Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Спатио не разумеш време и околности у ком је тај "аутопут" изграђен.

За почетак то није аутопут него прометни булевар грађен по тадашњим највишим светским стандардима за такве саобраћајнице.Назван је аутопутем само да би се добила средства од државе за исти а с обзиром да је у том тренутку Београду више требао нови мост и прометан булевар од обилазнице а да није могло и једно и друго то је био логичан избор. И на крају,Јовинов план није испоштован до краја. Да јесте имали бисмо цео један централни НБГ блок изнад аутопута.
 
Delija":3ltbyxdb je napisao(la):
Спатио не разумеш време и околности у ком је тај "аутопут" изграђен.

За почетак то није аутопут него прометни булевар грађен по тадашњим највишим светским стандардима за такве саобраћајнице.Назван је аутопутем само да би се добила средства од државе за исти а с обзиром да је у том тренутку Београду више требао нови мост и прометан булевар од обилазнице а да није могло и једно и друго то је био логичан избор. И на крају,Јовинов план није испоштован до краја. Да јесте имали бисмо цео један централни НБГ блок изнад аутопута.

Kapiram celu pricu oko toga kako su se gradski celnici izborili da dobiju nov most u Beogradu tako sto su provukli autoput bratstvo i jedinstvo kroz grad.

Ali ne bi se slozio sa tobom da je to "prometni bulevar", ima razdelno ostrvo sa ogradama i zaustavne trake, naravno plitki ukop i sve je denivelisano sto potpuno odgovara definiciji "autoputa".

Isekli su grad na 2 dela zarad jednog mosta.
Postavlja se pitanje da li je to zaista bio dobar potez?
 
samo postaviš "krov" iznad nbgd dela auto puta, posadiš par drveća, par žbunjića, i rešio si problem auto puta kroz novi beograd.
 
MilisaV":1syp173q je napisao(la):
samo postaviš "krov" iznad nbgd dela auto puta, posadiš par drveća, par žbunjića, i rešio si problem auto puta kroz novi beograd.

"Samo" nekoliko miliona evra teska investicija. Ali slazem se da bi bilo super pokriti autoput na NBG-u.
 
Спатио то што си описао и јесте био прометни булевар по стандардима тада још увек актуелне атинске повеље.

Оно што је Милисав написао је управо то што је и било планирано за блок који би био у средини оне централне НБГ осе СИВ - Ж. станица.Дакле то био био продужени блок 25 где је арена. То је био један од разлога полунивоа тј полуукопаности "аутопута".
 
spatiotecte":7vmj98i7 je napisao(la):
Trebalo bi ukinuti taj autoput ili bar napraviti gradsku saobracajnicu u vidu 3x3 sa tramvajem koji prolazi kroz sredinu.
Ali to niko ne bi prihvatio jer su se navikli na njega zato sto stvara brzu vezu istok zapad.

Ја сам у принципу за ово, јер нам зауставне траке при брзинама до 80 км на сат и нису неопходне, па сужења у односу на садашње стање, осим на Газели, не би ни било. Е, сад, Газела је ту проблем, јер би ваљало да она остане са 3+3 траке, иначе би била језиво уско грло. А председник Удружења грађевинских инжењера Србије тврди да је могуће проширити Газелу. Ако је то тачно, могли бисмо добити једну дугачку ЛРТ/квазиметро осовину за релативно мало новца.
 
Delija":1ldzlfo3 je napisao(la):
Спатио то што си описао и јесте био прометни булевар по стандардима тада још увек актуелне атинске повеље.

Ok sto da ne, koja je onda razlika sa autoputem? :?:
 
UMP je samo ispratio lose poteze starijih urbanista i uz zeleznicki nasip koji je jos gore u odnosu na autoput podelio ovoga puta i vizuelno NBG dodao saobracajnicu na stubovima.
 
spatiotecte":foc94k90 je napisao(la):
Ok sto da ne, koja je onda razlika sa autoputem? :?:
Разлика је у томе што аутопут углавном није делимично укопан.Па Јовиновом пројекту разлика је требала да буде и у двоструком дрвореду како би се неутралисала бука у околним блоковима,разлика је у интегрисању аутопута у градске саобраћајнице а сам профил није могао да се мења јер је морао да буде у складу са аутопутем братсва и јединства.

Најзначајнији заједнички чинилац са аутопутем и булеваром из доба модернизма и атинске повеље је управо денивелисаност.Цела Бразилија је грађена без семафора. Ја јесам противник тако нечега али то је просто у то време било актуелно и тако се градило. Притом,овај град би жестоко пропатио да му нема тог "аутопута". Нужно зло које би било још доста подношљивије да је цели пројекат испоштован до краја.

Трагедија овог фртаља УМП-а је у овоме што је Игор написао,у томе што је са насипом створио најодвратнији кутак на целом НБГ-у и у томе што је 40 година касније много лакши задатак од онога који је био пред Београдом крајем 60их решио за оцену недовољан (1).
 
A ja cu da dodam, da autoput ne dominira pogledom. I na jednoj i drugoj obali on je diskretno ususkan ispod nivoa okolnog zemljista. pored toga sto je to estetski lepse *bar po mom misljenju, funkcionalnije je jer je lakse uraditi novi prelaz preko istog. UMP ovakav kakav je do sada napravljen, sve sa mostom se namece u prvi plan. Umesto da `sluzi` on dominira.
 
To nije auto put nego denivelisan bulevar ,sto je iskoriceno da se maznu pare sa saveznog nivo i nasanka kardelj to je druga stvar
A STO Bg nema obilaznicu e to je druga stvar .Spatio imas temu istorijat bg urbanizma pa pogledaj ,
Sto se tice gazele i kalemljenja mozda mogu trake za automobile ali ne i za tramvaj zbog prilaza i oscilacjia koje proizvode sinska vozila
 
To je klasičan auto put. Na svakom ukljucenju postoji jasan nedvosmislen znak da se radi o autoputu.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Nije sija nego vrat.

Ispada da prodajete pricu o gradskom bulevaru koji je zapravo autoput kao ovi sto nam prodaju pricu o metro-u koji je u stvari brzi tramvaj.
 
DSC_0598_zps1675d2f0.jpg
 
A suprotna strana pisao sam komunal insp dopunu prijave cekam da vidim koju nebulozu ce da mi odgovore
 
Baš lepa slika. Sad će ceo forum da hejtuje ovaj oblik umetnosti i umetničku slobodu. :kafa:
 
Za kaznu bih ga naterao da ceo pilon ovako oslika :)
 
Ne fino je odradjeno ali na pogresnom mjestu imamo toliko ruznih kalkana koje bi uljepsali takodje imamo temu murali bg
 
Sad mi nešto pade na pamet - kada bi ceo pilon bio veselo i šareno oslikan, ali dizajnerski profesionalno, ne ovako bez veze, Beograd bi stvarno imao atrakciju kakvu ni jedan drugi grad nema.

E, to bi se fotografisalo i to bi bilo prepoznatljivo u svetu.
 
Ali makar neka lepa bela linija celom dužinom da bi noću lepo sijao? :) tj upijao boju reflektora.
 
Gorstak89":2gfb3220 je napisao(la):
Ali makar neka lepa bela linija celom dužinom da bi noću lepo sijao? :) tj upijao boju reflektora.
Jedna, ako sponzor bude "Puma".
Tri za "Adidas" :)
 
Kao da postoji stvarni izbor. Ako niko ne želi plaćati stalne čuvare, a ne želi, izbor je samo lepa ili ružna slika. Često pomaže problem kome nema stvarne pomoći sagledati kao novu mogućnost. Ovde ima MNOGO stubova. Što ne bi iskoristili nešto što je za mnoge izazov? Recimo, onima koji su se bar donekle dokazali mogu se kupiti farba i dati šansa, ali uz uslove:

Naprimer, da uvedemo neki za Beograd potpuno novi stil ulične umetnosti, pa da uvođenjem konkurencije i "visokih standarda" pomognemo i drugim zidovima Beograda, ili da bude zadata tema, ili ne previše intenzivne boje, malo arapskih apstraktnih šara, ili naših, sa Pirotskih ćilima, pa onda, ljubavne poruke su bar pristojne i imaju potrebu da budu lepe, ili neka nacrtana simulacija prirode, nešto tipa ekstremno visoki grm šipka, ili stub potpuno obavijen puzavicama i trnjem kakvo još niko u prirodi nije video, malo hiper-realizma, ustvari, bilo šta što je kreativno i izazovno, što haotično ruglo i primitivizam, ali i očiglednu potrebu, pretvara u donekle kontrolisani haos koji ima neku svoju urbanu estetiku. Ovo bi moglo postati, za klince, prestižna galerija avangardne ulične umetnosti, ako bar neko da malo para, ako se nađe profesionalac koji zna šta radi, ko usmerava ono što će se ionako desiti. Koliko se sećam, ovde je srušen zid Beopetrola koji je već imao sličnu funkciju. Izmađu svaka dva stuba je bilo jedno "platno" jednog "umetnika".


street_art_27_Hyuro.jpeg

170660_street_art_chambery_france_1.jpg

2281455_orig.jpg

Street-Art-London-11.jpg

mto_rennes_mural_01.jpg

Gwen-VILAINE.jpg

street_art_10_3d.jpeg

CHIANG-MAI-FEST-2012-141352.jpeg

alexanderwells7.jpg
 
Pa fotki sa bajsa juče. Asfaltiran prostor ispod autobuskog stajališta:

dsc0317.jpg


dsc0322.jpg


Nešto čeka na valjak:

dsc0332.jpg


Neko već koristi za parking (verovatno majstori, nadam se da to neće biti praksa):

dsc0324.jpg


Nisam moga da se otmem utisku fušeraja:

dsc0330.jpg


dsc0331.jpg


A onda se vraćam na nešto što je već fotkano i ukazano ranije, novi deo biciklističke staze. Kao da ih je radio pijani moler, pogledajte samo završni sloj betona:

dsc0336.jpg


dsc0337.jpg


dsc0340.jpg


dsc0341.jpg


Asfalt je povezao deo do Ade, ali zašto nije staza za bicikliste definisana nekim ivičnjakom, koliko je teško bilo da se uradi:

dsc0343.jpg


dsc0344.jpg


Kada se uporedi stanje bicilklističko/pešačkog dela i onog za automobile, razlika je nebo i zemlja, pogledajte savršanstvo završnog sloja asfalta:

dsc0338.jpg


I za kraj fotka koju bih nazvao staro i novo :)

dsc0328.jpg


I za kraj. Da li postoji mehanizam kojim može da se reklamira kvalitet na bicilklističko/pešačkom delu? Ili da se skrene pažnja javnosti na fušeraj koji je skupo plaćen?
 
Nepopravljivi optimista":319hlp06 je napisao(la):
Nešto čeka na valjak:
dsc0332.jpg

Prepostavljam da je ovo deo staze koja će spojiti stepeništa i "glavnu" biciklističku stazu sa betonskim mostićem preko Topčiderke čime će se napraviti veza trotoara sa obe strane Radničke.
Betonski mostić ti je bio sa desne strane kada si ovo slikao.

I ja sam danas rezgledao sa istog mesta.
 
relja":129lo1z4 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista":129lo1z4 je napisao(la):
Nešto čeka na valjak:
dsc0332.jpg

Prepostavljam da je ovo deo staze koja će spojiti stepeništa i "glavnu" biciklističku stazu sa betonskim mostićem preko Topčiderke čime će se napraviti veza trotoara sa obe strane Radničke.
Betonski mostić ti je bio sa desne strane kada si ovo slikao.

I ja sam danas rezgledao sa istog mesta.

Evo šta je kad se sa tog mesta pogleda desno:

dsc0326.jpg
 
Vrh