Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Sve ok samo da nisu usral1 raskrsnicu kod hipodroma jer to sad predstavlja usko grlo za bilo koji dalji razvoj. Da je tu denivelisana petlja ili bar kružni tok i da postoji 2+2 do rakovackog puta(i da taj put bude 2+2+tramvaj u sredini) i jos 2+2 put do Panceva kroz tunel(sa denivelisanim raskrsnicama) i protok bi bio solidno povećan.
 
kružni tok je bio solidno jeftino rešenje i mogli su.. I da je tramvaj spušten ispod puta tu i sasvim pristojno rešenje. To nije auto put, ali se zadržava solidna brzina i izbegavaju se one gluposti kada cela kolona čeka semafor a nema nikoga u drugoj ulici.
 
relja":f4aj2y1w je napisao(la):
Mesta za petlju bi ilo da su srušeni objekti koji su napušteni i raspali u krugu šećerane (sad ih imamo "sačuvane", blago nama), saobraćajne opcije bi bile iste, možda i bolje .... sa izuzetkom "UMP"-a kroz Topčider i tunela koji bi izlazio na Dr Milutina Ivkovića (jednostavno - ne razumem tu zamisao). Eko sistem Ade od prevlake do špica ne postoji, postoji smrdljiva bara i privremeno naselje.
Uklapanje postojećeg rešenja na NBG u najvažnijem delu - oko mosta, postoji - ali kao najbukvalnije tumačenje reči "uklapanje" - stavili su ih tame gde ima mesta. Povezanost sa postojećim ulicama se upravo može nazvati devastacijom - a sve zbog položaja mosta...I most je morao da bude jednostavniji i jeftiniji.

Ovo boldovano mi para oci. Pogledati na internetu o stanistu ptice "mali vrana" kao ugrozene i zaštićene vrte ptica. Toliko o ekositemu.

Fabrika šećera je inače spomenik kulture jos od 1984. godine. Lep tekst o šećeranu u "Nasleđu"

Sto se tiče NBg strane, ja lično ne bi imao ništa protiv ni da je uklopljen u postojeću mrežu, ili da ceo bulevar nije denivelisan. Ali se još sećam kuknjave oko 2 semafora kod Omladinskih brigada i Bulevar umetnosti, tako da ljudi moraju da se odluče, hoce li denivelisanu saobraćajnicu ili ne. A sve ima svoju cenu.

Ono što jeste najslabija tačka je raskrnica kod Hipodroma, koja je zaista trebala biti denivelisana sa kružnim tokom ili petljom, pa makar nastradao onaj stadiončić BASK-a.
 
milanche
"mali vranac" (ne "mali vrana", ali ok, pretpostavljam da je greška u kucanju) ima zaštićeno stanište u vrbaku na desnoj obali Save, malo uzvodno od špica Ade. Postavljena je i tabla pored šetališta (pored Save, ne na Adi). Da je most kojim slučajem izgrađen nizmeđu prevlake i špica, njegovo stanište opet ne bi bilo ugroženo (izgrađeni most je bliže staništu).
A i da stvari stoje drugačije, ja bih podržao gradnju na staništu, ali to podrazumeva da se obezbedi novo - nisu ni ptice ni životinje glupe, znaju da nađu novo stanište. Stanište ptičica ne sme da ometa razvoj grada, pogotovo ne u njegovom već urbanizovanom delu i kada je infrastruktura u pitanju.

A što se tiče šećerane - pa vidi, meni se ta arhitektura veoma dopada (industrijski objekti od cigle, veliki uokvireni prozori), ali ovo je preterano. Stavljeno pod zaštitu reda radi (struka je odradila svoj deo posla na zakonskoj zaštiti) i onda je ostavljeno da trune, jer nema pravog interesa. Ruina, ruglo, ostavljeno da se samo uruši pa da se nekome proda zemlja.
Ja sam nekoliko puta bio u KPGT-u, poslednji put (već jako davno) kada sam video neko društvo "iz preka" kako ljušti banatski rizling, diže ruke gore i peva pesme sa vekovnig ognjišta. A obzirom kada je taj prostor adaptiran, švašta bi tu izašlo na videlo.
 
Ajde relja da je neko drugi resio da tako olako predje preko ugrozavanja zelene zone i rusenja jedne retke industriske celine u bg-u pa bih i lakse to podneo ali ne i od tebe ;)

Takodje pamtim rekao bih ne tvoje postove gde su se mnogi zalagali da most predje preko skoro pa polovine ade kako bi iz pravca Ivana Ribara dosao do puta koji vodi ka ibarskoj gore i postojeceg nadvoznjaka. Stvarno se pitam kako je moguce da je takvo resenje nekome prihvatljivo. Nista ludja mi nije ni prica o podvodnom tunelu od 2.5km na istom pravcu :bash:
 
Onda Igore potpuno drugačije vidimo deo Ade od prevlake do špica. Ja sam ga prokrstario na biciklu uzduž i popreko, video šta ima, i ne vidim da bi se išta bitno izgubilo. Objasnio sam gde se nalazi stanište tih ptičica, šta je tu sporno?
Šećerana je ruina. Mogla je lepo da izgleda, ali nema ideje šta raditi sa njom, propada. Treba imati meru.

U pravu si za one postove o mostu u pordužetku Dr. Ivana Ribara - nisu moji, i pisao sam na forumu protiv te ideje. Ne vidim ikakvu sličnost između ideje mosta između prevlake i špica i ideje mosta preko kupališta na Adi. Na stranu to što je suludo graditi most preko plaža na Adi - ja tvrdim da Dr. Ivana Ribara uopšte nije pogodna za takav saobraćaj.
 
relja
Da greska u kucanju, tacno u pitanju je mali vranac. Elem, samo sam zeleo da kazem da naravno da postoji ekosistem i na Adi i to vazan na delu od prevlake do spica, da se ne radi samo o "smrdljivoj bari" i nekim beznacajnim kućicama (bdw gde bi morala da se vrsi ekspropriacija ili da se daju zamenski stanovi). Nasao sam na sajtu mosta, mapu zaštićenih područja


Za mene lično, bilo bi nedopustivo da se pojavi niz stubova na i konstrukcija mosta unutar prostora Ade, to bi za mene bilo skrnavljenje .

Ja sam uveren, da ti Relja, kao neko ko je (koliko sam upućen) zainteresovan za istorijske objekte, kulturne spomenike u gradu, gde si cinimi se, postavljao i dosta starih slika, sigurno bio protiv rušenja kulturnog spomenika radi izgradnje saobracajne petlje. Zaštita se ne stavlja reda radi, vec da bi se onemogućilo moguće uklanjanje objekta od istorijske i(li) arhitektonske vrednosti od strane investitora kojima je cilj samo profit i gde ih ništa drugo ne zanima. Primera imaš koliko hoćeš.

Niko ne spori da namena mora da se promeni, ali nikako da se objekti sruše. Na onom linku Nasledja koji sam postavio, su dati i primeri iz drugih gradova kako je moguće prilagoditi industrijiske objekte novoj nameni. Imas i kod nas primer Starog Mlina, kako sve to moze da izgleda kada se poštuju propisi i kada investotor razuman.
 
Taj pojas desne obale save (obale Ade) mi malo bode oči - pa cela ta obala Ade je ista takva, pod šumom, i naseljena je pticama. Čemu izdvajanje baš tog dela obale?
Znam da je bilo pritisaka ekoloških organizacija i mislim da su baš zbog toga na sajtu projekta mosta izdvojili konkretno taj deo. Baš njih briga za ptičice...

Po meni, treba da postoji razmna granica kada se gradi infrastruktura: šta se dobija, a šta gubi. Ptičice ne bi nestale, već bi se preselile.
Naselje "Partizan" na Adi će kad tad morati da se raseli. Ja bih to postavio ovako: izbegli smo raseljavanje radi smanjenja troškova, i zato smo prilazne saobraćajnice na NBG strani postavili mimo postojeće mreže ulica (savršena matrica). A izabrali smo skuplje rešenje samog mosta, ispod kojeg i ljudi i dalje žive u kolibama. Malo je bez veze.

Što se tiče nasleđa: u pravu si, zalažem se za očuvanje. Ali - sa merom. Koliko je šećerana važan objekat? Koliko je "istorijski"?
Da li to znači da bi trebali da čuvamo i ovo:
https://www.google.rs/maps/@44.81758,20 ... !2e0?hl=sr
(Višnjička)
i ovo:
https://www.google.rs/maps/@44.740406,2 ... !2e0?hl=sr
(Rakovica - tražio sam vojni otpad :) i te stare fabričke zgrade su na mene zaista ostavile snažan utisak, ali ne bi ni sekunda razmišljao da li ih treba rušiti ili ne. Treba.)

Ostala nam je napuštena fabrika šećera koja nikoga ne interesuje. Nema neke paralele sa Starim mlinom - srušen je da bi se napravila potpuno drugačiija zgrada, samo sa sličnom fasadom. Mlin je neko pokušao da zapali, nisu ga vratili starim vlasnicima, na kraju su ga srušili. Ovde se niko neće obazirati na "potencijal" šećerane sve dok se ona sama ne uruši i ne ostane prazan plac. Drugo je ako je neko zaslužan član JUL-a pa može u vreme sankcija tuđim parama od ruševine da napravi scenu i kafić...
 
relja":kz1w8bx8 je napisao(la):
ja tvrdim da Dr. Ivana Ribara uopšte nije pogodna za takav saobraćaj.
А ја тврдим да град Београд, тачније цело њеово урбано ткиво није погодно за "такав саобраћај" па се с тога такве сабраћајнице по центру или ширем центру градова више не граде нигде у цивилизованој Европи.

А што се тиче екологије доњег дела Аде од оне жабокречине до доњег шпица шта ћемо са читавим дивљем насељем које се ту налази? Лицемерно је мало то.

Ту би мост сметао али не смета урнисање топчидерског парка које је већ отпочело довлачењем толиког броја аутомобила који притом свакодневно ту формирају колоне. А тек ће да девастирају парк када крену да "спашавају ствар" проширењем булевара ка Раковици.
 
Igor":2tham2m2 je napisao(la):
Nista ludja mi nije ni prica o podvodnom tunelu od 2.5km na istom pravcu :bash:

Zašto bi priča o tunelu bila luđa? Ima toliko puno primera uspešne implementacije ovog rešenja po svetu, ne vidim šta je problem sa tunelom?
 
Tunel je extra priča. Možda nije prvi na listi, ali jednog dana....
 
Ludja je iz tadasnje perspektive a u situaciji kada on ne bi resio vecinu saobracajnih problema posto bi opsluzivao manje naselja nego sada.

Verujem da mnogima nije jasno zato sto ne zive u tom kraju ili retko prolaze tuda, da vozaci sa b. brda (a da nisu sa padine) jednostavno skoro pa nemaju posten pristup vozilima ka tom imaginarnom tunelu a da ne moraju da prave neke egzibicije po kraju. Naravno pravac iz rakovice je u tom slucaju potpuno iskljucen kao opcija koju bi povezivao.

U nekom momentu kada grad bude imao viska para sto da ne mozemo izgraditi tunel. Sta li bi ekipa likova sa onog sns klipa o mostu rekla o izgradnji skupocenog tunela kada su za ovaj ispod brda kraceg procenili na 500mil eur kao da je od zlata.
 
Igore, ja živim na BB, evo 35 godina. Znam tačno o čemu pričaš.

Mislim da bi tunel pre nego ovaj izgrađeni most rešio dosta toga, svi sa BB bi išli na Padinu pa u taj tunel, bilo bi veliko rasterećenje. Žarkovo, Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo brdo takođe, govorimo o čitavom južnom delu grada.

Tunel bi bio dosta jednostavnije rešenje, ne bi bilo potrebe za 10+ prelazaka pruge na podezu od 1000m, ali to je već šta bi bilo kad bi bilo.

Ovako, tunel je super opcija, potreban je i sada, ali nema od toga ništa u skorije vreme.
 
Игоре ја не разумем о чему то ти? Како то неки мост повезује мање или више насеља? Јел то треба да значи да Бранков мост или Газела повезују цели град? Ти што више приближиш мост центру и постојећим мостовима више насеља ће бити приморано да користи тај мост јер пре њега у ширем центру града нема алтернативу за прелазак реке. И то је по теби квалитет? :D Па то је по чистој логици управо велики недостатак. Београд има обале које су збирно дуже од целог ЦГ приморја а сви мостови сем остружничког су му збијени у 1.5 км. Генијално, нема шта.

А и по још једном основу логика ти је прилино доскутабилна, у најмању руку селективна од ситуације до ситуације. Кажеш мост на другој локаији не би могао да се надовеже ни на шта а главна каректаристика целог умпа и посебно моста је управо та да потпуно игнорише постојећу саобраћајну мрежу па су приступни путеви и денивелисане булеварчине грађене од нуле па чак и на НБГ-у где за то није постојала никаква, ама баш никаква потреба.

Трагикомично.
 
A kuda bi se sa banovog brda spustali na padinu, koje su tako protocne saobracajnice i raskrsnice na brdu i okolini.

Izostavio si pravac iz rakovice koji je sada aktivan i ima veliku korist a pogotovo ce imati izgradnjom bulevara Patrijarha Pavla. Delija je pomalo bukvalno taj potez rakovicki sagledao kao prazan sto je cinjenica ali je izostavio cinjenicu da se dole slivaju Miljakovac, Kanarevno Brdo, Knezevac, Resnik i ceo taj kraj koji gravitira ka rakovickoj kotlini.
 
Delija teoretises vise a ocigledno ne poznajes realnu situaciju na terenut kao sto ja ne poznajem Borcansku pa nikada nisam davao takvu vrstu kritika severnoj tangenti i sl.

Tek da ti naglasim da ovime ne zelim da te na bilo koji nacin omalovazim i diskvalifikujem iz price koju dugo vodimo kako na netu a tako i van njega :) vec sam svestan da tako nesto moze da napise samo neko ko ne poznaje bas lokalne potrebe i kretanja stanovnistva
 
Одрастао сам на Сењаку. често боравио на Бановом Брду, Раковици, свакодневно блејао у типчидерском парку.

Одлично познајем кретања локалног становништва и одлично памтим стање пре овог беспотребног силовања топчидерске долине.

И ниси одговорио на моје аргументе. Обала ко цело ЦГ приморје а ових пар кукавних мостова набијено у 1500 метара. А после се још неко усуђује да правда фртаљ умп-а који се користи у овој мери само зато што поменута насеља опет немају алтернативу и опет њихови становници морају да залазе и по пет километара ка центру града да би прошли реку.

borat1.jpg


ПС: Имам један задатак за тебе. Покушај пешке да пређеш са Сењака на Б. Брдо кроз топчиерску долину или покушај да пешке пређеш мост из топччидерког парка на НБГ страну али да не направиш низ прекршаја и не угрозиш сопствену безбедност.

Е онда ћеш схватити шта значи силовање урбаног простора и какав је ово урбанистички злочин.
 
Ne odgovorih ti zato sto si odgovor postavio u toku mog kucanja posta pa nisam u sklopu tog posta ni odgovarao.

Svakako da je bolje da most bude povezan sa vise naselja koja su pre toga imala problem sa putovanjem ka centru i nbg-u. Pusti me teorije i nekih izmisljenih primera cg i ko zna sta govorim o izrazito jasnim potrebama i kretanjima stanovnistva za nekog ko zivi u rakovici, b. brdu, zarkovu i naseljima koja sam iznad pomenuo veza preko novog mosta je vise nego ocigledna i dobra.

Prelazak peske je inace dosta problematican bio i pre raskrpetlje a sada jos gori i to stoji ali uz malu logicnu intervenciju to moze da se ispravi tj da se iskoristi postojeci pruzni prelaz pa kako se i dosada islo. Mada trena biti iskren i reci da oni deo tih pesacko biciklistickih pravaca jos nisu zavrsili kao sto nisu zavrsili ni petlju radnicka u tom smislu.

Zao mi je samo sto je deo struke prema kojem imam odredjeno postovanje dao sebi tu slobodu da bude politicki izigran kao i pre i da ode u jednu daleku krajnost. Skoro sam pogledao onaj smesni klip i onako sagledavsi ga sa ove distance shvatio sam koliko je besmislen i ostrascen bio i ostao.

Jasno je jedno da sva ova nasa teoretisanja kroz druzenje na forumu stvarnost potvrdi ili demantuje zavisi iz cije pespektive se gleda. Iz moje je potvrdjeno moje ocekivanje da ce ovo biti projekat na pravom mestu i sa sto je bitnije ostvarenom funkcijom cak i u ovoj fazi.
 
relja

Ne može se porediti napr. ova soc realistička zgrada u Rakovici sa industrijiskim nasleđem sa samog kraja 19. i sam početak 20.v. Ni po arhitektonskom, urbanističkom, tehnološkom, istorijiskom, bilo kom značaju. Naveo sam primer "Starog mlina" kako to može da izgleda, kad se integriše staro i novo. To da li je stari mlin srušen pa građen ponovo je ne bitno u celoj priči, srušen je jer je požar oštetio konstrukciju i samim tim je bila neupotrebljiva. Ali da nije bilo zaštite Zavoda, i od te izgorele "ruševine" ne bi bilo ni traga. Šećerana je u daleko boljem stanju, od ondašnjeg starog mlina, tako da je besprdmetno govoriti o nekakvom njenom uklanjanju, a hvala Bogu i most je izgrađen.

Inače postoji jako puno potencijala u starim industrijiskim objektima, za njihovo ponovno korišćenje kroz prenamenu, ja sam se time bavio i kroz master rad na fakultetu, dosta se i fondova EU otvara po tom pitanju itd. Dvoje mojih kolega sa godine je dobilo prvu nagradu u Evropi na konkursu gde je planirano da se od jednog starog industrijiskog kompleksa u Engleskoj napravi ekološko stanovanje. To kod nas i u našem društvu jos nije dovoljno sazrelo, ali to nije razlog da sve što je napušteno srušimo, a pogotovu ako je pod zaštitom.

relja":1krstjlg je napisao(la):
Naselje "Partizan" na Adi će kad tad morati da se raseli. Ja bih to postavio ovako:izbegli smo raseljavanje radi smanjenja troškova, i zato smo prilazne saobraćajnice na NBG strani postavili mimo postojeće mreže ulica (savršena matrica).
Prvo, nekakvo "kvarenje" urbane matrice i ulične mreže je glupost. Ta saobraćajnica je odavno tu projektovana, i sam znaš da odavno postoji već urađena "raskrsnica" te nove saobraćanice i Omladinskih brigada. Razika je u tom što je saobraćajnica produžena preko bloka 42, pored same vec postojeće Žel.stanica Nbg, koja je na takođe na stubovima i dela bloka 43, koji je prepolovljen nasipom. Ja stravno ne vidim sta je tu to pokvarilo. Ili ipak, možda smo trebali da sačekamo na odobrenje direkno od Dobrovića :D

Drugo, pristupne saobracajnice nemaju veze sa nseljom "Partizan". Cela ova saobraćajnica je mogla i da ne bude denivelisana, hipotetički most je mogao da se nadoveže i na bul. Milutina Milankovica kod bloka 19a... Čak i da nije delimično denivelisana saobraćajnica, da je odlučeno da bude potpuno u nivou zbog recimo štednje, ja ni bi imao ništa protiv.. Pretpostavljam da je odlučeno da se denivliše, zbog već odavno planirane autobuske stanice u bloku 42, pa da se ne bi stvarale gužve, ne znam, ali znam da nije zbog naselja Partizan :)
 
milance

Most je izgrađen i tu ništa ne može da se uradi (da se razumemo: ne "mrzim" most, samo mislim da je napravljena velika greška).
Počev od toga, sve se svodi na teoretisanje, šbb-kbb.

Šečerana jeste zaštićena i nije srušena. Ali - šta je zaštićeno: zgrada, proizvodni pogon, proizvodne linije, pojedinačne mašine iz vremena industrijalizacije?
Ostala nam je zgrada koja propada, a propada zato što nema nikoga ko ima interes da je preobrati kako bi se koristila u neku drugu svrhu. A pošto se ne radi o spomeniku kulture vrhunskog značaja (u šta ja ubrajam naše manastire, tvrđave i sl. kao i dela vrhunskih arhitekata, domaćih i "uveženih") ja u šećerani vidim zgradu koja mi se veoma dopada - zbog arhitetkure (subjektibno - obožavam te industrijske objekte od cigle) i originalne namene. Ali, zbog toga što je decenijama van funkcije, zato što propada, i zato nema zainteresovanih da je preurede u nešto korisno, ne bih ni trepnuo ako bi se objavilo da će da je sruše. Ne radi se o nečemu toliko bitnom za Srbiju kao što je npr. Topolivnica u Kragujevcu.Ovo je samo zatvorena fabrika, kao i svaka druga. Zavodi svašta stavljaju pod zaštitu.
Ako nam zaštita deceijama napuštene fabrike ometa razvoj infrastrukture grada, onda nešto nije u redu sa principima dodeljivanja zaštite.

A vidiš, ta "socrealistička" zgrada u Rakovici je najverovatnije kopija ne neke zgrade u nekom naučnom gradu u SSSR-u, već inspirisana nečim realizovanim na zapadu.

Jeste, te zgrade imaju potencijala - ako ima zaninteresovanih. A prvo što interesuje zainteresovane je - kvadratura i cena preuređenja u stanove, poslovni prostor... a ne zaštita. Zato šećerana stoji i dan danas, kao napuštena fabrika - veliki prostor koji traži velika ulaganja, a zaštitom je definisana mala upotrebljiva površina. Nema zainteresovanih.

Po meni, kada bi mogli da se ratimo u prošlost - menjati GUP, DUP, rušiti šećeranu i graditi most da se uklapa u ulice na NBG i povezati sa Radničkom i Požeškom jednom modernom petljom. Nit mene neko nešto pita, nit postoji vremeplov...

Nekao sam u ovoj diskusiji očekivao poređenje sa slučajem Beton hale, i čudi me da je to izostalo.


Ogdovor na drugi deo posta: drago mi je da gledamo na problem na isti način, ali se ne slažem sa zaključcima: da - saobraćajnica jeste tu planirana (famozni IV bulevar, nadam se buduća "Ulica Nila Armstroga", paralelna sa Jurija Gagarina), ali jedino ne mogu da se složim o "sitnicama" kao što je veza sa mostom u okolini Buvljaka. To je trebalo, kao sasvim logična stvar, da bude ulazni podatak po kojem bi se odredio položaj mosta, a oni su uradili upravo suprotno - rešavali su prilaz ulicama naknadno, pošto je definisano da će most biti na špicu. I mi treba da živimo sa time.

A što se tiče položaja naselja "Partizan", njegovog raseljavanja zarad izgradnje hipotetičkog mosta - na NBG ima dovoljno mesta da se rampa takvog mosta spusti na nivo ulice Jurija Gagarina pre semafora kod buvljaka.

Postoje posredni dokazi (izjave objavljene pre početka gradnje), za mene validni, za druge verovatno ne, da je sve u vezi mosta unapred bilo dogovoreno. Postavljanje nove BAS sa južne strane pruge (tj. sa suprotne strane od auto-puta) je, po meni, vrhunac lošeg planiranja i ne može biti argument za bilo kakvo sukcesivno planiranje.


na kraju - izvinjavam se ako sam grešio u kucanju (malo sam cvcrnut, ali sa dobrim razlogom).
Milanče, tebe sam od prvog pojavljivanja na forumu prepoznao kao pravog poznavaoca materije, kojem ne ih voleo da oponiram. Naše neslaganje je u suštini planiranja razvoja Beograda, ali - samo u teoretisanju.
 
Izvinite što upadam u ovom trenutku ali jedno pitanje na koje možda neko zna odgovor.Naime , na pasareli kod hipodroma je zazidan otvor za lift pa pitam razlog?Hoće li nekad postaviti liftove kao što su predvideli na ostalim delovima mosta?
 
Ništa bez povezivanja autoputa kod Nacionala do Tošinog bunara i pravca pored pruge NBG do mosta i dalje širokim profilom poput autoputa duž Rakovičkog puta (Patrijarha Dimitrija) do Resnika i spajanja na izlaznu/ulaznu rampu kraja tunela ispod Straževice, naravno bez ijednog semafora jer je to jedini način da imate propust bez zastoja kroz ceo severni koridor. Sve ostalo je trla baba lan.
 
Delija":1wf838ob je napisao(la):
Одрастао сам на Сењаку. често боравио на Бановом Брду, Раковици, свакодневно блејао у типчидерском парку.

Ето, сад више људи може да блеји у Топчидерском парку, не само становници Сењака. А Топчидер није доступан само власницима аутомобила и корисницима једне једине трамвајске линије, него до њега може прилично лако и брзо да се дође аутобусом и са Новог Београда, а то је дестинација са које раније не би ни помислио да кренеш у Милошев конак, јавним превозом. То је оно - "повезује важне делове града". Great success, indeed!





@Реља
Да је и направљен мост преко превлаке са монструм-петљом у подножју Бановог брда, остао би проблем фамозног тобогана и подвожњака испод пруге, као и пружног прелаза код Хиподрома, тј, цео јужни део Београда би остао одвојен уским грлима од центра. И онда би све то морало одвојено да се ради. Овако, убијено је више мува једним потезом и - на моје посебно одушевљење - јак друмски саобраћај не тутњи преко Аде циганлије.

Због тога, сматрам да су људи који су пре десетак година померили локацију моста низводно, поставивши је ту где је сад, урадили велики, огроман посао за Београд. Готово уз дозу генијалности. И мој једини мотив да и даље водим дебату о готовој ствари је тај - да у јавности не остане утисак како су ти људи "урбанистички злочинци" (то је, иначе, речник Драгана Ј. Вучићевића из "Информера"), а неки други, који су деценијама сурвавали милијарде у разне прокопе, занемаривши притом основну инфраструктуру, од канализације до мостова - безгрешни визионари загледани у будућност. Е, неће моћи тако. Не дам :D
 
Delija":2bu3wdkl je napisao(la):
relja":2bu3wdkl je napisao(la):
ja tvrdim da Dr. Ivana Ribara uopšte nije pogodna za takav saobraćaj.
А ја тврдим да град Београд, тачније цело њеово урбано ткиво није погодно за "такав саобраћај" па се с тога такве сабраћајнице по центру или ширем центру градова више не граде нигде у цивилизованој Европи.

У потпуности се слажем да се аутопутске саобраћајнице више нигде не граде. Међутим, заборављаш да је Београд закаснио и нема ни минималну потребну аутопутску инфраструктуру коју остали градови одавно имају и нормално је да више немају потребе да их граде.

Не може Београд да прескочи цео сегмент инфраструктурног развоја. То би било као да у потпуности баталимо ширење оптичке мреже каблова ако се појавио wireless ... не можемо се правити да нам отпика више ни не треба.

Delija":2bu3wdkl je napisao(la):
Обала ко цело ЦГ приморје а ових пар кукавних мостова набијено у 1500 метара. А после се још неко усуђује да правда фртаљ умп-а који се користи у овој мери само зато што поменута насеља опет немају алтернативу и опет њихови становници морају да залазе и по пет километара ка центру града да би прошли реку.
Врхунски аргумент. Због по теби злочиначке позиције моста становници "без алтернативе" су насилно приморани да пређу 5 000 метара ка центру уместо 4 600 метара како је првобитно планирано.

Стварно невероватан урбанистички злочин и непромишљеност.

Оно што мени највише смета у овој причи то је став да су некадашњи урбанисти све генијално и безгрешно испланирали а ови нови су све усрали. Слажем се да су ови нови тотални дудуци али и "ћорава кока убоде зрно" а Мост на Ади је то зрно. Не верујем да су то урадили из генијалности, него вероватно из случајности.
 
Relja

Mislim da je naša diskusija potkrepljena argumentima i sa obostranim uvažavanjem, tako da ja zaista nemam problem ako neko ima drugačije mišljenje :) Želeo sam da objasnim da ima čitav niz stravi na koje mora da se obrati pažnja prilikom gradnje tako velikog projekta, ograničavajućih faktora, da nije sve to tako jednostavno kao što izgleda.

Slažem se sa Pantografom oko lokacije mosta, a pogotovu što se stvorio taj polaritet "dobrih i loših momaka" i ne sagledava se realno, bez predrasuda, sa sagledavanjem činjenica, već iskljucivo kroz tu prizmu polariteta.

stf- mislim da preterano podcenjujes ljude, što nije u redu. Koliko god se slagali ili ne slagali sa bilo čijim stavovima mora se poštovati činjenica da su neki izuzetno cenjeni i poštovani u svetu, neki predaju na inostranim fakultetima, malo je preterano reći da su duduci i da su "uboli zrno". Intelektualna debata se vodi argumentima, a ne "ruzan si", "glup si", "ćorava koka" i td.
 
Vrh