Evo i ja kao deo struke da kazem da je most na najboljem mogucem mestu, da je kroz njegovo planiranje resen citav niz problema, usko grlo radnicka, pruzni prelaz, kao i najvaznija uloga - saobracajna, rasteretio je ostale beogradske mostove, omogucio alternatvnu vezu sa Cukaricom, rasteretio bul. Vojvode Misica, kao jedine prave veze Cukarice i ostatka grada. I to se sve nipodastava, jer je most "zlocinacki", a da je kojim slucajem 800m uzvodno, onda bio se nabrajalo do prekosutra, kao da je dar od Boga. Tada bi odjenom imalo sta da se gradi, i bio bi "potencijal", a ovako nema sta da se gradi i ide "kojekuda".Nije nego.
Most Nbg-Cukarica je bio neopgodan zbog niza stvari koje sam gore napisao i jedina veza je preko Ade, sto znaci premoscavanje vise vodenih povrsina od mosta u SA, pa se stoga ne moze ni porediti. U ostalom, kuda bi se pristupalo tom mostu u SA koji kosta 60-tak mil e, preko kuca u naselju staro sajmiste (legalne), preko autobuske stanice, ili je mozda i ta ekpropriacija, rusenje, izmestanje postojece AS i gradnja nove uslo u tih 60-tak mil e? Nije nego. Koliko bi bilo da je sve to uzeto u obzir? Da se i izgradio, da li smanjio guzve u Vojvode Misica? Ne bi. Da li bi resio usko grlo tobogana? Ne bi. ne bi ni onaj 800m uzvodno. Da li bi resio pitanje pruznog prelaza? Ne bi. Ne bi ni onaj 800m uzvodno.
Koliko je hitnoj pomoci trebalo pre ovog "monstruoznog resenja" da dodje do bolesnika (bil. Vojvode Misica - jedina veza) na opstini Cukarica, a koliko sada? Ako uzmemo samo tu cinjenicu, koliko je zivota potencijalno spaseno? Koliko je trebalo vremena da se predju mostovi pre, a koliko sada? Pre nekoliko meseci ovde na temi sam pisao da sam po 15min broao koliko automobila predje most na Adi a koliko Gazelu. Mrzi me sad da trazim, ali otprilike 30% saobracaja je preuzeo most na Adi u ovom trenutku. Ma uzas, upropastise grad.
Kada spominjemo cenu, mene bi zanimalo da neko iskopa podatak, koliko je kostala izgradnja gazele + mostarska petlja + petlja autokomanda. Pa da uporedimo.
@ Laki, sto da ne uporedjujemo periode iz doba SFRJ i sada? Sto je to zabranjeno. Jel Mika Spiljak pametniji bio nego sto su danasnji politicari? Tesko. Eto i sam kazes da je bila neopisiva guzva u saobracaju 60-tih i da je prosto moralo da se gradi Gazela. Ista je situacija i skoro bila. Neopisiva guzva, "saobracajna odsecenost" Cukarice, da je prosto moralo nesto hitno da se preduzme. I citiram tvoju recenicu: "I vama je pored te cinjenice upitna bila opravdanost .... u trenutku izgradnje??? Svaka cast..."
p.s uvek sebi obecam da necu vise diskutovati o ovoj (100 puta prezvakanoj) temi, ali ne mogu da predjem da ispada da samo "laici" brane ovaj projekat. E pa nije tako, ima arhitekata, urbanista, saobracajnih inzenjera i ostalih koji misle da je dobro resenje.