Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@Igor - Izvinjavam se - onomad mi je bilo zamereno što sam izostavio Rakovicu i okolna naselja (a često mi se dešava, i priznajem da su u pravu).
Za ovaj posao, most je morao da bude jeftiniji.

Za tunel lpko Laki spominje: ja i dalje ne mogu da verujem da je nekome palo na pamet da sprovede "magistralu" niz dr. Milutina Ivkovića i da je nastavi paralelno sa autoputem.
 
Pa nema spora da je most trebao biti jeftiniji pa dobro znamo da to nije bila ni najavljena cena itd.
 
Da je bilo razuma, dobre volje i namere, ne bi bio ni izabran ovaj projekat mosta.
A "UMP" je izgleda stvar gledanja na svet...
 
Pa pre bih rekao da nije bilo probijanja cene bio bi to ok trosak za planirano ali posto je probijena cena u odnosu na najavljeno onda je to glavni problem a ne izbor mosta posto sta god da su planirali probili bi samo bi ukupna cena bila sigurno manja ali pitanje je koliko.
 
Igore, od prvog rendera je bilo jasno da je ponuđena cena ovog mosta bila daleko, daleko ispod realne.
 
milanche":3djm8h0v je napisao(la):
U ostalom, kuda bi se pristupalo tom mostu u SA koji kosta 60-tak mil e, preko kuca u naselju staro sajmiste (legalne), preko autobuske stanice, ili je mozda i ta ekpropriacija, rusenje, izmestanje postojece AS i gradnja nove uslo u tih 60-tak mil e? Nije nego.
"Миланче 2Д". Па управо је и поента у решавању урбанистичких рупа тј у уклањању станице, експроприацији старог сајмишта итд.

Иначе, да је фртаљ умп-а иоле разуман и рационалан пројекат имали бисмо:

1. Наставак градње
2. Средства за наставак градње
3. Макар једну једину продату парцелу покрај фртаља


Пошто тога нема закључак може бити само један - пројекат је економски неоправдан, посебно када се узме у обзир студија оправданости умп-а коју имате на сајту дирекције.

Мени је разочаравајуће да неко поред толико очигледно приоритетнијих ствари као што су метро или градска железница правда ово иживљавање.

ПС: Ајде буди објективан и као инжењер реци ми да ли се слажеш са мојом констатацијом у вези апсолутно нерационалног инжењерског решења моста? И ту чак не мислим превасходно на пилон, већ на сами профил моста. Само немој у неку филозофију. Одговори са ДА или НЕ.
 
Potpuno su u pravu Relja i Razgradjevinar, zaboravih da pomenem i povezivanje opstine Rakovica,Vozdovac sto naravno ide samo u prilog.

Popunjavanje urbanistickih rupa nije (bio) prioritet. Od sredine 2000-tih Beograd je imao jako mnogo gorucih problema, a svakako jedan od vecih su saobracajni kolapsi, pogotovo u bul. Vojvode Misica kao jedine prave veze grada sa velikom opstinom Cukarica sa svim njenim naseljima dok je Gazela bila na ivici fizicke izdrzljivosti. U takvim okolnostima najlogicnije je bilo momentalno "gasenje pozara" a ne resavanje kompleksa sto nam ruzne kucice kvare imidz "velegrada".

Sto se nastavka gradnje tice, trebalo bi da se nastavi vrlo uskoro, 2015. deo ka Bezaniji
Sto se izgradnje okolo tice, evo GTC je krenuo da gradi :D

Delija":4n2xoabp je napisao(la):
ПС: Ајде буди објективан и као инжењер реци ми да ли се слажеш са мојом констатацијом у вези апсолутно нерационалног инжењерског решења моста? И ту чак не мислим превасходно на пилон, већ на сами профил моста. Само немој у неку филозофију. Одговори са ДА или НЕ.
Eh sad ti odgovori sa da ili ne :D Genarlno se slazem, da , i to bas za profil mosta. E sad da pojasnim, mada sam o tome vec pisao :) Mnogo bi bolje, sigurno i jeftije bilo da je iskoriscena velika visina "kutije" mosta i da je resen u dva nivoa, gornji drumski i donji sinski sistem. Apsolutno se nista ne gubi, samo se dobija usteda u materijalu izgradnje sinskog koridora, dok je velika staticka visina potrebna, radi statike, pa potrebna. Jednom Depolo kad je obilazio radove na mostu, dok je bio unutar te kutije, rekao "koliko je ovo veliko, ovuda bi proterao metro" sto samo govori da je tako moglo i resenje da se izabere.

Medjutim, ono sto je od svega najgore, sto nikako ne mogu da zaboravim i sto na sve ostavlja gorak utisak to je ono famozno "ubrzavanje radova" koje je za zatvor. Kladim se da su raskpetlju onako zbudzili zbog ustede, a posle bacili pare na ovo.
 
Ne bih da se uklucujem u strucnu diskusiju, samo hocu da prenesem moja iskustva u vezi sa guzvama pre i posle mosta. Pre su guzve u Vojvode Misica bile katstrofalne, sada redje idem u tom pravcu, ali nikada nisam video neku guzvu kod sajma. Dalje, ona rampa (secate li se nje) preko pruge je bila katastrofa. Na Gazeli ne mogu da primetim rasterecivanje, ali bez mosta na Adi logika kaze da bi bila josh veca guzva.
u Teodora drajznera mislim da je ranije bila manja guzva, sada je katastrofa, posebno u spicu. Semafor na raskrpetlji - neko bi trebao da visi zbog tog resenja
 
Igor":1rn3ray7 je napisao(la):
Relja zar stvarno mislis da ceo splet saobracajnica i most sluze samo da se sa Cukarice predje na Nbg?

И бре Игоре, како ниси до сад приметио да за критичаре Моста на Ади чињенице стоје овако:

Газела повезује Сибирску регију са Баварском док Мост на Ади повезује НИС складиште са Ромвилом.
 
Ne STF, Most na Adi samo prelazi preko obične, već premošćene reke, povezuje dva obodna naselja i preskup je za svoju funkciju.
Političari su, zarad marketinga i dimne zavese napravili famu od jedne sasvim obične stvari - mosta, i zadužili nas u nastojanju da grandioznim projektom prikriju sopstvenu nesposobnost da upravljaju, dok istovremeno isprazniše budžet nameštenim ugovorima i tenderima. Na njihovu sreću, uvek se nađu neke umetničke duše sa 0% osećaja za praktičnost i realnost koje smatraju da to tako mora i da drugačije ne može...
 
Хм, а чини ми се и да ће се одржавање моста без дилатација показати као нешто јефтиније него код ових старијих. Ал` добро, председник САНУ, стручњак за мостове, не зна баш много о мостовима, јер, ето, само дилетанти тај мост бране, а стручњаци га критикују...
 
Јесте Реља, само је код Моста на Ади било намештених тендера, прања пара, кумовских веза, кредита. Све остало функционише беспрекорно.

Друга ствар. Видиш и "уметници" морају да дишу ваздух. Да се практичари само питају живели бисмо по соцреалистичком схватању естетике. Колико је то здраво за душу човека, просудите сами.
 
Najlakše je lošu odluku braniti drugim lošim odlukama.

A kome i kako je ova "umetnost" od stuba sa metalnim šiljkom ulepšala život - nekako ne razumem...
 
Пантограф":4e6oe6x5 je napisao(la):
Ал` добро, председник САНУ, стручњак за мостове, не зна баш много о мостовима, јер, ето, само дилетанти тај мост бране, а стручњаци га критикују...

Uz Milancheta i Stf-a se pridruzujem i ja u odbrani mosta na Adi, to je vec nas 3 arhitekata sa foruma koji podrzavamo takvo resenje za most.
 
relja":58sf06l9 je napisao(la):
Najlakše je lošu odluku braniti drugim lošim odlukama.

Да, јесте, само што ја добру одлуку браним добрим одлукама а не лошу лошим. Ту си се мало збунио изгледа. :wink:

spatiotecte":58sf06l9 je napisao(la):
Uz Milancheta i Stf-a se pridruzujem i ja u odbrani mosta na Adi, to je vec nas 3 arhitekata sa foruma koji podrzavamo takvo resenje za most.

Да, само на форуму влада став: "Струка, то сам ја". :)
 
Ti si se malo zbunio, jer nameštene tendere, pranje para, kumovske veze, kredite, braniš nameštenim tenderima, pranjem para, kumovskim vezama i kredtima...

A vi arhitekte bi verovatno bili zadovoljniji kada bi most imao pilon od 300 metara sa samo dva raspona i bez stubova u zimovniku, bez brige za pare.
 
relja":37pgbiyi je napisao(la):
A vi arhitekte bi verovatno bili zadovoljniji kada bi most imao pilon od 300 metara sa samo dva raspona i bez stubova u zimovniku, bez brige za pare.

NIko to nije rekao do sad niti je prizeljkivao.
 
Ok jasno je da su gradjani cak i u onom besmislenom glasanju pre odabira projekta bili za visok stub pa makar to bila onda zirafa a danas sadasnji pilon.

Arhitekte nisu po automatizmu megalomani ali nas pilon nije odredjen samo pukom zeljom za visinom vec idejom da se bez stubova u vodi premosti reka sa jednim pilonom koji zbog fizike mora biti ipak nesto visi nego dva manja pilona.
 
spatiotecte":2o40p677 je napisao(la):
relja":2o40p677 je napisao(la):
A vi arhitekte bi verovatno bili zadovoljniji kada bi most imao pilon od 300 metara sa samo dva raspona i bez stubova u zimovniku, bez brige za pare.

NIko to nije rekao do sad niti je prizeljkivao.

Ne glasno. Da je bilo ponuđeno vi bi to podržali, jer to je ta logika: mora da bude izuzetno, rekordno, drugačije, najmodenije, jedinstvena šansa jer se most u Beogradu gradi jednom u 50 godina, novi simbol Beograda, atrakcija, naši mostovi su uvek bili rekorderi, kompletan portfolio mostova itd itd...
 
Igor":24us3n5o je napisao(la):
Ok jasno je da su gradjani cak i u onom besmislenom glasanju pre odabira projekta bili za visok stub pa makar to bila onda zirafa a danas sadasnji pilon.

Arhitekte nisu po automatizmu megalomani ali nas pilon nije odredjen samo pukom zeljom za visinom vec idejom da se bez stubova u vodi premosti reka sa jednim pilonom koji zbog fizike mora biti ipak nesto visi nego dva manja pilona.

Imali smo prikaz projekta koji je to radio sa dva pilona. Odbačen je.
Sava jena tom mestu najšira zato što obale nisu uređene. Kamenje koje je nasuto da stabilizije špic ade izviruje iz vode na 20 metara od obale po niskom vodostaju. Gde je plovni put - pokazuju znaci na mostu, postavljao sam fotografije. Splavovi na Adi su na bar 30 metara od kopna. Sava je premoštena maksimalnim mogućim rasponom, iz čistog besa.
 
relja":2l2d7028 je napisao(la):
Imali smo prikaz projekta koji je to radio sa dva pilona. Odbačen je.
Sava jena tom mestu najšira zato što obale nisu uređene. Kamenje koje je nasuto da stabilizije špic ade izviruje iz vode na 20 metara od obale po niskom vodostaju. Gde je plovni put - pokazuju znaci na mostu, postavljao sam fotografije. Splavovi na Adi su na bar 30 metara od kopna. Sava je premoštena maksimalnim mogućim rasponom, iz čistog besa.
Јбт Реља, сад си се већ скроз претерао... Које год решење да је изабрано, распон би био исти уколико не бисмо имали стубове у води. За то решење са два пилона, поред стабилизовања шпица, било би потребно и стабилизовање земљишта за други пилон код бродоградилишта, ту земљиште није ништа боље. То би онда захтевало и паралелан рад на два пилона, паралелно качење коловозне конструкције за оба пилона, додатне анкере за сваки пилон (и земљиште и темеље за њих), да се удари контра сили коју преноси коловозна конструкција. Све то би захтевало додатну механизацију, додатну радну снагу, и питање је колико би заиста било јефтиније.

А ово да повезује "само два ободна насеља" ми је невероватно да чујем од тако прагматичног човека...
 
Ko sledeci put spomene nesposobnost prosle vlasti, mogao bi da mi da odgovarajucu rec koja oslikava ovu sadasnju...
@ relja
Da li stvarno mislis da bi novac koji ne bi smo potrosili na ovaj most bio usmeren na nesto pametno, npr zavrsetak UMP-a?
 
spatiotecte":rjb4cope je napisao(la):
Uz Milancheta i Stf-a se pridruzujem i ja u odbrani mosta na Adi, to je vec nas 3 arhitekata sa foruma koji podrzavamo takvo resenje za most.
Миланче се не слаже са инжењерским решењем моста.
Михаило":rjb4cope je napisao(la):
Јбт Реља, сад си се већ скроз претерао... Које год решење да је изабрано, распон би био исти уколико не бисмо имали стубове у води. За то решење са два пилона, поред стабилизовања шпица, било би потребно и стабилизовање земљишта за други пилон код бродоградилишта, ту земљиште није ништа боље. То би онда захтевало и паралелан рад на два пилона, паралелно качење коловозне конструкције за оба пилона, додатне анкере за сваки пилон (и земљиште и темеље за њих), да се удари контра сили коју преноси коловозна конструкција. Све то би захтевало додатну механизацију, додатну радну снагу, и питање је колико би заиста било јефтиније.

А ово да повезује "само два ободна насеља" ми је невероватно да чујем од тако прагматичног човека...
Мост са два пилона би био 20-30% јефтинији од изведеног.
stf":rjb4cope je napisao(la):
Да, само на форуму влада став: "Струка, то сам ја". :)
Иронија је да се једини стручњак у Србији који је бранио мост, ако изузмемо дискредитоване и субјективне саобраћајне инжењере, управо прославио том изјавом приликом брањења моста.
 
Vrh