевац а нбг парцеле су или већ под закупом или је земљиште градњом умп-а додатно девастирано (блок 42)

Сад ћете ви мени о уштеди горива али то је на дугом штапу (поред тога што би се исто или чак још више постигло и мостом у СА). Мислим да сам један од ретких који је заиста прочитао целу студију оправданости на сајту дирекције која се већ сада показала као потпуни фалсификат по свим питањима осим те о уштеди горива. Но чак ни бројке у вези горива ми не можемо никако проверити.
 
Delija":nra7hf0v je napisao(la):
Сад ћете ви мени о уштеди горива али то је на дугом штапу (поред тога што би се исто или чак још више постигло и мостом у СА). Мислим да сам један од ретких који је заиста прочитао целу студију оправданости на сајту дирекције која се већ сада показала као потпуни фалсификат по свим питањима осим те о уштеди горива. Но чак ни бројке у вези горива ми не можемо никако проверити.

Ja ti necu pricati o ustedi goriva.
Uvek spominjes taj frtalj UMP-a ali podseticu te da smo u sklopu toga dobili i frtalj metro-a jer je izgradjen sinski koridor sa 2 stanice (jos samo da se dodaju koloseci) tako da za 450 miliona evra to ispada i logicno.

Cifra od 450 miliona evra deluje svima ogromna ali nama je bilo potrebno mnogo vise od toga!
Za celu metro liniju i ceo UMP, trebalo nam je preko 2 miliarde evra ali koliko para toliko i muzike.
 
Друмским мостом у Савском амфитеатру без Базисног тунела не добија се ништа - само се додатно пуни саобраћајни чеп на Савском тргу. Ефекти од друмског дела Моста на Ади су немерљиво већи. Уштеде од тог пројекта већ се свакако мере десетинама милиона евра - петљом Радничка пролазти ПЕТИНА јавног превоза у Београду, који је сад ту добио жуту траку, уместо застоја током претежног дела дана. Штеде и возачи аутомобила и привреда. Уштеде у времену мере се десетинама минута дневно по појединцу. Ништа од свега тога не би донео мост у Савском амфитеатру, са њим би Београд свакако био ближи банкроту него с Мостом на Ади.
 
^^^
640px-I_Want_to_Believe.png


spatiotecte":3lxs4d8s je napisao(la):
Uvek spominjes taj frtalj UMP-a ali podseticu te da smo u sklopu toga dobili i frtalj metro-a
Наравно да нисмо. Изграђени радијуси су такви да су неадекватни чак ни за минимималне стандарде модерних трамвајских линија. У питању је обичан трамвајски коридор и то лоше испројектован услед ограничења локације коју толико браните.
 
Taj radijus treba da se ispita da li tuda moze da prodje metro (ako moze slozicu se da ce to biti svakako usporenom brzinom) ali sve ostalo je projektovano sa metro standarima.

Sinski koridor je sinski koridor, bilo da mu stavis metro sine ili tramvajske, najskuplji deo je infrastruktura koja ce da primi te koloseke a to je sada izgradjeno.

Naravno 3 km pruge koje spajaju Banovo brdo i Novi Beograd ne znace nista ali isto tako 3 km metroa koje spajaju SA i Novi Beograd takodje ne znace nista. Tako da u svakom slucaju bi smo dobili frtalj necega.
 
Неме шта да се испита. На онаквом радијусу у радничкој ни трамвај не може ићи више од 7-10км/х а упитно је да ли класична метро композиција и физички може преко "онога".

У осталом, они ће ту да поставе трамвајске шине што значи да ће ту бити најмање 40 година (да се не заваравамо биће ту заувек) што такође значи да је та трамвајска деоница заправо у сукобу са свим метро плановима.
 
Delija":1fu0jako je napisao(la):
У осталом, они ће ту да поставе трамвајске шине што значи да ће ту бити најмање 40 година (да се не заваравамо биће ту заувек) што такође значи да је та трамвајска деоница заправо у сукобу са свим метро плановима.

To je tvoj zakljucak, u svim metro planovima postoji jedna linija koja prolazi tuda.
 
spatiotecte":338avnub je napisao(la):
Naravno 3 km pruge koje spajaju Banovo brdo i Novi Beograd ne znace nista ali isto tako 3 km metroa koje spajaju SA i Novi Beograd takodje ne znace nista. Tako da u svakom slucaju bi smo dobili frtalj necega.

Не бисмо добили ништа, јер никаква метро линија не би могла да ради док се сагради депо, а за то ти треба бар 6 км првобитне трасе.
Са друге стране, преко Моста на Ади можемо у врло кратком року да имамо најефикаснију (трамвајску) линију јавног превоза у Београду, са око 40% независне трасе. А аутобуси на три линије које га прелазе иду пуни и ваљало би појачати фреквенцију.
Са које год стране да погледаш, мост је пун погодак.
 
Pa to i kazem da se ne dobija nista, ali to bi vazilo i za izgradnju 3 km metro linije od SA do NBG, isto tako ne bi moglo da funkcionise bez depo-a.

U metro pricu se ne moze uci bez 500- 600 miliona evra da se nesto konkretno napravi.
 
Delija":3sdi8r7v je napisao(la):
Али у тих 100-200 милиона евра би у исто време добио и метро друмски мост у СА, и у великој мери решен саобраћајни проблем те црне урбанистичке рупе као и могућност одрживе градње у СА. Та инвестиција би нам се вратила истог момента кроз, у таквим околностима, неминовну градњу у СА. Зато је за мене комплетна бесмислица тврдећи да је умп фртаљ био приоритет јер тамо нема теоријске могућности враћања инвестиције. У осталом локација метро-друмског моста је таква да би се без проблема нашао приватни инвеститор где би се градило по принципу - он нама мост ми њему део земљишта. Такав концепт за фртаљ умп-а је немогућ јер земљишта - нема.Нема га на целом потезу топчидер-панчевац а нбг парцеле су или већ под закупом или је земљиште градњом умп-а додатно девастирано (блок 42)....

Ok, ako je tako kako ti tvrdis (ovo boldovano), sta nas sprecava da sada na takav nacin dobijemo metro-drumski most u Savskom amfiteatru?
Ne vidim da se u `poslu veka` nazvanom `Bg na vodi` spominje takva opcija, cak ne vidim da je most kao opcija izvestan, vise je posledicno spomenuto `prosirenje` postojeceg, bez ozbiljne analize polozaja i pravca.
 
Спречава нас политика. Домаћа издајничка и лоповска (наводни бг) као и страна условљавачка и опортунистичка. Ако се неким чудом направи простор за ново задуживање, метро мора да гради евроунијатска компанија. У осталом, они су 80их и поставили на планерску власт исте људе који су и прогурали УМП. Не заборавимо да је Вукан Вучић носилац немачког ордена а сви остали из те екипе су "игром случаја" страног порекла.

ПС: Цена депоа, потпуно готова прва фаза прве линије земун - в. споменик, метро друмски мост са 6 коловозних трака и 7 станица од којих су неке од непроцењиве важности по урбану средину (Т. тераса, СА, Творничка, скупштина, в. споменик) је укупно око 550-600 милиона евра. Што му дође цена квази-денивелисаног фртаља умп-а плус годишња субвенција гсп-у.

Ако то није био већи приоритет пд саобраћајнице тошин бунар- милошев конак онда стварно немамо о чему да дискутујемо више.
 
Делија,

Мост у СА би у том случају био санациони пројекат далеко више него што је то Мост на Ади јер он не би решио проблем инфраструктурне одсечености југа Београда већ би прикрпио оптерећен транзитни правац исток-запад.

Не разумем зашто упорно игноришеш инфраструктуралну закржљалост југа Београда која је постојала пре изградње "фртаља". Тај правац је до те мере био пропусно инфериоран да је реалност наметнула "фртаљ" као приоритетнији инфраструктурни пројекат од метроа у датом тренутку.
 
Ако је почетак градње правог метроа којим се уједно добија и непходни друмски мост за постојећи саобраћај у центру и још неопходнији за било какав развој најбољег и најскупљег земљишта у СА за тебе санациони пројекат онда немамо о чему да дискутујемо.

Закржљалост јужног беохграда је управо најдиректнија последица одустајања од почетка градње метроа 1982. године. Писао сам небројано пута, Видиковац, Церак, делови Б. Брда, Жарково...Сва та насеља су изграђена на основу плана друге метро линије. Зато су тако тачкасто позиционирана и густо насељена у релативно малим габаритима.

То је нпр концепт који се данас примењује у Бечу, канадским метрополама и широм света. Направиш/испланираш станицу шинског система и онда око ње градиш насеље са свим потребним садржајима.
 
Vrh