Ево, пошто се наставила непотребна дискусија о једином озбиљном инфраструктурном пројекту изведеном у Београду за 40 година (тачније - од Устава из 1974, који с правом помену Стф), о мегаломанији и како наводно због моста "нећемо моћи да враћамо кредите" (а Весић је недавно у фамозном интервјуу сопственом глупошћу поприлично директно признао да град није презадужен) није ни мене мрзело да на сајту busevi.com проверим колико је то чедо "аутомобилског концепта" унапредило или уназадило - јавни превоз.
И, гле чуда - изградња Моста на Ади и петље Радничка директно је убрзала и појефтинила саобраћај на 17 ЛИНИЈА ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА са укупно 229 дневно ангажованих аутобуса, као и на приградским линијама за Обреновац (најфреквентнија) и Лазаревац.
Реч је претежно о аутобусима који возе Булеваром војводе Мишића. Да је саграђен "јефтинији" мост, на превлаци или гдегод друго - решење за сужење у Радничкој и за железничку рампу код Хиподрома би морало да се плаћа одвојено. И коштало би све заједно исто или скупље!
Зато су људи који су преместили мост на ову локацију учинили велику и ГЕНИЈАЛНУ ствар за Београд и Београђане.
Е, сад, ако рачунамо да су позитивни ефекти и убрзање саобраћаја приметни и на Газели и придодамо претходној рачуници аутобусе са линија 17, 18, 74 и 601, добијамо побољшање на укупно 21 линији ЈГП-а са 313 ангажованих аутобуса
То вам је негде четвртина јавног превоза у Београду.
Ово су, како бих вам рекао, већи повољни ефекти на јавни превоз од изградње једне линије метроа, која кошта четири пута скупље од овога што је направљено.
Ако се свему придодају уштеде кроз мању километражу моторних возила на територији града ("аутомобилски концепт?!" - УУУПС! - антиаутомобилски Копенхаген гради пети кружни прстен!), уштеду у времену и следствени раст БДП-а, вероватно следи закључак да су и у смислу економске оправданости овај мост и петља највећи могући погодак за Београд .
Ако смо икад паметно уложили 360 милиона евра, то смо учинили овом приликом. Не знам ниједан РЕАЛИЗОВАНИ пројекат из времена СФРЈ који би по позитивним ефектима могао да се пореди с овим. Што би рекао Форест Гамп, толико ја имам да кажем на ту тему.