Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Imso ,csp ,kang , i slicni bi trebali na duze da gule krompir u padinjaku
 
most.jpg


most1.jpg
 
Na dve fotografije ukupno ima 11 vozila na mostu :p
 
Други најшири мост на свету, највећи распон савладан једним пилоном на свету...

А повезује две градске општине, тачније њихове забачене и најслабије насељење делове, прелази преко целих 150м речног пловног пута и опслужује једну и по линију јавног превоза која притом чак ни не захтева јак такт нити злобна возила.

Могућност неке градње и развоја на десној обали у зони саобраћајнице - не постоји

Могућност неке градње и развоја на левој - један и по најнатрактивнији, скрнављени НБГ блок без закупца и евентуално бродоградилиште кроз 30-40 година.

borat_great_success.jpg
 
Добро бре Делија, па чему двоструки аршини?

Шта је Газела повезивала када је изграђена и колико је возила на њој било у шпицу првих 5 година? Плус Мостар, далеко компликованија петља од Радничке, у земљи без аутомобила.

Не то није било бацање новца, не никако, то је било визионарски а случај Моста на Ади свакако није визионарски него промашај и злочин?

Дај човече .. :)

А да ... Газела и дан данас са десне стране повезује - уџерице и циганмале од Хитне помоћи до Медака ....
 
@STF
taj argument o tome šta su pričali za Gazelu nema baš smisla: tada je dobar prostor današnjeg Beograda oko auto puta bio neizgrađen i nenastanjen. A sa Mostom preko Ade je upravo suprotan slučaj.
Ne kažem da nije trebao da ima po tri trake, ali ne kažem da ne znači u saobraćaju jer naravno da znači (svaki bi značio), ali je pomalo glupo da izgleda kako izgleda i da košta koliko košta.
 
Delija":1j6tf1in je napisao(la):
Други најшири мост на свету, највећи распон савладан једним пилоном на свету...

А повезује две градске општине, тачније њихове забачене и најслабије насељење делове, прелази преко целих 150м речног пловног пута и опслужује једну и по линију јавног превоза која притом чак ни не захтева јак такт нити злобна возила.

Могућност неке градње и развоја на десној обали у зони саобраћајнице - не постоји

Могућност неке градње и развоја на левој - један и по најнатрактивнији, скрнављени НБГ блок без закупца и евентуално бродоградилиште кроз 30-40 година.

borat_great_success.jpg

:? Dobro i sta sad?

Rodilo se dete, valja ga ljuljati. :kk:
 
Sad ga valja plaćati.

Ne daj bože da ga neko ljulja.
 
Jedino ce vreme i razvoj UMP-a pokazati da li je opravdana procenjena potreba za po tri trake. Davno smo zakljucili da je ovo skup projekat izvan nasih mogucnosti ali jedino sto nikada necu moci da prihvatim je prica da potreba za mostom nije postojala i da je na pogresnom mestu.
 
relja":wgwtjnb0 je napisao(la):
@STF
taj argument o tome šta su pričali za Gazelu nema baš smisla: tada je dobar prostor današnjeg Beograda oko auto puta bio neizgrađen i nenastanjen. A sa Mostom preko Ade je upravo suprotan slučaj.
Ne kažem da nije trebao da ima po tri trake, ali ne kažem da ne znači u saobraćaju jer naravno da znači (svaki bi značio), ali je pomalo glupo da izgleda kako izgleda i da košta koliko košta.
Заправо Реља, та два пројекта су мноооогоооо више слична него што су различита по СВИМ параметрима.

Шта је изграђено на НБГ-у око УМП-а? Ја бих рекао - ништа, тек се Вест65 гради, Белвил је изграђен. Остало је празно, а нарочито ИМТ пространство које ће се једног дана качити на УМП и овај мост - не на Газелу.

Ако ћемо о техничким решењима, за Газелу су исто причали да је преширока, бацање пара, американизација Београда, Мостар је био "монструм" итд. Ако ћемо о техничким решењима моста, и Газела је јединствена као комбинација лука и греде и на границама је статике што је и у пракси доказано упадањем мостовског лука по средини непосредно после изградње.

Да подсетим и да је Нови железнички мост на границама статике као први висећи железнички мост НА СВЕТУ. Њега је чак шта више, само пар цантиметара делило од тога да изградња буде технички немогућа због улегања конструкције од 12-13 цм услед проласка воза што је у то време било јако опасно на мостовима са затегама. Зато их пре тога нико никад није ни градио.

ПОстоји само једна разлика, а то је економска моћ града и државе, то већ не може да се пореди.
 
Reci bre pošteno da ti je bilo stalo da Beograd dobije monoumentalan i komplikovan objekat, mani se praznih priča.
 
Srbija u mostogradnji je jedna od vodecih svetskih sila a Beograd ima 3 mosta rekordera i to svetska.
 
Била. Србија данас нема мостоградњу као дисциплину у грађевинарству. Уништили домаћи по налогу страних купаца.
stf":1agvkdjt je napisao(la):
Шта је Газела повезивала када је изграђена
- Све НБГ блокове
- Нови Београд са старим
- Војводину са шумадијском Србијом
- Србију са Македонијом и Хрватском
- Југославију
- Средњу Европу са Југоисточном
- Европу са Азијом
- Запад са истоком
stf":1agvkdjt je napisao(la):
и колико је возила на њој било у шпицу првих 5 година?
Не засмејавај ме. Зна се колико је тада било регистрованих аутомобила
stf":1agvkdjt je napisao(la):
Плус Мостар, далеко компликованија петља од Радничке, у земљи без аутомобила.
Заправо, мостар је далеко једноставнија и рационалнија петља од Радничке иако је на 4 нивоа. Број аутомобила је ирелевантан ако се узме у обзир да је тај мост био део аутопута кроз читаву земљу, главна саобраћајница читаве државе и читавог Београда који је тада имао своје дугорочне планове и визионаре на челу.
stf":1agvkdjt je napisao(la):
Не то није било бацање новца, не никако, то је било визионарски
Време и милиони квадрата и стотине фирми покрај те саобраћаајнице су показали да јесте био визионарски. Посебно за своје време кода је то била последња реч тада актуелног урбанистичког концепта. Са друге стране масовна градња дуж фртаља умп-а ни у теорији није могућа осим у најгорем нбг блоку без иједног закупца.
 
Delija":2kzrfiho je napisao(la):
Могућност неке градње и развоја на десној обали у зони саобраћајнице - не постоји

Могућност неке градње и развоја на левој - један и по најнатрактивнији, скрнављени НБГ блок без закупца и евентуално бродоградилиште кроз 30-40 година.

:?: :?: :?:

most-futura.jpg
 
Taj most je deo UMP-a koji treba mnogo toga da poveze, a ne samo "neke dve beogradske opstine".
Svako ima pravo na svoje misljenje, ali bih zamolio Deliju da prestane sa tom njegovom propagandom jer ocigledno ne moze da shvati cemu treba da sluzi UMP jer ne vide dalje od "ne treba nama toliki i toliko skup most", hvala unapred!
Most je izgradjen i tacka!
 
Делија, немој да се љутиш али аргументи које си навео у последњем упису стоје на климавим стакленим ногама које су напрсле, а реткост је да се теби деси да стероидишеш аргументима јер су слаби.

Дакле редом:

Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Шта је Газела повезивала када је изграђена
- Све НБГ блокове
- Нови Београд са старим
- Војводину са шумадијском Србијом
- Србију са Македонијом и Хрватском
- Југославију
- Средњу Европу са Југоисточном
- Европу са Азијом
- Запад са истоком
Да ниси мало претерао? По урбанистичким плановима, Газела је изворно требала бити градски мост али град није могао добити федералне паре и урбанисти су морали да силују градску матрицу аутопутем и монструм петљом. Трули компромис. Нико не спори каснију и данашњу корисност моста који је кичма друмског саобраћаја, али немојмо надувавати податке. Газела је градски мост, и када је изграђена, сем блока 21 није више ништа повезивала унутар смог града.

Ако ћемо тим резоном, Газела више не повезује Македонију и Хрватску, али Мост на Ади повезује југозапад Србије са североистоком итд.

Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
и колико је возила на њој било у шпицу првих 5 година?
Не засмејавај ме. Зна се колико је тада било регистрованих аутомобила
Регистрованих аутомобила? Јел ти мене зајебаваш? Реља је прокоментарисао број аутомобила на Мосту на Ади на основу фотографије. Дај било коју фотографију Газеле након изградње па преброј број аутомобила. А мост је повезивао Токијо са Лас Вегасом... :roll:

Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Плус Мостар, далеко компликованија петља од Радничке, у земљи без аутомобила.
Заправо, мостар је далеко једноставнија и рационалнија петља од Радничке иако је на 4 нивоа. Број аутомобила је ирелевантан ако се узме у обзир да је тај мост био део аутопута кроз читаву земљу, главна саобраћајница читаве државе и читавог Београда који је тада имао своје дугорочне планове и визионаре на челу.
Тадашњи стручни кругови, новине и грађани су дискутовали о Газели и Мостару и гађали се истим аргументима као код Моста на Ади (прескуп, превелик, аутомобилски урбанизам, непотребно...) О томе се ради а ту чињеницу вешто игноришеш.

Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Не то није било бацање новца, не никако, то је било визионарски
Време и милиони квадрата и стотине фирми покрај те саобраћаајнице су показали да јесте био визионарски. Посебно за своје време кода је то била последња реч тада актуелног урбанистичког концепта. Са друге стране масовна градња дуж фртаља умп-а ни у теорији није могућа осим у најгорем нбг блоку без иједног закупца.

Ево опет губиш из вида много чињеница са терена и праксе а знајући да то теби може да се деси само намерно, ред је да ти неке споменем због осталих форумаша.
ја говорим о времену КАДА је Газела изграђена. Који милиони квадрата и где? Које стотине фирми? Са обе стране пустиња. Све што је било изграђено у време пуштања моста су Блок 21 и 6 каплара, СИВ и Југославија. Ти милиони квадрата истотине фирми ду настале у наредних 40 година. За следећих 40 година изградиће се и сав простор који је Хомер обележио на графици изнад. А превидео је и ливаде дуж Јурија Гагарина рецимо. Колика је то површина и колико је то хиљаде квадрата и стотина фирми?

ТИ поредиш Газелу 40 година после изградње са Мостом на Ади годину дана после изграње. То једноставно вређа здрав разум.

relja":1x333neq je napisao(la):
Reci bre pošteno da ti je bilo stalo da Beograd dobije monoumentalan i komplikovan objekat, mani se praznih priča.

Па ја сам то и сам рекао барем десетак пута до сада. И сад си открио топу воду? Честитам.
Да, задовољан сам што је Београд добио монументалан мост. Мостови су посебне грађевине пуне симболике, граде се ретко и они су урбани репери и граде се за наредних 200-300 година и по мени МОРАЈУ да буду нешто посебно.

Овде пак, дискутујемо да о томе да се цела прича око Моста на Ади, од техничког решења, позицији, цене уопште не разликује од осталих београдских мостова. То је необорив факат. Нарочито сличности има са Газелом. Време је демантовало ондашње критичаре. Време ће демантовати и Вас. Ја сам стрпљив. На новогодишњем Беобилд окупу за двадесет година попићемо точено и биће другачија прича. :wink:
 
stf":f30lbad7 je napisao(la):
relja":f30lbad7 je napisao(la):
Reci bre pošteno da ti je bilo stalo da Beograd dobije monoumentalan i komplikovan objekat, mani se praznih priča.

Па ја сам то и сам рекао барем десетак пута до сада. И сад си открио топу воду? Честитам.
Да, задовољан сам што је Београд добио монументалан мост. Мостови су посебне грађевине пуне симболике, граде се ретко и они су урбани репери и граде се за наредних 200-300 година и по мени МОРАЈУ да буду нешто посебно.
...

Не морају. Морају да буду у складу са могућностима. Нема ни једног закона, прописа, обавезе по којој мора тако да буде. Постоје само сујета и комплекси.
Наравно, и лични интереси људи који су се уградили у пројекат моста који Београд и Србија не могу да издрже.
 
Taj preskupi, monumentalni, kompleskaški, nefunkcionalni, nepotrebni, odvratni most je, ugrubo, svakog Beograđanina koštao astronomskih, neverovatnih, megalomanskih, pljačkaških, bezobraznih 250-300 evra (30.000 - 40.000 dinara). Strašno! :violina:

Koliko sam samo zahvalan generacijama pre mene što nisu završile Prokop i obilaznicu, i što nisu izgradile metro i bacile me u dužničko ropstvo :p

----------------------------------------------------------------------

PS - jedan GSP za jedan četvorogodišnji mandat gradske vlasti pojede celu prvu fazu UMP-a kroz subvencije iz gradskog budžeta.
 
relja":38wu8exw je napisao(la):
stf":38wu8exw je napisao(la):
relja":38wu8exw je napisao(la):
Reci bre pošteno da ti je bilo stalo da Beograd dobije monoumentalan i komplikovan objekat, mani se praznih priča.

Па ја сам то и сам рекао барем десетак пута до сада. И сад си открио топу воду? Честитам.
Да, задовољан сам што је Београд добио монументалан мост. Мостови су посебне грађевине пуне симболике, граде се ретко и они су урбани репери и граде се за наредних 200-300 година и по мени МОРАЈУ да буду нешто посебно.
...

Не морају. Морају да буду у складу са могућностима. Нема ни једног закона, прописа, обавезе по којој мора тако да буде. Постоје само сујета и комплекси.
Наравно, и лични интереси људи који су се уградили у пројекат моста који Београд и Србија не могу да издрже.

Ок, али то значи да смо одувек били комплексаши, тј. и код изградње осталих мостова. Присетимо се само Београда у време изградње тада монументалног Моста Краља Александра. На Чубури је канализација текла улицом.

Газела са монументалним Мостаром је могла бити јефтинија а да је била, могле су се изградити и недостајуће петље Ласта и Душановац нпр.

Нови железнички није морао бити рекордер, да је био скромнији, можда би жел. чвор брже завршили.

Дакле, Мост на Ади није преседан у изградњи БГ мостова а то је оно што вас пар никако да прихватите, намерно или случајно задојени превеликим а неоправданим презиром према само једном мосту, чија се изградња уопште није разликовала од изградње осталих мостова у БГ.
 
Nemoj bre da izvrćeš stvari.
Most kralja Aleksandra je plaćen iz reparacija, a i da se ne lažemo - kopija je drugog mosta.
Gazelu i sve ostalo što si naveo je gradila zemlja koja je bila veća, ekonomski neuporedivo jača i manje zadužena od sadašnje Srbije, i imala je kakvu takvu strategiju razvoja i dobre odnose sa celim svetom. I nije bilo ugrađivanja kao danas.
Most na Adi je susšta suprotnost svega što je građeno do sada.
 
Homer Jay":9yymb98d je napisao(la):
Taj preskupi, monumentalni, kompleskaški, nefunkcionalni, nepotrebni, odvratni most je, ugrubo, svakog Beograđanina koštao astronomskih, neverovatnih, megalomanskih, pljačkaških, bezobraznih 250-300 evra (30.000 - 40.000 dinara). Strašno! :violina:

Dali smo 2 sprske prosecne plate za taj most, sve je ok, prezivecemo i to. :D
 
spatiotecte":2namdljd je napisao(la):
Homer Jay":2namdljd je napisao(la):
Taj preskupi, monumentalni, kompleskaški, nefunkcionalni, nepotrebni, odvratni most je, ugrubo, svakog Beograđanina koštao astronomskih, neverovatnih, megalomanskih, pljačkaških, bezobraznih 250-300 evra (30.000 - 40.000 dinara). Strašno! :violina:

Dali smo 2 sprske prosecne plate za taj most, sve je ok, prezivecemo i to. :D

Mogli ste da spustite računicu i na dnevni nivo po stanovniku.
Samo, vi pravite sprdačinu od ozbiljnih stvari. Kao da je neko uzeo iz džepova i naplatio tih (izračunatih) 250-300 eur. Nije. Most je građen iz kredita, plaćaće se i kamate, krajnju cenu još niko nije uspeo da utvrdi, a u ovoj zemlji je povećana stopa PDVa, smanjene su plate i penzije, zaduženost samo raste, zaposlenost opada.
 
Prošao sam pretprošle nedelje mostom u popodnevnom špicu, smer NB - Čukarica, kola ima poprilično. Da je 1+1 traka bio bi krkljanac, sa 2+2 gust saobraćaj, a sa 3+3 za sada je komotno, ali, čim se završe prilazi sa novobeogradske strane (postojeći iz Jurija Gagarina radi sa 100% kapaciteta) biće i gužvi. Već za pet-šest godina imaćemo i zastoje na mostu. Što se mene tiče, trebalo je graditi 4+4 trake, kao most na praškom "UMP"-u.

A, da ne govorim o uspehu da sam zaobilaznim putem, relaciju Bežanijska kosa - Treći bulevar - Most na Adi - Bul. Vojvode Mišića - Savska - BAS prešao za 25 minuta. U POPODNEVNOM ŠPICU (za neupućene, uobičajeno vreme je nešto manje od sat vremena)! Još kad se napravi Četvrti bulevar, sa druge strane pruge...

Stvarno neke ovde ne razumem. Kukate na jedini uspešan saobraćajni projekat u poslednjih skoro pola veka.
 
relja":1q0tcda6 je napisao(la):
spatiotecte":1q0tcda6 je napisao(la):
Homer Jay":1q0tcda6 je napisao(la):
Taj preskupi, monumentalni, kompleskaški, nefunkcionalni, nepotrebni, odvratni most je, ugrubo, svakog Beograđanina koštao astronomskih, neverovatnih, megalomanskih, pljačkaških, bezobraznih 250-300 evra (30.000 - 40.000 dinara). Strašno! :violina:

Dali smo 2 sprske prosecne plate za taj most, sve je ok, prezivecemo i to. :D

Mogli ste da spustite računicu i na dnevni nivo po stanovniku.
Samo, vi pravite sprdačinu od ozbiljnih stvari. Kao da je neko uzeo iz džepova i naplatio tih (izračunatih) 250-300 eur. Nije. Most je građen iz kredita, plaćaće se i kamate, krajnju cenu još niko nije uspeo da utvrdi, a u ovoj zemlji je povećana stopa PDVa, smanjene su plate i penzije, zaduženost samo raste, zaposlenost opada.


Smanjena je i potrošnja nafte u celoj Srbiji zahvaljujući tom mostu, GSP štedi milione godišnje zbog postojanja njega i petlje Radnička (nema više suženja), kao i građani i firme (između ostalog i zbog uštede na vremenu). To nije sprdačina, a kao inženjer si svakako to imao u vidu, didn`t You?
 
Vrh