Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Пантограф":2bqdyxot je napisao(la):
...

Smanjena je i potrošnja nafte u celoj Srbiji zahvaljujući tom mostu, GSP štedi milione godišnje zbog postojanja njega i petlje Radnička (nema više suženja), kao i građani i firme (između ostalog i zbog uštede na vremenu). To nije sprdačina, a kao inženjer si svakako to imao u vidu, didn`t You?

Ja to ne sporim.
Ali ta vrsta uštede se odnosi na NOVI MOST PREKO SAVE, dakle dva puta po tri rrake preko reke, a ne na skupo rešenje mosta o kojem ja pričam.
 
Prvo i prvo taj most je u stvari dupli most, drumsko zeleznicki (sinski) a to danas ljudi ne osecaju jer sinska komponenta mosta jos nije aktivirana.
To je u stvari most 2 u 1 i njegova cena je normalna za takav tip mosta.
 
relja":1dk1p0xk je napisao(la):
Nemoj bre da izvrćeš stvari.
Most kralja Aleksandra je plaćen iz reparacija, a i da se ne lažemo - kopija je drugog mosta.
Gazelu i sve ostalo što si naveo je gradila zemlja koja je bila veća, ekonomski neuporedivo jača i manje zadužena od sadašnje Srbije, i imala je kakvu takvu strategiju razvoja i dobre odnose sa celim svetom. I nije bilo ugrađivanja kao danas.
Most na Adi je susšta suprotnost svega što je građeno do sada.

Ја не изврћем ништа, него сте ви острашћено нереални.

Новац од репарација се могао потрошити на 100 бољих начина а да добијемо јефтинији мост зар не?

Остало јесте градила земља која је била економски моћнија и тако моћна и силна ниједан пројекат није завршила. као што рекох, Мост на Ади није преседан а вас пар упорно покушавате да га тако предтавите. Е, па неће проћи. :wink:
 
Most kralja Aleksandra teško da je mogao da se izgradi u to vreme na drugačiji način - stubovi na zemunskoj strani sve govore.

Tvrditi da Jugoslavija ni jedan projekat nije završila je krajnje neozbiljno, pogotovo što su ti projekti i planirani da se rade dugoročno.
Most na Adi koliko se sećam, je deo "UMP"a, zar ne? Uradiše most, autori i ovi koji su njima nabacili posao uzeli pare i otišli, a nama ostade frtalj, tramvaji ne prelaze most. O čemu pričaš?
Most je trebao da bude jednostavniji i najvažnije - u razumnim granicama.
 
relja":17o48cz3 je napisao(la):
Tvrditi da Jugoslavija ni jedan projekat nije završila je krajnje neozbiljno, pogotovo što su ti projekti i planirani da se rade dugoročno.

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg


Не причам о свим пројектима, већ о онима у граду Београду који су укључивали мостове.

1. Бранков мост - никад завршена петља са НБГ стране
2. Газела - фалиле петље код Арене, Душановац, Ласта
3. Нови железнички - фали скоро све

А сви мостови су били скупљи и грандиознији него што је морало.

Кажеш, Југославија је дугорочно планирала? Па и УМП је дугорочни пројекат.

Као што рекох, поредите ефикасност Газеле после 40 година са Мостом на Ади после годину дана. Неозбиљно и смешно од архитекте и инжињера. Аматере и ботове и да разумем, али вас двојицу никако.
 
Ja sam se prešao, pa sam dozvolio da me uvučeš u tvoja poređenja koja nisu adekvatna.
Pa na kraju ti opravdavaš velelepnost i cenu mosta odlukama za koje, ako te dobro razumem, smatraš da nisu bile dobre.

Beogradu ništa ne bi falilo da je most bio skromniji i jeftiniji. Naprotiv.
A setite se onih priča o "novom simbolu", "prepoznatljivosti grada", "uticaju na turizam" i sličnih praznih priča...
 
mozda nijem trebalo da se gradi zeleznicki deo. Niko ne zna kad ce proci tramvaj tamo, a za metro mozda i nikada.
 
UMP je projekat koji se radi u rasponu od 20 pa cak mozda i 30 godina.

Ne mozete da merite uspeh mosta preko ade znajuci da je izgradjeno samo 3.5 km celog tog UMP-a. To i jeste "frtalj UMP-a " jer je deonica kratka, ali da pricamo o mostu preko Ade za 20 godina i o UMP-u tada kad bude zavrsen i kad bude primao ogromnu kolicinu vozila.

To ce biti druga prica.
 
Пантограф":upqzid7a je napisao(la):
A, da ne govorim o uspehu da sam zaobilaznim putem, relaciju Bežanijska kosa - Treći bulevar - Most na Adi - Bul. Vojvode Mišića - Savska - BAS prešao za 25 minuta. U POPODNEVNOM ŠPICU (za neupućene, uobičajeno vreme je nešto manje od sat vremena)! Još kad se napravi Četvrti bulevar, sa druge strane pruge...

ја сам један петак по подне у шпицу по киши преко Моста на Ади од Блока 63 до Јерковића стигао за неких 20-25 минута, од чега ми је од Јурија Гагарина до Мостара требало 4 минута. да сам отишао на Газелу, мислим да би ми од Јурија Гагарина до Мостара требало 20-25 минута
 
relja":24l0b6iw je napisao(la):
Ja sam se prešao, pa sam dozvolio da me uvučeš u tvoja poređenja koja nisu adekvatna.
Pa na kraju ti opravdavaš velelepnost i cenu mosta odlukama za koje, ako te dobro razumem, smatraš da nisu bile dobre.
Не, само правим паралелу и сматрам да су сви ти пројекти позитивни, ЈЕДНАКО позитивни. Немам приступ двоструких аршина према којима је један пројекат феноменалан и визионарски а други злочиначки а имају једнаке параметре настанка.

Пројекти су превише слични што значи да си или све одлуке злочиначке или све визионарске.

relja":24l0b6iw je napisao(la):
Beogradu ništa ne bi falilo da je most bio skromniji i jeftiniji. Naprotiv.
У потпуности се слажем. Међутим, сумњам да би ти као инжињер и скромнији сматрао добрим. Да је примера ради, грађена Жирафа (јефтинија од овог) убеђен сам да би ти вртео исту причу имајући у виду још јефтинији (гредурина).


relja":24l0b6iw je napisao(la):
A setite se onih priča o "novom simbolu", "prepoznatljivosti grada", "uticaju na turizam" i sličnih praznih priča...

И биле и остале празне приче, и са тим се слажем.
 
Imali smo pre par meseci crteže i animacije idejnog projekta mosta po domaćem projektu koji je odbačen iz administrativnih razloga.
Meni bi takav most bio baš po meri.
 
Homer Jay":1e78vlim je napisao(la):
:?: :?: :?:

ИМТ нема никакве везе са УМП-ом и то је - ИМТ а не грађевинско земљиште. Бродоградилиште сам већ споменуо и фртаљ умп-а га је иначе потпуно изигнорисао. На осталим црвеним површинама се могло градити и пре фртаља умп-а јер је инфраструктура већ била ту, док је 42. блок само додатно девастиран фртаљом. Парче између радничке и хиподрома је складиште нафте са тенденцијом да се никад не уради јер је у питању једна од грђих парцела у граду оивичена ужасном фреквенцијом саобраћаја, денивелисаним монструмом и најпрљавијом реком у Европи.
 
Delija, frtalj UMP je frtalj trenutno ali to ne znaci da ce doveka biti tako.
 
Значи. Ош да се кладимо?
spatiotecte":39macifi je napisao(la):
Prvo i prvo taj most je u stvari dupli most, drumsko zeleznicki (sinski) a to danas ljudi ne osecaju jer sinska komponenta mosta jos nije aktivirana.
To je u stvari most 2 u 1 i njegova cena je normalna za takav tip mosta.
Није друмско-железнички него је друмско-трамвајски и цена од минимум 180 милиона за тај мост није нормална. Јовинов метро-друмски мост би данас коштао само 60-64 милиона евра и то из два кључна разлога:

- Разумна локација моста која изискује 3 пута мањи распон од ове пиздарије
- Квалитетно и рационално инжењерско решење моста са железничким коридором у трупу моста

По тим параметрима а поготово инжењерским мост на ади је за чисту јединицу. Апсолутно неоправдано радикално инжењерско решење. Погледајте само пресек те будалаштине. Сваки простојан инжењер ће одмах скапирати колика је то мегаломанија била и какав је безобразлук дати толиком трупу моста само носећу улогу.
 
i? Sta sad? da ga srusimo?
Ajde uozbiljite se!!! Bas zato sto ste struka, od vas ocekujem ozbiljniju diskusiju i ozbiljniji pristup celoj prici.
Ja kao laik u oblasti saobracaja i niskogradnje imam taj luksuz da nanovo uzdizem ili ponizavam neki projekat.
VI TU PRIVILEGIJU NEMATE!
U stvari imate, ali onda sebe nemojte nazivati `ozbiljnim strucnjacima`.


P.S.
Pored toga kako moze nekom ko sebe naziva ozbiljnim sagovornikom da pada na pamet da poredi ONU SFRJ, sa ovim sto mi danas samo `nazivamo` drzavom?
Kako neko ko sebe smatra strucnjakom moze da prica da mostarska petlja i gazela nisu bile opravdane u vreme kada su gradjene?
Jel kapirate vi da je tranzit vec tokom 60-tih godina bio toliki da je tokom letnjih meseci paralisao centar grada???
Pa Ok, mladi ste, ali pitajte starije!? Turski, grcki, nasi drzavljani su svojim vozilima isli u svoj zavicaj, preko brankovog mosta pa pored skupstine i bulevarom ka smederevskom putu!!!
I vama je pored te cinjenice upitna bila opravdanost gazele u trenutku izgradnje??? Svaka cast...
 
Па ја сам овом приликом баш оплео по мосту са инжењерске стране и лепо објаснио зашто је Адни мост инжењерски промашај и демонстрација ирационалности и мегаломаније.

Слажем се са твојим критикама упућеним Стф-у у вези поређења са СФРЈ односно аутопута кроз град и овог фртаља између Тошиног Бунара и Милошевог Конака. :)
 
Evo i ja kao deo struke da kazem da je most na najboljem mogucem mestu, da je kroz njegovo planiranje resen citav niz problema, usko grlo radnicka, pruzni prelaz, kao i najvaznija uloga - saobracajna, rasteretio je ostale beogradske mostove, omogucio alternatvnu vezu sa Cukaricom, rasteretio bul. Vojvode Misica, kao jedine prave veze Cukarice i ostatka grada. I to se sve nipodastava, jer je most "zlocinacki", a da je kojim slucajem 800m uzvodno, onda bio se nabrajalo do prekosutra, kao da je dar od Boga. Tada bi odjenom imalo sta da se gradi, i bio bi "potencijal", a ovako nema sta da se gradi i ide "kojekuda".Nije nego.

Most Nbg-Cukarica je bio neopgodan zbog niza stvari koje sam gore napisao i jedina veza je preko Ade, sto znaci premoscavanje vise vodenih povrsina od mosta u SA, pa se stoga ne moze ni porediti. U ostalom, kuda bi se pristupalo tom mostu u SA koji kosta 60-tak mil e, preko kuca u naselju staro sajmiste (legalne), preko autobuske stanice, ili je mozda i ta ekpropriacija, rusenje, izmestanje postojece AS i gradnja nove uslo u tih 60-tak mil e? Nije nego. Koliko bi bilo da je sve to uzeto u obzir? Da se i izgradio, da li smanjio guzve u Vojvode Misica? Ne bi. Da li bi resio usko grlo tobogana? Ne bi. ne bi ni onaj 800m uzvodno. Da li bi resio pitanje pruznog prelaza? Ne bi. Ne bi ni onaj 800m uzvodno.

Koliko je hitnoj pomoci trebalo pre ovog "monstruoznog resenja" da dodje do bolesnika (bil. Vojvode Misica - jedina veza) na opstini Cukarica, a koliko sada? Ako uzmemo samo tu cinjenicu, koliko je zivota potencijalno spaseno? Koliko je trebalo vremena da se predju mostovi pre, a koliko sada? Pre nekoliko meseci ovde na temi sam pisao da sam po 15min broao koliko automobila predje most na Adi a koliko Gazelu. Mrzi me sad da trazim, ali otprilike 30% saobracaja je preuzeo most na Adi u ovom trenutku. Ma uzas, upropastise grad.

Kada spominjemo cenu, mene bi zanimalo da neko iskopa podatak, koliko je kostala izgradnja gazele + mostarska petlja + petlja autokomanda. Pa da uporedimo.

@ Laki, sto da ne uporedjujemo periode iz doba SFRJ i sada? Sto je to zabranjeno. Jel Mika Spiljak pametniji bio nego sto su danasnji politicari? Tesko. Eto i sam kazes da je bila neopisiva guzva u saobracaju 60-tih i da je prosto moralo da se gradi Gazela. Ista je situacija i skoro bila. Neopisiva guzva, "saobracajna odsecenost" Cukarice, da je prosto moralo nesto hitno da se preduzme. I citiram tvoju recenicu: "I vama je pored te cinjenice upitna bila opravdanost .... u trenutku izgradnje??? Svaka cast..."

p.s uvek sebi obecam da necu vise diskutovati o ovoj (100 puta prezvakanoj) temi, ali ne mogu da predjem da ispada da samo "laici" brane ovaj projekat. E pa nije tako, ima arhitekata, urbanista, saobracajnih inzenjera i ostalih koji misle da je dobro resenje.
 
evo sam se logovao samo da ti dam +

citam i ne verujem, ovaj se upeo da hejtuje ump i malo malo neko se primi i krene ova besmislena rasprava u kome jedni pricaju o pilonu, drugi o umpu, treci o gazeli i autoputu, jedni o milijardama drugi o desetinama miliona

btw, topciderska dolina je jedino logicno mesto na desnoj obali save na kome je bilo moguce povezati nbg sa rakovicom, vozdovcem i svim tim opstinama. most uzvodno od TD bi povezao cukaricu i nbg ali bi sve nabrojane opstine ostale upucene na gazelu i ne treba biti neki genije da se to shvati
 
Most je tu, mislim da je njegovo postojanje dovoljan razlog da se prekine rasprava.
 
milanche":3e5bv1ge je napisao(la):
....Most Nbg-Cukarica...

Kada sam ja, pre mnogo godina, na ovoj temi prvi upravo tako nazvao ovaj most i nabrojao ono što most danas radi za Beograd kao što si ti naveo, mene napljuvaše.
Za ovakvu funkciju bi posao radio i jeftiniji i manje "veličanstven" most. A setimo se početne cene...
 
dooobro
Posto se nadam da sam svojim postom makar delimicno stisao strasti i uzaludnu diskusiju o necemu sto je vec uradjeno, imam sledece pitanje vezano za UMP.
Naime, koliko se secam tunel na UMP-u bi trebalo da izlazi negde ispod partizanovog stadiona. Prvenstveno smatram da ce biti problem prebaciti toliki saobracaj na drugu stranu auto puta.
TO po meni uopste nije srecno resenje. Iako je plan usvojen, svedoci smo da je sve dok se ne zavrsi podlozno izmenama, pa me zanima ima li kakvog drugacijeg predloga koji bi zaobisao ova vec sada uska grla?
 
Relja zar stvarno verujes u to sto si onako bukvalno istrgao iz milancetovog teksta. Zar stvarno mislis da ceo splet saobracajnica i most sluze samo da se sa Cukarice predje na Nbg? Razgradjevinar je lepo objasnio uostalom ocigledno je.
 
Vrh