relja
Ne može se porediti napr. ova soc realistička zgrada u Rakovici sa industrijiskim nasleđem sa samog kraja 19. i sam početak 20.v. Ni po arhitektonskom, urbanističkom, tehnološkom, istorijiskom, bilo kom značaju. Naveo sam primer "Starog mlina" kako to može da izgleda, kad se integriše staro i novo. To da li je stari mlin srušen pa građen ponovo je ne bitno u celoj priči, srušen je jer je požar oštetio konstrukciju i samim tim je bila neupotrebljiva. Ali da nije bilo zaštite Zavoda, i od te izgorele "ruševine" ne bi bilo ni traga. Šećerana je u daleko boljem stanju, od ondašnjeg starog mlina, tako da je besprdmetno govoriti o nekakvom njenom uklanjanju, a hvala Bogu i most je izgrađen.
Inače postoji jako puno potencijala u starim industrijiskim objektima, za njihovo ponovno korišćenje kroz prenamenu, ja sam se time bavio i kroz master rad na fakultetu, dosta se i fondova EU otvara po tom pitanju itd. Dvoje mojih kolega sa godine je dobilo prvu nagradu u Evropi na konkursu gde je planirano da se od jednog starog industrijiskog kompleksa u Engleskoj napravi ekološko stanovanje. To kod nas i u našem društvu jos nije dovoljno sazrelo, ali to nije razlog da sve što je napušteno srušimo, a pogotovu ako je pod zaštitom.
relja":1krstjlg je napisao(la):
Naselje "Partizan" na Adi će kad tad morati da se raseli. Ja bih to postavio ovako:izbegli smo raseljavanje radi smanjenja troškova, i zato smo prilazne saobraćajnice na NBG strani postavili mimo postojeće mreže ulica (savršena matrica).
Prvo, nekakvo "kvarenje" urbane matrice i ulične mreže je glupost. Ta saobraćajnica je odavno tu projektovana, i sam znaš da odavno postoji već urađena "raskrsnica" te nove saobraćanice i Omladinskih brigada. Razika je u tom što je saobraćajnica produžena preko bloka 42, pored same vec postojeće Žel.stanica Nbg, koja je na takođe na stubovima i dela bloka 43, koji je prepolovljen nasipom. Ja stravno ne vidim sta je tu to pokvarilo. Ili ipak, možda smo trebali da sačekamo na odobrenje direkno od Dobrovića
Drugo, pristupne saobracajnice nemaju veze sa nseljom "Partizan". Cela ova saobraćajnica je mogla i da ne bude denivelisana, hipotetički most je mogao da se nadoveže i na bul. Milutina Milankovica kod bloka 19a... Čak i da nije delimično denivelisana saobraćajnica, da je odlučeno da bude potpuno u nivou zbog recimo štednje, ja ni bi imao ništa protiv.. Pretpostavljam da je odlučeno da se denivliše, zbog već odavno planirane autobuske stanice u bloku 42, pa da se ne bi stvarale gužve, ne znam, ali znam da nije zbog naselja Partizan