Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

stf":nrj7b956 je napisao(la):
У потпуности се слажем да се аутопутске саобраћајнице више нигде не граде. Међутим, заборављаш да је Београд закаснио и нема ни минималну потребну аутопутску инфраструктуру коју остали градови одавно имају и нормално је да више немају потребе да их граде.

Не може Београд да прескочи цео сегмент инфраструктурног развоја. То би било као да у потпуности баталимо ширење оптичке мреже каблова ако се појавио wireless ... не можемо се правити да нам отпика више ни не треба.

:shock: Београд има потпуно денивелисани булевар кроз цели град који повезуја сва централна насеља града а тако нешто немају ни много веће европске престонице као што ни један европски град нема онако квалитетну и разгранату путну инфраструктуру какву има Нови Београд и ту долазимо да још једног необоривог аргумента - Зар ни на НБГ-у не постоји та основна путна инфраструктура па је био неопходан још један 3+3 булевар између два постојећа 3+3 булевара међусобно удаљена 400+500м?! Будалаштине.

stf":nrj7b956 je napisao(la):
Врхунски аргумент.

Хвала, знам да јесте. Ја и даље сматрам да је мост или тунел требао да буде преко другог краја Аде у продужетку Ивана Рибара. То што су неким форумашима опет у глави неке супертранзитне денивелисане булеварчине а не нормалне градске улице и булевар то је њихов проблем.

И само да вас подсетим. Да се мејн стрим клика са Беобилда ономад питала свака раскрсница на НБГ делу фртаља умпа би била петља и цели умп би и ту био денивелисан какав је и у до сада изграђеном делу. И то је била демонстрација незнања и несхватања градског простора.
 
Beograd je ogroman grad i ovakve bulevarština omogućavaju dosta efikasnije cirkulisanje između udaljenih krajeva i tako skraćuju grad. A ne remeti se ništa posebno, bar ja ne vidim ovako neuk te teške posledice po bilo šta. Most na drugom kraju koliko mi je poznato će isto biti pravljen, i da je do mene pravio bih ga već sutra :) Ja više neću učestvovati u ovoj besmislenoj raspravi jer se ovako može u nedogled, pozivam i ostale da mi se pridruže.
 
Београд није огроман град. Насеље Београд има 1.1 милион становника а приградска насеља још 600.000 са све Обреновцем и Лазаравцем који су реално само у административном смислу делови Београда и то из корупционашко- политичких разлога. У урбанистички цивилизованим европским градовима сличне величине однос је обрнут. Урбано језгро има знатно мање становника од "метро области" што омогућује управо децентрализована и разграната инфраструктура.

Пођимо од најбаналнијег примера, замислите колико би у летњим месецима северни прилаз Ади био растерећен, затим јавни превоз ка истој,сви приступни путеви... Да се мост налази на другом крају Аде. То би и саму Аду учинило равномерно посећеном и развијеном и не би и по 200.000 људи дневно долазило на једну исту тачку. У летњим месецима зона од Сајма па све до искључења ка Жаркову је пакао који се равномерно носи са оним код Зеленог Венца.
 
Delija":ouallnms je napisao(la):
:shock: Београд има потпуно денивелисани булевар кроз цели град који повезуја сва централна насеља града а тако нешто немају ни много веће европске престонице као што ни један европски град нема онако квалитетну и разгранату путну инфраструктуру какву има Нови Београд и ту долазимо да још једног необоривог аргумента - Зар ни на НБГ-у не постоји та основна путна инфраструктура па је био неопходан још један 3+3 булевар између два постојећа 3+3 булевара међусобно удаљена 400+500м?! Будалаштине.
:o УМП и СМТ су основна друмска инфраструктура коју има сваки нормално развијен еврпски град. Булевар на НБГ-у је део тог основног друсмког система а уличном матрицом у потпуности прати концепт НБГ-а (чак је и изворно планирана саобраћајница на том месту) те никако не видим "необорив" аргумент него више пренадувану чињеницу са твоје стране. Београд је инфраструктурно несразмерно развијен град и констатација да НБГ има "најбољу" инфраструктуру у Еропи не значи ама баш ништа јер је НБГ само део градског ткива које је у остатку комплет болесно од разноразних инфраструктурних тромбова и то са свих страна те у пракси НБГ инфраструктура у глобалу не значи много за град.

Delija":ouallnms je napisao(la):
Ја и даље сматрам да је мост или тунел требао да буде преко другог краја Аде у продужетку Ивана Рибара.

Не, ти сматраш да је позиција моста злочиначка и да је требао да се гради преко превлаке и притом занемарујеш чињеницу да мост на тој позицији у потпуности обесмишљава тунел на горњем шпицу Аде. Мост на садашњој позицији има супротан ефекат а тунел се сам намеће и биће га једног дана ма шта тренутна документа говоре.

То је принцип о одвођењу кишнице на два олука што сам ти својевремено објаснио.
 
Да је мост прво саграђен на горњем шпицу Аде, са Новог Београда на Баново брдо би се и даље ишло преко Газеле, на којој би и даље био апсолутни хаос. Преко тог моста ишла би једна, нискофреквентна аутобуска линија, а овде већ имамо три, оптерећене, и већ сада постоји потреба са појачаним тактом, и за још линија. Поврх свега, кроз неку годину преко моста ће пролазити и најефикаснија трамвајска линија до сада (Баново брдо - Блок 45), са око 40% независне трасе - оно што се у неким градовима назива и преметро.

И - наравно - да је мост на горњем шпицу Аде, ниједан од кључних саобраћајних проблема који су морили југ Београда (сужење са 3+3 на 2+2 на тобогану и у подвожњаку, као и фамозни пружни прелаз са рампом) не би био решен. Из Железника и Сремчице би људи онда возили у центар (и на Карабурму, и у Миријево, и у Крњачу) кроз Јурија Гагарина, да избегну чепове на Чукарици. Око 30% ГСП-а би возило спорије него сада, са завршеном петљом Радничка, уз веће трошкове.

А овако - пошто је изабран правилан редослед корака, када за 15-ак година Мост на Ади буде радио на граници стопостотног оптерећења (тј. чим се на њему појави 6.000 аутомобила на сат у шпицу по неком смеру), треба спремати градилиште за узводни мост.
 
Ne mislim da bi petlja na predloženom mestu (šećerana) isključila mogućnost zamene tobogana, podvožnjaka i pružnog prelaza.
Takođe, šećerana zauzima dovoljno veliki prostor da se napravi pristojna veza sa Požeškom i Paštrovićevom.

Ali dobro, šta je tu je, povratka nema. Bar pričamo civilizovano. A "Vitez DJV" :) (ko se seća, seća se) i mene nervira.
 
Пантограф":exrkg04z je napisao(la):
Да је мост прво саграђен на горњем шпицу Аде, са Новог Београда на Баново брдо би се и даље ишло преко Газеле, на којој би и даље био апсолутни хаос. Преко тог моста ишла би једна, нискофреквентна аутобуска линија, а овде већ имамо три, оптерећене, и већ сада постоји потреба са појачаним тактом, и за још линија. Поврх свега, кроз неку годину преко моста ће пролазити и најефикаснија трамвајска линија до сада (Баново брдо - Блок 45), са око 40% независне трасе - оно што се у неким градовима назива и преметро.

И - наравно - да је мост на горњем шпицу Аде, ниједан од кључних саобраћајних проблема који су морили југ Београда (сужење са 3+3 на 2+2 на тобогану и у подвожњаку, као и фамозни пружни прелаз са рампом) не би био решен. Из Железника и Сремчице би људи онда возили у центар (и на Карабурму, и у Миријево, и у Крњачу) кроз Јурија Гагарина, да избегну чепове на Чукарици. Око 30% ГСП-а би возило спорије него сада, са завршеном петљом Радничка, уз веће трошкове.

А овако - пошто је изабран правилан редослед корака, када за 15-ак година Мост на Ади буде радио на граници стопостотног оптерећења (тј. чим се на њему појави 6.000 аутомобила на сат у шпицу по неком смеру), треба спремати градилиште за узводни мост.
Нонсенс.
 
Дај молим те. Лепо ти је написао. Нико, осим ако није из Сремчице, Железника или долази из правца Остружнице, а иде ка Новом Београду не би користио мост да је саграђен узводно. С обзиром да једино Трговачка може да прими толики саобраћај, а њена веза ка остатку Чукарице се своди на улице са једном траком или једносмерним уличицама, то би довело до стварања гужви на том делу јер скоро цела Чукарица гравитира ка Хиподрому и Сајму. А с обзиром да је инфраструктура сведена на један пут из правца Сремчице морало би кроз њиве да се прави нова саобраћајница јер на том потезу нема ни једне једине куће.
Као што је Пантограф написао када Београд крене да се гради у том делу може да се размишља о новом мосту узводно.
 
Delija":2fumi3r8 je napisao(la):
У летњим месецима зона од Сајма па све до искључења ка Жаркову је пакао који се равномерно носи са оним код Зеленог Венца.

Думхајт (Dummheit)

Ово што си написао је важило док још није саграђен "Мост на Ади", сад те (тих) гужви апсолутно више нема од како је овај мост ту. Очигледно да ниси прошао овим правцем од како је мост саграђен !

Почетком осамдесетих је трабало да се гради мост преко Аде (по средини Аде односно од окретнице у др Ивана Рибара), али срећом тадашњи зелени га забранише. И да је саграђен ту, и данас би имали невиђене гужве на овом правцу који спомињеш, и то у оба правца.

"Мост на Ади" је баш на правом месту.
 
cgmiki":27h1jcw7 je napisao(la):
Дај молим те. Лепо ти је написао. Нико, осим ако није из Сремчице, Железника или долази из правца Остружнице, а иде ка Новом Београду не би користио мост да је саграђен узводно. С обзиром да једино Трговачка може да прими толики саобраћај, а њена веза ка остатку Чукарице се своди на улице са једном траком или једносмерним уличицама, то би довело до стварања гужви на том делу јер скоро цела Чукарица гравитира ка Хиподрому и Сајму. А с обзиром да је инфраструктура сведена на један пут из правца Сремчице морало би кроз њиве да се прави нова саобраћајница јер на том потезу нема ни једне једине куће.
Као што је Пантограф написао када Београд крене да се гради у том делу може да се размишља о новом мосту узводно.
Баш зато што цела Чукарица гравитира ка Хиподрому и Сајму ту мост није требап да буде. Није ти то линија метроа па да ту фидерима набијамо што више људи. Поента је да што више људи има алтернативу. Дакле они који би на НБГ да не иду опет ка центру града и тако праве беспотребне гужве него правац на мост па ће после лако кроз мрежу нбг булевара. А они који како кажеш гравитирају ка Хиподрому и Сајму су они који би да иду у центар града. Сада ка тој једној тачки због моста гравитирају и једни и други (као и пре само што су људи ономад прелазили реку преко газеле) па је зато и изграђена ова монструозна петља од 64 милиона евра која је као таква доказ лоше локације моста и идиотских циљева фртаља умп-а.А гужва која је оволиком петљом можда и смањења у Радничкој само је дислоцирана 200м даље на семафору код цареве ћуприје и код Милошевог Конака.

А слатко си ме насмејао за недостатак кућа. Нема их ни у топчидерској долини нити ће их икада бити јер тако каже гуп, и нови и стари.
 
Нека сам те насмејао. Нажалост ниси разумео.
То је значило да с обзиром да нема никаквог насеља нема ни инфраструктуре тј. ниједне улице до раскрснице ка Макишу. Отприлике седам километара празног простора од Чукаричке падине.
Али добро. Мост би ту био феноменалан.
 
Delija":3fd6kgtg je napisao(la):
.А гужва која је оволиком петљом можда и смањења у Радничкој само је дислоцирана 200м даље на семафору код цареве ћуприје и код Милошевог Конака.

Mozda smanjena??? :) Do sad sam se pitao da li mi zivimo u istom gradu, sad pocinjem da se zabrinjavam da sam ja poceo da zivim u alternativnoj stvarnosti gde su mi novi most i petlja pored istog omogucili kvalitetniji zivot, u smislu da mogu sa porodicom da provedem i preko sat vremena vise svakodnevno, za pocetak... Da ne pominjem manjak stresa usled prestanka desetogodisnjeg bivstvovanja u guzvama od Cukarice do Gazele... :)

Guzvi na semaforu kod careve cuprije i konaka je bilo i pre mosta i petlje, koliko se secam, slicnog intenziteta...
 
ricky011":3minnn4k je napisao(la):
Guzvi na semaforu kod careve cuprije i konaka je bilo i pre mosta i petlje, koliko se secam, slicnog intenziteta...
Управо тако. Била и остала гужва. А толико пара је потрошено...
 
На основном правцу: центар града - Чукарица - Баново брдо - Жарково... гужве се нису преселиле нигде, јер их више, једноставно, нема. То сви покушавају да ти кажу. Гужва код Милошевог конака је ем бенигна у односу на ону стару, иза Сајма, ем је тај правац 100 пута мање важан од потеза Савска - Булевар војводе Мишића - Радничка, што је други по значају друмски правац у граду, одмах после аутопута.

Закопаваш се све дубље у овој расправи, али сам си тако изабрао.
 
Nemaš ti oči da vidiš gde su gužve. Ogroman čep se pravi iz pravca Obrenovca kod ade jer na potezu od par stotina metara ima tri semafora to ti je isto da su kod Arene ne NBG umesto kružnih petlji stavili raskrsnicu sa semaforima na autoputu. Dokle god ne bude ceo tok saobraćaja bez semafora i dalje će sve više i više biti gužve.
 
Delijo,

gužve na pružnoj rampi kod Careve ćuprije, gužve kod Ade, gužve kod Sajma.... jednostavno nema više.

Pojavile su se neke, drastično manje, gužve kod Miloševog konaka i kod bolnice Draiše Mišović, ali se i ta smanjila izgradnjom druge trake za skretanje ka Drajzerovoj.

Samo onaj ko je svakodnevno trpeo maltretiranja na relaciji B. brdo/ Čukarica - centar/ Novi Beograd može da oseti drastičnu promenu i poboljšanje.
 
@igor1970
Да се укину ту лева скретања и проточност ће се повећати три пута. Ал то док се сете наши мили секретаријати, проћи ће једно десет година.

Како год - суштина је ово што каже Моравац, и многи други форумаши пре њега.
 
Tačno. Za ta dva leva skretanja zaista nema potrebe. Taj saobraćaj bi išao na nadvožnjak posle Tempa pa levo u Radničku.

Semafor kod Kirovljeve bi se mogao ukinuti tek izgradnjom pasarele za pešake.
 
Гужве код цареве ћуприје никако не бих назвао малим али опет, оне би сваком разумном човеку биле неприхватљиве након уложених јединих 450 милиона евра с којима располажемо у пар деценија.

У пар улица на пар семафора се смањила гужва након највеће инвестиције у градску инфраструктуру у последњих 40 година.

image.png


Мени пребацујете да не познајем ситуацију у том делу града а ви немате појма о пореклу најавећег дела урбаног ткива тог дела града и читавих насеља као што су Видиковац или Церак.

Све је то грађено на основу плана "Јовинове" друге метро линије кроз то подручје коју сте могли и да добијете у највећем делу за ове паре, макар грађевински.

Но, треба бити срећан јер онај мањи и богатији део грађана који поседује аутомобил сада може да брже прође делићем те трасе. На јавни превоз претпостављам немате замерке? Трамвај јури 10 на сат а бусеви иду ли иду али на крилима годишњих субвенција од 150 милиона евра и увозних ресурса. Добро? Одрживо?

Запрепашћује ме ваша кратковидост.
 
Delija":2bxfuzci je napisao(la):
Мени пребацујете да не познајем ситуацију у том делу града а ви немате појма о пореклу најавећег дела урбаног ткива тог дела града и читавих насеља као што су Видиковац или Церак.

Све је то грађено на основу плана "Јовинове" друге метро линије кроз то подручје коју сте могли и да добијете у највећем делу за ове паре, макар грађевински.

Јес, само што није било дилеме између те линије метроа и Моста на Ади већ између линије М1 ЛОТ1 и Моста на Ади где је приоритет дефинитивно био Мост на Ади. Ни у једном плану метроа никада није приоритет била та линија метроа иако је тај део града инфраструктурно понајвише закржљао.

Delija":2bxfuzci je napisao(la):
Но, треба бити срећан јер онај мањи и богатији део грађана који поседује аутомобил сада може да брже прође делићем те трасе. На јавни превоз претпостављам немате замерке?
Па ту инфраструктуру користи и једини јавни превоз који имамо те је стога и он убрзан.
 
Delija napisao si post a zaboravio si da napises svoju tendencioznu netacnu postapalicu ;)

Kada smo kod kratkovidosti valja ponoviti da je od 2000 na ovamo apsolutni prioritet bio resavanje problema automobilskog saobracaja koji je drasticno porastao od perioda pre toga. Davno sam rekao da je to pre svega interventni projekat pa tek onda razvojni u manjoj meri.
 
Не знам шта може бити приоритетније и више санационо али и развојно од градње оне инфраструктуре чији план је довео до изградње тих насеља? То засигурно није денивелисана булеварчина између два булевара на НБГ-у или булеварчина усред ничега која се након 300м завршава у сокак 1+1. Опет кажем мост и овако монументалан и на дискутабилној локацији је још и најмање зло. Где год и какав год да је изграђен користио би.Али ово остало - потпуни фијаско.

stf":88l4s2sb je napisao(la):
Јес, само што није било дилеме између те линије метроа и Моста на Ади већ између линије М1 ЛОТ1 и Моста на Ади где је приоритет дефинитивно био Мост на Ади. Ни у једном плану метроа никада није приоритет била та линија метроа иако је тај део града инфраструктурно понајвише закржљао.
Можда је та дилема била на форуму. На власти тада као ни сада није било никакве дилеме. Аутомобилски урбанизам је једина актуелна категорија. У сваком случају, градња прве линије до Вука је уједно и инвестиција у другу линију метроа имајучи у виду депо, возила, укрштање линија, грађевинске машине, оператива, искуство...
stf":88l4s2sb je napisao(la):
Па ту инфраструктуру користи и једини јавни превоз који имамо те је стога и он убрзан.
Позитиван ефекат на ЈГП реда величина - уградња пар нагазних семафора на пар трамвајских траса.
 
Трагично је да је најсмисленија, најквалитетнија и најделоковидија инвестиција у Београду последњих 40 година "Слобина" станица Вуков Споменик која је притом изведена у оно време у онаквим околностима.
 
Vrh