Delija":3jj9ev4q je napisao(la):
...За београдску друмску саобраћајну мрежу оптимум је 2+2, а 3+3 само у случају жуте траке и/или у случају да преко моста није трасиран шински систем (трамвај или метро)
Jesi li vozač? Imaš li vozačku dozvolu i auto? Prelaziš li bar 1.000 kilometara mesečno po gradu?
Nemoguće mi je da ispunjavaš ove kriterijume i da istovremeno pričaš kako je optimum za Beograd 2 trake po smeru, ili eventualno 3 (ako je jedna od te 3 žuta traka).
Jedini most koji danas funkcioniše kako treba je most preko Ade. Jedini je od starta i projektovan da ima 3 trake.
Koliko je koncept dve trake prevaziđen pokazalo se još pre mnooogo decenija kada je Brankov most proširivan, i kada je na Gazeli iscrtano ''na silu'' tri (uske) trake umesto dotadašnje dve plus uža žuta traka. Ali eto...decenijama nakon što je stvarnost pokazala da je premalo dve trake, dolazi čovek i piše kako je za Beograd u prvoj polovini 21. veka ustvari ok da budu dve trake po smeru... :bash: :bash: :bash:
Da ne bi možda krenula priča tipa:
''E, ali da danas imamo metro bilo bi dovoljno 2 trake po smeru, ali eto automobilski urbanizam, ovo-ono, itd...''
Nije metro rešenje za sve. On je neophodan. Ali, nije samo on rešenje. Metro ne može da zameni drumski most, ne može da zameni uske ulice u starom delu grada, ne može da vrati vreme u prvu polovinu 20. veka kada je u Beogradu bilo dovoljno 2 trake po smeru.
Niko ko se danas vozi automobilom ne bi išao metroom da on danas postoji.
Ljudi koji danas ionako idu GSP-om bi prešli na metro ukoliko im odgovara linija. Umesto busa ili trole ili tramvaja bi prešli na metro. Metro ne smanjuje broj automobila na ulici, ne rešava problem nedostajućeg broja traka i mostova.
Nije valjda da se veruje da neko ko može da ide autom svaki dan do grada hoće da se liši opcije da krene kad hoće, odakle god hoće, ode gde hoće, sedi u klimatizovanom prostoru, na udobnom sedištu, sluša muziku koju hoće, ne deli prostor sa desetinama ljudi i ''trpi'' da li se neko okupao, da li 5 ljudi kašlje u njega, kija, da li će neko da ga odžepari, itd, itd... Svako ko može da ide autom nikada neće preći na metro sve i da je od zlata vagon.