Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Значи...можда би требали бити скромнији?! Јер на жалост... сада смо тако у могућности. Да гасимо пожаре а не да се размећемо.
 
Ne treba stavljati znak jednakosti između infrastrukture i ahitekture, samo zato što se i jedno i drugo pravi od cementa, betona, gvožđa i čelika, jer para nema a infrastukturne potrebe nisu ni izdaleka podmirene.
 
Dobro Relja, izbaci Skupštinu, Hram i SIV i opet ima poveliki broj objekata koju su isplanirani previše megalomanski i nikad neće biti završeni. UMP je samo jedan u dugačkom nizu.
 
stf":2uz0hr2c je napisao(la):
Dobro Relja, izbaci Skupštinu, Hram i SIV i opet ima poveliki broj objekata koju su isplanirani previše megalomanski i nikad neće biti završeni. UMP je samo jedan u dugačkom nizu.

Skoro da si u pravu. Drugim recima, bice zavrseni ali ne kako su planirali.
 
Koliko puta, STF, sam na ovoj temi napisao "održivi razvoj"...

Kada sam pisao da će most biti veza između obodnih opština i naselja, bio sam napadan, a sada se isto to veliča kao veliko unapređenje. Pa to je samo most, istu funkciju je mogao da vrši i da je bio skromniji (i manje musav iz svih uglova).
 
Nego, povodom "šinskog sistema":

pratite na kameri sa pilona kretanje tramvaja ispod petlje "Radnička" u oba smera.
Dok prolazi, zamislite taj isti tramvaj kao skreće na most. Zapitajte se kojom brzinom može da izvede taj manevar. Za tramvaj - nikakav probelm. Za metro - nema smisla.

I razmislite o metrou sa semaforom - jer da je ovde zaista planiran metro, kompozicija na liniji koja se iz pravca Sajma penje na most ka Novom Beogradu preseca kolosek linije koja dolazi sa Banovog Brda...
 
UMP kao i zeleznicki cvor kao i izgradnja hrama Svetog Save ili Beogradske arene su sami po sebi veliki projekti, razmislite malo o tome.

Pa za najobicniju stambenu kucu je potrebno od 2 do 6 meseci da se ozida, sta ocekujete od ovoliko velikih projekata, da se izgrade preko noci?
 
Ето годинама читам свашта на овој теми али увек се изненадим новим бисерима

Сад људи пореде УМП са:

1. Железничким чвором - пројекат од највеће важности за град Београд који је саботиран од 1950. године на овамо
2. Верским објектом
3. Спортским објектом
4. Зградама државних институција које су с обзиром на тадашње државе и намену одговарајуће величине

Притом УМП као пројекат је непостојећа категорија.Пројекат је сахрањен,УМП капут ! И то одлуком његових идејних твораца.Изграђен је његов најскупљи и изузев моста најбескориснији део а онда се одустало од даљег пројекта јер је већ после "прве фазе" испунио свој задатак - Исцрпио сав кредитни потенцијал града,потрошио паре које немамо и онемогућио даљи развој града притом нестварајући било какву вредност околним локацијам.чак напротив.

То ме подсети

Исечак из најновијег ГУП-а (план трајних добара Београда) који експлицитно забрањује било какву градњу у топчидерској долини,све до Раковице :

untitled.jpg


Црвено - Културно добро од изузетног значаја
Нијансе зелене - Предео изузетних одлика и споменици природе

И раније сам качио план намене земљишта који ту не предвиђа никакву комерцијализацију али многи овде имају кратко памћење и слепи су пред документима и доказима највишег реда па реко да им освежим памћење и дам још материјала за игнорисање.
 
Ja licno smatram da je najbitnije da ceo dosadasnji posao na UMP vredi novca koji je dat. Ako je to tacno, a postoje institucije koje mogu to da ispitaju umesto Kurira i Zorane Mihailovic onda ne vidim problem.

Kada pricate o tome da je moglo skromnije. Ogromnom broju ljudi ce Dacia Logan zavrsiti sva posla, prevesce vas od mesta A do mesta B, sa grejanjem, nece prokisivati i rizik da vas ujede pas ne postoji. Objasnite vi onda meni zasto je u Srbiji 2013e godine od ukupno 20098 vozila prodato samo 1029 novih Dacia. Sto znaci da se 95% kupaca odlucilo za skuplju i manje skromnu varijantu zato ni ovde ne vidim nista cudno.
 
Delija":2znldsqu je napisao(la):
1. Железничким чвором - пројекат од највеће важности за град Београд који је саботиран од 1950. године на овамо

Kako je lako opravdati svinjarije SFRJ ekipe (tih svetih bezgrešnih ljudi :wink: ) prostim stavom da su ih crne magije, i zle kosmičke sile oduvek sabotirale iz podmuklih masonskih razloga ...

...a sve svinjarije današnje ekipe su samo svinjarije nestručnih nesposobnjakovića plaćenih iz stranih zloh fondova podzemlja Evrope ....

:kk:
 
Čak i kada bi izbori rešenja za mostove i infrastrukturu mogli da se porede sa kupovinom putničkog automobila, ovi što su kupli Logana umesto nekog "zvučnijeg brenda" pokazuju odgovornost i racionalnost, jer kupuju u okviru svojih mogućnosti i razmišljaju dugoročno, a ne troše pare na šminku i na neki detinjasti ugled u očima komšija.
 
stf":7u8bw68c je napisao(la):
Kako je lako opravdati svinjarije SFRJ ekipe (tih svetih bezgrešnih ljudi :wink: ) prostim stavom da su ih crne magije, i zle kosmičke sile oduvek sabotirale iz podmuklih masonskih razloga ...

...a sve svinjarije današnje ekipe su samo svinjarije nestručnih nesposobnjakovića plaćenih iz stranih zloh fondova podzemlja Evrope ....

:kk:


Ti ljudi su radilli u okviru strateških ekonomskih i društvenih planova. A ti planovi su postojali zato što se država bavila strateškim planiranjem. Država je, bar tada i iz njihovog ugla, imala "svetlu budućnost". Kao i uvek, postoje sudbonosni trenuci kada se odlučuje kojim putem će se krenuti. Kod nas, kada god su dlazili ovakvi trenuci, po pravilu je donošena pogrešna odluka. Urbanizam je, kao i sve ostalo, samo žtrva tada donetih pogrešnih odluka. Teška tema-

A most od 88-120-160-190 miliona (poslednji podatak: DRI) je počeo da se planira u gradu koji budžet punio od prodaje zatečenog GGZ - dok ga je bilo, a privreda niti je u tom trenutku proizvodila, niti je postojao plan, niti je iko razmišljao kao sutra vraćati kredite...
 
Apsolutno tako !
I jos da dodam, da neko ako donese odluku da kupi skuplji i prestizniji automobil cini to sa svojim novcem, dok se u ovom slucaju to cini sa nasim zajednickim. Ok, neko ce reci, pa mi gradjani smo i dobili most na koriscenje, ali ja se ne secam da je postignut konsenzus oko toga 'kakav' most treba da se pravi.
No, cedo je rodjeno, treba ga ljuljati. Najopasnije bi bilo ako se ovaj projekat zamrzne u sadasnjoj fazi. U tom slucaju, dobijamo zaista preskupu varijantu. Takodje, resenje "tramvajske spirale" je po meni potpuno pogresno. Zar nije logicnije da je trasa nastavljena pravo na rakovicku prugu, sa krakom pored Pere Velimirovica ka Banjici???
Skratilo bi se time vreme putovanja, a i broj vozila JGP-a koji iz ovih naselja idu ka N.Beogradu. Stanovnici B.Brda vec imaju direktnu vezu tramvaj 13, a postojala bi i mogucnost presedanja na mestu danasnje spirale poput onog koje ce biti na ukrstanju sa Radnickom ulicom.
Ovako smo dobili 'rolerkoster' koji ce bojim se toliko usporavati voznju da ce opet vecina izabrati autobuske linije.

Jos jedna stvar meni je nepoznanica, posto je most takve konstrukcije, kakva je situacija sa odrzavanjem? Postoji li potreba za periodicnim 'spanovanjem' uzadi koje nose most?? Koliko to kosta? Imamo novi zeleznicki koji je sa uzadima, a takodje i most sloboda u NS, pa ako neko ima kakvu predstavu o troskovima molio bih ga da je podeli sa nama.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
relja":1cbnyigu je napisao(la):
Ti ljudi su radilli u okviru strateških ekonomskih i društvenih planova. A ti planovi su postojali zato što se država bavila strateškim planiranjem.
Onda su žmurili i pravili se ludi. Država se strateški pripremala za raspad još od ustava iz 1974. Takođe, krediti su dolazili na napralu, sledila je kriza za krizom, a zivot na ratnoj odšteti je istekao. Državne firme su polako počele da se urušavaju, a republike su se sve žešće svađale oko novca.

Sve u svemu, ništa nisu bili odgovorniji nego u današnje vreme. Tj. žmurili su pred istino i planirali kao da smo Švedska.
relja":1cbnyigu je napisao(la):
Država je, bar tada i iz njihovog ugla, imala "svetlu budućnost"..
Kada je počinjan Most na Adi, ugao je bio dosta sličan. Uostalom, tih par godina, 2008, 2009 ... su još od početka devedesetih bile najbolje godine. I država se zaletala saprojektima, grad se zaletao, pojedinci su se zaletali ... i moja porodica se zaletela sa kolima na lizing i fonansijki smo pukli ... ko bi rekao da će takvo sranje da nastane od 2010. ...
 
Ne slažem se. Možda tebi, danas kada se sa Jugoslavijom završilo kao se završilo, tako deluje, ali istorija je zapravo skup trenutaka u kojm se odlučuje kojim putem će se krenuti. Nije postojala državna strategija da se država krvavo raspadne i poruši, radi se o nečem drugom.

I pre izgradnje mosta i pre krize ja sam ovde pisao o lošoj ekonomskoj situaciji i da ćemo imati problem sa razvojem grada. Drugi su pisali "grad ima para", "nećemo da vraćamo kredite", "imamo stručnjake koji će sve to da zamuljaju" i sl.
A ja sam samo laik koji kuca na jednom forumu, ali ipak sam znao da grad nema solidnu finansijsku osnovu.
To što se neko na bitnom položaju zaleteo, to je za svaku osudu, a ne za "eto, dešava se, pa šta?"...

I kriza je počela u jesen 2008.
 
@stf
Da druze, ali mora postojati odgovornost za nacinjena dela. Ti i tvoja porodica snosite odgovornost za losu procenu i necete uzeti komsiji lovu da bi placali lizing. Ovde zarad lose procene nekih projekata stoje neki drugi, mozda i vazniji projekti. Treba li neko da smosi odgovornost za takve procene? M. Cvetkovic premijer u vreme o kome pricamo je bez blama pricao da ce svetska ekonomska kriza biti pozitivna za ekonomiju Srbije?!
Mozda je bilo megalomanskih projekata u nekadasnjoj SFRJ, ali veruj mi da je tadasnja ekipa bila mnogo obazrivija i racionalnija nego ove posle 2000 godine.
O tome je najbolji pokazatelj stanje duga 2001 u odnosu na stanje duga danas. Pri tom je u medjuvremenu prodato gotovo sve sto se prodati moglo...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ево, пошто се наставила непотребна дискусија о једином озбиљном инфраструктурном пројекту изведеном у Београду за 40 година (тачније - од Устава из 1974, који с правом помену Стф), о мегаломанији и како наводно због моста "нећемо моћи да враћамо кредите" (а Весић је недавно у фамозном интервјуу сопственом глупошћу поприлично директно признао да град није презадужен) није ни мене мрзело да на сајту busevi.com проверим колико је то чедо "аутомобилског концепта" унапредило или уназадило - јавни превоз.

И, гле чуда - изградња Моста на Ади и петље Радничка директно је убрзала и појефтинила саобраћај на 17 ЛИНИЈА ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА са укупно 229 дневно ангажованих аутобуса, као и на приградским линијама за Обреновац (најфреквентнија) и Лазаревац.
Реч је претежно о аутобусима који возе Булеваром војводе Мишића. Да је саграђен "јефтинији" мост, на превлаци или гдегод друго - решење за сужење у Радничкој и за железничку рампу код Хиподрома би морало да се плаћа одвојено. И коштало би све заједно исто или скупље!
Зато су људи који су преместили мост на ову локацију учинили велику и ГЕНИЈАЛНУ ствар за Београд и Београђане.

Е, сад, ако рачунамо да су позитивни ефекти и убрзање саобраћаја приметни и на Газели и придодамо претходној рачуници аутобусе са линија 17, 18, 74 и 601, добијамо побољшање на укупно 21 линији ЈГП-а са 313 ангажованих аутобуса
То вам је негде четвртина јавног превоза у Београду.

Ово су, како бих вам рекао, већи повољни ефекти на јавни превоз од изградње једне линије метроа, која кошта четири пута скупље од овога што је направљено.

Ако се свему придодају уштеде кроз мању километражу моторних возила на територији града ("аутомобилски концепт?!" - УУУПС! - антиаутомобилски Копенхаген гради пети кружни прстен!), уштеду у времену и следствени раст БДП-а, вероватно следи закључак да су и у смислу економске оправданости овај мост и петља највећи могући погодак за Београд .
Ако смо икад паметно уложили 360 милиона евра, то смо учинили овом приликом. Не знам ниједан РЕАЛИЗОВАНИ пројекат из времена СФРЈ који би по позитивним ефектима могао да се пореди с овим. Што би рекао Форест Гамп, толико ја имам да кажем на ту тему.
 
Ево чисто да оборим Стф-ову демагогију која овде изгледа пролази услед неинформисаности или игнорисања чињеница о којима сам писао на теми о историји урбанизма.

Нова главна железничка станица је првобитно планирана па чак и започета на аутокоманди.Политичком одлуком а противљењем струке та станица је померена у прокоп.Услов струке за то нелогично померање је да се изгради саобраћајница преко Аде на сличној локацији где и сада која би повезала прокоп са свим деловима града.Тај услов је начелно усвојен али је онда дошло до вишедеценијске преваре која је данас достигла врхунац.Наш понајбољи архитекта и урбаниста Добровић је израдио тај ГУП.Убрзо затим је склоњен са функције.Станица је уз папрену цену померена у прокоп а исти зликовци који су је преместили обманули су струку која се од почетка противила тим нелогичностима.

Шта се данас дешава.Та саобраћајницa се ипак грaди у виду УМП-а али не води никуда.Намерно маши прокоп и иде на аутокоманду где је првобитно и требала да буде станица! И као да виц није довољно урнебесан сахранили су и тај умп и нама ће остати његов најскупљи и најбескориснији део (мимо моста).

Што се другог кључног дела железничког чвора тиче а то је мост код Винче он је такође планиран од 1950. године од када се исти и прескаче иако је најважније парче инфраструктуре које нам фали. Ту се такође умешала политика која исто мимо гуп-а померила луку Београд узводно од Панчевца у сам центар града чиме је Београд осакаћен практично за излаз на море јер би у планираном случају имали неограничене могућности транспорта робе речно-морским бродовима јер до Црног Мора није било ни једног моста.Притом панчевачки је ужасно низак па је и дан данас највећа сметња чим водостај Дунава мало порасте. Но,упркос томе мост код Винче није изгубио ни најмање на значају јер и даље постоји још већа лука Панчево која је по свој логици и требала да буде лука коју би и Београд користио. (речи пројектанта луке Београд)

Дакле Стф,разлика је у томе што су у време СФРЈ скоро све лоше урбанистичке одлуке доношене од стране политичара и лобиста а у сукобу са тадашњом струком док је данас сва градска саобраћајна "струка" заједно са политичарима и лобистима стала иза фртаља умп-а. И ти ово врло добро знаш па не знам зашто си написао ово горе.
 
A kakav moze biti taj "skromniji" plan za UMP kad kako god da se izvede mora da se preje jedna reka, da se izgradi jedna saobracajnica 2x2, na nekim mestima na stubovima sa svim mogucim petljama, da se prokopaju tuneli ispod Dedinja, ispod Zvezdare itd?

I nemojte mi reci da je mogao da se uradi skromniji most jer u projektu vrednom 2 milijarde evra to uopste ne bi bilo od nekog presudnog znacaja za krajnju cenu.
 
@spatio
E vidis upravo cu to da ti kazem. Ne da bih terao inat, vec zato sto ako se funkcionalno nista ne gubi, a moze da se ustedi recimo 15% to na ukupnu sumu (tvoja procena 2 milijarde) iznosi 300miliona €
Mozda je za Pariz, London, Berlin to sica, ali za Beograd je to ogromna lova. Eto, za primer, od te love mogao bi se napraviti jos jedan most na Dunavu, zar ne? Ili deo metro linije???



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Galeks":ngp5fr6j je napisao(la):
@ Pantograf: A Gazela sa mostarskom petljom?

Коректна примедба, и то би се могло поредити са Мостом на Ади/Радничком. Само, посматрано кроз призму актуелне демагогије, мост "Газела" укључује и петљу Аутокоманда, укрштање са Тошиним бунаром, с Партизанске авијације код "Меркура", са Омладинских бригада, затим петље код Арене, код Сава центра, Плави мост... И колико ли је то у данашњим парама? И то без два километра независне шинске трасе. И не треба заборавити да је аутопут кроз Београд уздужна градска саобраћајница, што је типична одлика (штетног) аутомобилског урбанизма.


@Laki72

Није могло да се уштеди 300 милиона, већ евентуално 30, са јефтинијим мостом на истој локацији. Зашто услед померања моста на другу локацију не би било уштеде, напротив, објаснио сам у претходном посту.
 
Kako spasiti stvar negraditi UMP tunel nego liniju koja je oznacena kao Tunel transverzala KRACE A BOLJE RADI posao
dsc06014.jpg
 
Да, али не можеш да наставиш транзверзалу до Вуковог споменика, јер би морао да порушиш пола Врачара, па је то избрисано из планова и на траси су већ сазидане вишеспратнице.
 
Vrh