Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

A ja mislio da neko ipak planira da se povežu tramvajski koloseci u Đorđa Stanojevića (pa tako i pruga koja ide preko mosta) i u Jurija Gagarina kroz malo poznatu ulicu Marka Hristića... A ono - lepe želje...
 
Ako mislis na onu ulicu iza Delta citya tu bi bilo "nezgodno" provuci tramvaj. Mislim da ce s mosta tramvaj da skrece u Djordja Stanojevica, pa levo u Bulevar Crvene armije, pa odatle desno u JG...
 
Pa trenutno jeste nezgodno u Marka Hristića zato što "nadležni", u svojoj neograničenoj mudrosti, nisu predvideli dovoljno široko ostrvo kada je ulica građena, pre par godina uoči famozne Univerzijade. Ali, još uvek ima vremena...samo je pitanje količine slepila, volje i naravno novca.

O Bulevaru Crvene armije smo već pričali. Trenutna širina ulice ne dozvoljava dva paralelna koloseka (dva koloseka su u samo prvih par desetina metara od raskrsnice sa JG, posle se spajaju u jedan). Možda je moguće "uštinuti" malo na račun već uskih zelenih pojaseva u jednom delu, kako bi se dobila potrebna širina. Ako je to moguće, ostaje saobraćajno opterećenje koje će se samo povećati kada se (nadam se, uskoro) probiti železnički nasip i kada se konačno spoje bulevari Umetnosti i Crvene Armije. Takođe u Jurija Gagarina na raskrsnici kod Delta Sitija u smeru ka centru su već gužve na levom skretanju u bul. C.A. pa bi uvođenje redovnih tramvajskih linija, koje bi takođe skretale, bi samo pogoršalo stanje i zato mislim da bi ovo povezivanje trebalo raditi na sledećoj raskrsnici, tj kroz ul. Marka Hristića, koja još uvek može lako da se proširi (građevinski lako, naravno).
 
arsa.arsa":319nqm29 je napisao(la):
Iz PDR-a za UMP od T6 do Pancevackog mosta:"Prema perspektivnim planovima razvoja JGS-a, u zoni ove deonice UMP-a, i nadalje je planirano zadržavanje autobuskih linija uz, eventualne, izmene trasa pojedinih linija u zavisnosti od potreba
korisnika javnog prevoza. Takođe je neophodno, na deonici UMP-a od Tošinog bunara do Španskih boraca, u središnjem delu, planirati zeleni pojas minimalne širine 7,5 metara, duž koga bi se omogućilo polaganje kapacitetnog šinskog sistema u
budućnosti. Obezbeđenjem ovog koridora omogućilo bi se dalje širenje šinskog sistema prema naselju Bežanijska kosa."


Otkad je ovaj PDR? Iznenađen sam, vrlo pozitivno.
 
laki72":3j28rtbq je napisao(la):
mekbejn":3j28rtbq je napisao(la):
neshaoct":3j28rtbq je napisao(la):
Niko ko se danas vozi automobilom ne bi išao metroom da on danas postoji.
Ovo nije tačno. Mnogi ljudi koji sada idu kolima bi išli JGP-om koji je čist, tačan i pouzdan.
Mislim da nisi u pravu. Jako mali broj korisnika automobila bi presao na metro, maksimalno 10%
Bec kao mesto gde cesto boravim sa svojom odlicnom mrezom metroa, ali i ostalih vidova javnog prevoza je dokaz za to.

To za Bec uopste nije tacno. Kad je spic, puni su metroi, pune su i ulice auta. S tim da Bec ima problem sto je centralan, hocu reci da nije toliko automobila Beclija po ulicama koliko ljudi koji dolaze sa strane.
Ali ima i mnogo ljudi koji dolaze svaki dan u Bec, ostave auto na parkingu i voze se metroom do posla/centra ili gde god. To zovu Park&ride, jer je jeftin parking i vise se ljudima isplati tako.
A da ne pricamo o drugim pogodnostima koje metro nosi sa sobom. Mislim da je suludo rasprljavaljati da li bi ga ljudi koristili ili ne, pogledaj samo ove brojke beckog GSP-a:

Statistik
Fahrgäste Gesamt: 907 Mio. (Ukupno prevezenih ljudi)
U-Bahn: 444 Mio. (Metro-om)
Straßenbahn: 295 Mio. (Tramvaj-em)
Bus: 167 Mio. [Bus-om :)]

A ima manje stanovnika nego Beograd, pa ti vidi.

Uzmi mene kao primer, imam auto, ali dolazim skoro svaki dan Bus-om ili metro-om na posao. Barem cetiri dana nedeljno.
 
Vladice, budi ljubazan pa mi reci koji deo moje izjave nije tacan??? :D

To da Bec ima odlican javni prevoz, ili to da su i pored toga guzve u spicu posebno popodnevnom velike?

A informacija o dolasku u Bec ljudi sa strane je totalno nebitna napomena, jer u Beogradu situacija nije nista drugacija. Cak naprotiv, Bec kao mnogo urbanija sredina ima daleko manje `satelitskih` prigradskih naselja i opstina.

Niko ne spori da bi se metro koristio, jer to bi svakako bilo suludo tvrditi.
Pricamo o tome koliko bi se uvodjenjem metro linija u beogradu SMANJIO saobracaj putnickih vozila.

Ako pord onakvog mogu slobodno reci sjajnog prevoza kakav ima Bec u 17 posle podne
bivaju zakrcene jugoistocna tangenta, triestestrase, tabor, landstrase, skoro kompletan gurtl i tako dalje meni to govori da se znacajan broj ljudi i dalje vozi svojim automobilom.
 
Око 50% Бечлија користи сопствени аутомобил - наспрам око 20% Београђана. То је зато што смо ми сиротиња, а они нису. У Прагу исто све стоји у четири поподне, упркос највећем коришћењу метроа по глави становника на свету. Пад коришћења аутомобила у Београду није реалан ни у једном сценарију.
 
To sam upravo hteo reci. Automobil se koristi i koristice se i tamo gde je najbolji prevoz. nece se koristiti samo u slucaju totalne nemastine .
naravno da ne sporim da nam je Metro preko potreban, ne sad nego juce !!!
 
Da metro nam sada definitivno potrebniji i prioritet ali nije bio pre izgradnje mosta na Adi ;)
 
Био је. Био је тада, био је пре 10 година,20,40...Био је чак и пре другог светског рата. По том питању твој а ни мој став нису битни. Планови то недвосмислено показују.
 
Podrzavam ja planove pogotovo dugorocne ali zbog tadasnje nerealizacije i ekonomskog rasta posle 2000 dosli smo u situaciju kada su ljudi masovno poceli da koriste licni prevoz zato sto 90ih ili uopste nisu imali kola ili su imali neke krseve iz tog doba ali i cesto situacija da nije bilo benzina i kada ga je bilo bio je skup i sl. Meni je potpuno neverovatno da i dalje mislis da bi metro resio taj saobracajni problem koji je stvoren ranijim ne pravljenjem uslova za bolji javni prevoz pre svega metro ali pre svega velikom zeljom ljudi da se domognu kola i da voze po svaku cenu makar dobar deo plate dali na gorivo i odrzavanje. Ja i dalje tvrdim da je kod nas ali ponavljam kod nas malo ljudi spremno da se odrekne kola zarad boljeg javnog prevoza kakav je metro ali to ne znaci nikako da ga ne treba graditi vec da on nije po meni bio prioritet pre mosta na Adi.

Sada je situacija drugacija i metro dolazi u realan fokus a i treba da podrzi razvoj novih zona pre svega BNV-a.

I davno sam rekao a ponovicu i ovog puta da metro i most preko ade jedan drugog ne iskljucuju kao bitne projekte. Tako da nema tu navijanja i podrske ako si za jedno onda si protiv drugog nazalost takav navijacki stav su nametnuli Jovin i drustvo koje ga podrzava.

Most preko ade je morao biti izgradjen tj postojala je velika velika saobracajna potreba za njim zato sam ga ja i nazvao interventni projekat pa tek onda razvojni sto se opet osporava ali ok vreme ce pokazati.
 
На врхунцу економског раста 2008е аутомобил као средство дневних путовања није користило више од 25-30% становништва. Ми можемо да захвалимо само бедној куповној моћи грађана што чак 60% њих користи ГСП. Бројке су необориве, приоритети су кристално јасни, економске последице градње фртаља умп-а још јасније.
 
Delija":2aek4uy6 je napisao(la):
едит: neshaoctе, немаш појма. :)
И не пада ми на памет да узалуд трошим време на аргументовану расправу са тобом по овом питању јер се ради о скоро па цивилизацијским разликама.

Ma, odavno sam zaključio da jedino ti imaš pojma i jedino ti sve znaš i jedino si ti pametan, a mi ostali jadni...šta da radimo...nemamo pojma i lupetamo. Oprosti nam, grešni smo. :mrgreen: :D :D

Uostalom, nema mesta raspravi o konkretnoj temi kada te je stvarnost najbolje demantovala. Šta tu ima da se raspravlja...
Kao što svi znamo, Brankov most je pre mnooogo decenija proširen na 3 trake po smeru, a Gazela je na veštački način dobila tri trake (crtanje tri uže trake umesto provobitno obeležene dve klasične i uže žute trake).
Te dve činjenice su ti najbolji dokaz koliko je sistem sa dve trake na mostovima oooodavno prevaziđen i koliko je tvoje pominjanje tog koncepta kao nekakvog optimalnog u drugoj deceniji 21. veka ustvari samo jedna od tvojih budalaština koju kuckaš.

mekbejn":2aek4uy6 je napisao(la):
neshaoct":2aek4uy6 je napisao(la):
Niko ko se danas vozi automobilom ne bi išao metroom da on danas postoji.
Ovo nije tačno. Mnogi ljudi koji sada idu kolima bi išli JGP-om koji je čist, tačan i pouzdan.

Kako im metro pomaže kad trebaju da ostave decu ujutro u vrtiću ili školi, i da ih pokupe popodne?
Kako im metro pomaže kad trebaju sa posla da svrate do nekog od centara (Metro, Tempo...) i pokupuju artikle široke potrošnje...da neće možda sve te kese da nose u rukama i pravac na metro...doduše prvo autobusom sa sve kesama do metro linije. Šanse nema. Tako možeš ređati još primera.

Jedna od najvećih zabluda kod pojedinih forumaša je da postojanje metroa smanjuje drumski saobraćaj. Ne.
Već su navedeni primeri gradova u Evropi gde tog efekta nema, kao što ga i ne može biti...sve i da je vagon zlatan, miriše i tačan u sekundu.
Za onoga koji ide GSP-om je ideal da mu prevoz bude tačan, čist, pouzdan.
Za onoga ko ide autom...on(a) već ima prevoz koji je najtačniji mogući (jer od njega zavisi kad će krenuti), koji je najčistiji mogući (jer ga sam održava, pere), i najkomforniji mogući.
Ne možete iz ugla korisnika GSP-a gledati na potrebe vozača.

Delija":2aek4uy6 je napisao(la):
Био је. Био је тада, био је пре 10 година,20,40...Био је чак и пре другог светског рата. По том питању твој а ни мој став нису битни. Планови то недвосмислено показују.

Nije bio.
Planovi na koje se pozivaš su predviđali ne samo izgradnju metroa, nego i drumskih mostova. Ali...ti ćeš to zlonamerno da kao zaboraviš i da okreneš priču da je samo metro bio u planu i ništa više i da je zato on bio prioritet. Na početku 21. veka metro u Beogradu nije bio prioritet jer on sam ne bi rešio NIJEDAN od problema koje je grad imao, a to je faktički bilo nefunkcionisanje drumskog saobraćaja. A, samim tim ni GSP-a.

Dobro je što je odlučeno da se krene u izgradnju drumskih mostova umesto ulupavanja tih istih stotina miliona evra u prvu liniju metroa i eto...dobili smo jedan, za mesec dana još jedan most.
Slažem se sa Igorom u potpunosti oko ovog pitanja.
 
Delija":2hhe0zn9 je napisao(la):
На врхунцу економског раста 2008е...

Je l bio tada kolaps drumskog saobraćaja u Beogradu ili nije?
Ako jeste...kako bi ga metro rešio? Tako što bi ljudi iz svojih automobila prešli u GSP (bus, tramvaj, trolu ili novoizgrađeni metro)? A, kako bi to čudotvorno prešli iz svojih automobila pod zemlju u vagon, kada se to nije dogodilo ni u jednom gradu koji ima metro...pominjani su na temi primeri Praga, Beča...???
 
Nastavak radova na mostu na Adi

asaada.jpg
 
Ипак су цивилизацијске разлике...

neshaoct, солидан си демагог али не губи ми се време на то.
 
Neverovatno mi je da neko misli da izgradnja metroa ne smanjuje automobilski saobraćaj. Ali sve i da smanji samo autobuski saobraćaj pa će biti velike koristi. Dokaz, provozajte se do Budimpešte, udahnite vazduh u centru - uporedite to sa vazduhom u Beogradu i osetićete razliku između grada koji ima metro i onog koji ga nema.
 
markomarkovic":iifqjw1b je napisao(la):
Neverovatno mi je da neko misli da izgradnja metroa ne smanjuje automobilski saobraćaj. Ali sve i da smanji samo autobuski saobraćaj pa će biti velike koristi. Dokaz, provozajte se do Budimpešte, udahnite vazduh u centru - uporedite to sa vazduhom u Beogradu i osetićete razliku između grada koji ima metro i onog koji ga nema.

Pa u oba grada ce da se oseca vazduh na izduvne gasove.
 
Па логика ствари је да метро треба да смањи број аутобуса, па и аутомобила...ваљда је то основни разлог због којег се гради?
Тиме се смањује и потреба за друмском инфраструктуром. У ствари, њеним димензијама, које могу тада да буду скромније. У односу и на овај случај, да је постојала та метро стратегија, то би испало са по траком мање и спуштено на раскрснице директно. И далекосежно су задовољене потребе, остало је новца за друге ствари а јефтиније превожење путника и обнављање инфраструктуре трајно. У теорији...

Ако метро не може да упије део друмског саобраћаја, шта ће нам?
Мени делује да због смерова у којима се Београд развијао и не може да се извуче посебно искоришћен правац. Колико би прва линија од Устаничке до Земуна угасила бусева, колико их је на том правцу, све линије заједно када се гледа?
На истој траси сасвим сам сигуран да онај који колима путује (само зато што је пакао то прећи бусем) неће избегавати јавни превоз који то удобно и тачно учини за до 30 минута.

Сад, да ли је то ефекат у Београду који може да замени развој друмског саобраћаја, не знам. Знам да они који се залажу за шински превоз на овом форуму, и који су истина познаваоци материје, дефинитивно нису умели да науче/убеде некога да постоје озбиљни разлози или корист од те шинске стратегије у односу на друмску.
 
meni cela ta prica lici na one nekadasnje price sto sam slusao od starih ljudi - da ce pojavom sinskog nestati drumski, a pojavom avio saobracaja nestati sinski saobracaj.
U beogradu i Srbiji se gorivo sipa za `jednu crvenu`.
Pa ipak, svedoci smo velikog broja automobila na ulicama uprkos tome sto je standard prilicno nizak.
Zdravim rezonom kad razmislite, jasno je da ma koliko dobar prevoz bio, on uglavnom za vecinu sugradjana podrazumeva presedanja na 2 i vise prevoza, sa usputnim cekanjima na stajalistima. Dodajmo tome potrebu ljudi da pri odlasku ili povratku na posao, skolu ili fakultet jos negde svrate, nesto odnesu ili donesu, kupe.
Automobil je svima njima svakako mnogo lakse resenje od javnog prevoza.

ptrosismo vremena i vremena dokazujuci jedni drugima sta Beogradu vise fali. A fali mu sve.
fali mu metro, ali mu fali i bolja putna mreza. fale mu parkiralista po obodu za stimulaciju koriscenja javnog prevoza, ali mu fale i ona u centru. fali mu SMP, ali mu fali i UMP.
Isto kao sto mu fale bolnicki kapaciteti, ali mu fale i ustanove kulture.

Nema spora da je sve to neophodno potrebno izgraditi da bi grad sa ovolikim brojem stanovnika normalno funkcionisao.
To svakako nije upitno.
Upitno je samo kojim redosledom to obezbedjivati u gradu kome sve treba, a koji je siromasan a nazalost i prilicno zaduzen.
 
Па ако смо установили да нам све фали...питање је само да ли у будућности да се почиње неки мост преко аде или мост преко аде и још по нешто!
 
markomarkovic":2vadrcba je napisao(la):
Neverovatno mi je da neko misli da izgradnja metroa ne smanjuje automobilski saobraćaj. Ali sve i da smanji samo autobuski saobraćaj pa će biti velike koristi. Dokaz, provozajte se do Budimpešte, udahnite vazduh u centru - uporedite to sa vazduhom u Beogradu i osetićete razliku između grada koji ima metro i onog koji ga nema.


У, слатко си ме насмејао! У Будимпешти су, пријатељу, знатно горе саобраћајне гужве него у Београду - посебно на прилазима граду, јер се, у последњих 20-ак година, много становништва иселило у околна места.

Метро мора да се гради, али морају и нови путеви, тунели и мостови. То вам је тако, не може ни од чега да се побегне. Праг почетком идућег месеца у оквиру свог Унутрашњег прстена отвара тунелски систем од 6 км дужине!
 
Pantograf, nisam pričao o gužvi već o kvalitetu vazduha. Zamisli samo da iz Bga izbacimo 50% autobusa GSPa. To su autobusi koji zagađuju vazduh od ujutru do uveče neprekidno.
A za nove puteve, mostove i tunele se potpuno slažem, nevezano od metroa.
 
Zašto ste svi tako isključivi??? Sagledajte malo šire. Niko se ovde nije protivio metrou. Bar ja to ne videh. Ta ista budimpešta ima više mostova nego Beograd. I ovaj Kineski će znatno da doprinese. Nisam ja nešto presrećan realizacijom ali ga ne vidim kao nešto što će uništiti državu ili grad. Mogli smo da nemamo ni jedno ni drugo. Mada, kako raste i dalje cena goriva verovatno bi se problem automobila sam rešio.
Dalje, jedan teški metro imamo. Radi punom parom i u špicevima očigledno nema dovoljno vozila. A i razmak na 15 minuta u špicu je smešan. Smešan je i sa pola sata van špica a najsmešniji je vikendom kada ide na sat ili više. I treba uvesti za rakovicu. Mogla je i jedna linija od dunav stanice da ide za rakovicu pa posle opet za batajnicu ili tako nešto, greota da se postojeća infrastruktura ne koristi. Živeo metro! (ako ga ikada napravimo...) (i kada ga budemo napravili treba ga održavati, čuvati i imati adekvatnu cenu spram potreba, interesa i realne cene + cene otplate kredita)
 
Vrh