Делија, немој да се љутиш али аргументи које си навео у последњем упису стоје на климавим стакленим ногама које су напрсле, а реткост је да се теби деси да стероидишеш аргументима јер су слаби.
Дакле редом:
Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Шта је Газела повезивала када је изграђена
- Све НБГ блокове
- Нови Београд са старим
- Војводину са шумадијском Србијом
- Србију са Македонијом и Хрватском
- Југославију
- Средњу Европу са Југоисточном
- Европу са Азијом
- Запад са истоком
Да ниси мало претерао? По урбанистичким плановима, Газела је изворно требала бити градски мост али град није могао добити федералне паре и урбанисти су морали да силују градску матрицу аутопутем и монструм петљом. Трули компромис. Нико не спори каснију и данашњу корисност моста који је кичма друмског саобраћаја, али немојмо надувавати податке. Газела је градски мост, и када је изграђена, сем блока 21 није више ништа повезивала унутар смог града.
Ако ћемо тим резоном, Газела више не повезује Македонију и Хрватску, али Мост на Ади повезује југозапад Србије са североистоком итд.
Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
и колико је возила на њој било у шпицу првих 5 година?
Не засмејавај ме. Зна се колико је тада било регистрованих аутомобила
Регистрованих аутомобила? Јел ти мене зајебаваш? Реља је прокоментарисао број аутомобила на Мосту на Ади на основу фотографије. Дај било коју фотографију Газеле након изградње па преброј број аутомобила. А мост је повезивао Токијо са Лас Вегасом... :roll:
Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Плус Мостар, далеко компликованија петља од Радничке, у земљи без аутомобила.
Заправо, мостар је далеко једноставнија и рационалнија петља од Радничке иако је на 4 нивоа. Број аутомобила је ирелевантан ако се узме у обзир да је тај мост био део аутопута кроз читаву земљу, главна саобраћајница читаве државе и читавог Београда који је тада имао своје дугорочне планове и визионаре на челу.
Тадашњи стручни кругови, новине и грађани су дискутовали о Газели и Мостару и гађали се истим аргументима као код Моста на Ади (прескуп, превелик, аутомобилски урбанизам, непотребно...) О томе се ради а ту чињеницу вешто игноришеш.
Delija":1x333neq je napisao(la):
stf":1x333neq je napisao(la):
Не то није било бацање новца, не никако, то је било визионарски
Време и милиони квадрата и стотине фирми покрај те саобраћаајнице су показали да јесте био визионарски. Посебно за своје време кода је то била последња реч тада актуелног урбанистичког концепта. Са друге стране масовна градња дуж фртаља умп-а ни у теорији није могућа осим у најгорем нбг блоку без иједног закупца.
Ево опет губиш из вида много чињеница са терена и праксе а знајући да то теби може да се деси само намерно, ред је да ти неке споменем због осталих форумаша.
ја говорим о времену КАДА је Газела изграђена. Који милиони квадрата и где? Које стотине фирми? Са обе стране пустиња. Све што је било изграђено у време пуштања моста су Блок 21 и 6 каплара, СИВ и Југославија. Ти милиони квадрата истотине фирми ду настале у наредних 40 година. За следећих 40 година изградиће се и сав простор који је Хомер обележио на графици изнад. А превидео је и ливаде дуж Јурија Гагарина рецимо. Колика је то површина и колико је то хиљаде квадрата и стотина фирми?
ТИ поредиш Газелу 40 година после изградње са Мостом на Ади годину дана после изграње. То једноставно вређа здрав разум.
relja":1x333neq je napisao(la):
Reci bre pošteno da ti je bilo stalo da Beograd dobije monoumentalan i komplikovan objekat, mani se praznih priča.
Па ја сам то и сам рекао барем десетак пута до сада. И сад си открио топу воду? Честитам.
Да, задовољан сам што је Београд добио монументалан мост. Мостови су посебне грађевине пуне симболике, граде се ретко и они су урбани репери и граде се за наредних 200-300 година и по мени МОРАЈУ да буду нешто посебно.
Овде пак, дискутујемо да о томе да се цела прича око Моста на Ади, од техничког решења, позицији, цене уопште не разликује од осталих београдских мостова. То је необорив факат. Нарочито сличности има са Газелом. Време је демантовало ондашње критичаре. Време ће демантовати и Вас. Ја сам стрпљив. На новогодишњем Беобилд окупу за двадесет година попићемо точено и биће другачија прича. :wink: